Kanari-fansen imponerte klanen......

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • CocaJerry
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2532

    Kanari-fansen imponerte klanen......

    Kanari-fansen imponerte klanen så mye at det er like før de hermer etter oss med tromme. Ikke bare det, de har faktisk tenkt til å begynne å bruke fuglagospel med tromme. :lol:'

    Les hva de mest ynkelige, patetiske apene i klanen sier:


    Jeg mener vi bør se på hva en tromme kan gjøre for oss når vi synger. I dag øker takta etterhvert som flere og flere blir med å synge og det ender med at det blir utydelig og vanskelig å høre hva som blir syngi, ofte er det utydelig og det høres rett og slett sølete ut. I tillegg tror jeg at folk slutter å synge fordi avstander og de forskjellige tempoene gjør at det blir vanskelig å henge med.
    Ved å benytte en tromme, som ikke trenger å være så brutal som kanarifansen brukte på søndag, kan vi styre og holde tempoet i sangen slik at det blir enklere for flere å henge med. I tillegg blir det klarere og kraftigere.
    Samma faen om kanarifansen eller Liin-tryna vil mene at vi hermer eller noe sånt piss.. vi er større og bedre enn dem uansett og jeg mener vi i hvertfall ikke har noe å tape på å prøve dette.
    Og glem hva andre vil si, de er så små at de burde fortsatt klare seg uten tromme.
    _____________

    Det er mye bra i det du skriver. Klanen er best på å synge uten noen form for akompanemang - men nå begynner vi å bli så store at en viss "taktstokk" er nødvendig - på "NOEN" sanger. Med tusenvis av klansmedlemmer er det ikke så lett å styre sanger på Ullevaal - så litt styring kunne i visse tilfeller være bra.
    Enig og du underbygger nettopp det som folk er så redde for, at tromma i seg sjøl skal være fremtredende.
    Kanaridustene har jo ikke skjønnt poenget for de er jo så få at tromma høres sterkere ut og gir helt feil inntrykk av bruken og effekten med tromme.
    Først må du ha en stor (ref Klanen) supportergruppering som synger, dernest bruker du en tromme som styrer tempoet og på den måten løfter synginga. På den måten vil selve trommelyden forsvinne litt i mengden.
    __________

    Nettopp - det er det som er greia. Man skal bruke instrumenter for å løfte synginga - når man merker at sangen går av seg selv, så vil en erfaren bruker av tromme moderere seg og dempe slagene. Og da vil en erfaren sangruppe (Klanen) ta seg selv opp og synge bedre. Rart at folk ikke kan se forskjellen på en "trommis" og en taktstokk.

    "bajangospel" - den som sikkert mange har hørt - så er det ikke mye trommer egentlig - men enda kan det bli mindre - Klanen ville nok klare seg bare med "mellomspillet" for å holde takten.
    Jeg syns det er mye konstruktiv debatt her.
    Som Bull sier, tromme skal ALDRI erstatte sang, det er fra midt ståsted tenkt på som en taktholder på noen av våre nåværende og fremtidige sanger.

    Det har aldri vært så bra stemning og trøkk rundt Vålerenga kamper som det er i år,men det er viktig å få frem at potensialet vårt er så mye høyere enn det vi oppnår.Derfor er det viktig at folk nå stikker fingern i jorda,og innser at vi pr dags dato ikke er så dominerende i Norge som vi var.
    Jeg har noen konkrete forslag til forbedring, som jeg håper folk kan ta del i en debatt rundt;

    1; Synlige forsangere, eller "capoer" er kjente fra de store
    utenlandske curvaene med stor effekt.
    Brukes på VB og bortebane, hvor forsanger er synlig og
    har øyekontakt med tribunen.Lettere for tilskuere å se
    hvilke sanger som startes, med bla hånd-og-armbevegelser.

    2; Megafon.Enklere for tilskuerne å høre hvilke sanger som blir
    startet, og KAN forhindre at det startes 5-6 sanger samtidig.

    3; Tromme;Taktholder som passer til enkelte sanger, og som
    gjør det enklere å holde rytmen.Gullverdt for noen,men
    om det passer oss er uvist.

    Tipper apene i klanen har ordna seg tromme til neste gang de møter oss. Han siste som svarte har omtrent kopiert det som står i diskusjonen rundt tromma fra vårt forum , LÆTTIS :lol:
  • gj
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3359

    #2
    Det er mange som klagde på at fuglagospel ble sunget for mye mot VIF.

