LSK - Molde (28/2)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    Karakterbok LSK - Molde (28/2)

    Som enkelte har vært inne på i kamptråden var dette en bisarr affære. Før Molde bestemte seg for å avslutte med en mann mindre var LSK totalt nakne. Vi hadde vel ca. en halvsjanse de første 60 minuttene.

    Benny trosset fyllesjuke og holkeføre for å kunne gi en objektiv vurdering før sesongstart. Det lå an til massiv slakt av historiske dimensjoner før vi spilte med en mann mer. På sett og vis er det positivt mentalt med en seier, men hva LSK er gode for mot kvalifisert motstand er fortsatt meget usikkert.

    Her følger forsøk på fordomsfull karakterbok:

    Klovnskred - 3
    Denne treeren er syltynn også. Det virker som om han glipper alt som kan glippes. Kun dårlige avslutninger fra Molde gjør at vi ikke blir straffet mer.

    Ruben Onan - 6
    Variabel, men har utvilsomt kjempepotensial. Førsteomgang under pari, men er faktisk den som bidrar fremover med halvsjans på dødball. Fantastisk annenomgang, med vilje fremover. Litt synd med dårlige innlegg. Må ta ansvar for 0-1. Her har klubben gull på sikt!

    Pedersen - 2
    Treg, plasseringssvak og dårlig i dueller. Blir gang på gang latterliggjort av Mama og Papa Diouf. Skulle hatt straffe mot seg. Delaktig i 0-1. Bidrar ikke med noe som helst fremover. Dyr og dårlig.

    Kjeppe - 6
    Mest positivt er langballene (ikke tenk koffert her). Slår noen kremkuler til Riise. God i duellene, men fungerer ikke sammen med trege Pedersen. Trenger PSA for å utfylle.

    Ringen - 4
    Åpner ganske bra, men faller av. Taper duell på 0-2. Ikke med fremover i andre slik Ruben er.

    Riise - 6
    Anonym førsteomgang, men tidvis glimrende etter pause. Scoring og assist. Har noen lekre mottak, og tør å utfordre. Kan bli glimrende med Ruben på sikt.

    Kiko - 4
    Skremmende balltap ved 0-2. Sinker spillet unødvendig mye.

    Dosso - 3
    Hadde gledet meg, men dette var skuffende. Taper midtabanekrigen sammen med Kiko helt klart. Dårlig forover og bakover.

    Myklebust - 3
    Elendig førsteomgang. Klarer ikke å holde bredden, og ødelegger mye ved å kjøre seg fast de få gangene han har kula. Vi trenger sårt en skikkelig venstrekant.

    Meter'n - 7
    Virker kjapp og bra trent. Løper tidvis mye i offside, men viser i det minste vilje. Putter to, og burde vært kald nok til å runde keeper mot slutten. Fungerer ikke sammen med stasjonære Sundgot. Kan gå mot en stor sesong sammen med Edvin.

    Sundgot - 3
    Lukter på to-tallet. Katastrofal til Molde får en mann utvist. Stasjonær, treg, tafatt og veik som bare Sundgot på sitt dårligste kan være. Virker sveisa fast i underlaget. Redder seg inn med scoring og bedre spill på midtbanen.

    Edvin - 8
    Egentlig litt kort spilletid til karakter, men dette var fantastisk. Fart, frekkhet og teknikk. Satta preg på kampen med en gang, og er den som snur matchen. Hver gang han fikk kula gikk det et sus gjennom hallen. Jeg vil sammenligne med Mifsud, Diallo og Tom Lund. Dette er gull!

    Berg - 4
    Tafatt. Skulle brukt bytter langt tidligere. Reddes av snill dommer.

    Hallen - 8
    Glitrende underlag, og det er tross alt det klart viktigste. Kiosken var treg, og bemannet av folk med meget mangelfulle mattekunnskaper. Faktisk meget god kaffe trekker opp. Greie vafler, men får klart minus på at de går tom for sukkercola allerede før pausen. Light-dritt er for veikinger.

    Molde
    Kjører over LSK, men jukser og er usportslige og straffes for det. En av afrikanerne filmer som bare pokker, og later som han er skutt. Molde sender bort en "Snåsamann" som sier et par ord før spilleren spretter opp. Det fikk de godt med tyn for fra Tribunen. Det samme gjelder for han som ble utvist. Presterer kunstykke å geipe gjentatte ganger til tribunen. Voksent.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal
  • WAK
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 964

    #2
    Utrolig men sant... er ganske enig med deg. Bortsett fra at jeg synes ikke Pedersen er så dårlig at han fortjener 2. Ihvertfall ikke en hel karakter dårligere en både Sundgot og Dosso.

    Synes heller ikke Riise fortjener 6. Han hadde faktisk flere balltap en Mouheli og er noe treig tilbake ved noen anledninger. F.eks ved det ene målet hvor Ruben har to mann og dekke opp mens Riise kommer småjoggende tilbake. Men det skal også være sagt at han hadde noen lekre mottak og et meget pent mål. Men har kapasitet til å være dobbel så god som i går.

    Ruben imponerer meg. Mangler selvfølgelig erfaring og har noen glipper til tider men viser mye bra. Bør spille back fremfor midtstopper så han kan være med framover med sin gode teknikk. Spiller heller ikke midtstopper på landslaget.

