Lsk-vif

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    Karakterbok Lsk-vif

    Nok et hjemmetap for verdens mest bedritne møkkaklubb, men denne gangen var det i det minste grovt urettferdig. Vi er elendige i førsteomgang, men det er i det minste vi som er dårlige, ikke VIF som er gode. Dette med unntak av Daniel Fredheim Holm, som snart må se til å komme seg til en klubb hvor hans kvaliteter kommer til sin rett. Han er bortkastet i et slikt lag, og det er om ikke annet synd for landslaget. Vi skal selvsagt ikke skyve under en stol at Mos scorer et pent mål i andreomgang, men så skal det heller ikke under noen annen stol at begge målene er Ottos feil. Vi kan uansett trøste oss med at vi leverte en veldig god andreomgang, og at vi i Stian Ringstad, Ruben Gabrielsen og Mathis Bolly besitter fremtidige landslagsspillere. Dette var et urettferdig resultat, og uavgjort eller knapp hjemmeseier ville gitt et mye mer korrekt bilde av kampen. Det forhindrer imidlertid ikke at det må påpekes at de rutinerte spillerne leverer en elendig førsteomgang, og at Olivier Occean og Otto Fredriksson leverer nok en elendig forestilling. Begge bør være klare for benken.

    Otto: 2
    Har direkte skyld i det første målet, hvor han er på helt forferdelig bærtur, og slipper inn på nærmeste stang fra skrå vinkel på det andre. Slikt skal ikke skje, og når vi trekker inn at han var elendig i distribusjonen med både armer og bein(at han sliter med låret forklarer ikke at han ikke klarer slå en enkel timeterspasning) samt generelt manglende trygghet og ro, bør det være en enkel konklusjon at Andre Hans(s?)en bør få muligheten de kommende ukene. Han var nemlig svært god i vinter, og fortjener sjansen.

    Ruben Gabrielsen: 6 BB
    Omstendighetene tatt i betraktning var vår yngste spiller også vår klart beste. Måtte bytte side etter en halvtime da Ringstad måtte gå av, men tok umiddelbart luven av Dawda Leigh med noen saftige tacklinger. Ble litt ivrig noen ganger og bommet på headinger, men i det hele og store var dette svært sterkt av syttenåringen. Ble rundlurt på 2-0, men akkurat den finta ville Torgeir Bjarmann gått på også. Svært god offensivt da han fikk spille på riktig side. Snakker vi landets største talent? Vi har funnet gull her.

    Kippe: 4
    God i lufta, ikke god på bakken. Blåser ballen altfor ofte til himmel and far, far away når ro og litt hevet hode ville gjort susen mye bedre. Slet selvsagt voldsomt med en av ligaens beste spillere, Daniel Fredheim Holm, men det gjør alle. Bør uansett heve seg etter en skjelven seriestart, og må begynne å bruke venstrebeinet slik venstrebeinte vanligvis bruker venstrebeinet. Bare se på meg, for eksempel.

    Nordtveit: 5
    Reddet oss med noen lekre tacklinger i begge omganger, og skal ha kudos. Det er ikke lett for en attenåring å måtte omstille seg fra en posisjon til en annen i en slik kamps hete, men Nordtveit klarte det brillefint. Har ikke en spesielt god innleggsfot, men slår noen pasninger som er helt nydelige. Bare så synd at mottageren ved flere tilfeller ikke har teknikk eller førstetouch.

    Ringstad: 6
    Veldig, veldig god halvtime før han ble skadet. Denne gutten er sammen med Afromotparten på andre siden og Holmliafantomet fremtiden, og det holder til at jeg ikke klarer å ta denne kampen altfor tungt. Det gjør et såret kanarihjerte godt å se at fremtiden i det minste er lys selv om presens suger død grevlingpels. Posisjonerte seg som en trettiåring, var tryggere med ballen enn noen andre, og bidro også godt fremover. Bør være spikret på venstreback etter dette.

    Mouelhi: 3
    Åpnet begge omgangene som midtbanekrigens ener, men var elendig utover i første omgang, og ikke veldig mye bedre i andre omgang da den begynte å ebbe ut. Forferdelig pasningsspill, men noe av duellspillet han viste i andre omgang tyder på at formen kan være i emning. Lider under forholdene, men det burde han uansett være vant til nå. Plassen bør være truet.

    Søgård: 4
    Marginalt bedre enn partneren, og viste god duellstyrke spesielt i andre omgang. Er imidlertid ikke god nok med ballen i beina, og pasningspillet har ingen kreativ gnist. Bør ikke være førstevalg, desverre.

    Riise: ikke lenge nok til å få karakter
    Viste gode takter og sugende, dynamiske løp, men måtte selvfølgelig ut med skade. Om dette er alvorlig har vi et stort problem.

    Myklebust: 3
    Fikk aldri ballen, men prøvde i det minste å utfordre og spille fotball på bakken. Utrolig uheldig når ballen traff ham i hælen, men så kan man jo faktisk spørre seg hvorfor i alle dager Occean skjøt i det hjørnet hvor det sto tre spillere og ikke i motsatt hvor det var helt åpent. Må heve seg, for om Riise er klar neste runde bør Bolly få plassen hans.

