LSK2 - sesongen 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4377

    Ser ikke så tungt på nedrykket egentlig. Juniora våre er for dårlige for 2.div, og a-lagsspillerne gir faen uansett. Fredrik Gulbrandsen har sikkert godt av et år i 3.div han og. Kanskje på tide å jekke seg ned et par hakk når man ikke klarer å markere seg i 2.div engang. Det er bedre å ligge i førersetet i 3.div og spille med selvtillit, enn å bli pissa på hver uke i 2.div.
    ..................

    Kommentar

    • mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

      Opprinnelig skrevet av _Jonern
      Ser ikke så tungt på nedrykket egentlig. Juniora våre er for dårlige for 2.div, og a-lagsspillerne gir faen uansett.
      Dette indikerer jo gode holdninger og gir lyse utsikter for fremtiden...
      Fugla mot nye høyder

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        Opprinnelig skrevet av Lars
        For et patetisk klovneinnlegg.
        Takk.
        Opprinnelig skrevet av Lars
        ...
        Sånn har det vært hele sesongen. Store skadeplager, en tynn A-stall og lite kontinuitet må ta skylden for dette nedrykket, ikke Bergdølmo.
        Bah! Ingen har vel indikert krav om topp plassering, men dette er andrelaget til LSK med tilgang på spillere med toppnivå. Midler, tilgjengelig erfaring og treningsfasiliteter alene burde være nok til å holde 3 lag bak seg på tabellen- nedrykk er en dårlig utført jobb uansett hvordan du vrir og vender på det.
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          En liten oppgave til deg:

          Hva har Alper Gøksu, Hareet Singh, Michael Omoijuanfo, Collin N'kee, Thomas Halstensen, Robin Vågan, Victor Grodås, Robin Karlsen, Eivind Damstuen, Sondre Jakobsen, Simen Rustadbakken, Christian Appelquist, Torstein Kastet, Sondre Grodås, Marius Amundsen og Espen Rashid til felles?

          Jo, det skal jeg si deg. De har fått spilletid på LSK 2 i år, til tross for at de er for unge og/eller for dårlige for 2. divisjon.

          Bergdølmos rolle når det kommer til LSK 2 er vel egentlig å lede lag som for eksempel dette:

          Bergmann-Occean
          Husar-Dosso-Søgård-Bolly
          Ringstad-Reid-Pedersen-Eriksen
          Otto

          Hadde han disponert noe i nærheten av dette hver runde, hadde laget kjempet i toppen. I stedet har vi sett parodioppstillinger som har inneholdt nærmere en 11er av spillerne nevnt øverst i innlegget.

          Etablerte spillere har for sjelden vært tilgjengelig for 2. laget.

          Unggutta som er gode nok for 2. divisjon har på grunn av skader på de etablerte spilt Tippeliga i stedet for 2. divsjon.

          I 2. divisjon har vi dermed måttet bruke en rekke "annenrangs" juniorspillere. Da blir resultatene deretter.

          Selvfølgelig har Bergdølmo et ansvar for resultatene. Men langt viktigere faktorer for dette nedrykket er mangelen på bredde i stallen, samt den ekstremt høye skadefrekvensen (særlig tidlig i sesongen).

          Kommentar

          • King_Raymond
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4987

            Legger fortsatt mesteparten av skylda på Bergdølmo jeg.

            Men gleder meg hvertfall til tidenes pyroshow mot Åkrene neste år!
            Ultras Felt C Lillestrøm

            Kommentar

            • mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

              Opprinnelig skrevet av Lars
              Selvfølgelig har Bergdølmo et ansvar for resultatene. Men langt viktigere faktorer for dette nedrykket er mangelen på bredde i stallen, samt den ekstremt høye skadefrekvensen (særlig tidlig i sesongen).
              Jeg hørte noen vakre ord om betydningen av "internasjonal erfaring", "defensiv organisering" og denslags før seriestart. Bergdølmo har i år fått en gyllen anledning til å bevise at han kan fordi utfordringene har vært mange. Bruke av sin erfaring og pondus til å få ungutta opp ett hakk og de etablerte til å jobbe godt selv på andrelaget. Utvikle klare ansvarsforhold, enkle regler og gryende samhandling ved å være bestemt og presis.

