Treninger 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

    #21
    Opprinnelig skrevet av HSft
    Litt rart om de har internkamp på samme dag som juniorlaget spiller. Da betyr vel det enten at juniorlaget ikke bruker spillere som er med på A-lagstreningene eller at de unge på a-lagstreningene ikke får være med på internkampen.
    Tror nok ingen i A stallen spiller junior kampen. Bolly fks er jo inne i start 11 for a laget nå så jeg skjønner ikke hva han skal på juniorlaget å gjøre. Men det er jo ikke helt sikkert at det blir interkamp på lørdag... Bjarmann var ikke sikker, så vi får se hva som skjer.

    Kommentar

    • glasgow
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2007
      • 1251

      #22
      Hvordan gjorde belsvik det på trening. Nærmere en plass ??

      Kommentar

      • tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

        #23
        Opprinnelig skrevet av glasgow
        Hvordan gjorde belsvik det på trening. Nærmere en plass ??
        hehe Belsvik er nok nærmere en plass på oldboyslaget...... han er med bare fordi dem mangler en spiller og når jeg skriver dette så husker jeg jo at Marius Johnsen ikke var med i dag...

        Kommentar

        • WAK
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 960

          #24
          Mener jeg har lest at de hadde løpetest 40 meter på treninga som Bolly var rakest på. Noen som vet hva han løp på? Eller hva rekorden til PSA er?

          Ser at Søppla var og hadde løpetest i dag og Shelton satt ny rekord i tippeligaen.

          Bolly hadde sikkert knust han

          Kommentar

          • detvarvondtdet
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2006
            • 398

            #25
            Opprinnelig skrevet av WAK
            Bolly hadde sikkert knust han

            Nå har jeg sett både Bolly og Luton "live" fra sidelinjen.. Jeg tror ganske sikkert at Luton hadde parkert Bolly på en ren løpsduell..
            "Dere kan sitere meg på dette:
            Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
            Fjøra

            Kommentar

            • tullebukk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2006
              • 5446

              #26
              Bolly løp på 4,7... Har hørt at Edwin som mulig kommer til oss slo alle tidene til Lyn spillerne.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                #27
                Trening Onsdag 7.1

                På dagens trening manglet de samme spillerne som i går, så fraværene kan leses i gårdagens rapport fra tullebukk. Den eneste forskjellen var at BHR var tilbake i dag og dermed danka Belsvik ut av laget.

                Jeg ankom hallen et kvarter ut i treninga i dag. Da var spillerne i gang med rangelen. 4/5 spillere spilte passninger på først en touch og deretter to touch mens to spillere forsøkte å stoppe den. De eldre og mer rutinerte spillerne ser ut til å være bedre på dette.

                Deretter ble det delt inn i to lag, som så slik ut(gult lag øverst):

                Pedersen - Riseth - Kippe - Ringstad
                Essediri - Søgård - Bjørkøy - Myklebust
                Richetts - Gundersen

                Occean - Sundgot
                Bolly - Tokstad - Mouelhi - Riise
                Midtun - Biffen - Andresen - Eriksen

                Disse spilte først uten keepere. Målet var da å føre ballen over linja bak forsvaret til motstanderen. Resultatet ble 4-4 etter at gult lag lenge hadde en ledelse.

                Det ble så satt frem mål med keepere. Banen ble nå gjort litt smalere ved at det ble satt linjer med kjegler tre meter inn på banen på hver side. Denne øvelsen ente 1-0 til gult etter at Myklebust dytta ballen til høyre til Essediri som klinte den hardt inn i hjørnet bak Hansen. Richetts ble felt og fikk straffe under øvelsen. Denne ble tatt av Gundersen, men Hansen var helt nede i hjørnet og fiska den ut.

                Riise hadde en dårlig dag på jobben virka det som. Han likte ikke å tape og var ikke fornøyd. Ropte stygge ord til gresset flere ganger.