    Jeg vil si at det kanskje aldri har vært så viktig å markere en sang. Alle i Klanen vet at fuglagospel er vår sang nå. Begynner de med den er de lite oppfinnsomme...

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      #3
      Opprinnelig skrevet av Glenn
      Det er mange som klagde på at fuglagospel ble sunget for mye mot VIF.
      Nesten hele KFL-feltet, store deler av felt C, masse folk på RB-tribunen og hauger med folk på Storsenter-tribuna stod og sang og danset til den sangen i sluttminuttene og i minuttene etter at dommeren hadde blåst.

      Det skulle tyde på at det var svært, svært, svært _mange_ som ikke klaget på at Fugla-Gospel ble sunget for mye mot bydelsklubben.
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • gamle-perta
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2418

        #4
        Vi må gi klansskallene rett i èn ting, som jeg også har påpekt tidligere: Fuglagospel hadde blitt enda bedre dersom tromma ikke hadde vært så dominerede. Lytt til orginalen, der slåes det langt færre slag i løpet av "ett vers" enn det vi gjør. Hos Bajen ligger den bare i bakgrunnen som et verktøy for å holde drivet oppe.


        mvh
        perta
        Mvh
        Gammer´n (Per T)

        Kommentar

        • general
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2004
          • 1150

          #5
          https://uansett om tromma er for mye... folk blir med
          Seriegull 2016!!!

          Kommentar

          • veiron
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6267

            #6
            Opprinnelig skrevet av Glenn
            Det er mange som klagde på at fuglagospel ble sunget for mye mot VIF.

            Jeg vil si at det kanskje aldri har vært så viktig å markere en sang. Alle i Klanen vet at fuglagospel er vår sang nå. Begynner de med den er de lite oppfinnsomme...
            De apene konsentrerer seg mer om å disse KFL for at vi har kopiert svenskene direkte. Akkuratt som om ikke de har kopiert andre utenlandske supportersanger...

            Kommentar

            • veiron
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6267

              #7
              Opprinnelig skrevet av Rønnern
              Opprinnelig skrevet av Glenn
              Det er mange som klagde på at fuglagospel ble sunget for mye mot VIF.
              Nesten hele KFL-feltet, store deler av felt C, masse folk på RB-tribunen og hauger med folk på Storsenter-tribuna stod og sang og danset til den sangen i sluttminuttene og i minuttene etter at dommeren hadde blåst.

              Det skulle tyde på at det var svært, svært, svært _mange_ som ikke klaget på at Fugla-Gospel ble sunget for mye mot bydelsklubben.
              Greit nok, men jeg synes det er et bra forslag å bruke den litt mindre utenom storkampene. Da blir det som en annen sa i "variasjonstråden" en mer storkampfølelse over gospelsangen, når vi bruker den mer i disse kampene. Selvfølgelig burde den synges på vanlige kamper også, men det blir nok bedre om den brukes mer på kampene hvor vi har bra (?) motstand på tribunen.
              Tromma fungerer som sagt bra, men jeg er enig med Perta i at den burde tones ned bittelitt. Men dette regner jeg med går seg til.

              Er det noen andre som bruker tromme på samme måte som KFL i Norge for tiden? Og da snakker jeg ikke om tannbørstegutta til Bodø/Glimt, det er noe helt annet.

              Kommentar

              • Fjeller'n
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 905

                #8
                Re: Kanari-fansen imponerte klanen......

                Opprinnelig skrevet av "CocaJerry

                1; Synlige forsangere, eller "capoer" er kjente fra de store
                utenlandske curvaene med stor effekt.
                Brukes på VB og bortebane, hvor forsanger er synlig og
                har øyekontakt med tribunen.Lettere for tilskuere å se
                hvilke sanger som startes, med bla hånd-og-armbevegelser.

                2; Megafon.Enklere for tilskuerne å høre hvilke sanger som blir
                startet, og KAN forhindre at det startes 5-6 sanger samtidig.

                3; Tromme;Taktholder som passer til enkelte sanger, og som
                gjør det enklere å holde rytmen.Gullverdt for noen,men
                om det passer oss er uvist.[/quote


                Frem med sjekklista:

                1. Har. Vår forsanger er forresten tidligere benevnt av apene som "Han dusten som alltid står med ryggen til og ikke ser på kampen"
                2. Har hatt. (Megamann)
                3. Har. Men vi har selvfølgelig tromme fordi vi er patetiske. De skal ha tromme fordi de er majestetiske.

