Norske unge talenter vs afrikanske unge talenter

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ranakanaris
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 487

    Norske unge talenter vs afrikanske unge talenter

    Ja, da ser det ut til att min kjære klubb LSK igjen gjør noe som jeg tror kan fjerne den lokale identiteten som LSK har. For hvem vil se att afrikanske unge talenter tar plassen til de norske unge talenter??

    Ja, jeg ønsker att LSK skal vinne noe, MEN ikke til enhver pris. Så desverre så ser det ut til att LSK iallefall ikke har noen planer om å satse på Norske talenter. Dette tror jeg over flere år kan gjøre att publikumstallene synker, desverre.

    Eller hva sier dere?? Norsk vs Afrikanske??

    Nei, dette er ikke en debatt om hudfarge, men en debatt om LSK i det hele tatt skal spille på lokalfølelsene for å beholde publikum.
  • morten
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2156

    #2
    Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
    Ja, da ser det ut til att min kjære klubb LSK igjen gjør noe som jeg tror kan fjerne den lokale identiteten som LSK har. For hvem vil se att afrikanske unge talenter tar plassen til de norske unge talenter??

    Ja, jeg ønsker att LSK skal vinne noe, MEN ikke til enhver pris. Så desverre så ser det ut til att LSK iallefall ikke har noen planer om å satse på Norske talenter. Dette tror jeg over flere år kan gjøre att publikumstallene synker, desverre.

    Eller hva sier dere?? Norsk vs Afrikanske??

    Nei, dette er ikke en debatt om hudfarge, men en debatt om LSK i det hele tatt skal spille på lokalfølelsene for å beholde publikum.
    ja takk begge deler
    Badekar
    http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

    Kommentar

    • rEPPA
      *****istrator
      • Nov 2003
      • 3930

      #3
      Det er jeg som bestemmer hvem som skal spille. Det som interesserer meg er de gule trøyene, ikke hvem som er inni dem.
      Kommentar fra Hoff etter å ha vraket Lars Bohinen som Lillestrømtrener.

      Helt enig med Hoff her.
      www.kfl.no/debatt

      Kommentar

      • McGuffy
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 5096

        #4
        Opprinnelig skrevet av Ranakanaris

        Ja, jeg ønsker att LSK skal vinne noe, MEN ikke til enhver pris. Så desverre så ser det ut til att LSK iallefall ikke har noen planer om å satse på Norske talenter.
        Javel, har du fulgt med i det hele tatt det siste året?

        Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
        Eller hva sier dere?? Norsk vs Afrikanske??
        Utelukker det ene det andre?

        Kommentar

        • haaca
          Juniormedlem
          Ferskenpels
          • Sep 2008
          • 7

          #5
          Da bør du se nedover i avd og hva klubben har henta in det siste årett, for meg virker det som om klubben har satser godt på de yngre og har henta flere norske lovende spillere

          Kommentar

          • Ranakanaris
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 487

            #6
            Hele poenget er att 2 nylig signerte ukjente afrikanske spillere blir tatt rett inn i varmen på a-laget, mens en ung norsk talent i klubben ikke blir tatt rett inn i varmen på a-laget.

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              #7
              Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
              Hele poenget er att 2 nylig signerte ukjente afrikanske spillere blir tatt rett inn i varmen på a-laget, mens en ung norsk talent i klubben ikke blir tatt rett inn i varmen på a-laget.
              Hvem har sagt at disse skal rett inn på laget? Dette er en investering for fremtiden på lik linje med talentarbeidet.
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • Raskolnikov
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1452

                #8
                Trenger ikke å se nedover i systemet en gang. I A-stallen finner du navn som André Hansen, Stian Ringstad, Ruben Gabrielsen, Kristoffer Tokstad og Mathis Bolly. Alle ser ut til å være spillere LSK ønsker å satse på og våre norske talenter har fått mye spilletid i treningskampene hittil. I tillegg til dette forteller Erland Johnsen at vi har flere unge talenter som banker på døra for aldersbestemte landslag. LSK fortjener for en gangs skyld skryt for sitt talentarbeid.

