Kbok 1/09: LSK-Rubin Kazan 17.2.2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7056

    Karakterbok Kbok 1/09: LSK-Rubin Kazan 17.2.2009

    Prøver meg på en kjapp kbok fra gårsdagen i lunsjpausen:

    LSK - RUBIN KAZAN 5-2 (4-1)
    1-0 Mouelhi (3), 2-0 Sundgot (14), 3-0 Myklebust (18 ), 3-1 Bukharov (30), 4-1 Occean (39), 5-1 Mouelhi (77, str), 5-2 (90)

    Sjanser: Ca 9-3
    Cornere: Ca 4-1

    Hansen 6 (7-5): Kjemperedning fra Rebrov i første. Trygg og god. Lite å gjøre med målene.
    Eriksen 7 (7-7): Patent i alt han gjør. Villig med framover og gir oss alternativer og bredde i det offensive. Trygg med ballen og godt blikk.
    Ringstad 6,5 (7-6): Glimrende førsteomgang. Frekk som fy og ikke redd for å utfordre og bruke ballen konstruktivt. Flere gode dødballegg. Falt av en liten smule etter pause. Her har LSK funnet gull.
    Kippe 6,5 (7-6): Solid og tøff og sjeldent utfordret før pause. Støtet oppi og brøt ballbanen et utall ganger da Rubin kom høyere etter pause. Avverger en stor sjanse, men er feilplassert ved et annet tilfelle. Solid.
    Riseth 5,5 (5-6): Må påta seg skyld for det første målet, da han støter opp mens resten av fireren faller av, slik at Bukharov kan smyge inn i rommet bak ham. Ålreit sett under ett, men jeg tipper PSA blir førstevalg.
    Riise 8: Tatt av ved pause etter en glimrende omgang. På full fart tilbake i storslag etter et grusomt fjorår. Leken og uforutsigbar, herjet vilt med russerne.
    Dosso 6 (6-6): Helt på det jevne uten å egentlig utmerke seg. Er god med ballen og ligger som oftest godt plassert.
    Mouelhi 7,5 (8-7): To mål - en lompe og en straffe. Men utmerker seg mest som balansen i laget. Ligger alltid riktig i forhold til ballbanen og støtter medspillere i begge ender av banen.
    Myklebust 7: Veldig fin omgang av Myklebust. Scoring og suveren assist til Sundgot.
    Sundgot 7: Scoring og konge i lufta i tillegg. Blir brukt riktig, og de øvrige bevegelsene rundt ham gjør Arild mye mer effektiv enn vi så ham under Nordlie. Selge Legenden? Drit og dra!
    BB Occean 8 (8-8 ): Tapte vel nesten ingen dueller i går. Ble snytt for straffe, utfordret som førsteforsvarer i 90 minutter og virket mye lettere på foten enn jeg noensinne har sett ham. Kan få en enorm sesong i år!

    ->Pedersen (Riseth) 6: Solid uten å utmerke seg spesielt. God inngripen på et innlegg.
    ->Essediri (Riise) 6: Snuser på 7. Flere gode initiativ. Aktiv i nesten alt vi skapte etter pause. Positivt.
    ->Bolly (Myklebust) 4: Fikk ikke til stort i en adskillig slappere andreomgang. Ett godt løp og innlegg inn i boksen.
    ->Gabrielsen (Ringstad) 3: Fælt å være så streng, han er jo fryktelig ung. Men store plasseringsvansker i går, og satte oss i stry et par ganger. Burde vært mye tidligere oppi før 5-2-scoringen, og lå ofte altfor tett på stopperne, slik at det ble plass utenfor ham. Stoppet opp på et tilbakespill, noe som nesten skapte en farlig sjanse. Men fin innstilling. Kan bli god!
    ->Edwin (Sundgot) 3: Fikk ikke til stort. Ofte feilvendt og for langt unna mål. Men men.
    ->Søgård (?): For kort tid
    ->Tokstad (?): For kort tid
    ->TAG: Rakk å brenne en 120 %-sjanse.

