Lønnsnivået

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    Lønnsnivået

    Uten at jeg igjen skal bli beskyldt for å være pessimisten over alle pessimister, så har jeg de siste dagene tenkt litt rundt lønnsnivået i LSK.
    Påsan, Søgård, Kippe - og snart Kasey - har neppe gått ned i lønn i de nye kontraktene.
    Riise er ung, men sikkert like pengebevisst som resten av familien sin....
    Powell, Koren og Arild går heller ikke rundt på minstelønn.
    Dersom LSK har økonomiske muskler som jeg ikke har oversikt over til å bære dette, så er alt helt flott. Hvis ikke så bærer dette mye mer preg av gambling. En gambling som trolig krever jackpot - dvs rask sportslig suksess og derigjennom økte inntekter.
    Nå har mange av oss etterlyst mangelen på gambling tidligere, f eks etter 2001-sesongen hvor vi var klare for CL-kvalikk. Da gjorde vi ikke en dritt, nå har vi gjort masse.
    La oss håpe vi sitter med de riktige kortene.

    mvh
    perta
    Mvh
    Gammer´n (Per T)
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

    #2
    Jeg vet ikke jeg perta, klubben har hele tiden vært veldig klar på at lønnsnivået skal ned, og Per Berg har vel vært en pådriver for dette. Jeg vil tro at grunnlønnen går ned, og at mulighetene for høyere bonuser enn det som har vært er tilstede. Jeg får meg ikke til å tro at Per Berg plutselig tillater at pengene skal renne i strie strømmer ut av klubben igjen. Til det er han altfor resultatorientert og blåruss-anlagt.

    Petter

    Kommentar

    • gamle-perta
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2418

      #3
      Jeg vet ikke jeg perta, klubben har hele tiden vært veldig klar på at lønnsnivået skal ned, og Per Berg har vel vært en pådriver for dette.
      Sikkert mye rett i det, og samtidig er jo markedet for spillerne langt tøffere i dag. Selv om Brann, RBK og pEnga presser opp lønnsnivået her i landet, så har også jeg inntrykk av at det fleste andre klubber er mer edruelige.....

      mvh
      perta
      Mvh
      Gammer´n (Per T)

      Kommentar

      • sniper
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 5254

        #4
        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
        Jeg vet ikke jeg perta, klubben har hele tiden vært veldig klar på at lønnsnivået skal ned, og Per Berg har vel vært en pådriver for dette.
        Sikkert mye rett i det, og samtidig er jo markedet for spillerne langt tøffere i dag. Selv om Brann, RBK og pEnga presser opp lønnsnivået her i landet, så har også jeg inntrykk av at det fleste andre klubber er mer edruelige.....

        mvh
        perta
        Enig, spillerne har ikke samme mulighetene de hadde for 3-4 år siden. Det er flust av spillere uten kontakt i hele fotballverden. Også skal det sies at de som har signert trives meget godt i klubben, så det trenger nødvendigvis ikke være noe enormt hopp i grunnlønn.

        Petter

        Kommentar

        • gj
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3359

          #5
          Jeg frykter også dette.

          Men jeg antar at Per Berg står for en god del av finansieringen, så da får han også ta ansvaret nå - og ikke skylde på andre på neste årsmøte...

          Kommentar

          • blue
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2004
            • 1429

            #6
            Jeg tror hverken Påsan eller Søgård hadde spesielt gode kort på hånda hvis de ønsket seg et lønnshopp i kontraktsforhandlingene. Påsan har vært mye skada, og Søgård har ikke vært like god de siste par sesongene og han har ikke slått ut i full blomst som mange hadde ventet. Når vi nå har hentet Bjørn Helge, tror jeg Espen skal få slite med å komme inn i førsteelleveren så lenge Påsan er skadefri.
            Fugla 4 Life!

            Kommentar

            • demian
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Apr 2005
              • 228

              #7
              "så lenge Påsan er skadefri"

              burde vel stått "så fremt Påsan ikke er skadet"
              ULTRAS FELT C

              Kommentar

              • blue
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2004
                • 1429

                #8
                Opprinnelig skrevet av demian
                "så lenge Påsan er skadefri"

                burde vel stått "så fremt Påsan ikke er skadet"
                Hva er forskjellen :?:
                Fugla 4 Life!

                Kommentar

                • Ola
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1651

                  #9
                  [quote="blue"]Jeg tror hverken Påsan eller Søgård hadde spesielt gode kort på hånda hvis de ønsket seg et lønnshopp i kontraktsforhandlingene.quote]

                  Her tror jeg du tar feil. Strand hadde en meget god kontrakt med LSK og den ble ikke dårligere ved forlenging, den ble nok heller justert litt opp. Søgård hadde en middels lønning som ganske sikkert er justert opp minst et par hakk, for lang og tro tjeneste og god moral.

