Permittering av spillere. Kan og bør LSK gjøre dette?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kimmern
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2005
    • 1173

    #41
    det skaper sikkert kjempeharmoni i troppen og gjøre som moss har gjort..

    Kommentar

    • Grusom B
      Generalissimo Bellisimo
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6248

      #42
      Mossespillerne som har vært ute i media har vel faktisk uttrykt forståelse for at klubben har måttet dra det så langt.

      Vi er ikke i spesielt store økonomiske vanskeligheter lenger, så dette ville vel uansett ikke være noe alternativ.
      Ni principe ni rey...

      D10S!

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7028

        #43
        Hvis en klubb i Tippeligaen hadde permittert spillerne sine tror jeg de ville slitt enormt med å få spillere til klubben senere. Det må vel være den verste pisse i buksa-løsningen som fins. Moss er vel praktisk talt konkurs og har ikke annet valg.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • norskpoker
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2007
          • 399

          #44
          Opprinnelig skrevet av trigz
          Hvis en klubb i Tippeligaen hadde permittert spillerne sine tror jeg de ville slitt enormt med å få spillere til klubben senere. Det må vel være den verste pisse i buksa-løsningen som fins. Moss er vel praktisk talt konkurs og har ikke annet valg.
          Tja, det kan da ikke være noe værre enn klubber som gjennomfører lønnskutt?

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7028

            #45
            Opprinnelig skrevet av norskpoker
            Tja, det kan da ikke være noe værre enn klubber som gjennomfører lønnskutt?
            Mulig jeg har misforstått, men permittering forbinder jeg i praksis med at spilleren blir sagt opp og mister lønna si, med mulighet for å få fortsette i klubben seinere. Lønnskutt er heller ikke bra og tar seg ikke ut, men ved permitteringer mister jo faktisk folk jobben sin, tross alt.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • general
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2004
              • 1150

              #46
              Permiteringer er og blir et det siste grepet vi vil ønske å iverksette da dette utelukkende fører med seg kun negative ting. Det klubben skulle tjene inn ved å redusere kostnader vil umiddelbart bli spist opp av dårlig PR,og fremtidlige spillere som velger andre klubber grunnet vår permiterings historie.

              Permitering er som å sitte fast i en bjørnefelle. Ja, du kommer løs,men først må du sage av din egen fot. Skaden er uopprettelig.
              Seriegull 2016!!!

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13244

                #47
                Opprinnelig skrevet av trigz
                Mulig jeg har misforstått, men permittering forbinder jeg i praksis med at spilleren blir sagt opp og mister lønna si, med mulighet for å få fortsette i klubben seinere. Lønnskutt er heller ikke bra og tar seg ikke ut, men ved permitteringer mister jo faktisk folk jobben sin, tross alt.
                Permittering er ikke oppsigelse:
                Generelt om permittering

                Permittering innebærer at arbeidstakeren er midlertidig helt eller delvis løst fra sin arbeidsplikt på grunn av innskrenkning i driften eller arbeidsstans bestemt av arbeidsgiver (eventuelt i samarbeid med arbeidstakerorganisasjonene).
                Formelt består arbeidsforholdet i permitteringsperioden, og arbeidstakeren har både rett og plikt til å gå tilbake til arbeidet når permitteringen opphører.
                Permittering må ikke forveksles med
                • hel eller delvis oppsigelse,
                • eller innskrenking av arbeidstid, som innebærer at arbeidstakeren har krav på lønn i oppsigelsestiden
                • permisjon, der arbeidssøkeren etter eget ønske har fått fri med eller uten lønn.

                Arbeidsgivers mulighet til å permittere ansatte.

                Det fremgår av Hovedavtalen mellom Landsorganisasjonen i Norge (LO) og Næringslivets Hovedorganisasjon (NHO), tariffavtale eller individuell avtale. Hovedavtalen danner også mønster for praksis når arbeidsgiver eller arbeidstaker ikke er organiserte.
                Arbeidsgivers plikter

                Skal arbeidsgiver si opp eller permittere 10 eller flere ansatte, må han i god tid (om mulig senest 2 måneder i forkant) melde fra til NAV.
                De ansatte skal som hovedregel ha skriftlig varsel om permitteringen senest 14 dager før permitteringen trer i kraft. Ved uforutsette hendelser er fristen 2 dager.
                Permitteringsvarselet skal inneholde:
                • Varselfrist
                • Årsaken til permitteringen
                • Permitteringens sannsynlige lengde (dersom det er mulig)

                Lønnsplikt under permitteringen

                I varselperioden før permitteringen trer i kraft, har arbeidstaker krav på lønn.
                Etter at varselperioden har utløpt, permitteringen trådt i kraft og den ansatte ikke lenger er i arbeid, har arbeidsgiver plikt til å betale lønn for en periode på 5 arbeidsdager ved hel permittering og ved minst 40 prosent reduksjon av arbeidstiden.
                Etter lønnspliktperioden er arbeidsgiver løst fra plikten til å betale lønn i inntil 52 uker innenfor en 18 måneders periode.
                Skyldes permitteringen brann, ulykke eller naturomstendigheter, gjelder ingen lønnspliktperiode.
                Ventedager uten krav på dagpenger kommer som hovedregel i tillegg til lønnspliktperioden.

                Kommentar

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