    Henning 8: Rubin var pillråtne, men kombinasjonsspillet og tempoet LSK la for dagen i går var en fryd å se på. Det er tydelig at Henning har jobbet godt med laget, og vi er ikke til å kjenne igjen fra for bare noen få måneder siden. Jeg storgleder meg til seriestart!
    Last edited by Rønnern; 18.02.2009, 15:05. Begrunnelse: Fjernet smileys
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #2
    Synes det blir feil å slakte Ruben og samtidig gi ensidig hyllest til Henning. Ruben har så vidt jeg vet aldri (!) spilt venstreback, og det er først etter at han kom til LSK han har blitt brukt i forsvar, men da som stopper. Opprinnelig er han midtbanespiller, og det er der han storspiller på landslaget. Det hadde vært mer fair mot Ruben å sette han inn som stopper og flytte Pedersen ut på backen.

    Ellers synes jeg du er i overkant positiv når det gjelder Eriksen. Han var god offensivt, men bakover kløna han det virkelig til ved et par anledninger.

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7056

      #3
      Opprinnelig skrevet av Lars
      Synes det blir feil å slakte Ruben og samtidig gi ensidig hyllest til Henning. Ruben har så vidt jeg vet aldri (!) spilt venstreback, og det er først etter at han kom til LSK han har blitt brukt i forsvar, men da som stopper. Opprinnelig er han midtbanespiller, og det er der han storspiller på landslaget. Det hadde vært mer fair mot Ruben å sette han inn som stopper og flytte Pedersen ut på backen.
      Kanskje det, men han sugde balle som venstreback.
      Feil å gi ensidig hyllest til Henning etter å ha slått regjerende seriemester i Russland 5-2 med variert, kjapt og uforutsigbart angrepsspill? Hvor var du i hele 2008?

      Opprinnelig skrevet av Lars
      Ellers synes jeg du er i overkant positiv når det gjelder Eriksen. Han var god offensivt, men bakover kløna han det virkelig til ved et par anledninger.
      Når?
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #4
        Ikke overraskende at du ikke er mottakelig for kritikk og i tillegg vrir og vender på det jeg skriver.

        Poenget er at du gir Ruben hele skylda for at han ikke imponerte, mens jeg mener at det i hovedsak skyldes at han ble satt på en helt uvant plass. Skal man kaste en 16-åring til løvene på den måten, må man i alle fall gi spilleren en fair sjanse til å lykkes ved å plassere ham på en plass spilleren kjenner.

        Jeg er ikke mindre imponert enn deg over jobben Henning har gjort med laget, og er på ingen måte uenig i åtteren, men når det gjelder bruken av Ruben i gårsdagens kamp, mener jeg Henning gjorde en liten feilvurdering.

        Når det gjelder Eriksen har jeg ikke sett kampen i opptak, men han tryna i alle fall på et langt oppspill tidlig i kampen, slik at russerne fikk tak i ballen i farlig posisjon. I tillegg begynte han litt senere å drible som nest bakerste mann og mistet ballen, men fikk et veldig billig frispark. Generelt sett føler jeg meg ikke helt trygg på ham defensivt, men for all del, offensivt bidrar han mye. Samarbeidet mellom Eriksen og Bjørn Helge blir spennende å følge.

        Når det er sagt, så er jeg ikke kritisk til Eriksen i det hele tatt. Jeg mener bare at Eriksen fikk en litt vel god karakter av deg. F.eks. Kippe (som du gir 6,5), gjorde etter min mening en bedre kamp enn Eriksen (som du gir 7). Det er det hele. Karakterboka er fin den, jeg følte bare for å kommentere et par ting.

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          #5
          Har sett Ruben på høyreback et par ganger.

