Team Strømmen blir LSK Kvinner Fotballklubb

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    #81
    Opprinnelig skrevet av BennyLem
    Så det fulle navnet blir da "Lillestrøm Sportsklubb Kvinner Fotballklubb". Lekkert. Virkelig lekkert. Elegant.
    Om de bare kaller seg LSK Kvinner så er det jo ikek tydelig at de bedriver fotball. Her bør herrelaget ta lærdom og skifte navn til LSK FK.

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13272

      #82
      Eller det mer velklingende FC Lillestrøm Sportsklubb

      Ærlig talt, når jeg ser navnevalget er jeg oppriktig bekymra... Er det slik at de ikke bryr seg eller er de snømenn? Håper for guds skyld det er team strømmen som har kommet opp med dette navnet.

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        #83
        Lillestrøm sport og kvinnefotballklubb bør vi bytte navn til.

        LSKK
        Last edited by Kjell.T.Ring; 16.10.2009, 11:41. Begrunnelse: leiv
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • Petter Ø
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3008

          #84
          Lillestrøm Sklieklubb
          Petter Ø - Kreativ Kanaris
          http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
          Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

          Kommentar

          • veiron
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6267

            #85
            Når de nå engang skal bli en del av klubben så er jeg enig med de som mener at det bare kan hete LSK. Enkelt og greit! Hva er egentlig poenget med å ha med damer/kvinner i det offisielle navnet?

            Kommentar

            • Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

              #86
              Opprinnelig skrevet av veiron
              Når de nå engang skal bli en del av klubben så er jeg enig med de som mener at det bare kan hete LSK. Enkelt og greit! Hva er egentlig poenget med å ha med damer/kvinner i det offisielle navnet?
              Enig. Kjønnet ser man forhåpentlig uansett. Men jeg tror det er sånn at laget må ha et eller annet offisielt navn som skiller seg ørlite grann fra Lillestrøm Sportsklubb fordi det er en allianseklubb og ikke et fullverdig medlem av sportsklubben.

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13272

                #87
                Fremgangsmåten burde være enkel: ta "Team Strømmen", dropp "strømmen" som en råtten kebab, bytt om t og m i "Team" og føy til LSK foran. Da får man iallefall noe meningsbærende.

                Kommentar

                • 10.09.50
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2005
                  • 1410

                  #88
                  Rolig nå, karer. Dette er en ren navneendring i det idrettslaget som tidligere har hett Team Strømmen, Setskog, Setskog-Høland og kanskje enda noe annet. Det idrettslaget har (foreløpig) ikke blitt en del av Lillestrøm Sportsklubb, og er heller ikke et allianseidrettslag. Det er et selvstendig idrettslag, og det får derfor etter NIFs retningslinjer (vær trygg, NIF har detaljerte regler om dette også) ikke benytte Lillestrøm Sportsklubb i navnet. Etter de samme retningslinjene er det også et krav at navnet "skal vise at det er et idrettslag ved å bruke f.eks. lag/klubb/forening". Derved måtte det nye offisielle navnet bli LSK Kvinner Fotballklubb. Men i idretten skilles det mellom offisielle foreningsnavn og såkalte tabellnavn som kan brukes på tabellen, i markedsføring, på tippekupongen og den slags. Det betyr at de kan kalle seg f.eks. LSK Kvinner eller bare Lillestrøm til daglig.

                  Kommentar

                  • ulfpulf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 2506

                    #89
                    Dette er et debattforum. Fakta ødelegger all moroa.

                    Når det er sagt, var det en ganske bra forklaring du hadde, 10.09.50.
                    Debattødeleggende og kvalmende informativ, men godt skrevet.

                    Kommentar

                    • morten
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2156

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av reka
                      Fotball på alle nivåer er underholdende. Utover en kvalitetsforskjell kan jeg ikke se at damefotball er mindre severdig. Å rusle fra Arsenal-Blacburn for å se LSK-Lyn var ikke akkurat noe kvalitetshopp i positiv forstand det heller. Voks opp og bli ferdig med dette gutt/jente-maset...
                      Jeg er på mange damekamper i året jeg siden kjerringa spiller.Men det nye kvinnelaget til Lsk det kunne ikke brydd meg mindre.Og jeg er redd jeg etterhvert kommer til å få skriv fra kfl om å bli med å støtte strømmenjentene bare fordi jeg er fuglasupporter.Kvinnefotballen kan bare drite å dra.
                      Badekar
                      http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        #91
                        som om ikke kjerringfotball irriterer meg nok så skal faen meg damene skjende det hellige navnet. FAEN! nå er jeg sur. Er man en del av LSK så SKAL man hete LSK. Dette skal ikke opp til debatt en gang... Nok en gang, FAEN!
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • mr.pung
                          Juniormedlem
                          Bøffelpromp
                          • Oct 2008
                          • 14

