LSK-Viking, søndag 22. mars kl. 18:00, Åråsen stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KrisB
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2008
    • 2923

    Kamptråd LSK-Viking, søndag 22. mars kl. 18:00, Åråsen stadion

    Vi møter Viking hjemme. Vi gjore en relativt bra kamp mot et bra lag på lørdag, viking gjorde en bra kamp mot et "dårlig" lag i dag.

    Det er årets første hjemmekamp og vi bør bli mange. Håper mange kommer og synger for fugla.

    håper på dette laget fra start:
    Otto Fredrikson
    Lars Kristian Eriksen -Håvard Nordtveit- Frode Kippe- Stian Ringstad
    Bjørn Helge Riise- Khaled Mouelhi- Dosso- Magnus Myklebust
    Arild sundgot- Olivier Occean
    Last edited by KrisB; 15.03.2009, 21:16. Begrunnelse: feil side
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    #2
    Opprinnelig skrevet av KrisB
    Vi møter Viking hjemme. Vi gjore en relativt bra kamp mot et bra lag på lørdag, viking gjorde en bra kamp mot et "dårlig" lag i dag.

    Det er årets første hjemmekamp og vi bør bli mange. Håper mange kommer og synger for fugla.

    håper på dette laget fra start:
    Otto Fredrikson
    Stian Ringstad - Håvard Nordtveit- Frode Kippe- Lars Kristian Eriksen
    Bjørn Helge Riise- Khaled Mouelhi- Dosso- Magnus Myklebust
    Arild sundgot- Olivier Occean
    Håper virkelig ikke at Stian Ringstad skal spille høyreback, dersom han skal spille må det i så fall bli på venstreback... Det venstrebeinet hans vil laget få brukt for, så dersom han får starte så vil det glede meg. Men at han skal klare å danke ut noen av de 4 i bakerste rekke uten skader/karantener tviler jeg på. Må nok satse på at han får noen minutter som innbytter og at han er skikkelig klar den dagen en av de andre er ute med skade/karantene.
    Dersom Berg stiller med samme lag som sist kamp, så syntes jeg backene kunne ha bytta side.. så det hadde hvert mulig å doble på kant med gode innlegg hvertfall fra den ene siden.

    Kommentar

    • Kopperud
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2006
      • 1697

      #3
      Otto
      Eriksen - Nordtveit - PSA - Ringstad
      Riise - Kiko - Waade
      Gilbert
      Metern - Edwin Svendsen
      Ultras Felt C 2005x2015

      Lillestrøm & Bajen

      Kommentar

      • KrisB
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2008
        • 2923

        #4
        Opprinnelig skrevet av Folke
        Håper virkelig ikke at Stian Ringstad skal spille høyreback, dersom han skal spille må det i så fall bli på venstreback... .
        sorry, det var som venstere jeg tenkte. sånn:

        Otto Fredrikson
        Lars Kristian Eriksen -Håvard Nordtveit- Frode Kippe- Stian Ringstad
        Bjørn Helge Riise- Khaled Mouelhi- Dosso- Magnus Myklebust
        Arild sundgot- Olivier Occean
        Last edited by KrisB; 15.03.2009, 21:27.

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          #5
          Opprinnelig skrevet av Kopperud
          Otto
          Eriksen - Nordtveit - PSA - Ringstad
          Riise - Kiko - Waade
          Gilbert
          Metern - Edwin Svendsen
          Spennende.. En fin "hjemme oppstilling" der man tørr å satse litt mer fremover! Men det krever, om mulig, enda mer av BHR og Mykle i arbeidet deres hjemover!
          Blir en lang uke, lenge å vente til neste kamp. Viking fikk en skikkelig opptur i dag og det passer nok LSK bra at de kommer til Åråsen med ønske/tro om at de kan ta poeng.. det gir fine rom for Occean og evt Edwin.

          Kommentar

          • Henrik
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2006
            • 2110

            #6
            Denne Niang er meget høy og farlig i duellspillet, jeg er dermed skeptisk til forslag om ikke å stille med Kippe i midtforsvaret.
            Last edited by Henrik; 15.03.2009, 22:09.

            Kommentar

            • WenZ
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Oct 2008
              • 106

              #7
              Viking - Odd

              Noen som så kampen? I såfall, var Viking gode?

              Gleder meg til å bekle min vante plass på Åråsen til helga

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                #8
                Opprinnelig skrevet av WenZ
                Noen som så kampen? I såfall, var Viking gode?

