Dosso og Edwin klar for fugla

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • egil
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 1119

    Dosso og Edwin klar for fugla

    Med onsdagens signeringer av Dosso og Edwin mener Torgeir Bjarmann at LSK nå har fått en meget positiv tilvekst i stallen.

    http://www.lsk.no/default.aspx?did=9103900

    Vil dette styrke stallen vår?
    KFL - medlem nr 23
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    #2
    Er nok ikke en umiddelbar forterkning. Disse er nok kjøpt med tanke på fremtiden, og trenger tid til å venne seg til spillestil og andre utfordringer ved å flytte til et annet land i så ung alder.

    Håper de kan pese noen av de etablerte i nakken i år. Kanskje komme inn som jokere å gjøre det bra.

    En ting er hverfall helt sikkert...

    Nå må noen ut!
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

      #3
      Deilig og velkommne skal dere være. Dette ser og høres meget spennende ut!

      Kommentar

      • BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

        #4
        Opprinnelig skrevet av egil
        Vil dette styrke stallen vår?
        Vil i hvert fall øke den ytterligere i størrelse. Det holder vel ikke med LSK-Hallen lengre for å få plass til alle. Må spillere trene på skift, eller bør vi leie den hangaren i Seattle der de skrur sammen Boeing-fly?

        Det kan virke som om LSK har sneket til seg noen krisepakkemillioner. Folk ansettes for fote, uten å ha klare arbeidsoppgaver å gå til. Minner meg også litt om enkelte gulfstater og andre steder hvor innbyggere blir gitt meningsløse arbeidsplasser som bare har lønn, og ikke innhold eller verdi (såkalt make-work).

        Slutt på tiraden for denne gangen. Dosso og Edwin er hjertelig velkomne, men noen bør rydde i stallen snart...
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

        Kommentar

        • iL
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 10771

          #5
          Gledelige nyheter! Håper disse styrker stallen på sikt.

          Moderatormelding:

          Kjell.T.Ring sitt spørsmål om noen skal ut, tas i Oppryddning på gang i stallen-tråden
          Kanarifugla flyr høyt i år!

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            #6
            Siden et on-topic innlegg ble flyttet gjentar jeg her at hvis noen kan ta seg en tur på trening å skrive en rapport om disse 2 nyvinningene er det supert.

            Veldig spent på hvilke ferdigheter de har og hva de kan tilføre laget.
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • Canário
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 1471

              #7
              Spennende! Edwin var vel "tullebukks" favoritt har jeg ment å lese, og beskrivelsen av Dosso virker veldig bra. Tror begge vil bidra med ferdigheter vi har mindre av i stallen, selv om vi må regne med litt tid på å akklimatisere seg og venne seg til norsk fotball. Sånne signeringer er uansett de mest spennnede av alle. Det er her de beste kjøpene for en klubb som LSK ligger. Endelig noen som kan slå "nedenfra" og det er potensial i.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                #8
                Det at Edwin skulle signere har så vidt jeg vet vært rimelig klart i følge ryktene. Det er vel blant annet han som ble omtalt her.

                I denne kampen debuterer den raskeste spilleren som noen gang har hatt på seg den Gule drakta.....Tommel opp hvis du kommer på denne kampen.


                Jege likte det jeg så av han på treningene. Han har bra fart, og ryktene sier at han gjorde det bedre enn samtlige i stallen på hurtighetstester. At han er like rask som ricketts får stå på tullebukk sin regning.

                Jeg ble mest imponert over evnen hans til å få med seg ballen ut av dueller. De gangene ballen havna mellom spillere og det ble krig om den kom han som oftest ut med den. I tillegg hadde han et meget bra skuddbein.

                Det jeg husker best fra hans prøvespill er da han tok en piruett rundt en spiller ca 30m fra mål og dunka ballen knallhardt opp i krysset.

                Spennende spiller, men han trenger vel som folk har nevnt litt tid. Men han hadde en mye bedre fysikk enn den andre spilleren på prøvespill(salami) og fikk med seg ballen i dueller. Dermed tror jeg han kan tilpasse seg noe raskere enn man har sett tidligere. Vi kan i hvertfall håpe.

                Ellers virka han som en meget livlig kar som prøvde å bli kjent med de andre på laget fra første stund.

                Kommentar

                • Larsk
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 1053

                  #9
                  Dette betyr vel at Ricketts ikke kommer,, eller har det skjedd noe som jeg ikke har fått med meg?
                  !!Gunners!!

                  Kommentar

                  • Kopperud
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2006
                    • 1697

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Larsk
                    Dette betyr vel at Ricketts ikke kommer,, eller har det skjedd noe som jeg ikke har fått med meg?
                    Han kommer ikke nei, sto i nyhetstråden.
                    Ultras Felt C 2005x2015

                    Lillestrøm & Bajen

                    Kommentar

                    • Kanarifugl84
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2007
                      • 2319

                      #11
                      Dette er type signeringer jeg har savnet i LSK, dette skal virkelig bli spennende!! Først en tilvenningssesong, deretter håper jeg disse vil slå ut i full blomst. Selvsagt ingen garanti for at det vil skje, men som trofast LSK-supporter har jeg alltid troa! Dessuten; høyt videresalgspotensiale!

