Er det noen som vet når Pål Strand er spilleklar igjen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kulfugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2005
    • 256

    Er det noen som vet når Pål Strand er spilleklar igjen?

    temaet sier vel det meste om hva jeg lurer på...
    Forza fugla!
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #2
    Tror muligens han er tilbake mot AaFK, dvs første kamp etter TIL, men jeg garanterer ingenting!

    Larsi - Som gleder seg til å se Supermann tilbake på banen

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3192

      #3
      Tror ikke noen veit dette sikkert, heller ikke Pål eller fysio/lege. Men han håpet i følge RB for ei drøy uke siden at han i beste fall ville være klar igjen til hjemmekampen mot Aalesund 12. juni. På treninga i går holdt han seg for seg sjøl sammen med Sasa, men virka relativt sprek både med løping og med korte og noen få lange pasninger. Han sparer seg altså fortsatt noe på treninga, men det er jo enda to uker til Aalesund-kampen.

      Spørsmålet er hvordan Rösler disponerer spillerne i denne situasjonen. Erlandsen dytta vel ofte sine faste favoritter (som Powell og Strand) inn på laget så snart de var fysisk klare. Jeg innbiller meg at jeg kan spore en svak tendens til at Rösler vil ha litt bekreftelse også på kampform (f.eks. på andrelaget) og dessuten er litt forsiktigere mht å slå opp skader pga for rask matching etter fravær. Men her må vi ta hensyn til at Strands mest naturlige erstatning Sasa også er/har vært skada. Samtidig fungerte jo dagens formasjon, uten noen av disse to, ganske bra mot bydelen; hvordan den samme formasjonen fungerer i dag har jeg allerede hjertet i halsen for, som vanlig på kampdager.

      Første kamp etter TIL blir vel mot Cuba fredag 3. juni, og her savner vi vel bl.a. Andersson, Korén (?) og Mifsud, som vil være på landslagsoppdrag, så vi får nok enda flere rokeringer enn hittil. Dette er vel uansett for tidlig for Strand, men kanskje ikke for Sasa ?

      gilbert

      Kommentar

      • Hertis
        I karantene
        Forumonanist
        • May 2004
        • 173

        #4
        Hvorfor ikke selge Påsan mens vi kan få penger for han ? Han er jo skada hele tida, etter skade bruker han endel kamper på å finne "formen".

        Når han er i form er han til gjengeld jævli god, bare synd det bare er 3 kamper pr sesong.

        Kommentar

        • blue
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2004
          • 1429

          #5
          Opprinnelig skrevet av Hertis
          Hvorfor ikke selge Påsan mens vi kan få penger for han ? Han er jo skada hele tida, etter skade bruker han endel kamper på å finne "formen".

          Når han er i form er han til gjengeld jævli god, bare synd det bare er 3 kamper pr sesong.
          Du er nok i fare for å gjøre deg selv veldig upopulær på dette forumet når du foreslår å selge Supermann, men jeg har sans for at du tør å ta opp ting!

          Du har jo helt rett i at han er mye skadet, og kanskje trenger vi en annen spiller. Fakta er dessverre at vi har altfor få (gode nok) kantspillere i LSK, og selger vi Påsan så står vi ribbet tilbake! Likevel hadde det vært artig å ta debatten om hvilke(n) spiller(e) vi kan hente inn som erstatning for Pål!
          Fugla 4 Life!

          Kommentar

          • Hertis
            I karantene
            Forumonanist
            • May 2004
            • 173

            #6
            Er enig vi har for dårlig dekning på den plassen, men er jo stort sett skada hele tida og den problemstillingen om hvem som skal erstatte han osv har vi allerede nå....

            Missforstå meg rett, jeg har stor sans for Pål Strand, han er en av våre beste spillere når han er topp.

            Men er vanskelig å forsvare att vi skal ha en mann i stallen som er så mye skada som han, og han er vel en av de beste betalte lsk spillerne.
            Dette er ikke bra i en allerede pressa klubb-økonomi.

            Kanskje ett salg av Påsan hadde gjort att LSK kunne henta en ny ving, kanskje ikke av påsan kaliber på sitt beste, men en som spiller stort sett hele tida og er stabil. Ikke vet jeg.

            Kommentar

            • Ketil Cantona
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6813

              #7
              Trur ikke salg er aktuelt envt. før det foreligger en bedre spiller. Strand er fortsatt supermann!! Nå har han signert ny kontrakt, mye skada demed vil ingen betale penger heller, vi sitter mellom barken og ved`en :?

              Kommentar

              • King_Raymond
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4987

                #8
                Opprinnelig skrevet av Hertis
                Hvorfor ikke selge Påsan mens vi kan få penger for han ? Han er jo skada hele tida, etter skade bruker han endel kamper på å finne "formen".

                Når han er i form er han til gjengeld jævli god, bare synd det bare er 3 kamper pr sesong.
                Hva får deg til å tro at noen vil kjøpe en spiller som er som du sier: skada hele tida?
                Ultras Felt C Lillestrøm

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7055

                  #9
                  Påsan er skjør ja, har vel ikke spilt mer enn fem kamper sammenhengende på noen år nå. Håpet må være at restitusjonsarbeidet under Rösler er litt mer proft så han slipper å gå halvskadd hele tida
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3192

                    #10
                    Meldingene rett før seriestart var jo at Strand var et par kilo lettere, og bedre trent for både eksplosiv fart og for kondisjon, og mindre for body-building-styrke i overkroppen, enn tidligere. Dessuten at man hadde funnet ut hva tidligere høy skadefrekvens skyldtes (skeivhet i hofter/bekken) og visste hva man skulle gjøre med det.

                    "Vanlige" fotballskader i ankler eller knær (som Strand hadde denne gangen) må en bare regne med i blant. Jeg håper intenst at Strand virkelig er så mye bedre/annerledes trent som det ble meldt tidligere. I så fall har vi vært hardere ramma av skaden hans enn vi visste (ut fra hva Strand har prestert over tid i tidligere sesonger).

                    Alle er vel enige om at en Pål Strand med litt større fart i det første rykket, som holder mer enn 70 minutter, og spiller på høyt nivå mer enn tre-fire kamper i sesongen, han vil virkelig være gull verdt for Fugla.

                    gilbert

                    Kommentar

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