          Kommentar

          • Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

            #6
            Må innrømme at jeg ble lovlig overrasket da jeg så karakteren Eriksen ble tildelt. Etter min mening en langt steg tilbake defensivt i forhold til Steinar P. Lars nevner situasjonen hvor han tryner på et langt oppspill, og også situasjonen der han prøver å vende av to russere og mister ballen for så å få et ekstremt billig frispark. God pasningskvalitet? Jeg registrerte flere ganger at han fullstendig upresset slo pasninger rett til motspillere og klareringene hans hadde også meget variabel kvalitet. Jeg føler meg slettes ikke trygg på Eriksen defensivt, men han har gjort det bra offensivt. Jeg stiller meg ikke utelukkende positiv til at han er førstevalg, og ville nok foretrekke å ha Steinar P som back fram til Eriksen forbedrer seg defensivt. Først og fremst fordi to defensivt ustabile backer(Eriksen og Ringstad) fort fører til det som var vårt største problem ifjor, nemlig at vi slapp inn ufattelig mange mål. Dersom Pål Steffen ikke holder seg skadefri snart, må vi også spille med Riseth. Da mener jeg vi stiller med et enda svakere forsvar enn ifjor. På lang sikt har jeg kjempetro på Ringstad som allerede har gjort det bra, men i år er for tidlig for at han skal være stabilt god også defensivt. Eriksen har allerede hatt en del år i Tippeligaen uten at det virker til at det har hjulpet all verden. Riseth fortsetter i skandalesporet fra ifjor mot Rubin.

            Jeg er sikkert i overkant negativ mot Eriksen, men han har på langt nær imponert meg i noen av kampene jeg har sett. En spiller med såpass Tippeligaerfaring mener jeg man burde kunne forvente mer av. Ettersom det virker til å være en veldig tro på LSK i år på forumet, antar jeg at jeg er motvekten. Jeg mener forsvaret vårt er alt for svakt for en topplassering, selv om angrepsspillet vårt var fenomenalt mot Rubin. Vi avhenger av rutinen til Pedersen og vi trenger sårt en skadefri Pål Steffen for at vi skal holde tett bakover. Med rekka: Eriksen - Riseth - Kippe - Ringstad, tror jeg dessverre vi vil få en del billige mål i fleisen.

            Støtter meg forøvrig også til Lars når det gjelder kritikken av Ruben. Å bli satt inn på en helt ny possisjon i en alder av 16 mot den regjerende russiske seriemesteren er slettes ikke snilt av Henning, og jeg har full forståelse for at han leverte som han gjorde. Nå skal det også sies at 5-2 scoringa var et jævla godt skudd, og selv om Ruben kunne vært foran, var det først og fremst et jæævla godt skudd.
            Lauken er vår venn!

            Kommentar

            • LSK N/B
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 830

              #7
              Synes du er for snill med Riseth. Synes han var direkte dårlig i kampen. Ille nok med spillet hans på første målet til Rubin, men han vant vel heller ikke en eneste hodeduell i kampen, mens Kippe vant alle (?) han var i.

              Ellers hadde jeg forventet mer fremover av Dosso. Han ble for like Kiko. Håper det er noe som kommer, for vi trenger en angrepsvillig sentralmidtbane mann.
              03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

              Nei til NFF!

              Kommentar

              • ragnarrock
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2008
                • 937

                #8
                tusen takk for K-bok!!!
                dette er noe jeg virkelig har savnet!

                kanskje verdt for mange å tenke på at karakterene er gitt utifra hvordan en person har opplevd at en spiller har prestert, og har fint lite med hvordan det hadde gått hvis vedkommende hadde spilt på en annen possisjon, for et annet lag, under en annen trener, i et annet univers etc etc..

                men sier meg igrunn litt enig med alle ellers.. ruben spilte dårlig, tross for at det virket som han kom bittelitt bedre inn i det etterhvert, men skulle seff også sett han på høyrevingen eller som midtstopper heller en venstrebacken...

                ja Lke var god offensivt, ja pedersen antagelig er bedre defensivt, ja jorden er rund

                ja til å være en posetiv og konstruktiv kanari
                *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                -RagnarRock-

                Kommentar

                • Canário
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1471

                  #9
                  Uten å ha det beste grunnlaget, er jeg enig i at Dosso ikke helt ser ut til å finne posisjonen sin. Men han har hatt én treningsuke og har kommet inn i et helt annet lag og en annen spillestil. Det er tydelig at han er vant med å spille pasningsorientert. Men han viser jo god aksjonsradius og er ofte spillbar. Han holder tempoet bra oppe. Han var vel omtrent like bra begge veier, det vil si opp mot det vi kan forvente av han defensivt, men litt mer å gå på offensivt.

