Nyheter april 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    Nyhetstråd Nyheter april 2009

    Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden.
    Det forventes at alle (i hvert fall de som sender innlegg) til enhver tid holder seg oppdatert på nyhetstråden.

    Idéen er at lettvektsbrukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd.
    I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder.

    Andre tråder brukes til detalj- og nisjéinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter.

    Vi ønsker mer av dette:
    - TV-klipp
    - Referat fra notiser som bare fins i papirversjonen av avisen
    - Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere.
    - Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    - Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
    - Faktainformasjon som angår alle

    Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

    Søster-tråden (FAQ og diskusjon):

    http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=3758
  • KrisB
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2008
    • 2923

    #2
    RB.no

    STØTTE: Bjørn Helge Riise har lyst til å spille indreløper for Norge. I kveld skal han gi John Carew den støtten han trenger og ofte manglet i fjorårssesongen, da landslaget ikke vant en eneste kamp. FOTO: ANB
    Spiller helst indreløper

    OSLO:
    Selv om det beste med lørdagens landskamp for Bjørn Helge Riise var å oppleve et nytt land, er han lykkelig over å få sjansen som indreløper igjen mot Finland.

    – Fotballmessig er Sør-Afrika glemt. Jeg har ikke problemer med å spille indreløper, når det er der Drillo mener han trenger meg. Det samme gjelder også i LSK. Kniper det, kan jeg spille sentralt også.
    – Men det må jeg vel vente med noen år til jeg har løpt fra meg, sier Riise.
    – Før du er helt ferdig med Sør-Afrika. Hva var Drillos dom over din innsats?
    – Han har ikke sagt noe. Kampen er lagt død. Min dom er at viljen og innsatsen var der, uten at jeg syntes det klaffet. Det var rett og slett en tung kamp.
    At LSKs kantspiller får sjansen inne på banen har å gjøre med at han nettopp har den løpskraften Drillo etterlyser.


    Indreløper best

    Jan Ove Pedersen er ved siden av Bjørn Helge den beste av LSKs kantspillere gjennom 34 år i eliteserien. Han valgte å gå til Brann fordi han ikke fikk spille sentralt. De plassene var okkupert av Ståle Solbakken og Tom Gulbrandsen.
    – Jeg trives best som indreløper. Da får jeg utnyttet løpskapasiteten min og kan utfordre i mellomrommet. Men det spiller ingen rolle, bare jeg er på banen. Som kant får jeg sjansen til å gå til dødlinja og legge inn, eller skjære rett på mål.
    Bjørn Helge er sjeleglad han er inne i landslagsvarmen igjen etter fjorårets skademareritt.
    – Jeg har vanvittig lyst til å spille hvert eneste minutt av alle kampene.


    På utstilling

    Det er de avgjørende kampene for å komme til VM som kan bli utslagsgivende for om han når sitt mål om å komme ut i Europa igjen.
    – Klubbkampene med LSK har alt å si for min egen form. Men det er i oppgjør mot Makedonia, Nederland og Skottland jeg må bevise at jeg er god nok.
    – Og mot Finland?
    – Ja, også mot Finland, selv om det er treningskamp. Synd at jeg ikke får sjansen til å score med en tunnel på Otto Fredrikson. Det var kjedelig at han måtte melde forfall.
    – LSK har en viktig kamp søndag, da du skal hjem til Ålesund. Da bør det bli seier?
    – Gjett om. Der er vi nødt til å få tre poeng. Vi har fått en helt grei åpning på sesongen. Prestasjonene i to uavgjortkamper har vært bra. Det som irriterer meg er at jeg var syk mot Viking. Jeg hørte at gutta spilte godt mot IFK og vant i Göteborg. Vi er på gang og skal begynne å ta hjem noen seirer, lover Bjørn Helge Riise.

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      #3
      lsk.no

      LSK 92 år i dag!

      Det er i dag 92 år siden LSK ble grunnlagt etter sammenslåing mellom Lillestrøm Idrætslag og Sportsklubben Rask. Men visste du at en av forløperne til LSK het Norge?

