Mer variasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Per Arne
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2347

    #61
    Og derfor bør vi begynne å dra i gang "Lillestrøm er et sted" hver kamp framover, så alle er med når vi står i VG-svingen og synger for cupseier..
    Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

    Kommentar

    • blue
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2004
      • 1429

      #62
      Opprinnelig skrevet av gulost
      Det er ikke nødvendigvis samsvar mellom en ordentlig sang og dårlig trøkk. Alle må ta ansvar og høre etter og forsøke å lære seg teksten - og synge med. Det vil naturligvis ta noen kamper før en ordentlig sang setter seg og begynner å gi trøkk, men det vil faen meg være verdt det!
      Er som jeg skulle sagt det selv!!!
      Hvor blir det av ambisjonene???
      Fugla 4 Life!

      Kommentar

      • blue
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2004
        • 1429

        #63
        Opprinnelig skrevet av Tony
        et knippe utvalgte sanger
        Er enig med Tony i at vi burde bli gode på et knippe utvalgte sanger. Men skal vi bli gode på å synge, må det øves mer, og hvis ikke vi skal starte med sangtimer i ukedagene så må synginga foregå under kampen. Bortsett fra "la la la" synger vi stort sett bare hver sang 1 gang pr kamp, og da er det ikke lett å bli god...
        Fugla 4 Life!

        Kommentar

        • CocaJerry
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 2532

          #64
          Opprinnelig skrevet av blue
          Veiron: jeg vet at dette ikke er tråd om tromma, men for å svare de andre her så vil jeg bare få sagt at jeg prinsipielt er i mot tromme. Og da hjelper det ikke hvor mye dere skryter av den. I mine øyne er tromme feigt og kjedelig.

          Ellers synes jeg det er veldig bra at vi har en debatt om synginga. Jeg er ikke den som deltar aktivt på sangforumet, men det ser jeg heller ingen grunn til. Vi har haugevis av gode, gamle sanger som det bare er å dra fram. Heldigvis gjør vi også det på tribunen innimellom, men ikke så ofte som jeg skulle like. Kort sagt; jeg synes vi bruker for mye tid på meningsløse sanger. Ingen tvil om at dere får med dere mange på å synge innad i Fansen (alle lærer seg sangen på 1 minutt), men jeg er bekymret for inntrykket vi sender ut til resten av Norge. Jeg mener at vi gjør oss selv en bjørnetjeneste, og setter KFL i vanry.

          Hvis vi ikke varierer mer, vil vi bli sett på som "Fansen som ikke kan synge"...
          Vi sang godt over 20 sanger på VIF sist kamp. Vi sang møkka ut klanen, og det siste vi har gjordt er å sette KFL i vanry. Etter debatten som går på forskjellige forumer rundt i Norge så virker det mer som folk er blitt imponert av KFL.
          __________________________________________________ ___________________
          Jeg skal på møtet som KFL inviterer til i forkant av Ålesund kampen.

          Jeg har noen ideer på hvordan vi kan bli enda bedre på synging, men for at det skal bli en realitet så må vi som er ivrige i disse debattene nødt til å sammarbeide og hjelpe KFL mer. Holder ikke bare å sitte her å pøse på med sanger eller meninger vi synes de skal sette igang eller gjøre noe ut av for oss.

          Kommentar

          • masta
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Mar 2004
            • 143

            #65
            Jeg er en av disse dumme som ikke likte tromma i det hele tatt i begynnelsen, som har kommet frem til at den er glimrende på gospelen.
            MEN, jeg vil kun høre tromme på denne ene sangen, de andre sangene vi har i dag trenger vi ikke tromme til.. Kommer det en ny som trenger tromme for og lære alle takten, så all ære til tromma.

            Når det kommer til synging så er jeg litt enig med de fleste her (ja det går faktisk ann). Jeg er glad i sanger med litt tekst, særlig på hjemmekamper for da SKAL vi være flere syngende enn det andre supportergrupper klarer og få plass til på vår stadion, og da må vi vel kunne klare og synge ut de aller fleste også med sanger som har mere enn 5 ord??? Når vi nå da står og skryter av at "vi banka enga på tribunen, PÅ ÅRÅSEN" så mener jeg at det bare skulle mangle. Det er VÅR hjemmebane, VÅR lekegrind og ALLE skal være redde for og komme til oss...
            Når det er sagt, så mener jeg at på borteturer og på hjemmekamper mot de virkelige "store" så kan vi kjøre på med de sangene som skaper det ekstra trøkket ett par ganger ekstra, uten og glemme de gode gamle slagerne. Hvis vi skal få med alle på og synge hele kampen igjennom i dag så må vi kjøre gospelen i 2x45. Sanger som ikke de på stadion kan, må kjøres under "småkampene", dette gjør vi jo selvsagt for og øve oss til de kampene hvor vi faktisk får litt motstand. Å når disse feiler, (for det kommer de til og gjøre) ikke bare begynn på en alle kan igjen, PRØV IGJEN. I dag kommer ikke sangen utenfor feltet vårt, den kommer faktisk ikke frem til alle på feltet engang, og hvordan skal vi da nå frem til de på sitta som syns at akkurat denne sangen er genial å tenker "den må vi få med alle andre på".??? (jeg veit at man kan synge den på martins før match også, men i det siste så har det virkelig ikke vært mange der før kamp. Det er disse jeg vil ha med).