                Dessuten tror jeg det er kraftig overvurdert hvor viktig det er med lokale spillere for å dra publikum. Jeg tillater meg å tvile på at Espen Søgård lokker flere folk til Åråsen enn det Clayton Zane, Mamadou Diallo og Robert Koren gjorde.
                Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                Kommentar

                • Bibaboy
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2008
                  • 712

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
                  Ja, da ser det ut til att min kjære klubb LSK igjen gjør noe som jeg tror kan fjerne den lokale identiteten som LSK har. For hvem vil se att afrikanske unge talenter tar plassen til de norske unge talenter??

                  Ja, jeg ønsker att LSK skal vinne noe, MEN ikke til enhver pris. Så desverre så ser det ut til att LSK iallefall ikke har noen planer om å satse på Norske talenter. Dette tror jeg over flere år kan gjøre att publikumstallene synker, desverre.

                  Eller hva sier dere?? Norsk vs Afrikanske??

                  Nei, dette er ikke en debatt om hudfarge, men en debatt om LSK i det hele tatt skal spille på lokalfølelsene for å beholde publikum.
                  Jeg er forundret over at enkelte alltid har ett eller annet å sette fingeren på ift. LSK. I fjor var vi et synkende skip som nær rykket ned i Adeccoligaen. Fjøra ble kritisert for uvettig pengebruk og fryktelig dårlige spillerkjøp. Uday ble kritisert for sine innkjøp og også sin lederstil. Da ropte vi etter kreative spillere fordi flesteparten av de vi hadde var både trege, lite tekniske og også til tider uinteresserte. Nå begynner vi utrolig nok å kritisere Berg for hans innkjøp av 2 stk. afrikanere. Vi vet alle hva berg har fått til med spillere som dette før og jeg synes det er direkte latterlig å i det heletatt å prøve å kritisere dette. Han har også tatt opp Bolly, Tokstad, Ringstad og Andre. Alle norske spillere mellom 17 og 20 år. "Så desverre så ser det ut til att LSK iallefall ikke har noen planer om å satse på Norske talenter." Tenk å få seg til å si noe sånt. Vi har aldri hatt så mye satsning på norsk ungdom som nå. Det virker på meg som om det går sport i å provosere. Synes dette kan overlates til Bennylem. Jeg vil tro at pipa får en annen lyd hvis Berg klarer og omsette disse spilerne som fast inventar i første 11eren og ikke minst gode salgsobjekt. Synes ihvertfal det er vår plikt som supportere å gi han en sjanse.
                  Fugla Forever

                  Kommentar

                  • Geirfugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 561

                    #10
                    Dette virker som en uttalelse uten grunnlag i virkeligheten. LSK har benyttet Mattis Bolli, Kristoffer Tokstad og Stian Ringstad i fler ekamper i vinter. Alle disse banker på døra til a-laget, slik har det sjelden eller aldri vært i LSK tidligere. I tillegg ser det ut til å drives bedre enn noen gang på yngre nivå. Ruben Gabrielsen banker også på døra.

                    Jeg mener dette er et meningsløst utspill.

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
                      Hele poenget er att 2 nylig signerte ukjente afrikanske spillere blir tatt rett inn i varmen på a-laget, mens en ung norsk talent i klubben ikke blir tatt rett inn i varmen på a-laget.
                      Skal vi la utstedelsesadresse på passet være avgjørende for laguttak? Hvor tett vil du trekke sirkelen? Oppvekst på postnr 2000? Sorry Søgård - "Du er ute!"