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        #4
        Bergens Tidende

        Stormen er på vakt

        Av: Helge Skuseth
        Publisert: 02.04.2009 kl. 12:22 , endret: 02.04.2009 kl. 12:23

        AaFK slo til med festfotball og 3-0-seier i hjemmekampen mot Lilllestrøm i fjor høst. Men gleden over seieren ble redusert av noen sjeler på Stormen-tribunen som begynte å hetse Bjørn Helge Riise og hans mor Berit på det groveste. Det skal ikke skje søndag.

        For da kommer Lillestrøm og Bjørn Helge Riise på besøk igjen, og de personene som startet mobbingen av Riise-familien er ganske sikkert på plass på Stormen-tribunen nå også. For selv om styret i Stormen visste hvem som startet bråket, ble det ikke foretatt noen straffetiltak mot de skyldige.
        – Vi satser på at sunn fornuft skal være nok, og de som startet dette tullet vet nok utmerket godt at de gikk for langt under fjorårets kamp. Men skjer det samme igjen, vil vi slå hardt ned på det, og kvele slike tilrop og sanger i fødselen. Og da kommer strenge straffereaksjoner i etterkant. Vi kommer til å følge godt med, det skal ingen tvile på, opplyser Stormen-leder Tom Walderhaug.
        Et par dager etter Lillestrøm-kampen deltok Walderhaug på et møte med AaFK-ledelsen, der Riise-saken var tema.

        Tolereres ikke
        – Mange tror at jeg ble kalt inn på teppet av AaFK, men strengt tatt var det jeg selv som tok initiativet til møtet i etterkant av Lillestrøm-kampen. Og både Stormen og AaFK-ledelsen er samstemmige i at vi ikke kan tolerere slike grove personangrep mot spillere og ikke minst deres familie, fastslår Walderhaug.
        Men han kan ikke love at Bjørn Helge Riise blir møtt av palmeblader og jubelrop fra Stormen når han entrer Color Line stadion.
        – Jeg hadde en lengre prat med Bjørn Helge etter fjorårets kamp, og da sa han at han var fullt klar over at dette pinlige opptrinnet ikke var regissert av Stormen, at dette var enkeltpersoner som forbrøt seg. Og Bjørn Helge sa også at han selvsagt aksepterer det dersom han blir møtt av piping, det er slik som hører til når tidligere spillere returnerer som motstandere. Så vi skal ikke bli helt søndagsskolegutter, lover Stormens leder.

        Tidenes beste?
        Walderhaug er godt fornøyd med AaFKs sesongåpning, og sier han er sikker på tre poeng søndag.
        - Stormen skal i hvert fall bidra så godt vi kan. Og slår vi Lillestrøm, så vil vi få tidenes beste sesongåpning i eliteserien av AaFK. Så det går vi for!, lover Tom Walderhaug.
        Faren til Bjørn Helge Riise, Tormod Riise, håper og tror at episodene fra i fjor ikke vil bli gjentatt palmesøndag.

        Ikke på tribunen
        – Tar familien turen til Ålesund og Color Line stadion, siden kampen går i starten av påska?
        – Nei, dessverre ikke. Vi skal feire påske hos Berits søster på Lillehammer, men vi skal nok følge med på TV, lover han.
        Bjørn Helge Riise var for øvrig hovedperson i Romerikes Blads aprilspøk i går. Der ble det slått fast at rett før overgangsvinduet ble lukket tirsdag kveld ble Riise solgt til LSKs erkefiende Vålerenga.
        – Å gå fra Lillestrøm til Vålerenga er en så stor helligbrøde at jeg tror ikke noen av LSK-patriotene beit på spøken. Den var for usannsynlig, ler Tormod Riise.

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #5
          lsk.no

          Riise gleder seg til kampen mot Aalesund

          Med en kanonkamp mot Finland onsdag kveld forandrer nå Bjørn Helge Riise fokuset over på søndagens oppgjør mot Ålesund. - Jeg gleder meg til å spille mot Aafk, sier han:

          Kommentar

          • Kanarifugl84
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2007
            • 2319

            #6
            Dommeroppsettet for den tredje runden i eliteserien er klart.
            Aalesund – Lillestrøm: Kjetil Sælen.