              Sånn som situasjonen etterhvert ble hadde det stått respekt av en plassering på øvre halvdel, en gjennomføring på trygg grunn hadde vært akseptabelt.

              Når teppet nå går ned og nedrykk er et faktum gjør vel ikke Bergdølmo en bedre jobb enn hvem-som-helst andre og da ser jeg heller at hvem-som-helst får jobben isteden.
              Fugla mot nye høyder

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                Dette er jo bare innholdsløst pjatt. Hva er det du prøver å si, egentlig?

                Kom med noe konkret. Du vet tilsynelatende veldig lite om hva som skjer i klubben. Dra på noen treninger og andrelagskamper, og kom tilbake med en konkret beskrivelse av hva det er Bergdølmo gjør feil. Da kan vi kanskje få til en saklig diskusjon.

                Det er lov til å mislike Bergdølmo, men da bør man være ærlig om årsaken. En del idioter (ja, jeg kalte dere idioter) her inne prøver å innbille omverdenen at Bergdølmo er skyld i LSKs dårlige resultater, og det er å famle i blinde.

                Kommentar

                • mooph
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 1496

                  Okey, siden dette tydeligvis var litt vanskelig så la oss snu litt på det:

                  Dersom denne kroppen gjør en så utmerket jobb som trener og coach burde ikke da annetlaget klart seg relativt greit på tross av utfordringene i år ?

                  Her er noe konkret angående årets sesong: Nedrykk.

                  Dette forteller meg at Bergdølmo ikke kan ha utført noen bragd i sitt virke denne sesongen, men en kanskje heller mer moderat jobb.

                  Så til min sluttning som er trukket av primært historiske grunner;

                  Når Bergdølmo ikke gjør en bedre jobb enn hvem-som-helst andre så ser jeg heller at hvem-som-helst andre får jobben isteden.

                  Dersom noen har vektige grunner til at mannen bør fortsette så for all del, kom med det. Det holder imidlertid ikke med tåkelegging alá "skader og annen uflaks" fordi dette ikke sier noe som helst om hva Bergdølmo kan ha tilført.

                  En ting er ihvertfall sikkert, fraser som "innholdsløst pjatt", "patetisk klovneinnlegg" og bruk av personkaraktristikken "idot", virker mer desperat enn opplysende.
                  Fugla mot nye høyder

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    Opprinnelig skrevet av mooph
                    Dersom denne kroppen gjør en så utmerket jobb som trener og coach burde ikke da annetlaget klart seg relativt greit på tross av utfordringene i år ?
                    Å beskrive 2. lagets betydelige problemer denne sesongen (manglende bredde i stallen, skader - ref. Lars sitt innlegg) som "utfordringer" er i beste fall et understatement. Jeg er usikker på om selv mer meritterte trenere/coacher enn Bergdølmo hadde reddet plassen gitt disse omstendighetene. Uansett, dette blir spekulativt - på hvilke felter mener du konkret at Bergdølmo har sviktet?

                    Kommentar

                    • King_Raymond
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4987

                      Jeg mener man ikke trenger å komme med allverdens tunge argumenter for å kunne si at Bergdølmo ikke har gjort jobben sin. Vi rykket ned, dermed har han feilet. Så enkelt er det spør du meg. Sånn som noen av dere legger det frem så virker det som om vi har hatt et sinnsykt dårlig lag i hele år, og at det er et under at vi har tatt poeng i det hele tatt. De lagene vi har hatt har ikke bestått av mange Xavi, Messi og Gerrard typer de heller, så jeg kjøper ikke det med at han har gjort så bra jobb. Vet at det er flere av unggutta som ikke er fornøyd med Judas som trener også, men det kan jeg kanskje ikke si uten å kunne bevise det

                      Jeg legger ikke skjul på at jeg er mere kritisk til Judas enn det jeg hadde vært til andre folk, men det er bare rett og rimelig når det gjelder et rasshøl som Judas. Gleder meg til den dagen han forsvinner ut av Åråsen for godt!
                      Ultras Felt C Lillestrøm

                      Kommentar

                      • mooph
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 1496

                        Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                        Jeg mener man ikke trenger å komme med allverdens tunge argumenter for å kunne si at Bergdølmo ikke har gjort jobben sin.
                        Nettopp.
                        Opprinnelig skrevet av RSP
                        på hvilke felter mener du konkret at Bergdølmo har sviktet?
                        På hvilke områder har han egentlig lykkes bedre enn gjennomsnittet ?