                Gleder meg til å bekle min vante plass på Åråsen til helga
                Jeg så ikke så mye av kampen, men litt... Var vel heller at motstandern var svak det lille jeg så, pluss hva jeg har lest på div nettaviser.
                Men uansett så har Viking mange gode spillere og som Henrik nevner har de en meget hodesterk spiss i Niang.

                Kommentar

                • Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

                  #9
                  Viking slår mest i lufta på Niang og plukker nedfallsfrukten rundt. Niang er forøvrig forholdsvis god til å fordele baller med hodet. Vi trenger definitivt Kippe i denne matchen, men jeg tror det kan være fornuftig å la Niang gå opp aleine så lenge han har fornuftig avstand til vårt mål, ettersom jeg tror han vil vinne minst 8 av 10 dueller selv mot Kippe. Så får vi håpe at vi kan luke han ut på dødballer.
                  Lauken er vår venn!

                  Kommentar

                  • Canário
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 1471

                    #10
                    Det blir spennende å se hvordan Åråsen-matta er. Enig i laget i ditt, KrisB. Myklebust trekker ofte innover, og plassen han etterlater seg på sida vil Ringstad utnytte bedre enn en høyrebeint Eriksen. I går mangla vi også en dødballegger fra venstre. Samtidig har samspillet mellom Riise og Eriksen vært bra, og blir trolig bedre og bedre. Nordtveit synes jeg utfyller Kippe bedre enn Andresen. Til tross for at han spilte en god kamp sist, har han en abnorm evne til å slå langpasninger. Nordtveit er nok en mer "playmakerstopper", og det blir viktigere og viktigere i dagens fotball. Det gjør at vi (forhåpentligvis) kan spille oss ut mer bakfra, og på forskjellige måter. Oppspillsfoten er minst like god - om ikke bedre de gangene den "lange" kommer.

                    Dynamikken mellom Dosso og Kiko later til å ha utviklet seg fort og godt, selv om Dosso kan bli litt naiv i stilen når kampene hardner til. Men det kommer med tida. Edwin kan sikkert erstatte han når han begynner å leve "farlig" og spille sammen med Occean foran Sundgot. Både Occean og Sundgot har scora mye mot Viking de siste åra (begge scora sågar på innlegg fra høyre i fjor), og jeg tror samarbeidet bare blir bedre og bedre. Sundgot har også scoret 11 mål på 13 kamper mot Viking - det er noe han må ta med seg inn mot kampen!

                    Kommentar

                    • WenZ
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Oct 2008
                      • 106

                      #11
                      Da har jeg sett den første omgangen av Viking - Odd, og jeg ble meget imponert av nevnte Niang! Han blir farlig til helga!

                      Jeg vil og føle meg tryggere med Kippe "bak der"!

                      Kommentar

                      • KrisB
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2008
                        • 2923

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av WenZ
                        Da har jeg sett den første omgangen av Viking - Odd, og jeg ble meget imponert av nevnte Niang! Han blir farlig til helga!

                        Jeg vil og føle meg tryggere med Kippe "bak der"!
                        Kippe må starte, han var en av de beste mot stabæk. PSA var litt svakere i den kampen dermed kan Nordtveit gå inn som midtstopper og Ringstad som har vært god i treningskampene i vinter kan komme inn som back mot Viking.

                        Kommentar

                        • dollyholly
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2007
                          • 965

                          #13
                          Latterlig å diskutere hvor vidt Kippe skal ut. Han er den på laget som er mest bankers, med mindre skade. At dere aldri lærer!

                          Kommentar

                          • Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6248

                            #14
                            Kan ikke se at det vil bli gjort noen rokkeringer i forsvaret. I så fall vil det være å ta ut Nordtveit for å få mer offensive backer. PSA var enorm utover tabben sin, og Kippe er untouchable, første navn på arket. Synes uansett vi må prioritere å ha Eriksen på høyre så han kan leke med kompisen sin.
                            Ni principe ni rey...

                            D10S!

                            Kommentar

                            • mooph
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2005
                              • 1496

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Grusom B
                              Kan ikke se at det vil bli gjort noen rokkeringer i forsvaret. I så fall vil det være å ta ut Nordtveit for å få mer offensive backer.
                              Aldeles enig.

                              Jeg er litt mer i tvil om midtbanen etter Lørdag hvor hverken Kiko eller Dosso fikk til noe særlig offensivt, dog mulig dette skyldes at begge var instruert til å gi det defensive første pri. Vi får håpe de klarer den offensive delen bedre på Åråsen (de er nødt til å komme etter oftere).

