LSK - Rubin tirsdag 17.02.09 kl 18 La Manga

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
    Langpasning fra Kiko over på Essediri som flikker med hælen til Metern og får den tilbake på kant. Hadde innlegget kommet fram til Arild, hadde det vært fotballerotikk på høyt nivå.
    Jeg satt bare å gapa når de rulla opp det angrepet. Muligens bare jeg som er sulteforet på bra angrepsfotball etter helvetes-sesongen.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • Canário
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1471

      Det kan også virke som Occean løper fortere for tida. Enten rettet litt opp i løpesettet eller i bedre form. Før så det ut som han løp mer ineffektivt og nesten tok høye kneløft isteden for å løpe. I dag løp han mye og bra. Det at han gjorde det (så lenge) kan nettopp komme av at "stilen" er mer energisparende. Occean er virkelig på gang, eller et steg i riktig retning.

      Det er vel også et tegn på at Sundgot og Occean på ingen måte er noe avleggs. OO er egentlig en gjennombruddsspiss. I dag var de flinke til å jobbe på linje og spille laget og hverandre gode. De første 25 jeg ikke så kan umulig kan ha vært noe dårligere - igjen tegner begge seg på scoringslista.

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13272

        Tror mer på at Occean har fått tilbake troen og viljen. Det var noe halvhjertet og avventende i spillet hans forrige sesong.

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          Skulle gjerne sett toppscorertittelen til OO i 2009, og Sundgot over 10 mål. Med bidrag fra midtbane og backer vil Fugla da seile opp som medaljekandidat.
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • sbraathen
            Medlem
            Møteplager
            • Apr 2004
            • 88

            jeg tror at stian ringstad kommer til å få en kanonsesong....er meget imponert over det 17-åringen gjorde spes i første omgang..gode pasninger og villig til å være med fremover....i tillegg viste han ro med ballen og noen kjappe rykk forbi førsteforsvarer....blir bra dette her....

            likte i tillegg det jeg så av dosso. syntes han og kiko utfyllte hverandre godt.
            Nosa er tydelig rørt av Kanarifansen, og er helt klar på hvor mye de betyr for han.
            - Jeg elsker fansen vår, jeg elsker dem høyt!

            Kommentar

            • gamle-perta
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2418

              Opprinnelig skrevet av sbraathen
              jeg tror at stian ringstad kommer til å få en kanonsesong....er meget imponert over det 17-åringen gjorde spes i første omgang..gode pasninger og villig til å være med fremover....i tillegg viste han ro med ballen og noen kjappe rykk forbi førsteforsvarer....blir bra dette her....
              Enig i at Stian er veldig spennende. Men jeg er litt usikker på kapasiteten hans i kamper hvor vi blir presset, og han havner i mange mann mot mann-situasjoner og defensive dueller.
              Kanskje for mye for langt at han allerede skal være god i slike situasjoner også?
              Skjønt "angrepsbacker" er jo egentlig viktigere enn backer som sjelden eller aldri går over midten, men som rydder opp i alt bakover...
              Mvh
              Gammer´n (Per T)

              Kommentar

              • SPD
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • May 2005
                • 228

                Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                Enig i at Stian er veldig spennende. Men jeg er litt usikker på kapasiteten hans i kamper hvor vi blir presset, og han havner i mange mann mot mann-situasjoner og defensive dueller.
                Kanskje for mye for langt at han allerede skal være god i slike situasjoner også?
                Skjønt "angrepsbacker" er jo egentlig viktigere enn backer som sjelden eller aldri går over midten, men som rydder opp i alt bakover...
                blir spennende å se når han blir et par år eldre

                Kommentar

                • Canário
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1471

                  Synes Ringstad allerede har vist seg god i defensive dueller og i mann mot mann-situasjoner. Han har evnen til å stå oppreist i dueller. Han er ikke en som bruker skiltaklinger som sitt forsvarsvåpen, og det viser evne til å posisjonere seg, utføre presset riktig og ha fart nok til å unngå det. Holder du deg på beina når du takler er du ikke solgt med en gang om du mislykkes. Backer som "ruser" er sjelden noe å se på. Han opptrer (allerede) uten noen c-momenter i spillet. Fornuftig og enkelt spill. Litt som Dosso i går. Og det er gode ferdigheter inne i bildet når spillere løser ting på den måten også - fordi det ser enkelt ut. Forskjellen er stor på dem som spiller rolig og behersket til medspillere og dem som mister ballen eller klarerer blindt. Han etablerer bedre og bedre relasjoner mellom stopper og kant, og med Myklebust på sin side kan venstresida få et tempo som er stor forskjell fra i fjor ved at også Mykle ofte trekker innover og etterlater seg plass på sida. Det er vel den connection Berg ønsker å se mer av. Det gjenstår litt å se taktiske valg og posisjonering i backrollen fremdeles, men det kommer med spilletid.

                  Ikke bare har Ringstad funnet plassen sin og tatt rollen bra fra første stund, men venstrebeinet er virkelig trent. Det ser veldig bra ut.
                  Last edited by Canário; 19.02.2009, 02:53.