                  Jeg tror vi er med Brann og VIF helt der oppe, kanskje også på en andreplass i Norge. Jeg synes det er bekymringsfullt, selv om jeg vet han som skal skal betale for festen har godkjent det. Vi må huske at vår venn Per Berg ikke er noen Fredriksen eller Røkke...

                  Kommentar

                  • Ketil Cantona
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6813

                    #10
                    Jeg trur ikke Søgård eller Påsan har fått noe særlig lønnsforhøyelse men prestasjonskontrakter. LSK med investorene begynner¨å tenke i andre baner!

                    Kommentar

                    • Trondeo
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3062

                      #11
                      Får håpe de har gamblet riktig da...

                      Bare for å si det så er Per Berg naboen min^^ *min venn* :P

                      Kommentar

                      • bøllefrø
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2004
                        • 462

                        #12
                        Jeg er veldig bekymret for akkurat dette. Så en oversikt før seriestart, og der var vi helt i toppen når det kom til lønninger. Og det er utrolig når du tenker på at mange av de andre lagene har mye større "stjerner" på lagene sine. sånne høye lønninger krever suksess eller spillersalg, ellers går klubben konk. For Berg har ikke SÅ mye penger...

                        Jeg frykter at klubben kommer til å slite hvir vi ikke MINST kommer topp 4 og kommer ganske langt i RL, gjør det bra i cupen e.l. resultatene KAN være at gode spillere selges for tidlig, eller i værste fall at det går giga underskudd og Berg ikke vil skyte inn mer...

                        Dette ER faktisk et problem, som egentlig stammer fra gamle dager og Erlandsen gjorde ikke sakene bedre. Klubben under Arne var tydeligvis ikke verdens mest attraktive å spille for, og det kompenserte man med lønninger. Og det sliter vi med nå.

                        Kommentar

                        • Grusom B
                          Generalissimo Bellisimo
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6248

                          #13
                          Bøllefrø: Hvilke lag er det som har større stjerner enn oss? Rosenborg? Greit nok det. Søpla? Tja, kanskje en, men han er leiesoldat. Arason under tvil. Brann er jo greit nok, det stemmer i og med at dem har en stjernespekket stall.

                          Annet en disse er det jo ikke noen! Argumentet mitt her er jo for så vidt igjen at jeg ikke liker norsk media, men kan noen som faktisk følger med på fotball si at Robert Koren ikke er blant de ti største stjernene i norsk fotball? Og hva med Stoffe? Jeg kan garantere at han er den enkeltspilleren som er mest kjent i den norske serien i Scandinavia forøvrig. Kippe da? Er ikke han kanskje stjerne? Og hvis det er noen som har stjernepotensiale i tippeligaen må det jo være årets funn Michael Mifsud, som hadde vært oppe i tosifra hadde det ikke vært for den elendige norske linjemannstandarden.

                          Problemet er jo at vi faen ikke får noe dekning! Christian Grindheim blir griseroset opp i skyene og er nr. på blablaets børs, selv om han meg bekjent hverken har mål eller målgivende å vise til i år. Robert Koren på sin side har briljert i hver eneste kamp, har 2 mål og 5(?)målgivende, og hvor er han på lista? Forbanna drittmedia! Helvete så sint jeg blir.

                          Der rant det visst over igjen. Pussig åssen det skjer. Irriterer meg at det ikke finnes noe norsk ord for "rant".
                          Ni principe ni rey...

                          D10S!

                          Kommentar

                          • gamle-perta
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2418

                            #14
                            Argumentet mitt her er jo for så vidt igjen at jeg ikke liker norsk media, men kan noen som faktisk følger med på fotball si at Robert Koren ikke er blant de ti største stjernene i norsk fotball? Og hva med Stoffe?
                            Definisjonen av en stjerne er forskjellig fra hvem du spør og hvordan du ser på det.
                            Men i vårt mediesamfunn så vil nok de som er mest omtalt være de største stjernene. Som f eks Mikel var i mai, da han slo både politikere, kongelige osv i antall medieoppslag.
                            Sånn sett stiller nok Koren og Stoffe langt bak...
                            Og så kan man være uenig eller enig i den definisjonen på en stjerne, men annonsører og sponsorer studerer slike tall med lupe.

