Ekstraordinært LSK-årsmøte 19. januar

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ulfpulf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 2506

    Ekstraordinært LSK-årsmøte 19. januar

    Fra nyhetstråden:
    Opprinnelig skrevet av ulfpulf
    Annonse i papir-Romerikes Blad i dag:


    EKSTRAORDINÆRT
    ÅRSMØTE
    LILLESTRØM SPORTSKLUBB


    Avholdes på Åråsen Konferansesenter
    mandag 19. januar 2009 kl. 18.00.


    Saker:
    1. Organisasjonsendring
    2. Delsalg Åråsen Eiendom

    Styret
    Jeg finner ikke noe om dette på lsk.no.
    Noen som vet hva det dreier seg om?
  • rEPPA
    *****istrator
    • Nov 2003
    • 3930

    #2
    Opprinnelig skrevet av ulfpulf
    Fra nyhetstråden:

    Jeg finner ikke noe om dette på lsk.no.
    Noen som vet hva det dreier seg om?
    1. Organisasjonsendring
    2. Delsalg Åråsen Eiendom

    ?
    www.kfl.no/debatt

    Kommentar

    • sniper
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 5254

      #3
      Punkt 2 - skal de selge unna deler av Åråsen eller LSK Hallen? Trenger vi cash så prekært at vi må selge unna deler av arvesølvet?

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        #4
        Opprinnelig skrevet av sniper
        Punkt 2 - skal de selge unna deler av Åråsen eller LSK Hallen? Trenger vi cash så prekært at vi må selge unna deler av arvesølvet?
        Dette reagerte jeg på også. Det synes lite klokt å selge eiendelene som har gitt LSK det stabile økonomiske fundamentet de siste 10 årene.

        Det sagt, LSK bør ikke opptre som eiendomsspekulant, men det virker naturlig å holde på eiendommene som sikrer driften av klubben, både operasjonelt og finansielt.
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          #5
          Opprinnelig skrevet av sniper
          Punkt 2 - skal de selge unna deler av Åråsen eller LSK Hallen? Trenger vi cash så prekært at vi må selge unna deler av arvesølvet?
          Det lukter salg for å frigjøre midler til drift, ja...

          Ikke bra, men samtidig er vi jo heldigere stilt enn de som ikke har denne bufferen når det virkelig butter i mot. Og det gjør for absolutt alle nå, bortsett fra "bankbokklubben" i barteland...
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • glasgow
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2007
            • 1251

            #6
            Selg dritten og bygg nytt Litt ironisk da.

            Kommentar

            • Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

              #7
              Opprinnelig skrevet av ulfpulf
              Fra nyhetstråden:

              Jeg finner ikke noe om dette på lsk.no.
              Noen som vet hva det dreier seg om?
              Jeg har ikke hørt om dette før nå, men det er vel bare å kontakte LSK for å få de konkrete forslagene. Jeg tror ikke nødvendigvis dette betyr at vi skal selge Åråsen eller LSK-hallen til eksterne. Kanskje det bare er salg mellom selskaper i LSK-systemet?

              Kommentar

              • Rovfugl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 3672

                #8
                Blir vel Nordea stadion nå , la oss håpe vi slipper det!
                Håper dette ikke betyr for store endringer for klubben vår! men jeg liker ikke dette.
                DØ FOR FUGLA!!!
                http://www.fluefiskebloggen.no
                LSK er min religion
                Ujah er min gud

                Kommentar

                • Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                  Kanskje det bare er salg mellom selskaper i LSK-systemet?
                  Alle skulle vel ønske at så var tilfellet, men da ville man ikke kalt inn til årsmøte. Og i alle fall ikke til et ekstraordinært sådann! Dette er nok finanskrisa som skal være slem mot oss også, er jeg redd.
                  Ni principe ni rey...

                  D10S!

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Grusom B
                    Alle skulle vel ønske at så var tilfellet, men da ville man ikke kalt inn til årsmøte. Og i alle fall ikke til et ekstraordinært sådann! Dette er nok finanskrisa som skal være slem mot oss også, er jeg redd.
                    Pussig at det innkalles til ekstraordinært årsmøte så kort tid før det ordinære årsmøtet. Hvis Åråsen eller LSK-hallen skal selges ut, tror jeg det er Øie som kjøper.