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av veiron
                          Hva faen skal vi med dem?? Kjerringfotball er latterlig dårlig.
                          her ser vi ett eksempel på at mange innlegg ikke er en kobling opp mot iq!

                          Kommentar

                          • Lars2
                            Medlem
                            Møteplager
                            • Jul 2009
                            • 89

                            #93
                            Damefotball? Ikke er det damer og ikke er det fotball..
                            "Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad"

                            Kommentar

                            • Fritz
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2004
                              • 1033

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av Lars2
                              Damefotball? Ikke er det damer og ikke er det fotball..
                              Herlig, nok en sarkastisk kommentar om dette emnet, som man har hørt hundre ganger før.

                              Kommentar

                              • Trondeo
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3062

                                #95
                                Er jo mange digge damer som speller fotball

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13272

                                  #96
                                  Blir vel klappjakt på disse damene på diverse utesteder.

                                  Kommentar

                                  • JMKANARI
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Oct 2007
                                    • 170

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av xeR
                                    som om ikke kjerringfotball irriterer meg nok så skal faen meg damene skjende det hellige navnet. FAEN! nå er jeg sur. Er man en del av LSK så SKAL man hete LSK. Dette skal ikke opp til debatt en gang... Nok en gang, FAEN!
                                    Usikker på hva du mener her, xeR. Fair at du ikke er noen stor tilhenger av damefotball, og du skal selvsagt også få lov til å mene at de ikke burde blitt innlemmet i LSK. Nå er det derimot ingen sak lenger, for årsmøtet til LSK stemte ja, og da er det ingen vei tilbake. Om du virkelig hadde så mye imot forslaget, burde du stilt opp og stemt det ned.

                                    Og så, navnet LSK Kvinner FK kommer som resultat av at LSK ikke ville innlemme gamle Team Strømmen fullverdig i klubben. Det skal i prinsippet være en egen klubb i klubben, slik at sånne som deg ikke kan klage på at jentene får fordeler av samarbeidet (...) Av juridiske grunner jeg hverken forstår eller liker, får da jentene ikke lov å kalle seg LSK, og har måttet finne et navn som i mine ører høres for jævlig ut.

                                    Nå er riktignok - og heldigvis - signalene fra Per Mathisen sterke på at jentene blir innlemmet ved første anledning. Det liker jeg godt, for ingenting ville vært bedre om vi så to LSK-lag høyt på tabellen i den (de) øverste ligaene i landet. Hva med et dobbelt Double om et par år? Hadde ikke gjort noe.

                                    Jeg ønsker altså jentene velkommen til LSK, og ønsker dem all mulig lykke til.
                                    Krysser fingra for en ny Tom Lund snart...

                                    Kommentar

                                    • xeR
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 11206

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av JMKANARI
                                      Usikker på hva du mener her, xeR. Fair at du ikke er noen stor tilhenger av damefotball, og du skal selvsagt også få lov til å mene at de ikke burde blitt innlemmet i LSK. Nå er det derimot ingen sak lenger, for årsmøtet til LSK stemte ja, og da er det ingen vei tilbake. Om du virkelig hadde så mye imot forslaget, burde du stilt opp og stemt det ned.

                                      Og så, navnet LSK Kvinner FK kommer som resultat av at LSK ikke ville innlemme gamle Team Strømmen fullverdig i klubben. Det skal i prinsippet være en egen klubb i klubben, slik at sånne som deg ikke kan klage på at jentene får fordeler av samarbeidet (...) Av juridiske grunner jeg hverken forstår eller liker, får da jentene ikke lov å kalle seg LSK, og har måttet finne et navn som i mine ører høres for jævlig ut.