            Kommentar

            • KrisB
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2008
              • 2923

              #7
              lsk.no



              Tre nye poeng til påsken
              (Sarpsborg Sparta-LSK 1-3) Juniorlaget har fått en fin start på serien. Med 3-1 seier i Sarpsborg tar laget påskeferie med 6 av 6 mulige poeng.

              Kommentar

              • Emil B
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 5921

                #8
                rb.no/lsk-magasinet


                FIKK ROS: Henning Berg roste Bjørn Helge Riise etter landskampen mot Finland. Men LSK-treneren vil ha ham på kanten og ikke sentralt i klubbkampene framover.
                Uaktuell sentralt

                ÅRÅSEN:
                Henning Berg vil ikke bruke Bjørn Helge Riise som sentral midtbanespiller i LSK. Men han kan bli vurdert som hengende spiss.

                Det er en uaktuell problemstilling i øyeblikket. Men om vi kommer dit hen at det er aktuelt å spille med en bakromsspiss, kan Bjørn Helge ta rollen mellom spissen og midtbanen, sier Henning Berg.
                – Det blir det ikke noe av verken mot Aalesund til helgen eller Vålerenga 2. påskedag?
                – Det krever forberedelser på treningene. Om det blir aktuelt er det et stykke fram i tid. Nå blir det ingen forandringer i forhold til det vi har gjort. Arild Sundgot og Edwin Eziyodawe er begge så gode for tida at det ikke har vært en aktuell problemstilling.
                Bjørn Helge Riise liker tanken.
                – Jeg er flink til å bruke det rommet hvis jeg får sjansen. Når jeg får vendt opp og satt fart, tror jeg det kan bli farlige sjanser. Kanskje jeg kunne score flere mål også.
                – Litt som Gerrard i Liverpool?
                – Gjerne det. Kunne jeg gjort litt av det han gjør, skulle jeg vært fornøyd.
                Gårsdagen besto av lett trening og prat med lagkamerater – pluss noen henvendelser fra mediene.
                – Det har vært noen spørsmål om Aalesund-kampen og det bråket som var der i fjor. Men den saken er jeg ferdig med for lengst, sier Bjørn Helge om hetsingen fra gamleklubbens supportere.
                Godt dekket

                Henning Berg så Bjørn Helge imponere i en sentral rolle for Norge mot Finland. Det forandrer ikke oppfatningen hans.
                – Jeg vet at han kan spille godt der. Når Bjørn Helge er kantspiller hos oss, er det fordi vi er godt dekket sentralt. For LSK gjør han den beste jobben på kanten.
                – Hva synes du om måten han har kommet tilbake på etter fjorårets skademareritt?
                – Veldig bra. Han har jobbet hardt og får uttelling med sin store løpskraft, gode teknikk og et bra pasningsspill.
                Ringstad inn

                Lars Kristian Eriksens problemer med hofteleddsbøyeren er eneste usikkerhetsmoment i LSK foran søndagens kamp i Ålesund.
                – Situasjonen blir nøye vurdert inn mot helga. Vi kommer ikke til å gamble med Lars Kristian.
                – I tilfelle han må stå over, setter du da Stian Ringstad inn?
                – Ja. Da spiller Stian.
                – Kanskje dumt å la Steinar Pedersen gå til Strømsgodset når skadene begynner å melde seg?
                – Han var et stykke unna 11-eren hos oss. Da er det bedre at han får spille i Strømsgodset i utleieperioden fram til 1. august. Steinar er en fantastisk fyr i miljøet og en rollemodell med sin seriøsitet. Men veid opp mot manglende spilletid for ham og den økonomiske situasjonen, var det riktig å la ham gå. Med den utviklingen Ruben Gabrielsen har vist i det siste, har vi nok en spiller jeg er trygg på vi kan bruke.
                – Intet press fra styret om å spare penger?
                – På ingen måte. Jeg er ansvarlig for sport og gjør mine vurderinger. Sammen med Torgeir Bjarmann er det likevel riktig at vi ser økonomi i sammenheng med den sportslige satsingen. I dagens situasjon er det klokt å tenke lenger enn neste uke, sier Henning Berg.

