Treninga lørdag 21. mai

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3188

    Treninga lørdag 21. mai

    I alt 19 av 23 fra A-stallen, pluss Thomas Bjerk, deltok på forskjellig måte i treninga på Åråsen lørdag 1800-1930, alle unntatt Strand, Misund, Sasa og David.

    Harald Hauge er i full trening igjen. Pål Steffen bedrev lett jogging med fysio'en, og håper å være kampklar mot TIL neste helg. Heinz Müller trente bl.a. spenst med fysisk trener Jerome Bruner, deltok i formasjonstreninga og øvde på å få ballen i beina. Gipsen skal av om halvannen uke og han kan være klar igjen til Aalesund-kampen 12. juni. Det samme håper Pål Strand, som begynte løpetrening i går. Sasas strekkskade kan bety uker, og Misunds status er heller ikke oppløftende.

    Det ser ut til at vår tyske nyervervelse står, og at Eirik Jansen starter på benken. Jeg er ikke veldig uenig i det, selv om jeg ønsker meg Jansen som førstekeeper i løpet av et år eller to. Store-Claus har opplagt en annen rutine enn Eirik, og virker slett ikke "rusten"; begge fikk kjørt seg og ble testa av Kjell Lier.

    Som vanlig drilla Rösler 11'ern i kollektivt bevegelsesmønster, et par innøvde angrepsvarianter og dødballsituasjoner. Hvis vif og Rekseth forbereder seg på den vante oppstillinga, bare med direkte erstatning for Sasa, får de seg et par små overraskelser, men nok ikke de helt store sjokkene i formasjon. Mer vil jeg ikke si, annet enn at det er funnet plass til Magnus Powell fra start, om en skal dømme etter dagens trening. (Er det noen jeg definitivt ikke vil gi noensomhelst "gratis" info er det vel bydelslaget eller taktikeren KR.)

    gilbert
  • gj
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3359

    #2
    Re: Treninga lørdag 21. mai

    Opprinnelig skrevet av gilbert
    (Er det noen jeg definitivt ikke vil gi noensomhelst "gratis" info er det vel bydelslaget eller taktikeren KR.)
    For en gangs skyld kan jeg være enig i at det er ok å holde litt tilbake

    Kommentar

    • Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

      #3
      Bare hold det tilbake du :twisted: !!!! Uansett så trur ikke jeg at Rekseth er her inne for å se LSK`s taktikk før kampen i morgen. I.o.m at Powell sannsynlig er tilbake så liker jeg ikke tanken at han skal spille venstre kant..... :? Da bør heller Myklebust bli prøvd på den plassen..... :roll:

      Kommentar

      • gamle-perta
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2418

        #4
        Da bør heller Myklebust bli prøvd på den plassen.....
        Enig i at Myklebust med fordel kan prøves på kanten i tiden som kommer. Men akkurat mot bydelen tror jeg Powell er rett mann. Uansett hvor mye vi klarer å holde ballen langs bakken, så blir det garantert krig også - ikke minst inne i de to feltene. Powell har både muskler og baller, og har vært i krigen før.
        Dette har jeg tro på !

        mvh
        perta - som synes gamle-Claus så overraskende pigg ut.
        Mvh
        Gammer´n (Per T)

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3188

          #5
          Siden lagoppstillinga nå er offentliggjort både i RB og på LSK-lista, kan vel jeg også tillate meg å røpe den:

          Reitmeier
          Andersson Rambekk Kippe Stefanutto
          Koren Wehrman Søgård
          Sundgot
          Mifsud Powell

          Forsåvidt samme formasjon som vanlig under Rösler, men med Korén og Søgård som indreløpere. Sundgot ligger i Koréns posisjon, men mer som "hengende spiss" enn i Koréns rolle, gitt de ulike sterke og svake sider disse to har, selv om også Sundgot er en god tilrettelegger og pasningslegger.

          Offensivt tror jeg mye står og faller med Powells suksess i denne kampen. (Mifsud veit vi nå hvor vi har, og må bare håpe at han fortsetter i samme spor.) Defensivt vil det være viktig å stenge av midtbanen, og her burde denne trioen være godt egna. Helt bakerst må vi håpe at samspillet mellom Rambekk, Kippe og vår nye gamle keeper funker bedre enn mot Sæternes.

          gilbert

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7053

            #6
            Det er vel den lagoppstillinga vi kunne regne med. Det eneste for min del er at jeg gjerne skulle ha sett Myklebust som hengende spiss, og Sundgot i stedet for Powell på topp.

            Nervøs, nå. Håper vi får se et maks tent lag som skal revansjere to dårlige kamper siste uke. Mifsud mot Wæhler/Johnsen lblir en nøkkelduell i dag.

            Tror det ender 1-1 eller 1-0 til ett av laga, mer enn det er det vel ikke vits i å tippe. Kom igjen gutter!
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