                                      Nå er riktignok - og heldigvis - signalene fra Per Mathisen sterke på at jentene blir innlemmet ved første anledning. Det liker jeg godt, for ingenting ville vært bedre om vi så to LSK-lag høyt på tabellen i den (de) øverste ligaene i landet. Hva med et dobbelt Double om et par år? Hadde ikke gjort noe.

                                      Jeg ønsker altså jentene velkommen til LSK, og ønsker dem all mulig lykke til.
                                      Jeg er ingen fan av dame fotball nei, det går mere på at produktet damefotball er det kjedeligste som finnes. Men jeg ønsker damene velkommen inn i LSK familien! Det jeg reagerer på er at navnet Lillestrøm Sportsklubb blir ødelagt på den måten at man døtter inn en haug med ord som ikke passer inn.
                                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                      Kommentar

                                      • Stray Cat
                                        Moderator
                                        • Aug 2008
                                        • 5914

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av xeR
                                        Jeg er ingen fan av dame fotball nei, det går mere på at produktet damefotball er det kjedeligste som finnes. Men jeg ønsker damene velkommen inn i LSK familien! Det jeg reagerer på er at navnet Lillestrøm Sportsklubb blir ødelagt på den måten at man døtter inn en haug med ord som ikke passer inn.
                                        Det er fint du sier det på denne måten, for jeg blir så drittlei argumentasjonen mot damefotball innimellom.

                                        Det er rimelig eksluderende å benytte den alt for vanlige sirkelargumentasjonen: "damer = dårlig nivå - fordi det er damer som spiller". Det rammer enhver idrett som kvinner sent blir invitert inn i. Det er etterhvert få som ikke ser det urimelige i at f.eks. Anette Sagen ikke får konkurrere fordi hun er kvinne.

                                        Skal man få nivået opp i en masseidrett, må mange nok delta på grunnplanet og ha forbilder å strekke seg etter. At slike forbilder har gul og svart drakt er ikke meg imot. Men forvent at det tar tid. Nivået på norsk herrefotball er varierende og ble ikke bygget på etpar tiår, det heller.

                                        Slipp jentene til og vær stolt av at man har damelag på høyeste nivå så langt. Og bidra heller til å støtte laget til å bli enda bedre.

                                        Så får man heller bli kvitt den lange setningen bak LSK så fort som mulig. Så vidt jeg forstår er det ikke damelaget som har valgt den.
                                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                        Kommentar

                                        • xeR
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 11206

                                          Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                          Det er fint du sier det på denne måten, for jeg blir så drittlei argumentasjonen mot damefotball innimellom.

                                          Det er rimelig eksluderende å benytte den alt for vanlige sirkelargumentasjonen: "damer = dårlig nivå - fordi det er damer som spiller". Det rammer enhver idrett som kvinner sent blir invitert inn i. Det er etterhvert få som ikke ser det urimelige i at f.eks. Anette Sagen ikke får konkurrere fordi hun er kvinne.
                                          Jeg er ikke motstander av kvinneidrett! Jeg sier bare at damefotball er kjedelig! Helt grusomt faktisk! Anette Sagen skal selvsagt få konkurere! Som alle andre kvinner. Forskjellige kjønn, like rettigheter.

                                          Skal man få nivået opp i en masseidrett, må mange nok delta på grunnplanet og ha forbilder å strekke seg etter. At slike forbilder har gul og svart drakt er ikke meg imot. Men forvent at det tar tid. Nivået på norsk herrefotball er varierende og ble ikke bygget på etpar tiår, det heller.
                                          .
                                          Det er strålende at man har kvinnlige forbilder i gul og svart drakt, har ikke ment annet heller.

                                          Slipp jentene til og vær stolt av at man har damelag på høyeste nivå så langt. Og bidra heller til å støtte laget til å bli enda bedre.
                                          Jeg er stolt og har heller ingen intensjon om å motarbeide damelaget heller. Og Min støtte får dem som alle andre idretter som måtte befinne seg under LSK paraplyen.

                                          Så får man heller bli kvitt den lange setningen bak LSK så fort som mulig. Så vidt jeg forstår er det ikke damelaget som har valgt den.
                                          Helt enig, det er setningen bak LSK jeg reagerer på.
                                          Navnet LSK er hellig for meg på lik linje som at klubbemblemet burde vært hellig og at drakta skal være gul og svart. Det skjerer meg i hjerte at man tukler med navnet og emblemet.
                                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