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #9
                  RB

                  Casualsmedlem (21) ilagt besøksforbud

                  LILLESTRØM:
                  Truet supporterleder på livet.

                  Av Rune Bernhus
                  Publisert 02.04.2009 - 20:05 Oppdatert 03.04.2009 - 07:43

                  Mandag skrev rb.no om casualsmedlemmet (21) som skal ha truet et av styremedlemmene i Kanari-Fansen på livet.
                  Blant annet skal han ha kommet med utsagn som "Forbanna svin, jeg skal drepe deg!".
                  Styremedlemmet skal også ha blitt spyttet på av vedkommende som skal ha framsatt truslene.
                  Nå har Nedre Romerike tingrett ilagt den 21 år gamle mannen et besøksforbud mot styremedlemmet.
                  21-åringen forbys med det å oppsøke, å forfølge og på noe vis å ta kontakt med styremedlemmet.
                  Forbudet gjelder også enhver form for telefonkontakt, herunder bruk av sms og andre elektroniske meldinger.

                  Etter det rb.no erfarer, varer besøksforbudet fram til 19. mars 2010.
                  Kjennelsen kan imidlertid ankes til lagmannsretten.
                  Supporteren tilhører casualsgrupperingen "Sportsklubbens Fineste".
                  Han er også utestengt fra Åråsen på ubestemt tid.

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    #10
                    Nettavisen

                    - LSK ventet for lenge

                    03.04.09 09:51

                    Tidligere styremedlem i LSK mener gamleklubben misbrukte sjansen til å hente noen av Norges største talenter.

                    Vålerenga har plukket opp det meste av Skeid-profiler det siste halvannet året, til tross for at lillebror i Oslos fotballfamilie de siste årene har hatt en samarbeidsavtale med Lillestrøm. Det imponerer ikke tidligere styremedlem i LSK, og nåværende styreleder i Skeid, Eldar Hansen.

                    Mens Mohammed og Mostafa Abdellaoue og Dawda Leigh alle havnet i Vålerenga, og Flamur Kastrati gikk til Nederland og Twente, er ingen av dagens førstelagsspillere i LSK kommet fra Bislett.

                    - De hadde muligheten til å hente alle disse spillerne, men ventet for lenge, sier Hansen til Skeids hjemmeside.

                    I pressemeldingen forteller Hansen at han er spent på hvordan samarbeidet med Romerike-laget skal bli under Henning Berg og Torgeir Bjarmanns ledelse, samtidig som han innrømmer at det har vært store endringer under den gamle Lyn-duoen. Kanskje kan det og være til det bedre, siden samarbeidet med den gamle sportssjefen i LSK, Jan Åge Fjørtoft, ikke alltid var av ypperste kvalitet.

                    – Det gikk litt smått med meg og Fjørtoft ja, sier han tørt til Skeids hjemmeside.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #11
                      NRK Møre og Romsdal

                      AaFK-trener Kjetil Rekdal mener Henning Berg har fått Lillestrøm til å bli et mer spillende lag.

                      Laget er ikke lenger bare spark og spring, sier Rekdal før søndagens hjemmekamp mot "kanarifuglene". Kjetil Rekdal er snar til å legge til at heller ikke Henning Berg kan trylle.
                      AaFK-trener Kjetil Rekdal mener Henning Berg har fått Lillestrøm til å bli et mer spillende lag.

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #12
                        lsk.no

                        Kjøp billetter til LSK-VIF

                        Det ordinære billettsalget til LSK-VIF 13. april har nå startet. Kjøp dine billetter på LSKs utsalgssteder.

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13271

                          #13
                          rb.no


                          TRUER MED NEKT: Politimesteren i Tromsø truer med å stenge TIL-LSK hvis ikke Alfheim-klubben stiller med bankgaranti for vaktholdet. Her Vidar Riseth fra fjorårets kamp på Åråsen. FOTO: GEIR EGIL SKOG
                          Uten politi – ingen kamp

                          Tromsø (ANB):
                          Politimester Truls Fyhn vil stanse hjemmekamper på Alfheim, dersom ikke Tromsø innfrir krav om bankgaranti.


