Ny spiller: Alhassane Dosso fra Elfenbenskysten

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    Ny spiller: Alhassane Dosso fra Elfenbenskysten

    RB melder i dag at han er klar. Alt jeg har klart å finne ut er at han er ivorianer og midtbanespiller. Noen bedre?
  • Fridtjof
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2005
    • 2120

    #2
    Dette er gledelige nyheter. RB melder også om at han er 20 år gammel. Jeg har prøvd å finne noe info, men det er jaggu ikke lett å finne afrikanske nettkilder om fotball.

    Det eneste jeg kan si er at han ikke var med i Elfenbenskystens u23-stall til OL i Beijing. Nå skal det sies at nivået der er veldig høyt, men var ikke de nigerianerene som Lyn henta nærmest klare for landslagene da de kom til Lyn som 17-18-åringer?

    Det eneste vi altså kan konkludere med er at vi etter all sannsynlighet slipper unna 120-millionerssøksmålet fra Chelsea. Det var enda godt...
    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

    Kommentar

    • Seb.R
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 4159

      #3
      Etternavnet Dosso har også kongepotensiale til å trøkke på sanger.
      www.sebastianramsland.com
      www.twitter.com/sebramsland

      Kommentar

      • Ketil Cantona
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6813

        #4
        En hyggelig start på det nye året!

        Kommentar

        • Stan
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2006
          • 1073

          #5
          En sentral midtbanespiller med fart og teknikk. Sikkert tiltenkt å erstatte Simen Brenne. Men for en brøkdel av prisen.

          Kommentar

          • Leif A
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 3962

            #6
            Er det bare meg som er litt skeptisk til at det hentes inn enda en sentral midtbanespiller?
            Om det er noen plasser det bør være rimelig god dekning i LSK, så må det vel være der... Hva med venstre back? Hva med venstre kant?

            Om ikke annet så begynner det nå å tvinge seg frem at noen fra 2008-stallen kommer til å forsvinne ut av portene... Ikke dermed sagt at jeg jeg nødvendigvis ser noe negativt i dét, men jeg ville forventet at man hadde andre prioriteter.
            Knurr...

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3188

              #7
              Opprinnelig skrevet av Lars
              RB melder i dag at han er klar. Alt jeg har klart å finne ut er at han er ivorianer og midtbanespiller. Noen bedre?
              Etter litt googling er dette det beste jeg finner, blant annet med bilde. Alhassane spilte "sist" (dvs at han tydeligvis spilte en del kamper også før det) for Elfenbenskystens landslag i 2004, men håper å spille for dem igjen. Han spilte for klubben Isia Wazy i Elfenbenskysten til 2005, da han gikk til Dolphins i Port Harcourt i Nigeria. Her ble han også omtalt som "striker" (vanligvis "midfielder") og skårte blant annet et mål nærmest på egen hånd, et mål som ble avgjørende for cup-avansement for Dolphins. Sommeren 2008 gikk han til Sharks i samme by.



              Hvis han nå ikke er mer enn 20 år må han ha debutert på (et av) Elfenbenskystens (eventuelt aldersbestemte) landslag, og gått til utlandet, ganske tidlig, i svært ung alder.

              Alle ytterligere data om Alhassane mottas med takk, slik at jeg kan føre ham opp i stallen med noe mer enn navn når han antagelig skriver under seinere i januar, etter legesjekk og arbeids- og oppholdstillatelse.

              gilbert

              Kommentar

              • gutt94
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2007
                • 3271

                #8
                Han høres spenede ut, men med LSK kan vi ikkke vær sikkre på så mange spiller har jeg skjønt. Ingen ting er sikkert før han har skrevet under

                Vi trenger noen med litt futt i beina for å få gang bøttekotet vårt. ( vill nesten si det det etter fjorårs sesongen)
                KnutHSolberg

                Kommentar

                • tronars
                  Juniormedlem
                  Ferskenpels
                  • Oct 2008
                  • 4

                  #9
                  Dette lover godt

                  Er så fornøyd med Hennings uttalelse om hurtig teknisk spill samtidig som han ønsker å ta vare på fulas karakter; styrke og moral. Spesielt moro å se at han har et klart øye mot raske og tekniske spillere. Var lenge i tvil om jeg hadde råd til et nytt årskort. Denne vitaminen fra Henning og Torgeir gjør at nytt årskort er i lomma mandag den dan!

                  Kommentar

                  • Vidarw
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Apr 2006
                    • 67

                    #10
                    Etter å ha sett denne spilleren på trening noen ganger, så kan det sies at han har noen vendinger som ingen andre i tippeligaen slår han på. Ellers er han veldig uferdig, men med masse potensial.

                    Kommentar

                    • Canário
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1471

                      #11
                      Dosso vil sikkert være en bra "erstatning" til fart og uforutsigbarhet ifht. Brenne, hvor han forhåpentligvis får en plass som passer til de ferdighetene han har. Måten han beskrives på virker interessant, selv om det ikke er så lett å si i hvilken grad han innehar de kvalitetene han blir beskrevet med. Teknikk og fart er uansett det viktigste en fotballspiller kan ha. Dersom han er hardtarbeidene og scora et mål på egen hånd (ref. gilbert), kan det tyde på en gjennombruddssterk midtbanespiller som kan sette fart og drille av et ledd eller to. Mest effektivt av alle typer gjennombrudd er å kunne drible seg forbi spillere. Vi må kunne vente å la han utvikle seg over tid om han har (offensive) ferdigheter som ikke er å finne i Norge - og som vi ikke har i stallen ellers. Tid blir nok et nøkkelord både i å akklimatisere seg og venne seg til norsk fotball. Det er alltid lett å være positiv til spillere man ikke vet noenting om. Og det jeg vet er at han har et kult afrikansk navn, beskrives som en god spiller og kommer fra et land der ferdighetsnivået på spillere begynner å bli høyt - VM-deltagelse og Didier Drogba er to eksempler på det. Jeg vet ingenting mer, så jeg er positiv! Det er ofte her de beste spillerkjøpene ligger for en klubb som LSK.

                      Kommentar

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