                    Kommentar

                    • ulfpulf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 2506

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                      Pussig at det innkalles til ekstraordinært årsmøte så kort tid før det ordinære årsmøtet.
                      Det samme tenkte jeg.
                      Den eneste grunnen jeg kan tenke meg, er at en eller begge sakene på det ekstraordinære årsmøtet må være avklart for å få gjort et vedtak på det ordinære.

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                        Det samme tenkte jeg.
                        Den eneste grunnen jeg kan tenke meg, er at en eller begge sakene på det ekstraordinære årsmøtet må være avklart for å få gjort et vedtak på det ordinære.
                        En annen mulighet er at man tror det er lettere å få gjennomslag for forslagene på et ekstraordinært årsmøte, som kanskje ikke like mange møter opp på.

                        Kommentar

                        • BennyLem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2902

                          #13
                          1. Dette er bekymringsverdig, men ikke overraskende. Uansett bedre at man tar grep før man er på vei til skifteretten. Bra.

                          2. Skal noe selges, så kan dette bli tungt i dagens marked, med mindre man har en forståelse med noen (semi-interne) på forhånd. Ser det går spekulasjoner i tråden her. Det kan vel også hende at deler av lokalene på Åråsen selges til leietaker eller andre profesjonelle, selv om jeg finner dette lite sannsynlig.

                          3. At vi trenger penger har vært kjent lenge. Vi sliter med dårlige spillere, som ingen vil overta gratis engang (grunnet høye lønnsutgifter), langt mindre betale penger for. Arven fra Uday (m/fl), i form av groteske innkjøp og lønninger som får Wall-Street meglere til fremstå som underbetalte i forhold, er som jeg har presisert gjentatte ganger tidligere noe vi kommer til å slite med i lang tid fremover.

                          PS. Godt å være i gang med ny sesong på forumet. I LSK er det fortsatt mye å ta tak i!
                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                          Kommentar

                          • Henrik
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2006
                            • 2110

                            #14
                            Skal vi selge arvesølvet er det virkelig trist. Det må være bedre om de kan selge navnet på stadion over 10 år eller noe liknende, enn å selge selve stadion.

                            Kommentar

                            • Laksen
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2004
                              • 287

                              #15
                              Kan det tenkes at det er planer om å bygge nytt stadion, og at Åråsen derfor skal selges?
                              Alle veier fører til Kløfta. Bortsett fra motorveien som går rett forbi.

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13272

                                #16
                                Rolig nå. Dette forumet er preget av angstpasienter som har selvmedisinert bort sesongen 2008 med Stesolid og alkohol eller passivt-aggressive grinebitere med tunnelsyn og lavt blodsukker. I følge det jeg har lest i nyhetstråden ser den økonomiske situasjonen i LSK litt lysere ut en tidligere antatt, Mathisen gir utrykk for en forsiktig optimisme og jeg tror neppe at de manøvrene som skal utføres nå er noe krisetiltak. Den sportslige satsingen synes i verste fall å være moderat redusert, nye spillere er på vei inn og det er få eller ingen tegn til panikk. Jeg håper på gode nyheter. Forhåpentligvis slankes administrasjonen noe, sesongkortansvarlige må vel på streng diett iallefall.

                                Kommentar

                                • BennyLem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2902

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av reka
                                  Rolig nå. Dette forumet er preget av angstpasienter som har selvmedisinert bort sesongen 2008 med Stesolid og alkohol eller passivt-aggressive grinebitere med tunnelsyn og lavt blodsukker.
                                  I opplagt mangel på sportslige fadeser hittill i år, så må vi vel ha et eller annet å bekymre oss for?

                                  Her virker det foreløpig faktisk som om Berg og Bjarmann henter inn raske, tekniske, unge spillere, og det atpåtil til en overkommelig pris! Atpåtil får andre unge spillere i stallen muligheter og skryt. Med mindre disse skulle gå på en kollektiv Orijenta så synes jeg ting foreløpig virker lovende. Litt for lovende selvsagt.