                          Av TORJE D. JOHANSEN
                          Publisert 03.04.2009 - 07:23 Oppdatert 03.04.2009 - 10:30

                          Politimesteren bruker sterke ord i brevet han har sendt til TIL, i forbindelse med kravet om bankgaranti eller forskuddsbetaling på 300.000 kroner for vakthold ved klubbens hjemmekamper denne sesongen.
                          Kravet om garanti kommer etter at TIL var sen med betalingen i fjor.
                          «Jeg legger til grunn at TIL ikke har forstått alvoret bak vårt krav om bankgaranti eller forskudd. Hvis ikke TIL vil imøtekomme vårt krav kan det bli aktuelt med hjemmel i politilovens § 11, 4. og 7. ledd å stanse hjemmekamper», skriver Fyhn i brevet som er datert 30.mars 2009, og legger til at TIL risikerer «betydelig bot» ved overtredelse.
                          TILs neste hjemmekamp er mot Lillestrøm 18.april.
                          Den kan ifølge Fyhn bli stanset.
                          – Ja, det har vi hjemmel for, sier Truls Fyhn til Nordlys.
                          – Hele poenget med brevet er å få TIL til å forstå at det kravet vi har fremsatt er høyst alvorlig ment. Vi har ikke tenkt å tulle med dette. Hvis TIL velger å gi blaffen i hva politiet sier, så kan de bli straffet for det, sier Truls Fyhn. (ANB)



                          Foto Torgrim Rath Olsen, Nordlys/ANB arkiv Politimester Truls Fyhn er redd fotballklubben ikke vil gjøre opp for seg og krever derfor forskuddsbetalt eller bankgaranti før politiet stiller opp på Alfheim.




                          Egen kommentar: Flytt kampen til Åråsen!

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            #14
                            Fædrelandsvennen

                            Riise har gode følelser for Ålesund


                            - Den saken er jeg ferdig med forlengst, sier Bjørn Helge Riise. ( Foto: Digitalsport )

                            Av: André Almløv
                            Publisert: 03.04.2009 kl. 12:42 , endret: 03.04.2009 kl. 12:48

                            Bjørn Helge Riise har lagt fjorårets supporterhets bak seg, og gleder seg til å besøke hjembyen med Lillestrøm.

                            Da Lillestrøm gjestet Ålesund i fjorårets serieavslutning serverte AaFK-supporterne Stormen en tirade av hets mot Riise og hans mor Berit.
                            Det førte til sterke reaksjoner, blant annet fra Aalesund-trener Kjetil Rekdal, som nå har bedt publikum ta Riise godt imot på søndag.

                            Ubehagelig
                            - Den saken er jeg ferdig med for lengst. Det var en ubehagelig opplevelse, men jeg har skværet opp med klubben og supporterne. Jeg har alltid hatt gode følelser for både Ålesund og klubben, og jeg ønsker dem det beste, men bare ikke på søndag, sier Riise, proppfull av selvtillitt etter en meget god landskamp mot Finland på onsdag.
                            - Det var utrolig viktig for meg å prestere på landslaget. Det betyr også mye for LSK fordi alle ser at formen er stigende, sier Riise, som imponerte som indreløper med flagget på brystet.
                            Men rollen sentralt på midten kan han trolig se langt etter i Lillestrøm-drakta.
                            - Jeg vet at Bjørn Helge kan spille godt sentralt, men han er kantspiller hos oss fordi vi er godt dekket sentralt. For oss gjør han den beste jobben som kantspiller, sier LSK-trener Henning Berg.

