Etter karamellen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HanseFrank
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Mar 2004
    • 221

    Etter karamellen

    ...har vi følgende ting å ta tak i;

    TIFO: Vi ble urinert oppetter leggen av Klansfolket. Vi kan sikkert skylde på at de har så mye fri, som går på trygd, og så videre, men det er bedre å innse at Klanen faktisk er overlegne på et område i Norge, og det er Segl/Bannere.

    Vårt eget storseil, det liggende 8-tallet, brukte ca 45 sekunder på å komme i vater, og når det først gjorde det, så manglet litt koordinering på å få det mellom to stolper. Slapt!

    SANG: Synes KFL sang høyt i dag, men jeg må innrømme at jeg har mer til overs for en del av sangene til Vålerenga. De har en eller annen som slutter med "enga - i rødt, hvitt og blått", de har "vålerenga kjerke" og de har "akerselva som stinker". Alle sammen gode sanger, med tekstlinjer med flere enn 5 stavelser. Den type sanger skulle jeg virkelig ønske også KFL hadde, og brukte. Det nærmeste vi kommer er kanskje "Lillestrøm våkn opp i dag"? Sanger som Heia Kanaris-kanoen og kjempe stolte LSK (Gud som den irriterer meg - enten er det orddelingsfeil, eller så er det feil form av imperativ, alt etter som hva man selv velger).
    HanseFrank
    - på den andre siden...
  • King_Raymond
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4987

    #2
    Re: Etter karamellen

    Opprinnelig skrevet av HanseFrank
    ...har vi følgende ting å ta tak i;

    TIFO: Vi ble urinert oppetter leggen av Klansfolket. Vi kan sikkert skylde på at de har så mye fri, som går på trygd, og så videre, men det er bedre å innse at Klanen faktisk er overlegne på et område i Norge, og det er Segl/Bannere.

    Vårt eget storseil, det liggende 8-tallet, brukte ca 45 sekunder på å komme i vater, og når det først gjorde det, så manglet litt koordinering på å få det mellom to stolper. Slapt!

    SANG: Synes KFL sang høyt i dag, men jeg må innrømme at jeg har mer til overs for en del av sangene til Vålerenga. De har en eller annen som slutter med "enga - i rødt, hvitt og blått", de har "vålerenga kjerke" og de har "akerselva som stinker". Alle sammen gode sanger, med tekstlinjer med flere enn 5 stavelser. Den type sanger skulle jeg virkelig ønske også KFL hadde, og brukte. Det nærmeste vi kommer er kanskje "Lillestrøm våkn opp i dag"? Sanger som Heia Kanaris-kanoen og kjempe stolte LSK (Gud som den irriterer meg - enten er det orddelingsfeil, eller så er det feil form av imperativ, alt etter som hva man selv velger).
    Ingen tvil om at dem er bedre på tifo enn oss, men tifo gruppa vår blir stadig bedre, kan ikke forvente å bli best med en gang.

    Angående synginga så kommer det ann på hva man liker. Enga kjører den " engelske" stilen med lange sanger. Mens vi i kanari fansen varierer med litt engelsk inspirert og en del sydeuropeisk...
    Ultras Felt C Lillestrøm

    Kommentar

    • CocaJerry
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 2532

      #3
      Jeg var ikke med å jobba på TIFO`n sist gang, men jeg hørte de måtte lage en ny fordi malinga på den de egentlig skulle ha begynte å renne utover da de begynte å regne sist uke.

      At vi ble urinert oppover leggen er jeg ikke enig i. Klanene hadde 4 tegninger som ikke var morsom engang. Derimot synes jeg vår TIFO gruppe sin "Hobbysupportere" og piler mot klanen var dritbra. Den passa utrolig bra, spesielt siden vi sang dem ut så jævlig.

      At klanen er så veldig oppfinnsomme er jeg ikke enig i, de var.
      Denne "vi er vålengas tapre soldater" er bare rene ræva. Har ikke en dritt med fotball å gjøre. Sikker morsom å synge hvis du er hobbysupporter.
      Den beste sangen de har er jo den gamle Arne Erlandsen melodien vår. Hvis de ikke hadde "stjålet" denne fra oss, og hvis de hadde syngi noe annet enn den teksten de synger (ære være vålenga) i 5 andre sanger så skulle jeg skryti av dem.

      Vi knuste dem lett igår.

      Kommentar

      • Leif A
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 3962

        #4
        Den "Fløy en liten Kanari..." greia var de ihvertfall ikke heldige med.
        TV-2 viste den på skjermen, og hadde det ikke vært en del kledd i rødt og blått rundt banneret/tegningen, så hadde jeg vært i tvil om hvem som hadde laget den.