                        Det er smått utrolig at denna krabaten, på tross av sin frynsete historikk i klubben, har opparbeida såpass medlidenhet blant de troende. Han kan altså, med totalt fraværende resultater, fortsette sin øving i egen trenergjerning og folk blir attpåtil gretne når det stilles spørsmål om han er rett mann!
                        Fugla mot nye høyder

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          Opprinnelig skrevet av mooph
                          På hvilke områder har han egentlig lykkes bedre enn gjennomsnittet ?
                          På hvilke områder har Belsvik lykkes bedre i LSK enn gjennomsnittet?

                          Eller hva med Erland Johnsen?

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13271

                            Veit ikke om jeg skal le eller grine når folk som koker over av hat krever saklige argumenter i denne diskusjonen.

                            Jeg mener man ikke trenger å komme med allverdens tunge argumenter for å kunne si at Bergdølmo ikke har gjort jobben sin.
                            Nei, la oss se bort ifra argumentene. Følelser, eller påtatte slike, veier tyngre enn fakta.

                            Vet at det er flere av unggutta som ikke er fornøyd med Judas som trener også, men det kan jeg kanskje ikke si uten å kunne bevise det
                            Du har nettopp sagt det. Om jeg tror på deg er vel en annen sak, men det kan jeg kanskje ikke si

                            Jeg legger ikke skjul på at jeg er mere kritisk til Judas enn det jeg hadde vært til andre folk, men det er bare rett og rimelig når det gjelder et rasshøl som Judas.
                            Det er kanskje ikke å forvente at folk tar innover seg fakta og beveger seg videre når tankegangen til de grader biter seg selv i halen.

                            Kommentar

                            • heidar
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2120

                              Opprinnelig skrevet av Lars
                              Kom med noe konkret. Du vet tilsynelatende veldig lite om hva som skjer i klubben. Dra på noen treninger og andrelagskamper, og kom tilbake med en konkret beskrivelse av hva det er Bergdølmo gjør feil. Da kan vi kanskje få til en saklig diskusjon.
                              Samme sak som alltid. Er man negative til Judas, må dette underbygges av konkrete beskrivelser. Er man positive, holder det med å legge skylda på alle andre faktorer. Jeg har flere ganger etterlyst hva Judas har tilført som ikke Birkeland kunne gjort bedre. Men siden du er ute etter en saklig diskusjon, ser jeg fram til at jeg endelig får svar på spørsmålet mitt.
                              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                              Endelig er mørketida over.

                              Kommentar

                              • erikh
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2008
                                • 443

                                Rekruttlaget ble reddet fra nedrykk i fjor pga en technicality. Mao var ikke tingenes tilstand noe bedre da.

                                Jeg tror noe av hovedproblemet til LSK 2 i aar har vaert den til tider latterlige skadesituasjonen som har foert til mye lavere nivaa paa 2. laget med tanke paa tilgjengelig spillermateriale. Det har seff ogsaa mye aa si at stallen som saadann har blitt krympet og at erfarne har blitt byttet med unge og mer eller mindre fremadstormende spillere.

                                uff, alt det der judas maset begynner aa bli sykt gammalt.

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4377

                                  Hvis man ser litt bak resultatene så tror jeg selv Guus Hiddink hadde fått problemer med å redde 2.laget vårt i år. I Tippeligaen har vi måtte bruke flust av juniorer som ikke er klare for nivået. Da sier det seg selv at 2.laget blir tynn suppe. Skadeproblemene fra A-stallen går hardt utover andrelaget. I år har vi hatt ekstremt mye skader i forhold til hva som er vanlig, og på det værste så har vi jo omtrent stilt reint guttelag i 2.div. Hva skal man forvente egentlig? Nå på høsten har skadesituasjonen bedret seg betraktelig. Flere spillere er tilgjengelige, og både a-laget og 2.laget har plukket mange fler poeng. Dette har selvfølgelig en sammenheng.

