Hva skjedde med Norges beste forsvar??

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • heidar
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2121

    Hva skjedde med Norges beste forsvar??

    Før sesongstart hadde vi Norges beste forsvar:

    Så langt i år er det bare Molde og Odd som har slippi inn fler enn oss. Jada, jeg veit at Kippe har vært ute med skade, men vi slapp bare inn tre mål iløpet av kampene han har vært ute. I tillegg har mange av måla kommi etter svakt forsvarsspill (Utligninga til rbk, alle i Bergen for å nevne noen.) Er det noe galt med samarbeidet til forsvaret og Uwes drilling av forsvarsspill? Burde ikke samhandlinga i forsvaret begynne å sitte nå?? [/url]
    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

    Endelig er mørketida over.
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    #2
    Kollektiv svikt mot brann, kan ikke fordømme forsvaret etter en kamp. Om vi ser bort fra målene i brannkampen er lillestrøm det laget i tippeligaen som har sluppet inn færrest mål (sammen med enga og lyn).

    Dette til tross for at vi har hatt skader på begge midtstopperne og første og andre keepern allerede, slettes ikke så ille.

    Kommentar

    • blue
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2004
      • 1429

      #3
      Stikkord: Per Magne Misund!
      Fugla 4 Life!

      Kommentar

      • andee
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2004
        • 1191

        #4
        Opprinnelig skrevet av blue
        Stikkord: Per Magne Misund!
        Fordi han holdt nullen hjemme mot Kamma og var med på den kollektive svikten i Bergen? Da slenger jeg ut et like seriøst stikkord: Kasey Desmond Wehrman! Fordi han skårer så jævla mange sjølmål.

        Norges tetteste forsvar har kun fullført to seriekamper i år med samme firer (Chris, PSA, Kippe og Rambekk), og tillegg er vi oppe i tre forskjellige målmenn på ni kamper! Kan hende skal vi være glade det ikke har rent inn flere goaler? Uwe, Rambekk og resten av gjenget har overprestert ved alle omrokkeringene, spør du meg (selvsagt sett bort i fra Bergen..), og ut i fra forutsetningene har dette gått over alle forventning! Dette kommer nok til å (i motsetning til alle dommeravgjørelsene vi kommer til å fortsette å få mot oss) jevne seg ut utover i sesongen. Vi har et godt forsvar, som er godt organisert og klar for enhver motstander. Én kollektiv kollaps i Bergen motbeviser ikke det! Med Heinz mellom stengene, og Kippe, PSA og Rambekk i normal stopperform, ender vi nok på færre baklengs enn både laget med "Norges beste" stopperduo (FC hvem gidder å skrive hele navnet deres?) og det drepende kjedelige mannskapet til mannen som ikke skulle tatt straffe, men sugd pikk (big up, official!).

        positivisten - andee
        TS05 - Felt C

        Kommentar

        • blue
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2004
          • 1429

          #5
          Opprinnelig skrevet av andee
          Opprinnelig skrevet av blue
          Stikkord: Per Magne Misund!
          Fordi han holdt nullen hjemme mot Kamma og var med på den kollektive svikten i Bergen? Da slenger jeg ut et like seriøst stikkord: Kasey Desmond Wehrman! Fordi han skårer så jævla mange sjølmål.

          Norges tetteste forsvar har kun fullført to seriekamper i år med samme firer (Chris, PSA, Kippe og Rambekk), og tillegg er vi oppe i tre forskjellige målmenn på ni kamper! Kan hende skal vi være glade det ikke har rent inn flere goaler? Uwe, Rambekk og resten av gjenget har overprestert ved alle omrokkeringene, spør du meg (selvsagt sett bort i fra Bergen..), og ut i fra forutsetningene har dette gått over alle forventning! Dette kommer nok til å (i motsetning til alle dommeravgjørelsene vi kommer til å fortsette å få mot oss) jevne seg ut utover i sesongen. Vi har et godt forsvar, som er godt organisert og klar for enhver motstander. Én kollektiv kollaps i Bergen motbeviser ikke det! Med Heinz mellom stengene, og Kippe, PSA og Rambekk i normal stopperform, ender vi nok på færre baklengs enn både laget med "Norges beste" stopperduo (FC hvem gidder å skrive hele navnet deres?) og det drepende kjedelige mannskapet til mannen som ikke skulle tatt straffe, men sugd pikk (big up, official!).

          positivisten - andee
          Misund var bare et stikkord, og ingen fasit fra min side. Selvfølgelig er det mange som må dele på skylda her, og mest av alt skadene på Kippe og Pål Steffen. All ære til Uwe og gutta som har gjort veldig mye ut av en vanskelig sesongstart mht skader og dommere!
          Fugla 4 Life!

          Kommentar

          • Leif A
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 3962

            #6
            Jeg synes at det sier veldig mye om forsvarsspillet når et lag som TIL ikke får mer enn to målsjanser på Alfheim.

            Så det kan da ikke være helt håpløst.

            Vi fikk seks mål i ræva i Bergen, etter hva som må ha vært en av LSK sine største kollapser gjennom tidene, samt at Brann hadde nær 100% uttelling på sjansene. Det var vel bare dommeren som forhindret dét.
            Vi fikk tre baklengs mot Start, som nå fortsatt leder TL.
            Vi fikk tre baklengs mot Viking, etter at Kippe måtte ut. Og der må vel også dommeren ta litt av skylden for negativt resultat.