                            Slo IFK Göteborg
                            Lars Kristian Eriksen er tvilsom foran kampen mot gamleklubben Aalesund. En vond hofteleddsbøyer kan tvinge ham til å stå over. Dermed kan det være duket for unggutten Stian Ringstad(17), som imponerte som venstreback i vinterens treningskamper etter overgangen fra 2.divisjonsklubben Eidsvold Turn.
                            Andre forandringer blir det trolig ikke på laget som til nå har spilt 1-1 i sesongens to første seriekamper, borte mot Stabæk og hjemme mot Viking. Under landskamppausen var LSK i Sverige og slo IFK Göteborg 2-1 i en treningskamp. Olivier Occean ble rapportert i storform, og sto bak seieren med en scoring og en assist til Magnus Myklebust.

                            Trolig lagoppstilling mot Aalesund (4-4-2): Otto Fredrikson – Håvard Nordtveit, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Stian Ringstad (Lars Kristian Eriksen) – Bjørn Helge Riise, Khaled Mouelhi, Alhassane Dosso, Magnus Myklebust – Olivier Occean, Arild Sundgot.

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              #15
                              lsk.no

                              Myklebust: - Vi er klare som egg

                              Magnus Myklebust reiser til Ålesund med både selvtillit og tro på eget lag.

                              Kommentar

                              • KrisB
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2008
                                • 2923

                                #16
                                LSK.no



                                Rekdal: - Ingen reprise av fjoråret
                                Søndag spiller LSK mot Aalesunds FK på Color Line stadion. Kjetil Rekdal har ingen tro på at hjemmelaget nok en gang vinner 3-0 over LSK.

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  #17
                                  RB


                                  FØRSTEMANN: Tre unge spillere som kommer til å få spilletid i LSK. Stian Ringstad (i midten) er først ute. Men både Bjørn Bergmann Sigurdarson (t.v.) og Ruben Gabrielsen kan følge etter i løpet av året. FOTO: GEIR EGIL SKOG

                                  Guttedrøm i oppfyllelse

                                  ÅRÅSEN:
                                  I morgen går guttedrømmen i oppfyllelse for Stian Ringstad. Da får han sin seriedebut for LSK mot Aalesund.

                                  Av Per Kristian Torvik
                                  Publisert 04.04.2009 - 06:30

                                  – Ambisjoner om dette har jeg hatt lenge. Men å spille Tippeliga som 17-åring er mer enn jeg kunne drømme om, sier Stian.
                                  Med Lars Kristian Eriksen ute med skade, er det klart for debuten. Den trodde mange skulle skjedd allerede mot Stabæk. Da kom Håvard Nordtveit direkte fra London og inn på laget.
                                  – Jeg skjønner godt at en spiller fra Arsenal tok plassen. Jeg har ingenting å klage over. Forsvaret har gjort det bra så langt. Jeg er bare glad over å ha fått spille så mye i vinter som jeg har.

                                  – Gjør som jeg pleier
                                  Stian regner med at det kommer til å krible litt ekstra søndag. Selv om han blant annet spilte godt mot den russiske seriemester Rubin Kazan på La Manga, er den første kampen i serien noe annet.
                                  – Rammen rundt med masse folk og stor stemning blir spesielt. For meg handler det bare om å gjøre det samme jeg har gjort før. Greier jeg å konsentrere meg om det, kommer det til å gå bra.
                                  – Slik Aalesund har spilt til nå, ser det ut til at Peter Kopteff kan bli mannen å passe på for deg?
                                  – Han er venstrebeint. Det blir en utfordring. Jeg må passe på at han ikke får lov å gå innover på banen.
                                  – Du tok frisparkene og cornere i vinter. Kanskje det blir en målgivende?
                                  – Jeg skal vel ta dødballene fra høyre inn i feltet. Ingenting ville være bedre om det ble mål på en av dem, sier Stian.

                                  Ungdomslinjen
                                  LSK-trener Henning Berg kommer dermed å stille med en 17-åring og en 18-åring i forsvaret på Color Line stadion.
                                  – Håvard og Stian spiller fordi de er gode nok. For Stians del er formen som den var før serien startet. Han skal bare glede seg. Gjør han det han pleier er det godt nok, sier Henning.
                                  Kaptein Frode Kippe har spilt med en unggutt ute til høyre for seg i forsvaret. Rett ved siden av får han en enda yngre kar som venstre back.
                                  – Det er jeg helt sikker på kommer til å gå bra. Håvard har gjort en solid jobb. Stian var trygg og god gjennom hele vinteren. Han må bare stole på det han kan.
                                  – Du har skrevet kontrakt ut sesongen 2012. Da er du 34. Hvor lenge blir det til du blir utfordret av en tenåring?
                                  – De får bare komme, så får vi se. Jeg har ikke tenkt å gi meg på lenge. Er jeg god nok, kommer jeg til å spille lenger enn 2012, sier Frode Kippe.