    Arildo: 4
    Kom aldri ordentlig inn i kampforløpet, men viste med et halvkeitet brassespark at han aldri burde vært tatt av banen. Har innstinktet og intelligensen makkeren hans fullstendig mangler, og ville vært en mye bedre partner for Edwin, som fremstår som vårt beste spiss(glem AaFK, han burde aldri spilt under slike forhold). Kan sentre, kan dempe, kan avslutte. Hvorfor ble han byttet ut?

    Occean: 1
    Hårreisende dårlig, og bør benkes og selges til sommeren. Alt offensivt spill stopper opp med en gang han får ballen. Viser igjen sin betydelige evne til å treffe ballen ikke i det hele tatt, og er gjennomført uintelligent i valgene sine. Kommer til en gigantisk og ferdigscoret sjanse etter strålende arbeid av Bolly, men presterer å bruke vrista mot et overbefolket hjørne i stedet for å bredside inn i det åpne på motsatt side. Helt håpløs defensivt, hvor han aldri klarte å heade en ball fremover, til alt overmål klarte han å toppe det hele med et selvmål det ville vært enkelt å bare la sprette på pappen og dermed over. BENKEN!!!

    Innbyttere:

    Riseth: 3
    Jeg så ham knapt, og lurer litt hva han faktisk foretok seg på banen. Forsvaret ble imidlertid roligere med hans inntreden, og det må jo ansees for å være positivt.

    Bolly: 5
    Gang på gang snytt for frispark da dyttesniken Storbæk konsekvent brukte armene for å stoppe ham, men noe annet regner vi ikke med når det er Tommy Skjerven som dømmer. Har et alldeles vidunderlig steg, herlig teknikk, rykk, pasningsfot, skuddfot... I det hele og store. Bolly bør starte neste kamp, noe annet ville være helt latterlig.

    Edwin: 5
    Fremstår som vår klart beste spiss i dag. Uforutsigbar, kreativ og skuddvillig fremstod han som selveste antitesen til "makker" Occean. Bør være fast med mindre forholdene er som i Aalesund. Gir oss noe vi ikke har hatt siden Mifsud begynte sutreparaden sin.

    Tommy Skjerven: 2
    Dømmer fryktelig svakt, og roter til flere corneravgjørelser på det groveste. Lar Storbæk jukse Bolly ut av balanse gang på gang, og dømmer alle fifty-fifty i søplas favør. Har aldri dømt godt når Lillestrøm har stått på en av banehalvdelene.

    KFL: Jeg vet ikke. Vålerenga kjerke hørtes bedre enn Lillestrøm er de beste/heia heia, og da blir det bare for dumt. Jeg håper virkelig ikke mikkinga ga et riktig bilde av tribunekampen.

    Jeg klarer ikke helt ta dette så tungt. Vi var det beste laget, i alle fall i andre omgang, og det i så stor grad at det fikk førsteomgangen til å se jevnspilt ut. Igjen snørrer spillerne over hele banen, og nå må dette tas tak i. Vifs mål kommer begge på dårlig keeperspill, og gir riktig inntrykk av bydelsklubben ubegripelige flaks og heldige marginer kampen i gjennom. Vi fortjente ikke å tape dette, men sånn er det når karma er ei hore, eventuelt noe er galt med kosmos. Ungguttene lyser opp dagen, og sammen med det faktum at VIF vil få falsk selvtillit og fornyet tillit til Andresen gjør at det går an å finne trøst. Jeg tror virkelig at VIF vil rykke ned i år, og jeg er sikker på at vi vil ta grusom hevn på Ullevål.
    Ni principe ni rey...

    D10S!
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

    #2
    Spillerbørs LSK-vif

    Otto 2 roter på begge måla+at han mister ballen gang etter gang,,,i Ottos forsvar så har han diadora hansker og sko.
    Ringstad 5 grei det lille han fikk spilt.Bra fart.
    Håvard 4 Grei som stopper ,men faktisk litt bedre som back.
    Kippe 6 Den som greier seg best i forsvaret i dag + for målet.
    Lunan 4 Grei debutt på unggutten ,har bra fart og bra teknikk.Men sleit voldsomt med dårlige sko og dårlige pasninger,lurt trill rundt på 0-2 målet..
    BHR 5 Starta bra det lille han fikk spilt...
    Fetsund 5 Du veit hva du får av denne gutten,men ligger for lavt i banen.
    Kiko 1-4 en forferdelig 1 omg hvor han gjorde alt feil, spilte seg litt opp i 2 omg. Men Kiko dette holder ikke mål,nå har du vært her i 3 år og kun spilt 3 bra kamper( på tide med benken ?????)
    Mykle 3 Så han nesten ikke i dag,,elendige sko på han og detter jo hele tida...
    OO 3 Virker direkte klønete på bløte baner, teknik som en 10 åring..
    Legenden 2 Mangler fart,vinner ikke en duell(rett og slett fordi han ikke har fart nok til å komme i en)

    Edwin 5 kommer inn som et friskt pust og kunne med litt flaks scoret 2 mål på fine skudd.
    Bolly 6 har Tommy steget,med litt mere selvtillit har vi en stjerne her..
    Riseth 4 Mangler kamptrening,men jeg syns det blei litt tryggere bak når han kom inn...
    Kfl 6 starter bra og det er bra trøkk,men etterhvert som ting går som det går så er det ikke lett.Hvor var Tifoen..
    klanen 7 bra trøkk og fin Tifo .