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7056

      #3
      Det ble litt for mye til og fra til at jeg fikk et skikkelig inntrykk av kampen, men en tentativ kbok for meg ville nok sett omtrent sånn ut:

      Målskred 3 - Usikker og glepphendt.
      Gabrielsen 4 - kjempeglipp på 0-1 og usikker før pause. God etter.
      Pedersen 3 - burde hatt straffe mot seg. Virket utilpass
      Kippe 5 - Helt på det jevne. Dirigerer fireren for lite.
      Ringstad 3 - Taper duellen på 0-2. Anonym.
      Riise 6 - Elendig før pause, god etterpå. Suverent siste kvarter, vakkert frispark.
      Mouelhi 4 - Et par horrible balltap, bl.a. før 0-2. Ennå ikke samkjørt med Dosso.
      Dosso 3 - Flaks som ikke ble utvist. Seks-sju håpløse nedsparkinger, tre av dem etter gulkortet. Ble stasjonær i går. Må vise mye bedre enn dette.
      Myklebust 5 - Anonym før, ofte god etter pause. Herlig assist. Må løfte blikket.
      Occean 7 - Slankere, sterkere og raskere enn før. Ser ut til å få en kjempesesong. Fikk to, burde hatt tre.
      Sundgot 4 - Håpløs før pause. Mye bedre da han ble trukket et hakk bak OO-Edwin. Smart gåll.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

        #4
        Opprinnelig skrevet av WAK
        Utrolig men sant... er ganske enig med deg. Bortsett fra at jeg synes ikke Pedersen er så dårlig at han fortjener 2. Ihvertfall ikke en hel karakter dårligere en både Sundgot og Dosso.
        Jeg kan gjerne gi alle tre karakteren 2,5. Dårlig var det uansett. At Pedersen var dårligst er selvsagt litt subjektivt. Jeg mener hele fyren bidrar med dårlig karma. Men, for å være faktabasert, så mener jeg at Dosso og Sundgot tross alt tidvis har positive involveringer. Det kan ikke sies om Pedersen.

        Opprinnelig skrevet av WAK
        Synes heller ikke Riise fortjener 6. Han hadde faktisk flere balltap en Mouheli og er noe treig tilbake ved noen anledninger. F.eks ved det ene målet hvor Ruben har to mann og dekke opp mens Riise kommer småjoggende tilbake. Men det skal også være sagt at han hadde noen lekre mottak og et meget pent mål. Men har kapasitet til å være dobbel så god som i går.
        Riise har balltap, men har har også tidvis avgjørende involveringer. Når man lykkes med ting som resulterer i scoringer og assist, så mener jeg det er greit med enkelte balltap. Jeg liker heller noen som forsøker på ting, enn de som bare drøyer, slik Kiko gjorde i går.

        Opprinnelig skrevet av WAK
        Ruben imponerer meg. Mangler selvfølgelig erfaring og har noen glipper til tider men viser mye bra. Bør spille back fremfor midtstopper så han kan være med framover med sin gode teknikk. Spiller heller ikke midtstopper på landslaget.
        Helt klart. Fyren har også god fysikk, og hindrer flere sjkanser på fart og styrke. Den fyren blir knallgod med riktig coaching!

        Opprinnelig skrevet av trigz
        Det ble litt fr mye til og fra til at jeg fikk et skikkelig inntrykk av kampen,
        Ja, vanskelig kamp å sette totalkarakter på, ettersom det svingte så mye.
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

        Kommentar

        • Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

          #5
          Opprinnelig skrevet av BennyLem
          Sundgot - 3
          Lukter på to-tallet. Katastrofal til Molde får en mann utvist. Stasjonær, treg, tafatt og veik som bare Sundgot på sitt dårligste kan være. Virker sveisa fast i underlaget. Redder seg inn med scoring og bedre spill på midtbanen.
          ....
          Berg - 4
          Tafatt. Skulle brukt bytter langt tidligere. Reddes av snill dommer.
          Strengt tatt reddes Berg av sitt geniale bytte hvor Edwin kommer inn og Sundgot flyttes ned som offensiv midtbane, en rolle Gilbert løser med bravur.

          En utfordring i gårsdagens kamp var mye at Kiko og Dosse begge to er så vanvittig defensive i tankegangen. Kiko opptrådde ofte som en tredje midtstopper og da blir det tynt bak spissene. Gilbert er offensiv av natur og ligger tettere opp til spissene og da blir det mer trykk fremover. Noen vil hevde at man kanskje taper noe defensivt, jeg mener at angrep er det beste forsvar, fordi motstanderen ofte vil ta hensyn til det og sende færre folk fremover.

          Og Gilbert er bedre som oppspillspunkt mot midtbanespillere kontra midtstoppere.
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

          Kommentar

          • BennyLem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2902

            #6
            Opprinnelig skrevet av Rønnern
            Strengt tatt reddes Berg av sitt geniale bytte hvor Edwin kommer inn og Sundgot flyttes ned som offensiv midtbane, en rolle Gilbert løser med bravur.
            Det er mulig byttet i seg selv kunne snudd matchen, men det er umulig å si ettersom byttet kom så sent (etter utvisningen og Molde-bytter). Byttet burde vært gjort allerede etter 30 minutter. Første omgang minte meg om 1-5 borte mot Skeid med Even Pellerud ved roret. (Steinar Pedersen deltok den gang også).

            Mest sannsynlig er det tre ting som sammen snur matchen i går:
            1. Utvisning
            2. Molde bytter ut sentrale spillere
            3. Edwin kommer inn

            Hva som er viktigst er umulig å si, men undertegnede ser gjerne Edwin fra start sammen med Meter'n.

            Opprinnelig skrevet av Rønnern
            En utfordring i gårsdagens kamp var mye at Kiko og Dosse begge to er så vanvittig defensive i tankegangen.
            Duoen Kiko og Dosso skuffet enormt. Denne lagdelen ble totalt overspilt. Virket som de manglet fart, styrke, aggresivitet og kreativitet til å hamle opp med Molde.

            Dosso hadde i tillegg et helt tragisk skuddforsøk som var symptomatisk for første omgang.
            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

            Kommentar

            Working...