Nordtveit til LSK?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13272

    Nordtveit til LSK?

    Må innrømme at dette får meg til å føle meg som en klanskvinne på Rune Rudberg-konsert. Å få Nordtveit hit vil passe oss bra, PSA har lite kamptrening og er et klart usikkerhetsmoment. Vi trenger en bra start på sesongen for å opprettholde selvtilliten. Dessuten blir det mer blest om klubben både her og i utlandet og et samarbeid med Arsenal ¨kan være positivt på sikt. Ekstra gledelig er at Martine og Brann blir stående med skjegget i postkassa.

    Krysser fingre.
  • Kjølnerdomen
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Jun 2008
    • 148

    #2
    Noen som har hørt noe om hva det vil koste? Har lest flere steder at han blir en dyr mann for de som vil ha han. Noen som har noen tall?

    Vi kan jo også håpe at Arsenal vil subsidiere litt, siden de ønsker at han skal til oss

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13272

      #3
      Noen hundre tusen er nok underordnet for Arsenal så lenge han havner på riktig sted. Er bombesikker på at det er en neglisjerbar hindring.

      Kommentar

      • Kjølnerdomen
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Jun 2008
        • 148

        #4
        Opprinnelig skrevet av reka
        Noen hundre tusen er nok underordnet for Arsenal så lenge han havner på riktig sted. Er bombesikker på at det er en neglisjerbar hindring.
        Så absolutt!! Tror han hadde vært perfekt for oss i den stoppersituasjonen vi er i nå... Stoler ikke helt på at PSA er i 100% form på en liten stund fortsatt, og Riseth er vel egentlig greit å ha som ett tredje-fjerde valg. I tillegg kan det være bra for PSA og ha noen som peser han.

        Kommentar

        • Bibaboy
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 712

          #5
          Nordtveit?

          Jeg tror med sikkerhet at Wenger er mer opptatt av at Nordtveit skal få spilletid og kvalitetstreninger enn hvem som betaler lønna hans. Hvis Wenger virkelig mener det som stør skrevet i RB så er det ikke lønnen det vil stå på.
          Fugla Forever

          Kommentar

          • Bibaboy
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2008
            • 712

            #6
            Opprinnelig skrevet av Kjølnerdomen
            Så absolutt!! Tror han hadde vært perfekt for oss i den stoppersituasjonen vi er i nå... Stoler ikke helt på at PSA er i 100% form på en liten stund fortsatt, og Riseth er vel egentlig greit å ha som ett tredje-fjerde valg. I tillegg kan det være bra for PSA og ha noen som peser han.
            Wenger setter nok som et krav at han spiller fast for laget.Hvis ikke vil der være bedre for han å fortsette der han er.
            Fugla Forever

            Kommentar

            • Ketil Cantona
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6813

              #7
              Har ikke sett han spille, men er han ikke kaptein for reservene til Arsenal?

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                #8
                Tror det kunne vært positivt med en spillende stopper ved siden av Kippe.

                Tror fyren har talent, og det er vel egentlig en vinn vinn situasjon for oss. Om han skal slå gjennom i arsenal må han spille ekstremt bra, noe osm ikke er dumt for oss. Om han derimot ikke spiller _så_ bra er det kanskje en mulighet for å beholde han(?).

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13272

                  #9
                  Litt om Nordtveit.

                  Er jo synd om han skyver PSA ut av stopperplass, men med skader og suspensjoner er jeg overbevist om at Nordtveit og PSA vil få kamper begge to. At Nordtveit kommer først i køen er jeg rimelig sikker på, men jeg tviler på at Berg vil komme med garantier. Uansett ser det ut som han mest trolig vil få mere spilletid hos oss, så jeg tror ikke det er noen hindring. Vil være svært trivelig for LSk dette, vil garantert skape mer positiv blest om klubben og dra flere på kamper mm.

                  Forøvrig skulle jeg ønske jeg var flue på veggen når VIFs talentsatsing og Martines internasjonale meritter ble diskutert på kontoret til Wenger. Han måtte sikkert ha spypose underveis.


                  Edit: Ser at Bjarmann nærmest avviser overgangen i RB-artikkelen grunnet økonomi. Håper dette ikke er tilfelle.
                  Last edited by reka; 04.03.2009, 12:33.

                  Kommentar

                  • Skinke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2007
                    • 3914

                    #10
                    RB:
                    "Uaktuelt for LSK
                    LSKs sportsdirektør Torgeir Bjarmann sier at Åråsen-klubben verken har tatt kontakt med Arsenal selv eller er blitt kontaktet av London-klubben i forbindelse med en mulig utlånsavtale.

                    – Dette er ikke noe vi har tenkt på i det hele tatt. Hvis det stemmer at Arsenal vil at spilleren skal komme til oss, så er det selvfølgelig hyggelig. Men det er ikke noe vi har hørt noe om, og det er ikke noe vi har jobbet med, forsikrer Bjarmann.

                    Bjarmann sier at det ikke er aktuelt for LSK å hente inn Nordtveit nå.

                    – Vi kjenner spilleren, og vi er kjent med hans situasjon. Men vi har ikke ønonomi til å hente inn nye spillere nå. Vi har en stor stall og skal slanke den for å spare penger, sier sportsdirektør i LSK, Torgeir Bjarmann"
                    Last edited by RSP; 04.03.2009, 12:50. Begrunnelse: Lagt til kilde.
                    Daukjøtt Felt C

                    Kommentar

                    • Svart og gul
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2004
                      • 323

                      #11
                      Nå kan vi sende en stor "takk" til Tom og Fjøra. Uten dem hadde vi hatt både råd og plass til et stort talent i stedet for et par ustabile oldiser.