                      Kommentar

                      • Fugla for alltid
                        Medlem
                        Bøffel
                        • Feb 2005
                        • 37

                        #12
                        Helt enig, bare passe på å signere lengre kontrakt hvis de virkelig slår ut og man kan "se" at en av dem vil gjøre det snart. Har fremdeles Mifsud og Korens avganger uten et rødt øre i minne - to spillere klubben kunne reddet 25 % av Åråsen Eiendom ved å ha solgt. Resigner dersom de har fått gjennombudd og viser seg å ha kvaliteter som er sjelden i eliteserien, sånn som Stabæk gjorde med Alanzinho. Det er flere eksempler. Det er nå altfor tidlig å si noe om deres potensiale, men det er bedre å være føre var og unngå å gå i dette svarte hullet igjen. Begge virker til å være gode spillere, og DET er det viktigste sammen med at klubben igjen faktisk ser ut av landet og finner spillekjøp som dette. Jeg er spent på hva Berg kan få ut av dem. Dosso kan bli en midtbanehit, ikke bare på grunn av spillet, men også navnet - bra trykk på det. Takk, Bjarmann!

                        Kommentar

                        • kinstad
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2007
                          • 406

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Fugla for alltid
                          Helt enig, bare passe på å signere lengre kontrakt hvis de virkelig slår ut og man kan "se" at en av dem vil gjøre det snart. Har fremdeles Mifsud og Korens avganger uten et rødt øre i minne - to spillere klubben kunne reddet 25 % av Åråsen Eiendom ved å ha solgt.
                          I ettertanke kan Mifsud og Korens avgang også sees posetivt på. Hadde vi fått mye penger ville sikkert Tom skakkjørt oss enda værre enn det som folk mener han gjorde. Syntes dette har fungert til det bedre jeg. Liker berg, liker ungdomssatsningnen og liker spillestilen. Mye å like, lite å hate.
                          ________
                          -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13272

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av kinstad
                            I ettertanke kan Mifsud og Korens avgang også sees posetivt på. Hadde vi fått mye penger ville sikkert Tom skakkjørt oss enda værre enn det som folk mener han gjorde. Syntes dette har fungert til det bedre jeg. Liker berg, liker ungdomssatsningnen og liker spillestilen. Mye å like, lite å hate.
                            Dette er faktisk et godt poeng - vi kunne hatt Borgersen i forsvarsrekka, Valencia som ving og Kristoffer Paulsen på høyreback. Vi får takke Fjøra, hyppig utskjelte Frank G og styret i Lillestrøm for deres økonomisk feilslåtte disposisjoner under Nordlie: Istedet for afrikanere, talenter og Berg kunne vi hatt stallen til Start anno 2005 komplett - et lag ingen trener med vettet i behold ville overtatt.

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3401

                              #15
                              Ikke for å helle kaldt vann i årene på folk, men er det fornuftig å hente en spiss og en sentral midtbane, som er de to plassene vi er best besatt på, i en tid hvor vi må selge arvesølvet for å holde hodet over vannet og ledelsen desperat forsøker å kvitte seg med spillere?
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • egil
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2005
                                • 1119

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av MortenA
                                Ikke for å helle kaldt vann i årene på folk, men er det fornuftig å hente en spiss og en sentral midtbane, som er de to plassene vi er best besatt på, i en tid hvor vi må selge arvesølvet for å holde hodet over vannet og ledelsen desperat forsøker å kvitte seg med spillere?
                                Tror nok dette er typiske "Lyn-signeringer", hvor en satser på at de skal slå ut i full blomst for videresalg. Utgifter til inntekts ervervelse.
                                KFL - medlem nr 23

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                                  Ikke for å helle kaldt vann i årene på folk, men er det fornuftig å hente en spiss og en sentral midtbane, som er de to plassene vi er best besatt på, i en tid hvor vi må selge arvesølvet for å holde hodet over vannet og ledelsen desperat forsøker å kvitte seg med spillere?
                                  Ligger i kortene at noen skal ut, men den diskusjonen skal ikke tas i denne tråden.
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • Del Portro
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Nov 2008
                                    • 115

                                    #18
                                    Dosso og Edwin. Spennende spillertyper dette.

                                    Personegenskapene er det heller ingenting å si noe på.

                                    Jeg registrerer deres ydmyke, positive og velvillige holdninger ovenfor klubb, supportere og fotballen her oppe.

                                    Kommentar

                                    • LSK-supp.
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2003
                                      • 1023

                                      #19
                                      Disse gutta er vanligvis store talenter med kvaliteter som overgår de største talentene vi allerede har i Norge.

                                      Har Bjarman & Co. gjort en så god jobb som jeg håper, trenger de ikke en sesong til tilvenning.

                                      LYN har hentet flere nigerianere som har gjort umiddelbar suksess i TL, ser ingen grunn til at våre nye ikke skal gjøre det samme.
                                      I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                      Kommentar

                                      • Macho-Morten
                                        Ikke KFL-styremedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2687

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                                        LYN har hentet flere nigerianere som har gjort umiddelbar suksess i TL, ser ingen grunn til at våre nye ikke skal gjøre det samme.
                                        Det er viktig å huske at de ikke hadde 100% uttelling på disse, og i hvert fall ikke umiddelbart. Ogbuke var med fra 2005, men begynte å gjøre seg bemerka på (sen-)sommeren året etter. Bala ble aldri noe som helst. Faktisk er det bare Mikel og Ighalo som leverte fra første ball(e)spark av disse, og hvis du også tar i betraktning diverse søramerikanere som også ble hentet inn av Berg/Bjarmann i Lyn (Ortiz, Guastavino m.fl. - sistnevnte ser dog ut som han vil slå til i år), skal du ikke være altfor sikker på umiddelbar suksess for Dosso og Eazy-E. I hvert fall ikke begge.

                                        Absolutt spennende signeringer, men jeg tar ingenting for gitt.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