            Hvis sang møtet er på martins på kampdagen så er jeg 100% der... Er du???

            Kommentar

            • CocaJerry
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 2532

              #66
              Opprinnelig skrevet av masta
              Jeg er en av disse dumme som ikke likte tromma i det hele tatt i begynnelsen, som har kommet frem til at den er glimrende på gospelen.
              MEN, jeg vil kun høre tromme på denne ene sangen, de andre sangene vi har i dag trenger vi ikke tromme til.. Kommer det en ny som trenger tromme for og lære alle takten, så all ære til tromma.
              Du er ikke dum, det er lov å ta feil , men det er lov å innrømme det. Jeg var faktisk veldig lunken til tromme helt til ifjor.
              Det er også viktig at det er lov til å feile, ellers går utviklinga så sinnsykt treigt.

              Jeg mener vi ikke har testa ut tromma nok enda, og at det er alt for tidlig å bestemme seg for hvordan og hvilke sanger vi skal bruke den.

              Jeg synes vi skal prøve tromma på "fugla ole ole,", "Arild Sundgot", fugla klapp klapp klapp" og de andre som sangene som vi har brukt den på hittil en stund til så det ikke blir tatt for raske avgjørelser.
              Opprinnelig skrevet av masta
              Når det kommer til synging så er jeg litt enig med de fleste her (ja det går faktisk ann). Jeg er glad i sanger med litt tekst, særlig på hjemmekamper for da SKAL vi være flere syngende enn det andre supportergrupper klarer og få plass til på vår stadion, og da må vi vel kunne klare og synge ut de aller fleste også med sanger som har mere enn 5 ord??? .
              Det er ingen som er uenig i dette, så dette kunne du du faktisk ha spart deg for. Problemet er at nesten alle som tar i ett tak på synginga står på samme sted. Dette ender opp med at de som er litt mer sjenert av seg omtrent ikke synger , og at de som ikke kan sangene fra før bruker år og dag på å lære seg sangene.

              Opprinnelig skrevet av masta
              Når vi nå da står og skryter av at "vi banka enga på tribunen, PÅ ÅRÅSEN" så mener jeg at det bare skulle mangle. Det er VÅR hjemmebane, VÅR lekegrind og ALLE skal være redde for og komme til oss... .
              Hvis du mener at vi har vært i nærheten av å banke de så mye som vi gjorde på søndag så må du roe ned på kanaribrusen. Selvfølgelig skal det være sånn på hjemmebane, men de siste årene så har klanen vært veldig bra, i tilleg har de OGSÅ satsa på korte sanger og rop som de synger om og om igjen da de synger imot oss.
              Opprinnelig skrevet av masta
              Når det er sagt, så mener jeg at på borteturer og på hjemmekamper mot de virkelige "store" så kan vi kjøre på med de sangene som skaper det ekstra trøkket ett par ganger ekstra, uten og glemme de gode gamle slagerne.
              Det er heller ingen som har sagt vi skal glemme de gode gamle sangene.
              Skulle likt å visst om folk mener de samme da de hele tiden sier de "gode gamle sangene".
              Jeg synes KFL er flinke til å varriere, men vi må få lov til å bruke tid på å dra igang nye sanger før folk (ikke du) begynner og hyle om at vi driver å dreper sangene.

              Opprinnelig skrevet av masta
              Hvis vi skal få med alle på og synge hele kampen igjennom i dag så må vi kjøre gospelen i 2x45. Sanger som ikke de på stadion kan, må kjøres under "småkampene", dette gjør vi jo selvsagt for og øve oss til de kampene hvor vi faktisk får litt motstand. Å når disse feiler, (for det kommer de til og gjøre) ikke bare begynn på en alle kan igjen, PRØV IGJEN.
              I dag kommer ikke sangen utenfor feltet vårt, den kommer faktisk ikke frem til alle på feltet engang, og hvordan skal vi da nå frem til de på sitta som syns at akkurat denne sangen er genial å tenker "den må vi få med alle andre på".??? (jeg veit at man kan synge den på martins før match også, men i det siste så har det virkelig ikke vært mange der før kamp. Det er disse jeg vil ha med).
              Hvis sang møtet er på martins på kampdagen så er jeg 100% der... Er du???
              For å få med alle på å synge så må vi kjøre disse lette sangene. På de første 4 hjemmekampene så har vi konsentrert oss om å få igang 3 av de nyeste sangene, men vi har også varriert mye (langt over 20 sanger mot VIF).

              Mye av grunnen til av KFL til tider høres veldig dårlig, er som ovenfor at alle som synger høyt og flott står på samme sted. Jeg har en del forslag til organisering av tribuneliv som jeg sparer til dette møtet.