                Tokstad hadde en litt dårligere dag enn han har hatt tidligere. Ble en del feilvurderinger og dårlige passninger fra han i dag. Men han viser jo til tider at det bor mye i han. Fine løp som skaper rom for andre.

                Ringstad imponerte litt igjen i dag. Bevega seg senere fremover enn han har gjort tidligere. Kom dermed ofte inn i store rom. Burde fått ballen mer enn han gjorde og fikk kjeft et par ganger for å ikke rope nok. Tidligere har han virka mer sliten enn i dag, kanskje fordi han hold igjen lenger og tok løpene senere?

                Bolly dompinerte mindre enn i går. Uansett en spiller jeg har sansen for. Litt artig når Berg ropte "Utfordre! Utfordre! Utfordre!" en gang bolly hadde ballen og han svarte med å dra av tre spillere og dra ballen over linja(første øvelse).

                Richetts imponerte meg i dag med god duelstyrke. Han er sterk i kroppen, veldig rask og ok teknisk. Fikk straffe etter å ha vendt bort og løpt fra biffen på en herlig måte.

                Keeperen fra kanada virker helt ok, men jeg synes Hansen virker en del bedre (Hansen blir bra!). Derfor bør det vel ikke være så aktuell å hente han.

                Kommentar

                • Rasmus
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Oct 2006
                  • 93

                  #28
                  Hvem er best på treningene av våre to høyrebacker Pedersen og Eriksen?

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6075

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av fugla 4 life
                    Hvem er best på treningene av våre to høyrebacker Pedersen og Eriksen?
                    Vanskelig å si egentlig. Jeg synes Pedersen er god og solid. Eriksen har større hurtighet i bena og er bedre teknisk. Er rimelig sikker på at Eriksen er førstevalget. Eriksen bidrar nok en del mer offensivt og virker trygg defensivt i tillegg.

                    Kommentar

                    • Kanarifugl84
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2007
                      • 2319

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av HSft
                      Vanskelig å si egentlig. Jeg synes Pedersen er god og solid. Eriksen har større hurtighet i bena og er bedre teknisk. Er rimelig sikker på at Eriksen er førstevalget. Eriksen bidrar nok en del mer offensivt og virker trygg defensivt i tillegg.
                      Høres bra ut. Uansett digg å ha SP som backup, fin "squad-player".

                      Kommentar

                      • Oddis
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2006
                        • 2744

                        #31
                        Muligens litt off topic, men når man ser på lagene her trur jeg begge lag hadde klart seg i Tippeligaen! Godt å se vi er så godt dekket, selv om det ikke er på absolutt alle steder!
                        Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                        Kommentar

                        • Del Portro
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Nov 2008
                          • 115

                          #32
                          Med Dosso og Richetts blir bredden god. Dosso er forhåpentligvis en gjennombruddssterk og mer offensiv spiller som ikke står i konflikt med både den balanserende rollen til Kiko og deler av spillet til Bjørkøy og Søgård. Skal fortsatt ikke si for mye om Arnarsson i den ene eller andre retningen. Mye av poenget med å øke bredden er nettopp at vi nå har mulighet til å la flere spillere få den tiden de trenger på å komme seg i (eller tilbake i) god nok form uten at laget lider noen stor nød i fraværet. Det hadde vært fint med en midtstopper eller venstreback, men prekært er det ikke. I så fall må vi være veldig uheldige med skader og karantener. Foreløpig er venstre back det største aberet. Skal heller ikke undervurdere Ringstad - på samme måte som vi mangler den "etablerte" venstrevingen av høy Tippeliga-standard, er det kanskje heller ingen krise. Gi Bolly og Ringstad tillit også i Tippeligaen, så har vi kanskje også a-landslagsaktuelle spillere om noen år. Det er i hvert fall mer positivt enn å hente spillere som ikke er mer enn nesten god nok. Forhåpentligvis er Johnsen klar til seriestart og bredden ikke blir mindre enn det det bør være. Dobbel dekning er bra, overdekning bør unngås. Forsterk laget der det er nødvendig og prioriter de posisjonene der vi ikke har egne talenter som holder mål. Bra å se at Karim er blant de beste på løpetestene. Temperament er også bra å lese om - jobben deres avhenger av full tenning. Takker igjen for en fin rapport.

