Treninger 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • rono
    Medlem
    Bøffel
    • Dec 2006
    • 36

    Opprinnelig skrevet av Lars
    Vraket. Antakelig en kombinasjon av svake prestasjoner fra Arilds side og taktiske vurderinger gjort av trenerteamet.
    Regner med at Arild er på vei til Lyn, byttehandel med Diego G.-Indridi S.

    Kommentar

    • Robiwan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2006
      • 603

      Hmmm... Er det bare jeg som er skeptisk til at Bolly benker Mykle? Det Myklebust har fått ros for er jo hans defensive ferdigheter og det er jo nettopp defensivt vi sliter. Personlig syns jeg Bolly er litt for pusslette(forløpig, regner med at et par ekstra brødskiver fra mor og noen runder med Grodås på styrkerommet får opp muskelprosenten) og redd han ikke har så mye å bidra med, hans styrke er vel fart. Så det kan tenkes at Berg satser hardt på kontringer...
      Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

      Kommentar

      • erikh
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2008
        • 443

        Opprinnelig skrevet av Robiwan
        Hmmm... Er det bare jeg som er skeptisk til at Bolly benker Mykle? Det Myklebust har fått ros for er jo hans defensive ferdigheter og det er jo nettopp defensivt vi sliter. Personlig syns jeg Bolly er litt for pusslette(forløpig, regner med at et par ekstra brødskiver fra mor og noen runder med Grodås på styrkerommet får opp muskelprosenten) og redd han ikke har så mye å bidra med, hans styrke er vel fart. Så det kan tenkes at Berg satser hardt på kontringer...
        Mye mulig at Mykle fortsatt er småskadet i lysken og at det holdes igjen. Evt. kan dette også väre en smule taktisk fra Bergs side, og at han tenker at RBK har mye löping/reising/varme i beina etter gårsdagen og at mykle kan komme inn og löpe trötte rävBKere i senk på slutten av matchen.

        Kommentar

        • KFL109
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1958

          Opprinnelig skrevet av Lars
          Så ble trenerteamet, av tilskuerne (!), gjort oppmerksom på at Nosa har 3 gule og må stå over mot RBK.
          Dette er jo en skandale! Obligatorisk forumlesing anbefales, inkludert treningsrapportene.
          Vidar Evje

          Kommentar

          • gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

            Opprinnelig skrevet av Lars
            Så ble trenerteamet, av tilskuerne (!), gjort oppmerksom på at Nosa har 3 gule og må stå over mot RBK.
            Som andre har vært inne på, dette er en gedigen skandale!
            Vi kjemper for livet for å overleve som toppklubb, så evner Henning Berg, to trenere til, spilleren selv (ikke minst) og ett av Norges største støtteapparat å glemme at Nosa har tre gule!
            Er alt så useriøst i klubben?
            Hvis ja, så frykter jeg hvordan denne sesongen skal ende.
            Her har vi altså brukt en svært verdifull treningsuke til å drille inn feil mann i en av de viktigste posisjonene på laget foran årets vanskeligste bortekamp. Er det rart vi ligger der vi ligger på tabellen?

            Kan godt hende at det er en persons "ansvar" å føre kortstatistikk, men dette fritar jo ingen andre fra å følge med. Vi på forumet har jo f eks visst dette siden Ålesund-kampen. Det burde også treneren ha gjort.

            Makan!
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

            Kommentar

            • Eriksve
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 885

              Opprinnelig skrevet av gamle-perta

              Kan godt hende at det er en persons "ansvar" å føre kortstatistikk, men dette fritar jo ingen andre fra å følge med. Vi på forumet har jo f eks visst dette siden Ålesund-kampen. Det burde også treneren ha gjort.

              Makan!
              Det er nok en person i støtteapparatet som har denne oppgaven tenker jeg, sannsynligvis den samme personen som fyller ut dommerkortet. Man skal vel sjekke før man skriver under dommerkortet at det stemmer med hvem som har fått gult kort. Det kan man ikke ha gjort hvis man trodde det var Mouelhi som hadde fått et av dem...

              Er nå ennå godt at dette ble oppdaget før kampen, hadde man slått rbk med Nosa på laget hadde de poengene røket i ettertid.

              Kommentar

              • Bolsen3
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 1061

                At ikke Nosa selv visste dette er egentlig direkte skremmende! Noen ganger lurer jeg på om disse fotballspillerene er hjernedøde zombier, det kan hvertfall ofte virke sånn!