                      Dersom de 2 afrikanske gutta skyter LSK oppover på tabellen er absolutt alle fornøyd. Ikke glem at LSK har en historie med å være smartere og mer kyniske enn andre på overgangsmarkedet. Ett rykte som døde med Per Bergs penger og Udays innkjøp.
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
                        Hele poenget er att 2 nylig signerte ukjente afrikanske spillere blir tatt rett inn i varmen på a-laget, mens en ung norsk talent i klubben ikke blir tatt rett inn i varmen på a-laget.
                        Tror du skal få det vanskelig med å overtale UDI til å gi oppholdstillatelse til to afrikanere hvis det ikke er meningen at de skal gå inn i A-laget. Jeg tviler på at UDI stiller seg til positive til at norske klubber henter inn afrikanere til sine junioravdelinger. Det er også helt på sin plass, da det bör fölge forpliktelser når man henter afrikanske unggutter som antakeligvis ikke har värt lengre hjemmefra enn nabolandet.

                        Forövrig så gikk Ringstad, Tokstad og Hansen rett inn i A-stallen da de kom til klubben i år.
                        Last edited by andersmm; 06.02.2009, 10:05.
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                        Kommentar

                        • Roll75
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2007
                          • 834

                          #13
                          Jeg er av den oppfatningen at man skal satse på både norske/lokale og utlandske talenter. Ser ikke helt motsetningene her. At man satser på norske mener jeg da også helt klart at B-gjengen gjør. Kan ikke helt se at det ene slår ihjel det andre. De to nysignerte afrikanerne ser jeg på som spennende. De kniver om en plass på laget på lik linje med de andre, og må prestere for å komme noen vei.

                          Kommentar

                          • Kjølnerdomen
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Jun 2008
                            • 148

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
                            Ja, da ser det ut til att min kjære klubb LSK igjen gjør noe som jeg tror kan fjerne den lokale identiteten som LSK har. For hvem vil se att afrikanske unge talenter tar plassen til de norske unge talenter??

                            Ja, jeg ønsker att LSK skal vinne noe, MEN ikke til enhver pris. Så desverre så ser det ut til att LSK iallefall ikke har noen planer om å satse på Norske talenter. Dette tror jeg over flere år kan gjøre att publikumstallene synker, desverre.

                            Eller hva sier dere?? Norsk vs Afrikanske??

                            Nei, dette er ikke en debatt om hudfarge, men en debatt om LSK i det hele tatt skal spille på lokalfølelsene for å beholde publikum.
                            Som flere andre har påpekt utelukker ikke det ene det andre her.

                            I tillegg har vi sett de siste årene at afrikanere er mye lettere å selge videre til utlandet, for mer penger, enn det norske spillere er. Dette må derfor i mine øyne også ses på som en investering, ikke bare sportslig, men også økonomisk!

                            Kommentar

                            • BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                              Det virker på meg som om det går sport i å provosere. Synes dette kan overlates til Bennylem.
                              Enig i dette, men det er også viktig med andre provokatører med andre vinklinger. Således er denne tråden et velkomment bidrag. Benny har på sin side lenge etterlyst mer internasjonal satsing, blant annet gjennom tråden Har LSKs speidernettverk sviktet totalt?

                              Ingen spillere har gitt meg mer glede på kort tid enn Diallo, så om en av disse gutta bare er en halv Diallo så blir jeg lykkelig. (PS. Big Brother Roy, du har fortsatt Diallo-skjorta mi du lånte på supportercupen i Bergen i 98! Den med "Sort magi")

                              Ser gjerne også en japaner i klubben. Hadde vært ekstremt kult. Noterer meg at Stabæk snuser her.

                              Opprinnelig skrevet av Roll75
                              Jeg er av den oppfatningen at man skal satse på både norske/lokale og utlandske talenter.
                              Jepp. Det vi for all del må unngå er norske, dyre, avdanka spillere, som Uday spesialiserte seg på.
                              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                              Kommentar

                              • sk-kanaris
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • May 2007
                                • 240

                                #16
                                Det må tenkes investering også, og da er ikke norske spillere mer attraktive for potensielle kjøpere. Ett innslag fra sporten denne uka på La manga der en speider fra England sa at norske spillere mangler de kvaliteter som er nå og at de spilte som de gjorde i England for 10-15 år siden. Tror på en mix men vi er avhengig av spilersalg og da er vi avhengig av spillere fra andre land.
                                /Ståle