        KFL sang ut Klanen, og gjorde mest utav seg. Klanen ble observert mens de gjorde en del særdeles usynkrone melke-bevegelser, og det var vel det.
        Knurr...

        Kommentar

        • Håkon Henriksen
          Administrator
          • Nov 2003
          • 6411

          #5
          Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
          Klanen ble observert mens de gjorde en del særdeles usynkrone melke-bevegelser, og det var vel det.

          Ja, dette er vell noe alle fra hadeland er gode på ?
          Håkon Henriksen
          -
          Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
          -
          ALT FOR FUGLA

          Kommentar

          • Latvijan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2005
            • 360

            #6
            Enig i at det var jævlig lite heldig at stolpene sto i veien på KFL-feltet, det burde vært mulig å forutse!

            Men ellers føler jeg at jeg skal være varsom når det gjelder å klage på tifo'n, fordi jeg ikke gjør en dritt for å hjelpe til selv...
            Det synes jeg også andre medlemmer av KFL som ikke gjør, skal tenke på når de kritiserer. (All ære til alle som gjør en frivillig jobb i KFL)

            Jeg satt på kortsida i går (på motsatt side av klanen)...
            Kanskje HanseFrank har mer sans for enga siner sanger, men det er ingen verdens tvil om at kanarifansen sang mye oftere og mye lenger enn dem!

            Kommentar

            • iL
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 10771

              #7
              Re: Etter karamellen

              Opprinnelig skrevet av HanseFrank
              ...og kjempe stolte LSK (Gud som den irriterer meg - enten er det orddelingsfeil, eller så er det feil form av imperativ, alt etter som hva man selv velger).
              Er vel ingen av delene.

              Tror det er "Kjempe! Stolte! LSK".
              Kanarifugla flyr høyt i år!

              Kommentar

              • ON
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3639

                #8
                Tifoen ble helt feil, men det er IKKE tifo gruppa sin feil. Det er de som er så dumme at de ikke klarer å ta taki et banner og sende det nedover. Vi i tifo gruppa kan ikke stå på vær eneste sete rad og sende det nedover, vi står øverst, og noen står midt i også, og ber folk gjøre "det og det" og når dem ikke klarer det blir det vannsklig for oss.


                Vi hadde en utrolig vannsklig jobb med det banneret ettersom vi måtte male 4 ganger i steden for to...vi må også sy banneret vi får det ikke i ferdig stoff og må sy MANGE meter banner.

                Klanen har også et _ekstremt_ mye større budsjett enn oss, vi må velge noen kamper vi skal ha en ok/stor tifo, mens dem kan ha stor tifo på alle kamper.

                Hobbysupporter banneret vårt var da morsomt

                Kommentar

                • ketil
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Feb 2004
                  • 246

                  #9
                  Selv sto jeg helt oppe, ikke mange fra noensomhelst gruppo tifo der gitt. Men folk trenger vel ikke stå på alle rader? Holder vel at noen oppegående starter nedsendingen av bannere? Uansett tror jeg folk skjønner sånt etterhvert. Noen som har bilder?

                  Kommentar

                  • Vegar Hjermundrud
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 423

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av ketil
                    Selv sto jeg helt oppe, ikke mange fra noensomhelst gruppo tifo der gitt. Men folk trenger vel ikke stå på alle rader? Holder vel at noen oppegående starter nedsendingen av bannere? Uansett tror jeg folk skjønner sånt etterhvert. Noen som har bilder?
                    Selv sto jeg også helt øverst på c-feltet, men observerte ingen fra tifo-gruppa der oppe. Det er mulig at de hadde gitt sine krystallklare direktiver om hvordan ting skulle være, men jeg oppfattet i tilfelle ikke dette. Banneret var på vei ned i alle fall 3 minutter før laga kom på banen, og jeg tok meg derfor den frihet å holde det tilbake lengst mulig. Tifoen igangsettes vanligvis når Tippeligahymnen starter og spillerne kommer på banen da tifoen er til dem. Dersom starten av Tippeligahymnen fortsatt er tidspunktet for starten av tifo gikk banneret på c-feltet altfor tidlig ned og ble ikke holdt lenge nok.
                    Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

                    Kommentar

                    • scages
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 1292

                      #11
                      Det er uansett synginga som er det viktigste, TIFO blir sekundært. Apekattene er bedre en oss på TIFO, ingen tvil om det. På synginga derimot var det take over i går.

                      Kommentar

                      • Fuglen-Mads
                        Medlem
                        Bøffel
                        • May 2005
                        • 32

                        #12
                        Helt enig akkurat der altså. Vi tok det meget på synginga fordi om ikke alt det andre stemte helt som det skulle. Kom kansje litt fort. Men vi beviste for dem at dem ikke hadde sjangs på synginga, og det syntes jeg vi virkelig skal se positivt på! GOO FUGLA
                        ÅÅÅÅååååååå vi er lillestrøm, Ohhh Ahh. Vi er lillestrøm, lillestrøm, vi er LILLESTRØM!!! :D GO FUGLA!