              Jeg har også vært på Martins før alle kampene untatt mot VIF ( da var det dåp(igjen)), så jeg er veldig enig med deg i at det har vært stusselig med folk der.

              Kommentar

              • CocaJerry
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 2532

                #67
                Opprinnelig skrevet av gulost
                Og derfor bør vi begynne å dra i gang "Lillestrøm er et sted" hver kamp framover, så alle er med når vi står i VG-svingen og synger for cupseier..
                Opprinnelig skrevet av CocaJerry

                skrevet : Apr 07 2004
                Ons Apr 07, 2004 2:42 am Tittel:

                --------------------------------------------------------------------------------

                Vi må synge "Lillestrøm er et sted " mye oftere i år
                Ja den må vi begynne å synge nå.

                Kommentar

                • iL
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 10771

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                  Jeg har også vært på Martins før alle kampene untatt mot VIF ( da var det dåp(igjen)), så jeg er veldig enig med deg i at det har vært stusselig med folk der.
                  Uten å avspore diskusjonen, så er dette noe vi absolutt må ta tak i. Hvorfor møter så få opp? Før var det jo stinn brakke mange timer før kampstart, nå er det ikke fult før ca en time føre...
                  Kanarifugla flyr høyt i år!

                  Kommentar

                  • Tony
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4737

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av iL
                    Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                    Jeg har også vært på Martins før alle kampene untatt mot VIF ( da var det dåp(igjen)), så jeg er veldig enig med deg i at det har vært stusselig med folk der.
                    Uten å avspore diskusjonen, så er dette noe vi absolutt må ta tak i. Hvorfor møter så få opp? Før var det jo stinn brakke mange timer før kampstart, nå er det ikke fult før ca en time føre...
                    Sier som Mykle sa på søndag: Den unge generasjonen er vant til å gå ut seint når de skal ut. Folk drar ike ut før i halv 1-1 tida, og sånn ser vi på matcha og. Folk dukker opp når det er igjen 2-3 timer for å drikke noen pils i en time før de drar på Martins. Eneste gangen vi veit det kommer masse folk på Martins før kampa er når vi har quiz, og det kan vi ikke ha hver gang slik at den ikke skal dø.

                    PS: Nå har jeg sitti og hørt på bajen og fugla gospel, og tromma der er ikke noe annerledes enn vår. Den trommer fort hele tiden mens vi bytter på. Forskjellen er at folk klapper likt, så det er der utfordringen ligger nå!

                    Kommentar

                    • iL
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 10771

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Tony
                      Opprinnelig skrevet av iL
                      Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                      Jeg har også vært på Martins før alle kampene untatt mot VIF ( da var det dåp(igjen)), så jeg er veldig enig med deg i at det har vært stusselig med folk der.
                      Uten å avspore diskusjonen, så er dette noe vi absolutt må ta tak i. Hvorfor møter så få opp? Før var det jo stinn brakke mange timer før kampstart, nå er det ikke fult før ca en time føre...
                      Sier som Mykle sa på søndag: Den unge generasjonen er vant til å gå ut seint når de skal ut. Folk drar ike ut før i halv 1-1 tida, og sånn ser vi på matcha og. Folk dukker opp når det er igjen 2-3 timer for å drikke noen pils i en time før de drar på Martins. Eneste gangen vi veit det kommer masse folk på Martins før kampa er når vi har quiz, og det kan vi ikke ha hver gang slik at den ikke skal dø.

                      PS: Nå har jeg sitti og hørt på bajen og fugla gospel, og tromma der er ikke noe annerledes enn vår. Den trommer fort hele tiden mens vi bytter på. Forskjellen er at folk klapper likt, så det er der utfordringen ligger nå!
                      Vi får lære dem opp da! Holder ikke du til i den unge generasjonen da Tony :twisted:

                      klapping: Dere gjorde det sist, men kanskje ikke alle forsangerene gjorde det? dvs: når det skal byttes klappe tempo, hold hendene høyt så alle ser det, og klapp demonstrativt helt til alle har skifta tempo.
                      Kanarifugla flyr høyt i år!

                      Kommentar

                      • CocaJerry
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 2532

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av iL
                        Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                        Jeg har også vært på Martins før alle kampene untatt mot VIF ( da var det dåp(igjen)), så jeg er veldig enig med deg i at det har vært stusselig med folk der.
                        Uten å avspore diskusjonen, så er dette noe vi absolutt må ta tak i. Hvorfor møter så få opp? Før var det jo stinn brakke mange timer før kampstart, nå er det ikke fult før ca en time føre...
                        Synes du er inne på noe veldig viktig.

                        For og få ungdom som går på skole, eller av andre grunner ikke har mest av kroner til å komme så bør man skru ned ølprisen litt, og i tillegg gjøre noe med musikken.

                        Kommentar

                        • blue
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2004
                          • 1429

                          #72
                          Jeg har opprettet en ny tråd om hvorfor det er færre folk på Martins før kampene.
                          Fugla 4 Life!

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