                                http://youtu.be/wIQDoYUcwDg

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4377

                                  #17
                                  I andre land får man lov til å være best som liten, og man får lov til å utvikle seg. I Norge er det bredden som gjelder, og alle skal få spille like mye og alt mulig piss fram til man er 16 år omtrent. Dette går utover de beste desverre. Dette henger også sammen med at talenter i andre land er 16 år. Talenter i Norge er 23. (Med få unntak selvfølgelig). Derfor er ikke norske unge talenter gode nok, og man henter inn utenlandske som er bedre utviklet i forhold til alderen.
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • Grusom B
                                    Generalissimo Bellisimo
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6248

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                    I andre land får man lov til å være best som liten, og man får lov til å utvikle seg. I Norge er det bredden som gjelder, og alle skal få spille like mye og alt mulig piss fram til man er 16 år omtrent. Dette går utover de beste desverre. Dette henger også sammen med at talenter i andre land er 16 år. Talenter i Norge er 23. (Med få unntak selvfølgelig). Derfor er ikke norske unge talenter gode nok, og man henter inn utenlandske som er bedre utviklet i forhold til alderen.
                                    Dette er en tåpelig myte. Det er ikke slik det fungerer i praksis, og de av dere som har barn vet at jeg snakker sant her. De beste får mest spilletid, og min erfaring er at de får lov til å slå seg løs innenfor rammene som utgjør lagets beste. Jeg har sett unger i Trondheim som er så latterlig gode at det er direkte urettferdig ovenfor de andre ungene(to av disse blir tippeligaspillere minimum, en på Strindheim og en på Trygg/Lade, scorer i snitt minst fire mål per kamp, og har teknikk som femtenåringer. De er åtte år) og de eneste det går utover er de som er det motsatte, de virkelig dårlige. Disse får aldri tak i ballen, hverken gjennom å vinne den selv eller å få den fra motspillere. Det er jo i og for seg synd, men det viser at fokuset har gått over fra å være på alle til å være på de som klarer å sparke en ball rett frem, og det viser igjen at dere tar feil når dere bidrar til å opprettholde denne myten. De beste får også muligheten til å spille kretslagsfotball, men dette er opplegg som burde ekspanderes og ha flere treninger, kamper, etc. Utover det: En håpløs myte. Om noe skyldes den manglende talentproduksjonen i Norge for dårlig kvalifiserte trenere på barne og ungdomsnivå, som ofte er fedre med altfor store egoer i forhold til egne pedagogiske og fotballfaglige ferdigheter, altfor lite fokus på teknikk, for lite gymnastikk i skolen(et kjempeproblem på alle mulige måter, ikke bare i forhold til fotball), dårlige fasiliteter, og selvsagt det enkle faktum at dette er Norge. Det bor fem millioner av de rikeste menneskene på kloden her, og disse har mer enn nok å ta seg til om de ikke skal bruke tid på å spille fotball også. I tillegg er det jævla kaldt her, og store deler av landet er dekket av sludd og hvit gørr halve året rundt.

                                    Denne tråden er for øvrig meningsløs. Om vi trenger to afrikanere for å få inn litt teknikk, kreativitet og uforutsigbarhet er vel det bare brillefint at vi faktisk får tak i dette. Det betyr overhodet ikke at Bolly må sitte på sidelinja og være bitter over at han ikke er litt brunere og født noen ørkener lenger sør, om noe betyr det at vi får et høyere nivå på treningene, som gagner våre norske talenter, og en mer variert stall i forhold til kvaliteter. Det gagner selve laget.

                                    Du kan ikke klage på at du har fått både mos og pommes frites når du bare har spist kokte poteter de siste par årene. Det blir for dumt.
                                    Ni principe ni rey...

                                    D10S!

                                    Kommentar

                                    Working...