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Del Portro
                            Med Dosso og Richetts blir bredden god. Dosso er forhåpentligvis en gjennombruddssterk og mer offensiv spiller som ikke står i konflikt med både den balanserende rollen til Kiko og deler av spillet til Bjørkøy og Søgård. Skal fortsatt ikke si for mye om Arnarsson i den ene eller andre retningen. Mye av poenget med å øke bredden er nettopp at vi nå har mulighet til å la flere spillere få den tiden de trenger på å komme seg i (eller tilbake i) god nok form uten at laget lider noen stor nød i fraværet. Det hadde vært fint med en midtstopper eller venstreback, men prekært er det ikke. I så fall må vi være veldig uheldige med skader og karantener. Foreløpig er venstre back det største aberet. Skal heller ikke undervurdere Ringstad - på samme måte som vi mangler den "etablerte" venstrevingen av høy Tippeliga-standard, er det kanskje heller ingen krise. Gi Bolly og Ringstad tillit også i Tippeligaen, så har vi kanskje også a-landslagsaktuelle spillere om noen år. Det er i hvert fall mer positivt enn å hente spillere som ikke er mer enn nesten god nok. Forhåpentligvis er Johnsen klar til seriestart og bredden ikke blir mindre enn det det bør være. Dobbel dekning er bra, overdekning bør unngås. Forsterk laget der det er nødvendig og prioriter de posisjonene der vi ikke har egne talenter som holder mål. Bra å se at Karim er blant de beste på løpetestene. Temperament er også bra å lese om - jobben deres avhenger av full tenning. Takker igjen for en fin rapport.
                            Spørs vel om Richetts blir LSK spiller. Han reiser videre til Danmark for prøvespill der, da LSK ikke tilbyr kontrakt i denne omgang...

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              #34
                              Dagens trening Torsdag.

                              Spillere som ikke er med .
                              Bergmann og Fellus ute med strekk.
                              Cicce og Ruben på landslag.
                              Riseth ,Otto,PSA og Marius trener alternativt.
                              Viktor Syk..

                              Treninga starter som alltid med lett oppvarming med div øvelser..

                              Så deles det inn i 6 spillere i en rektangel hvor 2 stk jager ball i midten, samme øvelse som i den vanlige firkanten men altså i en rektangel.

                              Ny øvelse forsvarspillerne og angripere/midtbanespillere samles i 2 grupper.
                              Her skal det trenes overganger 3 angripere mot 2 stoppere.
                              Dette blir en lang øvelse og jeg syns at Bolly og Tokstad er gode her.
                              Bolly har et stort finte reportuar og har bra fart.

                              Så deles det inn i 3 lag.
                              Gult lag.
                              Pedersen,Eriksen,Mykle,Tag,Karim,Bjørkøy.
                              Gull lag.
                              Arild,Bolly,Bhr,Biffen,Ringstad,Kiko.
                              Svart lag.
                              Espen,Kippe,Metern,Jooon,Tokstad,Berg.

                              2 lag mot hverandre i 4 minutters kamper, helt utrolig etter mange kamper er det ingen lag som har maktet å score.
                              Så i siste kamp kommer det endelig 2 mål og begge scores av Tokstad.
                              Her får også Eriksen seg en smell i ankelen og gir seg , han går uta av hallen med en stor ispose på ankelen( så ikke så alvorlig ut)
                              Syns at Bolly og Tokstad er best på denne delen og er sikker på at Bolly og Tokstad får kamper i første 11er i år.

                              Syns begge keepere er gode i dag.

                              BHR er ikke i humør i dag og det går utover ,vannflasker og
                              søplebøtter han minner meg litt om en hvis tennisspiller.