                  Til Dossos forsvar er det nok vanskeligere å finne "sin" posisjon da Sundgot i begge kampene har minimalisert tapet av en offensiv midtbanespiller, mens Dosso kanskje havner litt i ingenmannsland nettopp fordi Sundgot har ligget mye "i hullet" og Occean i den formen han er i er lett å spille på, mens Kiko har beslag på den defensive rollen. Derfor litt lite involvert både offensivt og defensivt. Blir Dosso mer vant til midtbanerollen og litt mer samspilt med resten av laget vil nok det også gi utslag i mer trygghet og bedre spill. Jeg er ikke i tvil om at LSK har funnet en god spiller her.

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7056

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Lars
                    Ikke overraskende at du ikke er mottakelig for kritikk og i tillegg vrir og vender på det jeg skriver.
                    (Vil du diskutere eller slenge dritt? Patetisk!)

                    Angående Eriksen får vi bare være uenige. Ser bl.a. at han får rosende omtale andre steder, han er god med ballen og en helt soleklar tilvekst offensivt.

                    Hvor Gabrielsen er best veit jeg ikke, og han kommer sikkert til å bli en god spiller for LSK. Kanskje han er best som midtstopper eller høyreback. Hva vet jeg. Klart det kan tolkes som litt atalt å slenge innpå en purung guttevalp i feil posisjon. Men uansett er ikke det så veldig interessant når man skal vurdere innsatsen hans mot Rubin Kazan. Der spilte han venstreback, og var ganske dårlig. Nå ønsket ikke jeg å fokusere på en unggutt som er helt i starten av karrieren sin i klubben, men du gir meg jo ikke noe valg.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • Ted Nugent
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2004
                      • 851

                      #11
                      Nå var det vel nettopp å diskutere Lars ville, men du svarer i en for deg ikke helt uvanlig arrogant tone som ikke akkurat legger opp til diskusjon. Patetisk.

                      Kommentar

                      • Fugl1120
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 3528

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Hvor Gabrielsen er best veit jeg ikke, og han kommer sikkert til å bli en god spiller for LSK. Kanskje han er best som midtstopper eller høyreback. Hva vet jeg. Klart det kan tolkes som litt atalt å slenge innpå en purung guttevalp i feil posisjon. Men uansett er ikke det så veldig interessant når man skal vurdere innsatsen hans mot Rubin Kazan. Der spilte han venstreback, og var ganske dårlig. Nå ønsket ikke jeg å fokusere på en unggutt som er helt i starten av karrieren sin i klubben, men du gir meg jo ikke noe valg.
                        Det er akkurat det Lars kommenterer om Henning Berg også. Du gir spillerne karakter for innsatsen mot Rubin Kazan og da er det naturlig å tolke at du også gir Berg karakter for den kampen. Lars stiller seg kritisk til å sette inn Gabrielsen på en posisjon han aldri har spilt før, noe som definitivt ikke er til hverken Ruben eller lagets beste, ergo en dårlig avgjørelse av Berg som også burde veies i vurderingen. I stedet har du slaktet Gabrielsen for dårlig innsats, stilt deg ukritisk til hvor Berg plasserte han og tenkt at 5-2 mot de regjerende seriemesterne er superdigg og gitt han en bra karakter.
                        Lauken er vår venn!

                        Kommentar

                        • mats
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2008
                          • 621

                          #13
                          på la manga spilte gabrielsen h.back og inderløper... han var visst god som indreløper den kampen(g-17)

                          Kommentar

                          • aguado
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 448

                            #14
                            Eh, hallo folkens? Det var en treningskamp dette her... Gabrielsen har garantert spilt back før og dersom Henning Berg ønsker å teste ut spilleren i den posisjonen i en kamp uten at det koster noe særlig, så finner en ikke bedre muligheter. Skjønner ikke at dette skal virke negativt på vurdering av treneren.

                            Kommentar

                            Working...