NÅ ER RIISE KLAR!!!!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3192

    #21
    Etter oppfordring: Noen enkle, spredte fakta sånn helt foreløpig:

    Bjørn Helge Riise: 22 - 21.06.83 - 178/75 - kontrakt med LSK ut 2008

    Som VG-artikkelen ovenfor viser, er han en litt annen spillertype enn broren: Liten, lett og rask. Hvor liten og lett er jeg ikke helt sikker på; høyde og vekt her er fra norske medier, mens han på FC Brussels' nettsider står oppført med 174 cm og 70 kg.

    FC Brussels sleit lenge i nedrykksstriden (og ser ut til å miste lisensen av økonomiske grunner), og skårte 32 mål på 34 kamper, men slapp inn 60. I en tidligere statistikk (som jeg ikke fant oppdatert), da de hadde 14 mål på 21 kamper, sto Bjørn Helge med flest assists til disse 14: 3 målgivende pasninger. Han var også nummer tre i hele FC-stallen på en intern Man-of-the-match-poengliga, med 94 poeng, bak toppskåreren med 140 og midtbanegeneralen med 104. (Men jeg har ingen interesse for eller spesialinnsikt i belgisk fotball, og behersker overhodet ikke det flamske språket på disse nettsidene.)

    Den store kampen for Riise i FC Brussels var vel denne:

    Bjørn Helge Riise scoret to mål og ble helt da Brussel slo Lierse 3-2 og tok seg over nedrykksstreken i belgisk fotball.


    en link jeg skylder HSft fra en tidligere tråd om Bjørn Helge.

    Merittene på U-21 har vi har vel alle lettere språklig tilgang til:

    Her debuterte vår mann mot Spania 17. februar 2004, med å sette inn Norges redusering til 1-2. I alt har det vel blitt åtte U-21-kamper i 2004 og 2005 (alle de viktigste kampene, men ikke treningskamper og Qatar-turneringer), deriblant bortekampen mot Moldova, der han la pasningen til 1-0 målet og selv satte inn 3-1. Den niende kampen går mot Italia på fredag.

    For øvrig har Bjørn Helge Riise alt spilt en hjemmekamp på Åråsen: U-21-kampen mot Slovenia (0-0) 12. oktober i fjor.

    gilbert

    som gleder seg stort, og ikke kan huske en god og stabil reindyrka høyrekant siden Jan Ove Pedersen, selv om både Stakkis og Stian gjorde mye morsomt når de en sjelden gang var skadefrie

    Kommentar

    • Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

      #22
      Det var en stooooor lettelse å se at overgangen endelig var i boks, selv om jeg, for å være ærlig, ikke vet så veldig mye om Riise jr.

      Om han er den nest dyreste kjøpet LSK har gjort gjennom tidene, så sier vel det en del om hvilken prestasjon det har vært å holde laget i øverste divisjon i mer enn 30 år også.
      Knurr...

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6075

        #23
        Ville jo vært utrolig dumt å betale så mye for han. En mil bør vel være maks.


        "I kontrakten Riise har med Standard Liege, står det at han kan kjøpes fri for 1 million."

        Siste nytt om fotball og premier league? Du har kommet til rett sted. Alle nyheter du trenger å vite om fotball samlet på ett sted. Klikk her for å lese!

        Kommentar

        • Ketil Cantona
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6813

          #24
          All ære til Fjøra for den jobben han har gjort med nye spillere! Har tru på Riise og at han og Andersson skal få herja vilt på kanten...

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3192

            #25
            Opprinnelig skrevet av gilbert
            Hvor liten og lett er jeg ikke helt sikker på; høyde og vekt her er fra norske medier, mens han på FC Brussels' nettsider står oppført med 174 cm og 70 kg.
            Etter RBs oppslag i dag er han 175 cm:



            gilbert

            Kommentar

            • gamle-perta
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2418

              #26
              Kanskje farlig å oppfordre folk til å sitte hjemme foran TV når Fugla spiller mot Cuba, men NRK2 sender U-landskampen direkte fra kl 19.45 i dag...
              Har ikke sett noe til laguttaket ennå, så jeg aner ikke om både Bjørn Helge og Magnus M spiller. Synd at Jan Kjell ikke spiller, forresten.

              Mvh
              perta
              Mvh
              Gammer´n (Per T)

              Kommentar

              • KFL41
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 3648

                #27
                Norge leder 1-0

                Scoring Bjørn Helge Riise....

                Kommentar

                • SuperErik
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2004
                  • 535

                  #28
                  Riise har vært god sålangt i kampen.
                  Herlig teknikk.

                  Vi har fått oss en utrolig spennende spiller.
                  - Tycker det är otrolig elektricitet i LSK-klacken. Får en liten känsla av en strålande sommardag, ute på öppet hav med den nytjärade ekan och herr Taube i bakgrunden -

                  <Djurgården-supporter etter LSK-DIF 1-0>

                  Kommentar

                  • Kanaristar
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • May 2005
                    • 155

                    #29
                    Herlig at vi nå har flere landslagspillere / landslagsaktuelle på laget vårt.
                    Kjøp Citroën !

                    Kommentar

                    • CocaJerry
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2532

                      #30
                      Per Mathias Høgmo sa på NRK sporten igår at Bjørn Helge Riise kunne bli løsningen på Åge Hareide`s problem med høyrekanten. Fy fillern som jeg gleder meg til han spiller for fugla.

                      Kommentar

                      • bøllefrø
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2004
                        • 462

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                        Per Mathias Høgmo sa på NRK sporten igår at Bjørn Helge Riise kunne bli løsningen på Åge Hareide`s problem med høyrekanten. Fy fillern som jeg gleder meg til han spiller for fugla.
                        Vi har sliti på høyrekanten i mange år (det gjør forsåvidt også landslaget), så dette kommer som en stoooor lettelse. Tror mange venstrebacker (som har levd enkelt i TL i mange år i mangel på gode høyrevinger) kommer til å oppleve at søndager ikke er helt søndagsskole lenger

                        Kommentar

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