                                  PS: LSK stiller med tre mann under 20 år i morgen – Nordtveit, Ringstad og Dosso. På gårsdagens trening kunne det se ut som 20-åringen Edwin Eziyodawe får sjansen fra start på bekostning av Arild Sundgot som spiss. Henning Berg sier han ikke har bestemt seg.

                                  Kommentar

                                  • KrisB
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2008
                                    • 2923

                                    #18
                                    LSK.no



                                    Henning Berg: - Vi utvikler oss hele tiden
                                    Det er kun et døgn igjen til LSK spiller mot Aalesunds FK på Color Line stadion. Henning Berg ser fram til oppgjøret.

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      #19
                                      RB


                                      STARTER? Hassane Dosso kan få følge av kameraten Edwin Eziyodawe (t.v.), slik at begge afrikanerne får starte mot Aalesund i kveld. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK

                                      Edwin fra start?

                                      ÅRÅSEN:
                                      LSK-trener Henning Berg har nok bestemt seg. Men om han lar Edwin Eziyodawe debutere fra start mot Aalesund på bekostning av Arild Sundgot, vil han ikke bekrefte.

                                      Av Per Kristian Torvik
                                      Publisert 05.04.2009 - 06:30

                                      – En tett vurdering mellom to gode spillere jeg må tenke litt mer på, sier Henning Berg.
                                      På lagets siste trening før kveldens oppgjør på Color Line stadion var nigerianeren inne i formasjonen sammen med Olivier Occean hele tida. Da så det unektelig ut som om han følger sin afrikanske kamerat Dosso. De to kan for første gang spille sammen fra start i Tippeligaen.
                                      – Hovedgrunnen var at jeg vet hva Arild Sundgot står for. Nå hadde jeg lyst til å vurdere Edwin nøyere, sier Henning.

                                      Annerledes
                                      – Hva får du med ham, som du ikke gjør med Sundgot?
                                      – Edwin er uberegnelig, har gode vendinger og gjør det uforutsigbare med ballen. Arild er en måltjuv, som jeg vet leverer.
                                      – Jeg er ganske sikker på at begge kommer til å spille i kveld. At begge har lyst til å starte, er det ingen tvil om.
                                      Den som får sjansen vil få en skjerpet og formsterk Olivier Occean ved sin side. Han misset mange sjanser mot Viking, men scoret en gang. Mot IFK Göteborg fulgte han opp med nok ett.
                                      – Ollie er i fint slag. Mot IFK spilte han meget bra. Timingen blir bedre og bedre. Det samme gjør bevegelsene. Og han kommer til mange sjanser.

                                      Revansj
                                      – Oppgjøret er en liten revansj, i og med at dere tapte 0-3 der i fjor?
                                      – Det var en spesiell kamp, siden vi fornyet kontrakten helgen før. Kampen mot Rosenborg ble en utladning for hele sesongen. Men vi er alle klare for å kjempe for ta tre poeng.
                                      LSK-treneren vet at det ikke blir lett.
                                      – Dette blir som alle kamper i serien, tett og jevnt. Vi gjorde mye bra i de to første kampene og har hatt en fin stigning i det vi har jobbet med. Jeg håper vi vil være like solide bakover som før i år.
                                      – Noe spesielt med Aalesund?
                                      – Aarøy på topp er annerledes enn det andre lag har. Som lag er nok Aalesund mer lik Viking av de to vi har møtt så langt, sier Henning Berg.

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        #20
                                        lsk.no

                                        På plass i Ålesund

                                        Søndag ettermiddag var LSK på plass i Ålesund. Det er kun noen timer igjen til kampstart på Color Line stadion:

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