LSK - Elfsborg, Marbella (Spania) søndag 8/3 kl 16.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Håkon
    Medlem
    Hoffnarr
    • Nov 2006
    • 40

    #81
    Dette var overraskende svakt....

    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
    Vanskelig å vurdere, men de tok sølv i Allsvenskan i fjor og vil nok gjort minst det samme i Norge. Selv mener de at de har et bedre mannskap denne sesongen, har jeg lest.
    Men uansett kvalitet på motstanderen, så skal vi klare å produsere tre-fire målsjanser. Etter 80 passerte minutter har vi vel kanskje en halv målsjanse, dersom jeg skal tolke live-rapporten på lsk.no riktig...
    En ting er sko som ikke er bra, og det MÅ klubben få gjort noe med. vi kan ikke la slikt være med å avgjøre hvordan det skal gå med oss i år. Det har ikke klubben råd til. Så fort vi spiller ute sklir våre gutter rundt som bambi. Elfsborg er nok ett godt lag, men mener at vi allikevel burde fremstått bedre spillemessig, og skapt noen sjanser. Vi er i dag ikke i nærheten. Hvis skoene ikke tillater oss annet enn å slå langt, ja så få byttet sko. Dette var ett grøss av 08 sesongen...huff! Skuffet....En slik kamp bygger man ikke selvtillit med, og det trenger vi før neste helg. Veldig synd! Lange baller som det ikke blir noe av, vil aldri bygge selvtillit inn i laget Henning. Skuffet over at vi ikke greier bedre. Og at vi ikke greier og variere mer i spillestil. Hvis noe ikke funker, hvorfor spille sånn i 90 minutter da?

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      #82
      Elfsborg er et meget bra lag i skandinavisk målestokk - med årets stall vil jeg si at de er blant de 3 beste i Skandinavia. Et tap mot dem kan med letthet svelges, men det er litt bekymringsverdig at vi ikke klarer å skape flere målsjanser.

      Kommentar

      • Kimito
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 2600

        #83
        Hoi, hoi, hoi. Så kampen selv (med stadige avbrudd på grunn av dårlig forbindelse), og det var mye svakt fremover, men svenskene gjorde det rimelig vanskelig å spille fotball. De skapte heller ikke spesielt mye, så forsvaret vårt bør få godkjent.

        Kikket litt på den svenske tabellen fra i fjor, og Elfsborg var bare ett fattig poeng fra å vinne. På toppen av det hele ser det ut til at suksessen deres er tuftet på tung defensiv organisering:

        Elfsborg 30 19 6 5 49 - 18 +31 63

        Atten baklengs! Til sammenlikning slapp Norges gjerrigste, Tromsø, inn 23, og det i en liga med fire kamper mindre.

        Sier ikke at kampen var optimal, men dette svenske laget er det ikke lett å score på. Balanse mine damer og herrer, balanse.
        Ferdigskåra

        Kommentar

        • tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

          #84
          Opprinnelig skrevet av Kimito
          Hoi, hoi, hoi. Så kampen selv (med stadige avbrudd på grunn av dårlig forbindelse), og det var mye svakt fremover, men svenskene gjorde det rimelig vanskelig å spille fotball. De skapte heller ikke spesielt mye, så forsvaret vårt bør få godkjent.

          Kikket litt på den svenske tabellen fra i fjor, og Elfsborg var bare ett fattig poeng fra å vinne. På toppen av det hele ser det ut til at suksessen deres er tuftet på tung defensiv organisering:

          Elfsborg 30 19 6 5 49 - 18 +31 63

          Atten baklengs! Til sammenlikning slapp Norges gjerrigste, Tromsø, inn 23, og det i en liga med fire kamper mindre.

          Sier ikke at kampen var optimal, men dette svenske laget er det ikke lett å score på. Balanse mine damer og herrer, balanse.
          Bare nevner at Brann putta 2 i en kamp dem blei rundtspilt så umulige og score på er dem ikke.

          Kommentar

          • Kimito
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 2600

            #85
            Satan!

            Elfsborg slipper inn mindre mål pr. kamp enn Sportsklubben gjorde i 1989! 0,6 pr. kamp mot 1,08.