                              Denne Niang saken virker forøvrig ikke komfortabel med folk i kroppen så jeg tror ikke han blir allverdens problem (kommer høyt kun når han er i balanse ved satstidspunkt). Markering er tingen her.
                              Fugla mot nye høyder

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7029

                                #16
                                Otto; Eriksen, PSA, Kippe, Ringstad; Riise, Kiko, Nordtveit/Dosso, Myklebust; Occean, Sundgot.

                                Håper Edwin slipper innpå tidligere enn tjue sekunder før slutt hvis det butter. Tror Odd var mer ræva enn Viking var formidable i dag, og har god tro på at vi kan ta dem.

                                Edit: Er det lov å håpe på å stifte bekjentskap med unge Bergmann? Jeg hører han skyter målet i senk på trening og tørster etter å se skuddbeinet hans i kampsituasjon.
                                Last edited by trigz; 16.03.2009, 11:31.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • KimFL
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 1410

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                  Kan ikke se at det vil bli gjort noen rokkeringer i forsvaret. I så fall vil det være å ta ut Nordtveit for å få mer offensive backer. PSA var enorm utover tabben sin, og Kippe er untouchable, første navn på arket. Synes uansett vi må prioritere å ha Eriksen på høyre så han kan leke med kompisen sin.
                                  Hvis Kippe/PSA fortsetter slik, trur jeg det blir få kamper for Nordtveit som stopper. Men Nordtviet spilte seg jo på ingen måte ut av laget. Synes han gjorde en meget bra debut for fugla. Om han bør ofres til fordel for Eriksen, og Ringstad som venstreback er usikkert, men kunne vært morsomt å se han på midten sammen med Kiko. Men jeg trur Berg velger den samme 4'ern bak mot Viking.


                                  KimFL

                                  Kommentar

                                  • Toro
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Jan 2007
                                    • 42

                                    #18
                                    Midtbanen

                                    Synes Kiko og Dosso bør få et par kamper på seg før det snakkes om omrokkeringer.

                                    Greit nok at det kladdet litt offensivt, og at dårlige pasninger ga noen overganger i mot.
                                    Tror de hadde fått klare arbeidsoppgaver med stor fokus på å nekte Stabæk rom foran våre midtstoppere, og den jobben gjorde de veldig bra.

                                    Det offensive kommer, det er jeg sikker på

                                    Kommentar

                                    • Hamburg & Kanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 3006

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av KimFL
                                      Hvis Kippe/PSA fortsetter slik, trur jeg det blir få kamper for Nordtveit som stopper. Men Nordtviet spilte seg jo på ingen måte ut av laget. Synes han gjorde en meget bra debut for fugla. Om han bør ofres til fordel for Eriksen, og Ringstad som venstreback er usikkert, men kunne vært morsomt å se han på midten sammen med Kiko. Men jeg trur Berg velger den samme 4'ern bak mot Viking.


                                      KimFL
                                      RBK hadde jo stor suksess med å bruke Riseth på offensiv midtbane.
                                      Nordtveit kan sikkert klare det samme. Og vi har jo Riseth i troppen...og Søgård og Bjerkøy også. Tokstad virker også talentfull. Vi har en meget god stall, men den virkelig gode sentrale, offensive midtbanemannen mangler.

                                      Forøvrig er jeg enig i at dagens spillere må få noen sjanser å vise seg, men de MÅ bidra mere offensivt. Jeg forventer målgivende og scoringer av både Dosso og Mouelhi.
                                      LSK Norges beste lag

                                      Kommentar

                                      • Roll75
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2007
                                        • 834

                                        #20
                                        Dette er en kamp vi skal og bør vinne. Det har vi jo også god tradisjon med å gjøre. Kippe tar seg av Niang. Så får vi se hvem som blir hans stopper makker. Ser at noen vil ha Nordtveit inn som erstatter for Dosso sentralt. Jeg er av den oppfatning at man ikke bør flytte for mye rundt på spillerne i deres posisjoner på banen. Skal Nordtveit ha en annen posisjon bør det være som stopper (hvor han vel tross alt er best). Ikke det at jeg tror han hadde dumma seg ut sentralt på midten heller. Støtter også de forslag som går i retning av "venstre beint" spiller på venstre back og samme med høyre. Da får vi flere alternativer offensivt.

                                        Og selvfølgelig håper seg spesielt på seier mot viking, da jeg bor og jobber i vikingland.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