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Skinke
                        RB:
                        "Uaktuelt for LSK
                        LSKs sportsdirektør Torgeir Bjarmann sier at Åråsen-klubben verken har tatt kontakt med Arsenal selv eller er blitt kontaktet av London-klubben i forbindelse med en mulig utlånsavtale.

                        – Dette er ikke noe vi har tenkt på i det hele tatt. Hvis det stemmer at Arsenal vil at spilleren skal komme til oss, så er det selvfølgelig hyggelig. Men det er ikke noe vi har hørt noe om, og det er ikke noe vi har jobbet med, forsikrer Bjarmann.

                        Bjarmann sier at det ikke er aktuelt for LSK å hente inn Nordtveit nå.

                        – Vi kjenner spilleren, og vi er kjent med hans situasjon. Men vi har ikke ønonomi til å hente inn nye spillere nå. Vi har en stor stall og skal slanke den for å spare penger, sier sportsdirektør i LSK, Torgeir Bjarmann"
                        Selvfølgelig sier Bjarmann dette. Jeg ville vært mye mer nervøs dersom han kom med et utspill som "Joda, vi vil gjerne ha Nordtveit, og vi er villige til å legge penger på bordet."

                        Det kalles forhandlingsteknikk.
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • Boudewijn
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Jul 2007
                          • 207

                          #13
                          Dette må da være den rette spilleren for Sharif og hans penger. Om han mangler noe kan han sikkert gjennomføre en dekkoperasjon.
                          Last edited by Boudewijn; 04.03.2009, 13:45. Begrunnelse: Skrivefeil
                          Byråkratkanaris

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            #14
                            PSA er fortsatt mannen for fremtiden, så dumt å sette ut han.. Men som andre sier er det usikkert med skader, karantener o.l. og jeg sier ja takk til Nordtveit.. Bare signalene dette gir til andre unge/lovende spillere er bra, tipper LSK blir enda mer attraktive i tiden som kommer.
                            Og penger står det garantert ikke på, Bjarmann er ikke dum og spiller selvfølgelig ikke ut korta på forhånd.. Wenger og Arsenal betaler gledelig lønna om de veit at han får spille!

                            Kommentar

                            • jerven
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2007
                              • 272

                              #15
                              Nordtveit er en spiller jeg gjerne ser i LSK drakt, men vi kan ikke forvente at eksterne investorer legger penger på bordet for at vi skal leie inn en spiller. Eventuelle penger som skal brukes på å leie inn Nordtveit må gå fra lønningsbudsjettet. Hvor mye man er villig til å bruke på leie av Nordtveit må sees i sammenheng med klubbens lønnsprofil. Derfor tror jeg ikke det er så avgjørende hvor store underskudd LSK har hatt under Nordlie og Fjørtoft. Det som derimot har en del å si er at klubben har en stor stall og jobber å redusere denne.

                              Jeg tror derfor at Nordtveit kan bli LSK-spiller hvis arsenal tilbyr ei leie som er lavere enn det klubben ellers ville tilbudt en spiller med hans kvaliteter i lønn.

                              Kommentar

                              • Hexaphim
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 2756

                                #16
                                Jeg kjenner ikke til Nordtveits kvaliteter, så jeg vet ikke om han er en mann for LSK, men: Jeg syns det er utrolig bra at LSK og Henning Berg nå har et rykte på seg for å være en klubb hvor unge talenter kan utvikle seg. Det vil bare være positivt med tanke på rekruttering og henting av nye, unge spillere.
                                "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                                Kommentar

                                • Jan Banan
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2004
                                  • 809

                                  #17
                                  Jeg er generelt utrolig skeptisk til å leie spillere. Særlig med tanke på at vi da kan kommme til å ofre utviklingen til spillere med fast kontrakt for heller å utvikle en leiesoldat som uansett forsvinner uten at vi tjener en krone på det.

                                  Aner ikke om en eventuell avtale vil innebære at han da kan bli tilbakekalt midt i sesongen - om så er jeg 100% mot.
                                  - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                                  Stuart Baxter har forstått det.

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7055

                                    #18
                                    Nå har vi vel ti-elleve spillere vi skal bli kvitt. Kan ikke se at LSK har råd til å hente inn noen i øyeblikket, med mindre det er vederlagsfritt for vår del, og Arsenal betaler lønna hans.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • Jan Banan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2004
                                      • 809

                                      #19
                                      Tror det fort kan bli mer eller mindre gratis for oss låne ham dersom Arsenal virkelig har Lillestrøm som et soleklart førstevalg.
                                      Er vel bare småpenger han har i lønn i den store sammenheng.
                                      - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                                      Stuart Baxter har forstått det.

                                      Kommentar

                                      • Fuglegutt
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2008
                                        • 863

                                        #20
                                        Hadde vært en forstekning tror jeg , men liker ikke når spillere får spillegaranti.

                                        Dvs at han kan være ræva på trening , og ræva i kamp , han spiller jo neste kamp uansett!!

                                        Med tre gode midtstoppere er det ikke den posisjonen vi trenger spillere mest!
                                        På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