            Jeg har pleid å fortelle at Lillestrøm bare slapp inn fire mål på hjemmebane den sesongen. Gjett hvor mange Elfsborg slapp inn. To! To mål på 15 kamper!
            Ferdigskåra

            Kommentar

            • Kimito
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 2600

              #86
              Opprinnelig skrevet av tullebukk
              Bare nevner at Brann putta 2 i en kamp dem blei rundtspilt så umulige og score på er dem ikke.
              Umulig nei. De slipper inn mål ca. i annenhver kamp. At Brann scoret to betyr at de må holde nullen i noen ekstra kamper for å holde følge med statistikken

              Prøver bare å se litt bak resultatene. Folk begynte å snakke om 2008-nivå på Sportsklubben. Da kan det være greit med litt edrulighet. Man kan ikke bare avfeie at Elfsborg er sinnsykt gode bakover. Det spiller inn.
              Ferdigskåra

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7056

                #87
                Opprinnelig skrevet av Kimito
                Man kan ikke bare avfeie at Elfsborg er sinnsykt gode bakover. Det spiller inn.
                Greit nok, men vi ble utspilt både der og i den andre enden. Det LSK viste i dag var forferdelig dårlig. Oppsiktsvekkende dårlig til å være en uke før seriestart. Nå tror vel både jeg og andre at vi vil svinge i prestasjonene i år, men med slikt spill hadde vi tapt mot Løv-Ham også, selv om de bakre seks gjorde sakene sine bra og nektet svenskene sjanser.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Kimito
                  Umulig nei. De slipper inn mål ca. i annenhver kamp. At Brann scoret to betyr at de må holde nullen i noen ekstra kamper for å holde følge med statistikken

                  Prøver bare å se litt bak resultatene. Folk begynte å snakke om 2008-nivå på Sportsklubben. Da kan det være greit med litt edrulighet. Man kan ikke bare avfeie at Elfsborg er sinnsykt gode bakover. Det spiller inn.
                  Ser den, 08-nivå kommentaren fra min side var mer tuftet på den totalt fravärende presisjonen i passningsspillet og tidvis dårlige bevegeligheten. Jeg kan lett svelge at vi skaper veldig få målsjanser, det som bekymrer meg er at vi er totalt håplöse i banespillet.

                  Förste prioritet må väre å få orden på pasningsspillet og angrepsplanen, deretter kan vi begynne å se på sjanseskapning og mål.

                  Forövrig blir vi springende utrolig mye i mellom. Vi er altfor mye på etterskudd og generelt dårlige på å presse Elfsborg og nekte dem rom.

                  Alikevel er jeg enig i at vi kanskje skal unngå å skrike 2008 og bäre oss etter denne kampen. En vesentlig forskjell er at spillerne ser nokså pigge ut, og ikke har ambolter rundt beina. Vi er heller ikke preget av samme defensive panikk-opptreden og viser at vi har et snev av selv-tillit.
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  • Kimito
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 2600

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Greit nok, men vi ble utspilt både der og i den andre enden. Det LSK viste i dag var forferdelig dårlig. Oppsiktsvekkende dårlig til å være en uke før seriestart. Nå tror vel både jeg og andre at vi vil svinge i prestasjonene i år, men med slikt spill hadde vi tapt mot Løv-Ham også, selv om de bakre seks gjorde sakene sine bra og nektet svenskene sjanser.
                    Joda, det er greit at kampen ikke var god. Jeg ble frustrert av å se på det, men la også merke til hvordan Elfsborg-benken satt og manøvrerte presset fra side til side (Höger, vänster, i midten), og de var tett oppi spillerne våre hver gang, og oppmuntret alltid spillerne som tok ansvar høyt på banen.

                    Husker at vi og andre, under Erlandsen, pleide å si at vi gjorde motstanderne dårlige. Jeg synes Elfsborg skal ha noe av skylden for at vi ikke fikk til noe, men målet må så klart være å spille bedre enn dette. Mange pasninger på måfå og vi lot oss stresse. Likevel, hvis vi mener seriøst at vi kommer til å variere, og for eksempel havne på 6. plass, som Grusom B har tipset på forsiden, så bør vi kunne regne med ett-målstap mot et av Sveriges to klart beste lag i fjor.

                    Vi har gjort det best av alle lagene i Tippeligaen før denne kampen. Det er greit å huske det med det samme. Sånn sett er det nesten greit å bli minnet på at man ikke kan ta noe for gitt, for spillerne også.
                    Ferdigskåra

                    Kommentar

                    • Håkon
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Nov 2006
                      • 40

                      #90
                      Enig

                      Opprinnelig skrevet av andersmm
                      Ser den, 08-nivå kommentaren fra min side var mer tuftet på den totalt fravärende presisjonen i passningsspillet og tidvis dårlige bevegeligheten. Jeg kan lett svelge at vi skaper veldig få målsjanser, det som bekymrer meg er at vi er totalt håplöse i banespillet.