                            mvh
                            perta
                            Mvh
                            Gammer´n (Per T)

                            Kommentar

                            • pal
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2004
                              • 422

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
                              Irriterer meg at det ikke finnes noe norsk ord for "rant".
                              Opprinnelig skrevet av Bokmålsordboka
                              rant verb fortid (pret), renne
                              II renne rant [rann], rent (norrønt renna)
                              1 strømme elva rant stri / r- over
                              Ingen grunn til irritasjon der... altså.
                              hilsen pål

                              Kommentar

                              • Grusom B
                                Generalissimo Bellisimo
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6248

                                #16
                                pal: jeg håper virkelig det der var et forsøk på å være morsom...
                                Ni principe ni rey...

                                D10S!

                                Kommentar

                                • heidar
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2004
                                  • 2121

                                  #17
                                  Det gjelder å holde på spillerne i klubben, for at de kan være stjerner og bidra til at klubben får omtale i media. Bjarmann var stor, men allikevel såpass traust at avisene ikke gadd å skrive så mye om han. I dagens Lillestrøm-stall er det vel Koren og Michael som har størst stjernepotensiale, men de må prestere svært godt for å få det siden media foretrekker å skrive om norske spillere. Men har Bjørn Helge Riise bare litt av frekkheten til broren (og det har han sikkert, han er jo sunnmøring), så vil det garantert skape blest om klubben!! Lillestrøm-mafiaen er ikke død!!!!
                                  En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                  Endelig er mørketida over.

                                  Kommentar

                                  • gamle-perta
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2004
                                    • 2418

                                    #18
                                    Men har Bjørn Helge Riise bare litt av frekkheten til broren (og det har han sikkert, han er jo sunnmøring), så vil det garantert skape blest om klubben!! Lillestrøm-mafiaen er ikke død!!!!
                                    Tror også Uwe kan bli en "stjerne" for oss. Han herjet det halve året han spilte, fikk stor medlidenhet da han var syk og begynner nå å bli varm i trøya som trener - også i forhold til media. Utspill ala "Ber Tromsø-spillerne holde kjeft" - som sto i VG denne uka - er veldig bra! Ærlig trenere som snakker litt frekt får alltid stor oppmekrsomhet, se f eks på Keiko og Nordmark.

                                    mvh
                                    perta
                                    Mvh
                                    Gammer´n (Per T)

                                    Kommentar

                                    • bøllefrø
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2004
                                      • 462

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
                                      Bøllefrø: Hvilke lag er det som har større stjerner enn oss? Rosenborg? Greit nok det. Søpla? Tja, kanskje en, men han er leiesoldat. Arason under tvil. Brann er jo greit nok, det stemmer i og med at dem har en stjernespekket stall.

                                      Annet en disse er det jo ikke noen! Argumentet mitt her er jo for så vidt igjen at jeg ikke liker norsk media, men kan noen som faktisk følger med på fotball si at Robert Koren ikke er blant de ti største stjernene i norsk fotball? Og hva med Stoffe? Jeg kan garantere at han er den enkeltspilleren som er mest kjent i den norske serien i Scandinavia forøvrig. Kippe da? Er ikke han kanskje stjerne? Og hvis det er noen som har stjernepotensiale i tippeligaen må det jo være årets funn Michael Mifsud, som hadde vært oppe i tosifra hadde det ikke vært for den elendige norske linjemannstandarden.

                                      Problemet er jo at vi faen ikke får noe dekning! Christian Grindheim blir griseroset opp i skyene og er nr. på blablaets børs, selv om han meg bekjent hverken har mål eller målgivende å vise til i år. Robert Koren på sin side har briljert i hver eneste kamp, har 2 mål og 5(?)målgivende, og hvor er han på lista? Forbanna drittmedia! Helvete så sint jeg blir.

                                      Der rant det visst over igjen. Pussig åssen det skjer. Irriterer meg at det ikke finnes noe norsk ord for "rant".
                                      helt enig i at vi har mange bra spillere, men med "stjerner" mente jeg etablerte navn som i utgangspunktet kan kreve mer lønn. Eksempler er Branns Andresen, Scharner, Kvisvik (lokalhelt), Winters, Sæternes. Rævbk (gidder ikke ramse opp alle landslagsspillerne der), Søpla: Ivers, Arason og endel flere etablerte, kan f.eks. ikke tenke meg at Brocken er billig å lønne...

                                      Uansett mente jeg bare å sette fingern på at når vi har lønnsnivå på linje eller OVER noen av disse krever dette umiddelbar tilbakekalling av $$ i form av å gå lang i cuper, RL etc.

                                      Kommentar

                                      • CocaJerry
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 2532

                                        #20
                                        Helt enig med Grusom i absolutt alt han sier angående media og stjerner (+ irritasjon). Dette med lønn veit jeg ikke nok om til at jeg tørr å si så mye, men jeg har stor tro på at en eLSKende foretningsmann som Per Berg kan og vil gjøre sakene sine godt.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