            Vi slipper inn ett mål mot hver av: RBK, VIF og TIL, og holder nullen mot Lyn, HamKam og Odd (borte).

            Ser faktisk ikke problemet.
            Knurr...

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3192

              #7
              Jeg slutter meg til det meste fra andee og Leif fra Buskerud, med det tillegget at Rösler har vært og er bekymra spesielt for det han synes er unødvendig mange baklengsmål på dødballer, og har trent og innskjerpa dette i flere uker nå. Det, og taktikk ved tradisjonelt vanskelige bortekamper som på Alfheim, er noe av forklaringa (sammen med Strands og Sasas skadefravær og Desmonds karantene) på at i vi spesielt i den kampen spilte litt mer Erlandsensk og litt mindre Röslersk enn i de første kampene.

              Jeg er derfor spent på hvordan vi vil spille i de neste tre-fire kampene, mot Aafk, Glimt, FFK og Måillde. Disse kampene kan, skummelt nok, antas å være "enklere" enn mange av de siste kampene, og spillerstallen (unntatt keeper) bør være tilnærma skadefri og fullt tilgjengelig.

              gilbert

              PS: En av flere mulige forklaringer på baklengsmål på dødballer kan jo være at vi fra i fjor har to ganske små sidebacker. Som RB slår opp i dag, har LSK nå en "liten" stall målt i høyde over bakken. Nå skal ikke dette overdrives, LSK har de siste åra også rekruttert Jansen (193), Mato (188), Rambekk (190), foruten Müller (195, mens Misund som kjent er 180). Men to sidebacker på 173 (Chris) og 177 (Shane) er litt annerledes enn f.eks. Werni, Bergomi, Torjus og Indridi, som har vært våre backer tidligere.

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7055

                #8
                Hvordan går det forresten med Indy Sigurdsson, noen som vet? Han er en mann jeg mer enn gjerne skulle likt å se i LSK-drakta igjen.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                  PS: En av flere mulige forklaringer på baklengsmål på dødballer kan jo være at vi fra i fjor har to ganske små sidebacker. Som RB slår opp i dag, har LSK nå en "liten" stall målt i høyde over bakken. Nå skal ikke dette overdrives, LSK har de siste åra også rekruttert Jansen (193), Mato (188), Rambekk (190), foruten Müller (195, mens Misund som kjent er 180). Men to sidebacker på 173 (Chris) og 177 (Shane) er litt annerledes enn f.eks. Werni, Bergomi, Torjus og Indridi, som har vært våre backer tidligere.
                  vi kommer vel til å ha fem gode hodespillere på banen om vi bruger bergdølmo eller rambekk på venstre. Litt færre enn vi pleier, men det bør kanskje holde? Ingen av vingene vi kommer til å bruke er vel spessielt hodesterke, vi bruker en liten spiss, andersson på høyrebacken og koren er vel heller ingen luftens baron. Blir spennende å se hvordan lsk gjør det i europa neste år også, norske lag pleier vel å ha spisskometanse i fysikk.

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3192

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Hvordan går det forresten med Indy Sigurdsson, noen som vet? Han er en mann jeg mer enn gjerne skulle likt å se i LSK-drakta igjen.
                    Indy har nå spilt to sesonger for Genk siden han forlot Fugla for en billig penge 1. september 2003. Han er fast på laget, fortsatt som venstre back. Genk tok tredjeplassen i belgisk toppserie (Jupiler League, ikke noe forbud mot ølreklame i Belgia, nei) bak Club Brugge og Anderlecht.



                    Og så er Indy naturligvis fast som VB på Islands A-landslag, som hittil har gjort det mye svakere i kvaliken enn i forrige kvalik, med fire tap og en uavgjort (0-0 mot Mifsuds Malta).

                    gilbert

                    Kommentar

                    • blue
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2004
                      • 1429

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av gilbert
                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Hvordan går det forresten med Indy Sigurdsson, noen som vet? Han er en mann jeg mer enn gjerne skulle likt å se i LSK-drakta igjen.
                      Indy har nå spilt to sesonger for Genk siden han forlot Fugla for en billig penge 1. september 2003. Han er fast på laget, fortsatt som venstre back. Genk tok tredjeplassen i belgisk toppserie (Jupiler League, ikke noe forbud mot ølreklame i Belgia, nei) bak Club Brugge og Anderlecht.



                      Og så er Indy naturligvis fast som VB på Islands A-landslag, som hittil har gjort det mye svakere i kvaliken enn i forrige kvalik, med fire tap og en uavgjort (0-0 mot Mifsuds Malta).

                      gilbert
                      Du er jo rene fotballeksikonet!! klappp
                      Fugla 4 Life!

                      Kommentar

                      • demian
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Apr 2005
                        • 228

                        #12
                        hehe, satt og tenkte på det samme som deg blue ; )
                        ULTRAS FELT C

                        Kommentar

                        • Grusom B
                          Generalissimo Bellisimo
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6248

                          #13
                          Selv om jeg synes det er særs hyggelig å bli brukt som referanse(slettes ikke alle forunt det), må jeg nesten gjøre oppmerksom på at det er jeg som står bak påstanden om at fugla hadde norges beste forsvar. Det står jeg for så vidt på, men jeg er nok knapt den som er mest objektiv, selv om jeg prøver.
                          Ni principe ni rey...

                          D10S!

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