                                  Men, ting kan selvsagt fort snu med treningskampene, og gryende optimisme bli snudd til fortvilelse. Med at par tap på rappen vil du nok raskt møte tråder på hovedforumet som:

                                  * "Få inn noen utekniske kjøttspillere med godt oksygenopptak".
                                  * "Jooon må spille fra start i serieåpningen mot Stabæk!"
                                  * "Inn med flere gamlinger, nå er det nok eksperimentering med talenter"
                                  * "Kjøp Berre for 10 millioner, det er fair pris"
                                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                  Kommentar

                                  • Del Portro
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Nov 2008
                                    • 115

                                    #18
                                    Selv om økonomien er anstrengt nå har man klart å bli eneaksjonær og eier av Åråsen stadion i en tid der LSK (og andre klubber) slet med røde tall i bunnlinja. Allikevel har man funnet løsninger og bidratt til varige verdier. Finanskrisa rammer sikkert som en ekstra faktor etter en sesong som denne, men LSK er jo unike som eier stadion 100 % gjennom selskapet Åråsen stadion AS. Ingen andre klubber gjør det. Håper LSK fortsetter å være heleiere, som både har gitt og vil gi kjærkomne inntekter. Overskuddet blir større etter hvert som gjelden betales ned. Det vil bidra til en mer solid plattform å drive driften på. LSK som eiere står for verdier og driftige ledere som har fått fram et fantastisk anlegg og en byggnæring det er all grunn til å være stolt over. Dersom Åråsen eller LSK-hallen skal selges ut, tror det er et godt tips at Øie vil overta og sikkert generere penger tilbake i LSK. Jeg skjønner at LSK er satt tilbake med det utgiftsnivået som på mange måter begynte med sparkninga av Uwe, ansettelsen av Nordlie med tre mill. i året og overprisa nordmenn med lønnsnivå deretter og påfølgende sparking og enda dyrere fallskjerm endt i den dårligste sesongen på ti år og finanskrisa rammende hertil. Snakker om økonomisk rovdrift.

                                    Kommentar

                                    • tilt
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2007
                                      • 813

                                      #19
                                      Gjeld...

                                      Nå er ikke jeg økonom. Tvert imot, men ser flere signaler på at Lsk bør øke inntektene og kvitte seg med en mengde utgifter.

                                      Rett før jul var jeg ute på Blå (Gruneløkka) og på en eller annen måte havnet jeg i snakk med (Ole) Jacob Lund, Dnb Nors sponsorsjef, en røver når det gjelder økonomi innen idrett/kultur.

                                      Han mente at LSK var en av de klubbene i Tippeligaen som ville få det aller tøffest i årene som kommer og antydet at vi nå har en gjeld på opp i mot 190 millioner som er i ferd med å eskalere.

                                      Det er jo godt mulig at han bare slenger med leppa, og at han ikke veit alt om Lsk, (jeg så han på bakrommet og da var han jo åpenbart kun ute etter å provosere ) men at han har et poeng i henhold til at de små og mellomstore sponsorere vil forsvinne og at nye (hoved)sponsoravtaler vil bli vanskelige å reforhandle/fornye og at avtalene vil bli langt mindre gullkantet enn de har vært er jeg sikker på at han får rett i.

                                      Jeg husker ikke helt hva han nevnte men jeg tror det var snakk om et tresisfra beløp i millionklassen av sponsorpenger, som deres eksperter hadde kalkulert at ville forsvinne fra tippeligaen iløpet av en 2-3 års periode. Og hvis lån/gjelda er kalkulert med tall fra en gullalder vil vi nok få se flere krakk i året som kommer. (Les: Bodø/Glimt f.eks... Trass i at de leverte 08 sesongen langt over forventing...)

                                      TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video
                                      livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                      https://twitter.com/#!/KjetiI

                                      Kommentar

                                      • heidar
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2121

                                        #20
                                        Organisasjonsendringen er vel noe som mà gjennomfòres pà forhànd, med tanke pà valg av stillinger pà àrsmòtet. Nàr det gjelder eiendomssaken er den veldig vagt formulert, men àrsmòtepapirer skal vel distribueres i god tid fòr àrsmòtet? Eller gjelder det andre regler for ekstraordinaere àrsmòter?? Jurister, forèn dere!
                                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                        Endelig er mørketida over.

                                        Kommentar

                                        Working...