                                  Jeg er absolutt ikke noen fan av Bergølmo selv, men det blir meningsløst å legge skylda på han i år når man ser det laget som har vært disponibelt.
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • Sultanen
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2005
                                    • 257

                                    Etter at 2. divisjon ble lagt om til 4 avdelinger holder det ikke lenger å mønstre et lag med en snittalder på 18 år. Vi har ingen rutine i laget og man stiller aldri med samme 11 i to kamper på rad. Man kan ikke regne med å hamle opp med lag i 2. divisjon med et juniorlag som ikke er samspilt.

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13271

                                      Skadeproblemene må løses. Laget er før eller senere nødt til å knytte til seg medisinsk kompetanse på heltid. At Rösler i sin tid ønsket full kontroll og sparket hele det medisinske apparatet vi hadde knyttet til oss til fordel for en fysio på heltid var en giga-tabbe. Vi kan ikke ha en enkelt fysio som løper rundt og skvetter hellig vann på spillerne hver gang de får seg en tupp i ankelen. Vi har tross alt over 20 spillere i stallen, vi må ha et tverrfaglig team kan følge opp spillerne over tid og jobbe forebyggende.

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        At 2.laget rykker ned er vel ingen nyhet? Det samme skjedde jo som sagt i fjor, hvor var Bergdølmo da?!!!
                                        I år har jo andrelaget vårt stort sett spilt eliteseriefotball, mens tredjelaget og de nest beste juniorspillerne har spilt i 2. divisjon.
                                        Det er jo ingen som er fornøyd med jobben som trenerapperaten i LSK har gjort, det gjelder for alle sammen, men det er ingen vits å peke på Bergdølmo som den store syndebukken her... Han er nok den som har minst ansvar for akkurat dette, bortsett fra å lede laget i kamp så er det lite han har ansvar for!!!!
                                        Hva han evt har bidratt med er en annen sak og en annen diskusjon, men å legge skylda på han for dårlige resultater viser bare hvor lite man er involvert i klubben.

                                        Kommentar

                                        • Issa07
                                          Juniormedlem
                                          Ferskenpels
                                          • Oct 2009
                                          • 2

                                          Usaklig !!

                                          Opprinnelig skrevet av heidar
                                          Samme sak som alltid. Er man negative til Judas, må dette underbygges av konkrete beskrivelser. Er man positive, holder det med å legge skylda på alle andre faktorer. Jeg har flere ganger etterlyst hva Judas har tilført som ikke Birkeland kunne gjort bedre. Men siden du er ute etter en saklig diskusjon, ser jeg fram til at jeg endelig får svar på spørsmålet mitt.
                                          Heidar du skuffer som vanlig !!
                                          Du viser total mangel på kjennskap til hva som skjer innenfor stadionveggene, men det skyldes kanskje at du aldri er der?

                                          LSK 2 med det nivået det har blitt i 2 div må mønstre et helt annet mannskap enn det det har vært tilfelle av i 2009. Og disponeringene til trenerapp kan selvfølgelig diskuteres, men da bør det være med en viss kjennskap:

                                          Vårsesongen ga fattige 5 poeng på 13 kamper og for oss som var tilstede på fleste av disse vet hvorfor:

                                          1. Skadesituasjonen
                                          2. Prioriteringer i forhold til a-laget dvs at spillere som kunne spilt i 2 div ble "spart" / "hvilt" pga frykt for ytterligere skader!

                                          Det er vel ingen som tror at det er Bergdølmo som bestemmer hvem fra a-laget som skal spille 2 div? Han får med de spillerne Berg mener kan avsettes til spill i 2 div og det er det!

                                          Bergdølmo har heller aldri anledning til å trene 2-laget da dette ikke er en treningsgruppe som f eks VIF 2 og Stabæk 2 har...

                                          Så for de som mener at dette er Bergdølmo`s verk, så bør dere finne dere en annen hobby, for fotball har dere ikke greie på.

                                          Det er mye som skjer på åråsen eller det som ikke skjer som kan diskuteres, men klubben og styret har valgt å ansette disse trenerne og jeg vil påstå at det er enorm kompetanse i trenerapp og mye rutine !
                                          Dette er ikke nok om man ikke har spillerne til å prestere.

                                          Skal noen skytes for 2.lagets nedrykk, så må man starte på toppen!!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