LSK-spillerne bør gå ned i lønn

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Yellow-not-jella
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2009
    • 1606

    " Ja, jeg frykter at enkelte må stenge døra. Tidligere har økonomiske "hull" blitt fylt opp av ivrige investorer, og disse investorene har svært ofte hatt inntekter fra aksjemarkedet. Finanskrisen gjør at slike investorer ikke er så vllige til å punge ut når klubben i deres hjerter sliter økonomisk, og jeg ser ikke bort fra det verst tenkelige utfall for enkelte klubber, sier Hoff.

    Som slett ikke vil rosemale AaFKs økonomi heller.

    - Vi merker finanskrisen vi også, ingen må tro noe annet. Vi har ikke nådd sponsor-målet vårt for 2009, blant annet."

    Aftenposten 14/5.

    " Rosenborgs problem er ikke at klubben er rammet av finanskrisen. Problemet er snarere at finanskrisen ennå ikke har nådd Rosenborg. Men den er like rundt hjørnet.
    - De akutte problemene som gjør at klubben ikke har penger til å betale lønn, skyldes publikumssvikt. ...

    - ... svikten ble kamuflert med et par tusen gratisbilletter. En så stor svikt er alvorlig, for det er fortsatt slik at omsetningen på kampdagen er klubbenes største inntektskilde.
    - Finanskrisen når Rosenborg først når klubben skal forsøke å selge spillere for å tette gapet mellom inntekt og utgift. Eller kvitte seg med spillere som det ikke er plass til på banen, men som hever en litt for høy lønn. I disse tider er mange andre ute i samme ærend. De fallbyr gode spillere. De utenlandske klubbene som har penger til å kjøpe, er blitt færre. Og de betaler mindre. Det er kjøpers marked – og definitivt ikke en god tid å selge på.
    ...
    Det bør ikke være vanskelig å få ned utgiftsnivået i en bransje der aktørene i de flestes øyne er overbetalt – litt eller grovt alt etter øynene som ser. "

    Kroksæter, aftenposten 14/5.

    Bare litt apropos.

    Men jeg er også svært enig med dere som mener at LSK har brukt penger som dåseklare sjømenn i Odessa. Da rammer det jo ekstra hardt. Husker faktisk godt Truls Dæhli i vg(sommer-06?) advarte om big-spending pga milliarden fra tv-avtalen. Men han får jo stort sett alltid rett, sjelden noe positivt til noen i den gården. Hørt om sjøloppfyllende profetier? Synes sånne folk er verre/farligere enn morsomdumme tv2.

    "Den Financielle Uro" kom visst som julekjeppen på kjerringa.. Og det vil bare kose meg om de med GROV-lønn går ned litt. Forøvrig stoler jeg på Bjar & co.

    Det er bare så deilig med litt rettferdighet av og til. Som seier imorra..

    Så da er det bare å pakke ryggsekken, spenne på seg rulleskia og dundre inn på Åråsen om noen timer. Her må det støttes med grunker og hoiing.

    Kommentar

    • heidar
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2120

      En bedre løsning enn å innføre tvungen lønnskutt blant spillerne, er kanskje å se på administrasjonen. De har jo ikke gjort mye rett. Heldigvis har vi en assistenttrener med "hjerte for klubben" som nok er villig til å jobbe gratis på dagen.
      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

      Endelig er mørketida over.

      Kommentar

      • veiron
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6267

        Spilerne må ned i lønn NÅ!! De presterer ikke og er på vei til å sende oss rett ned i Addecco-ligaen. Presterer de ikke på banen så kan de i det minste ha ryggrad nok til å hjelpe klubben økonomisk.
        har de litt selvinnsikt så skjønner de at de faktisk fortjener å gå ned litt i lønn.