                Alle hermer selvfølgelig etter klanen.
                Rumpa mi ler!

                Stian
                "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                Kommentar

                • ulfpulf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 2506

                  #9
                  Re: Kanari-fansen imponerte klanen......

                  Kanaridustene har jo ikke skjønnt poenget for de er jo så få at tromma høres sterkere ut og gir helt feil inntrykk av bruken og effekten med tromme.
                  Først må du ha en stor (ref Klanen) supportergruppering som synger, dernest bruker du en tromme som styrer tempoet og på den måten løfter synginga.
                  Rævdiltere tror jeg det kalles i Bergen. Ungene som kommer etter buekorpsene.

                  Fram til slutten av nitti-tallet var Klanen helt mot tifo:
                  VIF-fanzina 101% nr. 5, 1997:
                  "La unga få ha konfetti-showa sine. Jeg mener vi skal satse på noe mer solide greier og da blir skjerf og flagg tingen."

                  Så fant de ut at det var llitt kult allikevel og sa at tifo var talentløst når man er så få som Kanari-Fansen, men at med gigantiske Klanen ville det bli et mektig skue.

                  Noen som kjenner igjen argumentasjonen?

                  Etter at de har begynt å bruke tromme, kan ikke vi starte med klappere, sånne håndballplastrør fylt med luft, og se om det blir det neste som bare funker for store Klanen?

                  Kommentar

                  • iL
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 10771

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                    Lytt til orginalen, der slåes det langt færre slag i løpet av "ett vers" enn det vi gjør. Hos Bajen ligger den bare i bakgrunnen som et verktøy for å holde drivet oppe.
                    mvh
                    perta
                    Feil. Det trommes akkurat like mange ganger, men ja mer dempa i forhold til hva vi gjør nå.

                    Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                    kan ikke vi starte med klappere, sånne håndballplastrør fylt med luft, og se om det blir det neste som bare funker for store Klanen?
                    Håper den der var ironisk.
                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                    Kommentar

                    • Fugla
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 1718

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                      Vi må gi klansskallene rett i èn ting, som jeg også har påpekt tidligere: Fuglagospel hadde blitt enda bedre dersom tromma ikke hadde vært så dominerede. Lytt til orginalen, der slåes det langt færre slag i løpet av "ett vers" enn det vi gjør. Hos Bajen ligger den bare i bakgrunnen som et verktøy for å holde drivet oppe.


                      mvh
                      perta
                      For oss som ikke hadde mulighet å stå i Fansen, men derimot sang for full hals på Rb-tribunen, fungerte trommen utmerket! Det ble trøkk!
                      Å minske trommebruken vil gjøre sangen mer anonym. Jeg hadde med meg flere som ikke er LSK-supportere og de syntes trommene fungerte sinnsykt bra.
                      Det hører med til historien at de til slutt sang med på Fuglagospel!!!
                      Homer Simpson.



                      www.ultrassarp.no

                      Kommentar

                      • Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                        Vi må gi klansskallene rett i èn ting, som jeg også har påpekt tidligere: Fuglagospel hadde blitt enda bedre dersom tromma ikke hadde vært så dominerede.
                        Det at du og klanskallene er samstemte i noe, betyr som oftest at begge tar feil :wink:

                        Hører du på Kanari-TV sin sending fra etter kampen, så er tromma ikke så dominerende. For oss på feltet blir den høyere, vi står midt i der, men den blir mer dempet utover stadion.

                        Så kan vi alle være enige om at dersom KFL hadde klart å holde takta på Fugla- Gospel og Grekern uten tromme hadde vært det beste, men så skjer ikke og vil heller aldri skje.
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                        Kommentar

                        • CocaJerry
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 2532

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                          Vi må gi klansskallene rett i èn ting, som jeg også har påpekt tidligere: Fuglagospel hadde blitt enda bedre dersom tromma ikke hadde vært så dominerede. Lytt til orginalen, der slåes det langt færre slag i løpet av "ett vers" enn det vi gjør. Hos Bajen ligger den bare i bakgrunnen som et verktøy for å holde drivet oppe.


                          mvh
                          perta
                          Halo, det er du som må lytte til lyden på bajengospel. Jeg har hatt den låta i 4 år så den kan jeg i søvne.
                          Vi trommer på 2 forskjellige måter, akkurat som det bajen også gjør.
                          Hveer gang sangen starter om igjen så trommer faktisk bajen 5 ganger mer enn oss.