                      Förste prioritet må väre å få orden på pasningsspillet og angrepsplanen, deretter kan vi begynne å se på sjanseskapning og mål.

                      Forövrig blir vi springende utrolig mye i mellom. Vi er altfor mye på etterskudd og generelt dårlige på å presse Elfsborg og nekte dem rom.

                      Alikevel er jeg enig i at vi kanskje skal unngå å skrike 2008 og bäre oss etter denne kampen. En vesentlig forskjell er at spillerne ser nokså pigge ut, og ikke har ambolter rundt beina. Vi er heller ikke preget av samme defensive panikk-opptreden og viser at vi har et snev av selv-tillit.
                      Jeg og nevnte 2008, men det jeg også tenker på er bevegelse, pasnings alternativ, og plan, pluss passnings kvalitet. Det virket fraværende i dag.

                      Kommentar

                      • CFD
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 2319

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av Kimito
                        Vi har gjort det best av alle lagene i Tippeligaen før denne kampen. Det er greit å huske det med det samme. Sånn sett er det nesten greit å bli minnet på at man ikke kan ta noe for gitt, for spillerne også.
                        Best? Nybergsund , Odd , Hamkam? Ikke helt sammenlignbart med feks Tromsø og RBK som har valgt vesentlig tøffere motstandere i treningskampene. Den vintertabellen betyr ingenting
                        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7056

                          #92
                          Det er ikke mye som minner om førsesongen 2008, det er jeg ikke enig i. Da var hele laget blytungt i tilsvarende kamp (mot Lyn) en uke før seriestart. Shane fortalte meg etterpå at han var sjokkert over den fysiske forfatningen til LSK, og de som hadde sett kampen, mente at Lyn kunne ha vunnet med seks mål.

                          Uday var selvsagt motvekten: Han argumenterte at et skudd hadde truffet en Lyn-spiller i hånda innenfor 16-meteren en gang i løpet av kampen, og analyserte som en sann ekspert: "Hadde vi fått straffe og scora på den, ville det blitt 2-2, og da ville ingen ha sagt noe."

                          Merker jeg blir uvel av å tenke tilbake på det der og det som fulgte da sesongen ble sparket i gang, så jeg stopper. Poenget er uansett at organiseringen (i hvert fall defensivt) og den fysiske forfatningen til LSK er av en annen verden sammenliknet med i fjor. Det kan etter min mening ikke sammenliknes.

                          Elfsborg er et jævla godt fotballag. Og vi spilte skrekkelig dårlig i dag. Greit nok, men la oss bevare perspektivene. 2008 it ain't.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • Kimito
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 2600

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av CFD
                            Best? Nybergsund , Odd , Hamkam? Ikke helt sammenlignbart med feks Tromsø og RBK som har valgt vesentlig tøffere motstandere i treningskampene. Den vintertabellen betyr ingenting
                            Best, poengmessig da. Jeg er selvfølgelig enig i at man ikke skal legge for stor vekt på vintertabellen (selv om du trekker frem selektivt).

                            Jeg prøver ikke å glorifisere. Kampen var ikke god fra vår side, men vi møtte også tøff motstand.
                            Ferdigskåra

                            Kommentar

                            • veiron
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6267

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av Kimito
                              Jeg prøver ikke å glorifisere. Kampen var ikke god fra vår side, men vi møtte også tøff motstand.
                              Vi møter bedre motstand på lørdag. Berg har mye å jobbe med denne uka!

                              Kommentar

                              • Kimito
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 2600

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av veiron
                                Vi møter bedre motstand på lørdag. Berg har mye å jobbe med denne uka!
                                Bedre eller like god? Er ikke lett å si selv om jeg leser av rapportene at de nye Stabæk-gutta imponerte. VIF har en tendens til å spille noen helt grusomme kamper innimellom (og gøy er det), så det er flere som har imponert i kamper mot det laget.

                                Uansett, kampen på lørdag er tøff. Det visste vi fra før av. Håper vi kan spille bedre da, og få med minst ett poeng. Men ja, da må vi trolig spille bedre, selv om Stabæk-forsvaret ikke er av samme kaliber som det virker som Elfsborg-muren er laget av. Jeg datt nesten av stolen når jeg så hvor gjerrige de hadde vært i fjor.