                        Kommentar

                        • kulfugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2005
                          • 256

                          #13
                          vi var skikkelig gode på synginga ja.... driiiiit bra stemning fra a-å og da mifsud scorte det siste målet, trodde jeg nesten ikke mine egne øyne... heeeeeelt sinnsykt (som jorun sa massevis for et par dager sida) :P
                          Forza fugla!

                          Kommentar

                          • Fuglen-Mads
                            Medlem
                            Bøffel
                            • May 2005
                            • 32

                            #14
                            Var helt sykt. Klarer nesten ikke tenke på noe annet. STemmningen over fugla når målet kom. Det var nesten så hele gjengen letta.. Er det rart man blir forelska i den beste klubben... Man må jo faktisk elske LSK :wink:
                            ÅÅÅÅååååååå vi er lillestrøm, Ohhh Ahh. Vi er lillestrøm, lillestrøm, vi er LILLESTRØM!!! :D GO FUGLA!

                            Kommentar

                            • blue
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2004
                              • 1429

                              #15
                              TIFO: Er vel bare å innse at pEnga har et større budsjett enn oss, og at de lager bedre bannere. Mitt store hat mot bydelsklubben stoppet meg ikke fra å le da de dro opp tegneserierutene sine.

                              SANG: Vi slår Klanen på Åråsen når det gjelder deltagelse og lydnivå. Ingen tvil om at tromma tar en stor del av æren for at mange bli med på "la la la la la la". Eneste minuset her at sangene til Plata IF er bedre og mer variert.
                              Fugla 4 Life!

                              Kommentar

                              • pal
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2004
                                • 422

                                #16
                                Jeg mener faktisk at synginga har vært bedre før, bortsett fra etter 2-1. Jeg tok meg sjøl i å irritere meg over dårlig synging flere ganger under kampen, og er ikke helt enig i at vi var suverent best. Kanskje det var fordi jeg sto ganske langt ut på siden av feltet (mot midten av tribunen)? Pleier ellers å stå mer mot midten av feltet.

                                Dessuten var det en gjeng rett bak meg som prøvde alt de kunne å starte sanger som "Ivers er alkis", "Hulsker skal dø" osv., og de var nær ved å klare det, men ble heldigvis overdøvet av mer passende sanger fra resten av feltet.

                                Uansett; super stemning og helt for jævlig gøy
                                hilsen pål

                                Kommentar

                                • Kimito
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 2600

                                  #17
                                  Re: Etter karamellen

                                  Opprinnelig skrevet av iL
                                  Er vel ingen av delene.

                                  Tror det er "Kjempe! Stolte! LSK".
                                  Du har rett i at dette er meningen, men han har rett i at det er feil bruk av imperativ. Imperativsformen av "å kjempe" er "kjemp".

                                  Foreslår egentlig at man lager ny tekst på den melodien hvis den skal fortsette å brukes.
                                  Ferdigskåra

                                  Kommentar

                                  • Tony
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4737

                                    #18
                                    Tifo: Var tifo-gruppa sin feil. Vi hadde gjort en dårlig jobb under forberedelsene av tifoen, så detet tar vi på vår kappe. Vi har heller ikke vært så flink med løpesedler under tifoene vi har hatt, noe vi skal begynne med fra neste tifo.

                                    Det er riktig som Vegard skriver at tifoen skal begynen når tippeligahymnen kommer, men jeg synes i år at den har kommet før spillerne har entret banen og den sangen som spilles når de kommer inn er er en Robbie Williams sang.

                                    Hovedpoenget med tifo er jo selvsagt å vise en kjærlighet til klubebn og spillerene ved en annen måte en sang, og da blir det veldig teit at tifoen er feridg etter 30 sekunder, fordi den har komemt igang lenge før den skulle. Så neste gang så vent med tifo til rett før spillerene komemr in og hold tifoen i gang under hele opplesinga av spillerene. Men dette vil uansett være lettere hos supporterne enn hos sitte folket.

                                    Men uansett så var det vi som driet skikkelig på draget, men vi kommer sterkere tilbake.

                                    Sang: Vanskelig å si hvordan Klanen var da jeg stod midt i kacken vår. Derfor blir det for dumt når andre som stod i klacken og påstår at vi sang ut klanen da man egentlig ikek har noe grunnlag å si det siden man hørte klanen et par ganger i løpet av hele kampen. Men vi ga ifra oss noe jævlig med trøkk og jeg gleder meg allerede til Ålesund kampen

                                    PS: Husk sang møte på Martins fra 14.00

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