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                  At ikke Nosa selv visste dette er egentlig direkte skremmende! Noen ganger lurer jeg på om disse fotballspillerene er hjernedøde zombier, det kan hvertfall ofte virke sånn!
                  Jeg synes det er rart at ikke hele spillerstallen og trenerapparatet før hver seriekamp er klar over hvem som står i fare for å måtte sone for gule kort. De fleste her på forumet har jo den oversikten. I tillegg skriver alltid RB i spillerbørsen hvem som må sone neste kamp.

                  Kommentar

                  • Ytre
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2008
                    • 773

                    Opprinnelig skrevet av Eriksve
                    Det er nok en person i støtteapparatet som har denne oppgaven tenker jeg, sannsynligvis den samme personen som fyller ut dommerkortet. Man skal vel sjekke før man skriver under dommerkortet at det stemmer med hvem som har fått gult kort. Det kan man ikke ha gjort hvis man trodde det var Mouelhi som hadde fått et av dem...

                    Er nå ennå godt at dette ble oppdaget før kampen, hadde man slått rbk med Nosa på laget hadde de poengene røket i ettertid.
                    Dette skjedde vel for noen år siden, i en cupkamp mellom Molde og Start, hvis jeg ikke husker helt feil.
                    I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13272

                      Et lite mini-Kärjeng på trening.

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        Opprinnelig skrevet av rono
                        Regner med at Arild er på vei til Lyn, byttehandel med Diego G.-Indridi S.
                        Helligbrøde, usaklighet og tullball på en gang! Well done! Arildo skal selvsagt ikke noe sted som helst, og bare det faktum at Berg foretrekker Occean foran ham i dag(GALSKAP) gjør at jeg bikker nærmere å kjøpe Bennylems påstander. Nesten.
                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • tullebukk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 5446

                          Dagens trening Steinar Pedersen var med + 2 nye fra Senegal... Edwin skada etter 2 minutter(is på utsiden av låret i følge han selv ingen fare) mere info kommer senere.Ellers så tror jeg alle var på plass utenom Marius og Husar
                          Last edited by tullebukk; 28.07.2009, 10:21.

                          Kommentar

                          • gamle-perta
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2418

                            Opprinnelig skrevet av tullebukk
                            ellers så tror jeg alle var på plass utenom Marius og Husar
                            Husar kommer til landet i kveld.
                            Mvh
                            Gammer´n (Per T)

                            Kommentar

                            • mrognan
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2008
                              • 845

                              Opprinnelig skrevet av tullebukk
                              Dagens trening Steinar Pedersen var med + 2 nye fra Senegal...
                              Med tanke på Moldes suksess med Senegalesere så er dette interessant. Hvilke plasser ble de brukt?
                              Morten

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6075

                                Opprinnelig skrevet av mrognan
                                Med tanke på Moldes suksess med Senegalesere så er dette interessant. Hvilke plasser ble de brukt?
                                Det var ikke noe spill med 11 spillere, så vi fikk ikke sett hvilke plasser de spilte på.

                                Han ene var liten og kvikk, sikkert en spiss. Virka håpløs i markeringsspillet når de spilte 5 mot 5. Hadde god teknikk og fart men imponerte meg ellers ikke noe særlig.

                                Han andre var ganske stor, Minte meg nesten litt om Senna. Tipper han er sentral midtbane. HAn viste enkelte fine ting, hadde stor fart og god teknikk. Han hadde også en haug med skudd som gikk langt over mål. Ikke voldsomt imponert generelt sett.

                                Usikker på alderen til disse spillerne, på feltet ble det nevnt at noen mente de var ned mot 17 år. Om dette er tilfelle så kan de kanskje ha potensiale, men jeg er ved første øyekast ikke voldsomt imponert.

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  Under treninga i dag satt for det meste alle som spilte på søndag(inkludert Pedersen) og tøyde litt. De var bare med på noen passingsøvelser.

                                  De andre spilte litt 5 mot 5 og lignende aktiviteter. Fredrik Gulbrandsen var ikek der i dag, MArius Johnsen så jeg ikke og Eriksen satt på en ball og gjorde ikke noe så vidt jeg fikk med meg(kom litt sent).

                                  I tillegg til de 2 senegaleserne så var det en keeper med i dag. Jeg er 94% sikker på at det var Joakim Riis Rønnevig som er keeper på u17 landslaget(med Ruben og Fredrik) og spiller for Bærum.

                                  Kommentar

                                  • Sem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2005
                                    • 1626

                                    Jeg ser at treningstidene på lsk.no er fra forrige uke. Gjelder de samme tidene denne uka?

                                    Tenkte å sykle meg en tur innom.

                                    Kommentar

                                    • Mauer
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2007
                                      • 270

                                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                      Dagens trening Steinar Pedersen var med + 2 nye fra Senegal...
                                      For noen uker siden hadde VIF to senegalesere på prøvespill. Kan det hende at det er de to senegaleserne vi har på prøvespill nå og at de kom fra VIF trening til oss for å trene slik som Nosa gjorde?