                                Redigering: Til gjengjeld er Stabæk, normalt sett, veldig gode fremover.
                                Ferdigskåra

                                Kommentar

                                • Rønnern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6690

                                  #96
                                  Psykologen Berg?

                                  Registrerer at Berg mener kampen var god læring for oss og samtidig trekker frem at LSK kom til to kvalifiserte sjanser i løpet av kampen. Hadde nesten forventet meg massiv slakt og en oppgitt Berg, men den gang ei.

                                  Han må da være mer oppgitt enn han gir utrykk for? Nå har jeg ikke sett kampen, men rapportene både fra lsk.no og andre som har sett kampen vitner om et særdeles svakt LSK.

                                  Verdt å merke seg er at hittil i vinter har vi møtt overkommelig motstand, resultatene har vært gode, men mange har latt seg lure. Ser tabelltips om medaljer, seriemesterskap osv. På tide å stikke fingeren i jorda...
                                  Mvh Ronnie "The Runner"
                                  LSK for alltid

                                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7056

                                    #97
                                    Medaljeprat kan vi nok bare legge bort, ja. Fatter ikke at folk kan finne en slik ubegrunnet optimisme så få måneder etter infarktdagene før kampen mot Rosenborg i fjor høst.

                                    Jeg håper vi reiser til Telenor håndballarena for å raske med oss ett poeng. Den defensive biten i dag var tross alt veldig bra, og ett poeng der bør vi være i stand til. Det offensive har vært brukbart lenge, og det ser jo veldig ut som om vi i år vil være kontringsbaserte. De som forventer gladfotball tror jeg nok vil bli skuffet. Jeg ser for meg et eksplosivt og kontringskåt, men ganske defensivt orientert lag i år, og er helt sikker på at prestasjonene vil variere voldsomt.

                                    Men det driter jeg i, bare vi ikke ligger med seks poeng etter de første åtte kampene. Jeg kikket gjennom nyhetstrådene for februar, mars, april og mai måned i fjor tidligere i kveld og "mimret" over hvordan opptakten til 2008 faktisk var. Og den var atskillig verre enn opptakten til 2009, for å si det mildt.

                                    Ha tålmodighet og ikke forvent mirakler. Det blir mitt motto for i år.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • mr.Jordbakke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 3845

                                      #98
                                      LSK spilte meget bra, helt til jeg skjønte at det var Elfsborg som spilte i gult/sort... Håper det er siste gang vi ser de i lyseblått!
                                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                      Mvh
                                      Mr.Jordbakke

                                      Kommentar

                                      • kinstad
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2007
                                        • 406

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av veiron
                                        Vi møter bedre motstand på lørdag. Berg har mye å jobbe med denne uka!
                                        Ja enig! En uke er alt som trengs.
                                        ________
                                        -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                                        Kommentar

                                        • Bibaboy
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2008
                                          • 712

                                          Hard Treningsuke.

                                          Jeg er helt enig i at LSK ikke fremsto som jeg hadde ønsket en uke før serieåpningen. Det rapporteres imidlertid om en meget hard treningsuke som muligens må ta noe av skylda for kampforløpet. Vi så jo hvordan Rubin Kazan fremsto mot oss nettopp fordi de hadde hatt en meget hard treningsuke. Det er kanskje vanskelig å skylde på store treningsmengder når man har problemer med å treffe medspillerne med 10 meters passninger, men dette har ikke bare en fysisk årsak men også en psykisk. Ut ifra det vi har prestert tildigere i år så er jeg ikke nevneverdig bekymret for det som skjer videre. Klarer Berg å mobilisere det overskuddet som skal til gjennom roligere økter denne uken så tror jeg dette kan bli bra. Stabæk blir en vanskelig motstander men det er de som spiller med press på seg om 3 poeng. Vi kan leve med et bortetap mot fjorårets seriemester, og nettopp det tror jeg kan vippe denne kampen vår vei... Vi har hatt nøkkel spillere skadet under hele oppkjøringen (ref: PSA, Riseth) og når vi nå har fått tilbake disse så tror jeg vi skal bli vanskelige å score på. Vi fremstår som et godt trent lag og når det offensive spillet sitter som på slutten av kampen mot Molde så blir vi vanskelige å ha med å gjøre.
                                          Fugla Forever

                                          Kommentar

                                          Working...