                          Kommentar

                          • King_Raymond
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 4987

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                            Vi må gi klansskallene rett i èn ting, som jeg også har påpekt tidligere: Fuglagospel hadde blitt enda bedre dersom tromma ikke hadde vært så dominerede. Lytt til orginalen, der slåes det langt færre slag i løpet av "ett vers" enn det vi gjør. Hos Bajen ligger den bare i bakgrunnen som et verktøy for å holde drivet oppe.


                            mvh
                            perta
                            Jeg har stått i Bajen klacken 5-6 ganger de siste 3 årene, og det du sier er bare piss. Tromma der går i stort sett 90 minutter og blir brukt på nesten alle sangene dem har og det trommes "hardt". På gospel`n så brukes tromma på en annen måte, da trommisen der har litt mere peil enn Tony (ikke vondt ment) og det blir ikke like statisk som det er hos oss foreløpig. Tromminga glir mere inn i synginga i Bajen fans enn hos kfl.
                            Ultras Felt C Lillestrøm

                            Kommentar

                            • iL
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 10771

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                              Jeg har stått i Bajen klacken 5-6 ganger de siste 3 årene, og det du sier er bare piss. Tromma der går i stort sett 90 minutter og blir brukt på nesten alle sangene dem har og det trommes "hardt". På gospel`n så brukes tromma på en annen måte, da trommisen der har litt mere peil enn Tony (ikke vondt ment) og det blir ikke like statisk som det er hos oss foreløpig. Tromminga glir mere inn i synginga i Bajen fans enn hos kfl.
                              Nå har vi brukt tromma 3 ganger: rbk, hamkam og enga.
                              Hvor mange ganger tror du bajen har brukt den?

                              Så øvelse gjør mester!
                              Kanarifugla flyr høyt i år!

                              Kommentar

                              • King_Raymond
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4987

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av iL
                                Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                Jeg har stått i Bajen klacken 5-6 ganger de siste 3 årene, og det du sier er bare piss. Tromma der går i stort sett 90 minutter og blir brukt på nesten alle sangene dem har og det trommes "hardt". På gospel`n så brukes tromma på en annen måte, da trommisen der har litt mere peil enn Tony (ikke vondt ment) og det blir ikke like statisk som det er hos oss foreløpig. Tromminga glir mere inn i synginga i Bajen fans enn hos kfl.
                                Nå har vi brukt tromma 3 ganger: rbk, hamkam og enga.
                                Hvor mange ganger tror du bajen har brukt den?

                                Så øvelse gjør mester!
                                Helt enig, var ikke ment som noe kritikk. Jeg er kjempefornøyd med Tromma og vet at det kommer til å bli bedre for hver kamp..
                                Ultras Felt C Lillestrøm

                                Kommentar

                                • Tony
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4737

                                  #17
                                  Etter å ha hørt på Kanari Tv og på tv generelt så synes jeg låta går som den skal. Men folk må lære seg å klappe på 2,4,6,8 takt osv slik at det klir OH,klapp,AH, klapp, vi er lilles....

                                  Kommentar

                                  • Vestfold Kanaris
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Oct 2004
                                    • 4583

                                    #18
                                    Forøvrig er kfl bedre enn bajen fans! De er bra når de virkelig trøkker til, men de har tapt seg kraftig de siste 3-4 åra.

                                    De ble pissa på av Djurgårdens fans i derbyet på søder sist, jærnkaminerna stod i et hjørne uten tak og de sang best i 70 min. Bajen var klart best etter scoringa, men det er naturlig.

                                    Fugla gospel pisser på bajen gospel :lol:


                                    prata med en djurgårn fan etter at de møtte enga i royal league, de var ikke helt sikre på om de hadde møtte aik eller enga... sangutvalget til klanen var som et ekko fra en gnaget match :lol:
                                    LOUD
                                    PROUD
                                    ULTRA

                                    Kommentar

                                    • CocaJerry
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 2532

                                      #19
                                      hadde vært gøy å satt opp en tippekonkuranse på når de andre supporter grupperingene starter med tromme.

                                      "hvem kopierer oss først"

                                      Kommentar

                                      • Torshovkanari
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Jan 2005
                                        • 102

                                        #20
                                        Tipper klanen kommer med tromma til en storkamp i høst...

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