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3196

                                        Trening onsdag 29. juli

                                        Treninga i dag var fra 10.00 til nærmere 12.00 (jeg var der siste timen) på Vigernesjordet. Pål Steffen og Fredrik Gulbrandsen var fraværende, mens Lasse og Marius trente alternativt med Geir Kåsene, bl.a. med kjegler.

                                        Ellers deltok alle, også Espen Søgård og de to returnerte, Steinar Pedersen og Martin Husár, for fullt i treninga.

                                        Formasjonstreninga gikk over en drøy halvtime, med de samme to lagene hele tida:

                                        Otto
                                        Karim-Steinar-Frode-Stian
                                        Kiko-Jonna-Nosa-Mathis
                                        Ollie-Edwin

                                        mot

                                        Bjørn-Arild
                                        Magnus-Dosso-Espen-Kristoffer
                                        Martin-Vidar-Fredrik Mosis-Ruben
                                        André

                                        Hovedvekten i formasjonstreninga gikk på å bygge opp angrep der en spiller seg ut bakfra, med igangsetting fra Otto, med flere alternativer, alle langs bakken.

                                        Dette er første gang på svært mange treninger jeg har sett at formasjonstreninga kunne gå med full bemanning, uten "markører" som Bergdølmo, Belsvik eller Berg i oppsettet. Det betyr også at de som var satt opp i det antatte andrelaget stort sett fikk spille på sine "riktige" plasser, noe som kan være en grunn til at det i dag ikke ble gjort noen som helst bytter på førstelaget.

                                        Mitt generelle inntrykk er at stallen er meget god - med tanke på 2010-sesongen, og at det som alle vet nå gjelder å komme seg helskinna gjennom 2009, og å utvikle spillet og spillerne med det, og neste år, for øyet. Når spillere som Ruben, Kristoffer, Mathis, Stian, Bjørn og Fredrik G får enda mer kamptrening og selvtillit har jeg stor tru på at flere av dem vil bli solide Tippeligaspillere, og av våre afrikanske kjøp er det opplagt at Nosa og Edwin allerede er gode og viktige spillere (mens Al - Dosso - trenger noe mer tid). Både Ruben, Kristoffer og Mathis, og forsåvidt også Stian og Bjørn, viste flere fine initiativ på dagens trening, som de må vise også i tellende kamper.

                                        Steinar Pedersen har spilt solid i Godset, og kompenserer manglende fart med rutine, innsatsvilje og kondis. Jeg var særlig spent på Martin Husár, som viste seg lite fram offensivt i formasjonstreninga (på sin første trening etter at han kom fra Slovakia i går), men desto mer den siste halvtimen, i spill fire mot fire med "vegger" på dødlinja på liten bane. Der skårte Martin to av måla for sitt lag (det endte 13-11 eller deromkring, etter flere vanskelige dommeravgjørelser av stakkars Belsvik, som var like omstridte som på Lerkendal - stort engasjement og høy temperatur, selv uten BH Riise, i denne delen av treninga). Også ellers viste Martin sine individuelle ferdigheter og offensive vilje. Fortsatt er jeg litt mer usikker på spilleforståelsen, plasseringsevne og valg med og uten ball, men hvis Henning og teamet får skikk på dette, er Martins potensiale stort, som en rask, duellsterk spiller med et meget godt venstrebein !

                                        At vi ser ut til å kunne starte neste kamp med Edwin og Ollie på topp er ikke noe å si på (selv for en Sundgotfrelst som undertegnede) etter dagens prestasjoner: Begge disse to var i meget god skåringsform på treninga i dag.

                                        gilbert
                                        Last edited by gilbert; 29.07.2009, 11:52.

                                        Kommentar

                                        • Rønnern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6690

                                          Opprinnelig skrevet av gilbert
                                          At vi ser ut til å kunne starte neste kamp med Edwin og Ollie på topp er ikke noe å si på (selv for en Sundgotfrelst som undertegnede) etter dagens prestasjoner: Begge disse to var i meget god skåringsform på treninga i dag.
                                          I dag irriterte Ollie meg voldsomt et par ganger i begynnelsen av spilleøkta. Skuddvegring innenfor 16-meteren, med ditto forsøk på å drible som selvfølgelig mislyktes...

                                          Etter hvert virket det som om han bare klinte til og scoret et par perler.

                                          Nosa herjet på treninga og var meget frisk. Et par lekkerbiskner som var ute av en annen verden.
                                          Mvh Ronnie "The Runner"
                                          LSK for alltid

                                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                          Kommentar

                                          Working...