        Kommentar

        • Emil B
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 5921

          Opprinnelig skrevet av RSP
          Spørsmålet i år er om alle klubbene kommer seg helskinnet gjennom sesongen og ikke går konkurs. Alle lagene er i samme båt, men situasjonen er verst i Lyn som lever på kreditorenes nåde og står i fare for ikke å få fornyet profflisensen. Klubber som Strømsgodset og Odd har gått til det skritt å kutte i den enkelte spillers lønningspose. LSK-formann Per Mathisen forsikrer at dette ikke er aktuelt i Lillestrøm. Men også her skal personalutgiftene ned.
          http://www.rb.no/meninger/ledere/article4340871.ece
          Skal vi selge de med høyest lønn i sommer for å få ned personalutgiftene?

          Kommentar

          • Hel1017
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Oct 2008
            • 196

            Opprinnelig skrevet av Emil B
            Skal vi selge de med høyest lønn i sommer for å få ned personalutgiftene?
            Ja det hadde vært Mathisen, Grønnlund & Co i et nøtteskall....

            Selg de beste spillera for å drive økonomisk brannslukking!
            Det blir som å pisse i buksa for å holde seg varm!

            Da er jeg sikker på at vi rykker ned, og jeg er redd den nedturen vil koste LSK mer enn mange tror.

            Spesielt på sponsorsiden er jeg sikker på at man vil merke det ekstremt.
            Det skrives mye om finanskrisen, og mange luftslott har allerede dukket under. Blandt annet en LSK sponsor som hadde navnet sitt på en tribune på Åråsen.

            Men selv solide bedrifter som har markeder også utenfor norges grenser sliter.
            På jobben handler vi med et firma som er LSK sponsor. Et bunnsolid firma som nok ikke dukker under, men som har måtte gå ned til fire dagers uke i produksjonen pga nedgang i markedet.
            Tviler vel litt på at de kommer til å fortsette å spytte inn sponsor kroner med LSK i adeccoligaen.

            Nei, da er det bedre at spillera blir enige om et lønnskutt og at man i det minste redder plassen i TL før man selger gode spillere.
            Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

            Kommentar

            • Yellow-not-jella
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2009
              • 1606



              Dette er bare ment som et av mange argument i saken.

              Hovedpoenget er at vi ikke kan selge Bjørn H Riise før plassen er sikret. Noen får "snakke sammen". Ta en telefon til Per Berg m.fl.

              Personlig synes jeg Riseth og Johnsen kan være de nærmeste av spillera til å "gå til innrømmelser" her. Tenk dere Marius som ikke kan spille på kunstgras, det er 6 av 30 kamper = 20 prosent det...

              Kommentar

              • Martin Olsen
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Jan 2007
                • 186

                Redder vi plassen i TL med at spillerne går ned i Lønn?
                Trodde vi måtte ha seire og poeng!

                Kommentar

                • Jeffers
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Aug 2005
                  • 186

                  Hei,

                  Noen som har gjort over hvor mye spillerene jobber i løpet av en uke? Og med jobbe, mener jeg trening, kamper etc. + andre aktiviteter de må delta på.

                  Noe sier meg at timeantallet er *godt* under 37,5 timer som Hvermannsen med 1/10 av lønnen bruker på jobben i uken. Ser man på næringslivsledere som tjener like mye som de, har de ofte hauger med overtid og ekstremt mye mer ansvar pålagt seg.

                  Siden spillerene stort sett har oppført seg som en vernet bedrift utpå banen i år, kunne det være en tanke å la spillerene jobbe i en nyoppstartet vernet avdeling i LSK - spikring av paller, pakking av konvolutter og annet passende arbeid som passer utdanningsnivået til den jevne LSK-spiller, slik at de i hvertfall får holdt seg på jobben i et normalt antall timer i uken - og også bidra med inntekter til klubben?

                  Bare en tanke... :-)

                  --larsw
                  Votis subscribunt fata secundis

                  Kommentar

                  • Håkon Henriksen
                    Administrator
                    • Nov 2003
                    • 6411

                    Opprinnelig skrevet av Jeffers
                    Hei,

                    Noen som har gjort over hvor mye spillerene jobber i løpet av en uke? Og med jobbe, mener jeg trening, kamper etc. + andre aktiviteter de må delta på.