                              Deler ut stjerner i dag også.
                              Tokstad ***
                              Bolly**
                              BHR,Hansen,Moldeskred,Eriksen,Kippe,Arild*

                              Treninga avsluttes med trappe hopping på Åråsen, men Kippe,Pedersen og metern blir igjen i hallen for og trene sprint.

                              Fikk noen ord med Hennig på slutten og han opplyste at det enten blir interkamp eller en liten internturnering på lørdag i hallen kl 1030.
                              Han sa også at Dosso kommer i løpet av 14 dager.....

                              Kommentar

                              • erlando
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 858

                                #35
                                Nesten så jeg lurer på om Kippe, Pedersen og OO ikke har klart et eller annet minstekrav Berg har satt på sprinttesten?

                                ...evt så har trenerteamet bare kommet fram til at disse tre har mer å hente på økt hurtighet framfor bedre spenst. :neutral:
                                Ja til pause i pausen!

                                Kommentar

                                • andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av erlando
                                  Nesten så jeg lurer på om Kippe, Pedersen og OO ikke har klart et eller annet minstekrav Berg har satt på sprinttesten?

                                  ...evt så har trenerteamet bare kommet fram til at disse tre har mer å hente på økt hurtighet framfor bedre spenst. :neutral:
                                  Det sistnevnte höres jo ganske sannsynelig ut. Om de trener på löpsteknikk er det veldig bra. Occean löper i hvertfall som ei kråke, og det er faen meg på tide at noen tar tak i löpsstilen hans. Han burde jo ha masse å hente der.
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                  Kommentar

                                  • Kanarifugl84
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2007
                                    • 2319

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av erlando
                                    Nesten så jeg lurer på om Kippe, Pedersen og OO ikke har klart et eller annet minstekrav Berg har satt på sprinttesten?

                                    ...evt så har trenerteamet bare kommet fram til at disse tre har mer å hente på økt hurtighet framfor bedre spenst. :neutral:
                                    Off: Evt måtte de bli igjen for å faktisk avgjøre hvem som har den største batongen.

                                    On: Ingen av de tre nevnte er spesielt hurtige de første meterene av en sprint, de er rett og slett blytunge å få igang. Dette griper Henning fatt i, BRA! Hoppe kan dem, både med og uten albueslag rundt seg.

                                    Kommentar

                                    • erlando
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 858

                                      #38
                                      Rart at ikke Bjørkøy har blitt satt på samme kur. Han er noe av det mest saktegående jeg har sett på en fotballbane etter at Mølby la opp.
                                      Ja til pause i pausen!

                                      Kommentar

                                      • Fugla- patriot83
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2005
                                        • 1241

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av tullebukk

                                        Fikk noen ord med Hennig på slutten og han opplyste at det enten blir interkamp eller en liten internturnering på lørdag i hallen kl 1030.
                                        Dette hørtes bra ut!

                                        Ganske sikker på at jeg drar og ser på treninga på lørdag.

                                        Tommel opp hvis du skal på treninga på lørdag.
                                        -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                                        Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                                        En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                                        Kommentar

                                        • fjacob82
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 1507

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                                          Off: Evt måtte de bli igjen for å faktisk avgjøre hvem som har den største batongen.

                                          On: Ingen av de tre nevnte er spesielt hurtige de første meterene av en sprint, de er rett og slett blytunge å få igang. Dette griper Henning fatt i, BRA! Hoppe kan dem, både med og uten albueslag rundt seg.
                                          Off: Trodde det var avgjort for lenge siden. Meter'n ble slått på målstreken av gorillamannen Kippe. Men mye som kan skje i løpet av en juleferie..kanskje meter'n har fått på noen cm for å leve opp til kallenavnet...

                                          On: Supert at Berg ser hva som må gjøres og tar tak i det. Har irritert vettet av meg at ingen har sett behovet for å forbedre løpsteknikken til de gutta. Kippe er hard som få, men med litt mer hurtighet de første meterne så slipper vi nok å se at han får så utrolig mange gule kort.
                                          Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                          *Brasseberget*

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