                  Kommentar

                  • Serbern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 5496

                    Opprinnelig skrevet av kris
                    Ser at Bodø/Glimt skal spille mot dette laget på fredag. Blir jo interessant å se hvordan de gjør d, mulig pekepinn på hvor seriøst russerene har tatt denne kampen?
                    Rubin slo Bodø 3-0 idag, sånn til info.

                    Kommentar

                    • Skikanari
                      Juniormedlem
                      Bøffelpromp
                      • Oct 2007
                      • 19

                      Fra Nettavisen:
                      "Rubin ble knust 5-2 av Lillestrøm tidligere i uken og da så de mer ut som et hvilket som helst 5.divisjonslag fra Norge. Fredag var det en helt annen innstilling hos russerne, samt at nå var flere av prøvespillerne de hadde med seg til den kampen byttet ut med egne spillere."

                      Kan jo tolkes som om de hadde med seg en del urutinerte mot oss. Litt vanskelig å vurdere vår prestasjon opp mot Glimts dersom dette stemmer. På den lyse siden skal vi ikke glemme at gutta spilte bra, hadde rimelig kontroll bakover og ikke minst viste svært positive takter fremover.

                      Gleder meg litt jeg nå!

                      Kommentar

                      • CFD
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 2319

                        Opprinnelig skrevet av Serbern
                        Rubin slo Bodø 3-0 idag, sånn til info.
                        Ja , men vil ikke si at de imponerte noe særlig. Dårlig førsteomgang og lavt tempo. Det gikk også veldig lang tid før de fikk hull på byllen. Jeg vil si at laget er dårligere enn flere andre Tippeligalag i form pr dags dato. Den første ordentlig styrkeprøven er Tromsø på Tirsdag. De viser god form pr dags dato.
                        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                        Kommentar

                        • iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

                          nå går det jo rykter om at russerne la seg pga av betting...
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            Opprinnelig skrevet av iL
                            nå går det jo rykter om at russerne la seg pga av betting...
                            Da må de ha vært billige, for ingen av bettingselskapene bekrefter høye volumer i forkant av kampen. Den lille økningen av spill på LSK kan like gjerne være forårsaket av at russerne fikk tillatelse til å spille med "smågutt-bytter".
                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13272

                              Når russerne på forhånd søker turneringsledelsen om å få gjøre hockey-bytter er det ingen oddsbombe at enkelte som har oppfattet dette setter ekstra penger på LSK-seier.

                              Om russerne skulle legge seg fordi de hadde gjort skumle avtaler ville de åpenbart ikke søkt turneringsledelsen om å få gjøre ureglementerte bytter underveis - risikoen for spillstopp hos bettingselskapene ville da vært for høy.

                              Kommentar

                              • gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3195

                                Rubin Kazan slo enda et norsk lag

                                I 1881-turneringa spilte Rubin Kazan i dag mot et norsk "bydelslag" fra tippeligaen, og snudde 0-1 (etter mål av Morten Berre) til sluttresultatet 3-1. Midtstopper Erik Hagen ble utvist etter å ha kalt den svenske dommeren idiot, og må stå over sitt lags serieåpning mot RBK.

                                Det er foreløpig ikke kommet noen rapporter eller spekulasjoner om at kjerkerottene "la seg" mot Rubin Kazan på grunn av betting.



                                gilbert

                                Kommentar

                                • iL
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 10771

                                  Opprinnelig skrevet av reka
                                  Når russerne på forhånd søker turneringsledelsen om å få gjøre hockey-bytter er det ingen oddsbombe at enkelte som har oppfattet dette setter ekstra penger på LSK-seier.

                                  Om russerne skulle legge seg fordi de hadde gjort skumle avtaler ville de åpenbart ikke søkt turneringsledelsen om å få gjøre ureglementerte bytter underveis - risikoen for spillstopp hos bettingselskapene ville da vært for høy.
                                  dumt at dette ikke kom frem da, skulle gjerne satt noen kroner jeg.

                                  Ser også at russerne syter på hardt norsk spill.
                                  Da sier jeg bare "get used to it!"
                                  Kanarifugla flyr høyt i år!

                                  Kommentar

                                  • Grusom B
                                    Generalissimo Bellisimo
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6248

                                    Har ingen som helst tro på at kampen var fikset. En keeper som er betalt for å slippe inn mål slipper ikke inn slike gigant-tabber som 1-0, han slipper heller inn skudd som han kunne tatt men som ingen nødvendigvis ville si noe på at gikk inn. Ingen av målene var slike, og dette er bare media som huker tak i en agurksak midt i all skikjedsommeligheten.

                                    Derimot er jeg jævlig spent på å se ha NFF gjør i forhold til at norsk fotballs kanskje aller største fjott, Erik Hagen, mister serieåpningen. Husk hva som skjedde med Simen Brenne da han ble utvist mot Rosenborg. Han måtte da vitterlig stå over? NFF er som kjent både inkompetente, uproffesjonelle og partiske, så dette kan bli spennende.
                                    Ni principe ni rey...

                                    D10S!

                                    Kommentar

                                    Working...