                    Noe sier meg at timeantallet er *godt* under 37,5 timer som Hvermannsen med 1/10 av lønnen bruker på jobben i uken. Ser man på næringslivsledere som tjener like mye som de, har de ofte hauger med overtid og ekstremt mye mer ansvar pålagt seg.

                    Siden spillerene stort sett har oppført seg som en vernet bedrift utpå banen i år, kunne det være en tanke å la spillerene jobbe i en nyoppstartet vernet avdeling i LSK - spikring av paller, pakking av konvolutter og annet passende arbeid som passer utdanningsnivået til den jevne LSK-spiller, slik at de i hvertfall får holdt seg på jobben i et normalt antall timer i uken - og også bidra med inntekter til klubben?

                    Bare en tanke... :-)

                    --larsw
                    Og dette kommer du med på en dag hvor gutta faktisk leverer 3 poeng!?
                    Er det rart det er krig i verden...
                    Håkon Henriksen
                    -
                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                    -
                    ALT FOR FUGLA

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      Opprinnelig skrevet av Jeffers
                      Hei,

                      Noen som har gjort over hvor mye spillerene jobber i løpet av en uke? Og med jobbe, mener jeg trening, kamper etc. + andre aktiviteter de må delta på.

                      Noe sier meg at timeantallet er *godt* under 37,5 timer som Hvermannsen med 1/10 av lønnen bruker på jobben i uken. Ser man på næringslivsledere som tjener like mye som de, har de ofte hauger med overtid og ekstremt mye mer ansvar pålagt seg.

                      Siden spillerene stort sett har oppført seg som en vernet bedrift utpå banen i år, kunne det være en tanke å la spillerene jobbe i en nyoppstartet vernet avdeling i LSK - spikring av paller, pakking av konvolutter og annet passende arbeid som passer utdanningsnivået til den jevne LSK-spiller, slik at de i hvertfall får holdt seg på jobben i et normalt antall timer i uken - og også bidra med inntekter til klubben?

                      Bare en tanke... :-)

                      --larsw
                      Tullete tanke å telle timer for en fotballspiller. Han jobber faktisk hele døgnet - jobben er å være i best mulig form til enhver tid.

                      Det virker jo kjempelogisk å sette gutta til å rake løv i 4 timer dagen før match...
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        Opprinnelig skrevet av Jeffers
                        Hei,

                        Noen som har gjort over hvor mye spillerene jobber i løpet av en uke? Og med jobbe, mener jeg trening, kamper etc. + andre aktiviteter de må delta på.

                        Noe sier meg at timeantallet er *godt* under 37,5 timer som Hvermannsen med 1/10 av lønnen bruker på jobben i uken. Ser man på næringslivsledere som tjener like mye som de, har de ofte hauger med overtid og ekstremt mye mer ansvar pålagt seg.

                        Siden spillerene stort sett har oppført seg som en vernet bedrift utpå banen i år, kunne det være en tanke å la spillerene jobbe i en nyoppstartet vernet avdeling i LSK - spikring av paller, pakking av konvolutter og annet passende arbeid som passer utdanningsnivået til den jevne LSK-spiller, slik at de i hvertfall får holdt seg på jobben i et normalt antall timer i uken - og også bidra med inntekter til klubben?

                        Bare en tanke... :-)

                        --larsw
                        Du kan jo regne ut hvor mange timer de bruker tur-retur bortekamper mot Rosenborg, Tromsø, Bodø/Glimt, Brann, Viking, Start o.l.
                        Ja fotball spillere har det fint i uka, men man skal ikke glemme alle reisedøgn og alt tiden som går bort i helger/ferier/treningsleier o.l.
                        Jeg hadde gitt mye for å kunne hvert profesjonell fotballspiller, men jeg er rimelig sikker på at de fleste fotballspillere enkelte ganger skulle ønske de kunne satt seg ned i godstolen en søndag kveld etter en lang dag/helg sammen med familien med god mat/drikke og strålende fotball på tv.

                        Kommentar

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