    Kommentar

    • Torsi
      Medlem
      Møteplager
      • Apr 2007
      • 80

      #3
      jeg er uenig i slakten av OO as.. han spilte seg opp i 2 omgang. kom til et par veldig store sjanser.. bl.a et skudd som ihvertfall ikke jeg så komme.. og at ruben får banens beste er merkelig.. mye fall og feilpasninger der gitt...
      Aldri alene til Åråsen (eller ullevaal??) :D

      Kommentar

      • Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6248

        #4
        Av alle de elendige pasningsprestasjonene i dag var overhodet ikke Gabrielsen blant de verste. Og alle sklei, så den går jeg heller ikke med på. Mos lurte ham en gang, utover det var det ingen som kom forbi ham. Stor debut av en syttenåring som knapt har spilt senior før, og som atpåtil måtte bytte side etter en halvtime. Omstendighetene tatt i betraktning var han vår beste, og det står jeg på.

        OO fortjener all slakten han får, han er håpløs i dette laget, og passer overhodet ikke inn. Velger så å si alltid feil, og ødelegger all offensiv rytme og fremdrift. Han tapte vel alle hodeduellene han var i også, og de han vant headet han bakover. At han kom til sjansen på Bollys innlegg var vel og bra, men han satte den i feil hjørne, og den var uansett ferdigscoret. Jeg går utifra at skuddet du ikke så komme er et tilfelle "ser ikke forskjell på negrene", de overraskende avsluttningene kom fra Edwin, som var mye bedre enn ham.
        Ni principe ni rey...

        D10S!

        Kommentar

        • Oddis
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 2744

          #5
          Er enig i at når Occean fikk ballen, så stoppa absolutt alt opp.. Til og med løpa til medspillerne stoppa opp virka det som..
          Med Kiko mener jeg du var snill... Sånn jeg så det begynte han først å jobbe etter ca 70-75 min.. Nesten ikke en pasning som sitter og det er for dårlig for en midtbanespiller..
          Resten er jeg stort sett enig i!
          Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

          Kommentar

          • Kaizer
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Nov 2006
            • 139

            #6
            Så etter årets første kamper så kan en kanskje spørre seg om Fredrikson er den fantastiske keeperen enkelte ville ha meg til å tro han var forrige sesong når jeg stilte spørsmål rundt akkurat kvaliteten eller mangel på sådan i spillet hans.

            Er stort sett enige i karakterene, men mener Gabrielsen bør trekkes mist to karakterer for 0-2 målet.
            "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

            Kommentar

            • Kanarifugl84
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2007
              • 2319

              #7
              Gir du OO 1, bør du også vurdere din egen karakter til Kiko. Skjønner at han er en favoritt, men det bør kunne kreves mer for å fortjene hele tre øyen på tier-terningen. Min mening, håper den kan respekteres.

              Alt i alt: det virker som det er svært få i svart og gult som hater bydelslaget. Akkurat det er terningkast 1.

              Kommentar

              • Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

                #8
                Kiko er knapt noen favoritt hos meg, han var et lysglimt i fjor, men har åpnet årets sesong fryktelig svakt. Han får treeren for flere veldig gode ballgjenvinninger i andre omgang, utover det er han også på pinnenivå.
                Ni principe ni rey...

                D10S!

                Kommentar

                • Jan Banan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2004
                  • 809

                  #9
                  Gabrielsen gjør først feilpasningen som leder til situasjonen der vi blir liggende under null en. Han blir så rundlurt på null to. Han sklir rundt som Bambi, virker usikker og stresset, blir veik i én mot én og jeg var nær ved å gråte da jeg så ham komme ut på banen etter pause. Denne gutten er ikke moden for spill i slike kamper. Å hevde at han var vår beste ville i mine øyne betydd at resten av laget lå igjen i garderoben med langt fremskreden ebola.
                  - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                  Stuart Baxter har forstått det.

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7029

                    #10
                    Kbok, LSK-VIF

                    Blir en kortvarig affære i kveld, jeg er mør og lei etter å ha bært 800 kilo kamerautstyr for TV2.

                    Men:
                    LSK - FK Sædklut 1-2
                    Sjanser: Omtrent likt, la oss si 5-5
                    Cornere: Aner ikke

                    Et skikkelig pissetap mot søpla, men det svir ikke så fælt som jeg hadde fryktet. Vi blir solgt på en elendig førsteomgang (let's party like it's 2008). Andreomgangen er enveiskjøring, og bare det simple faktum at vi ikke har offensiv slagkraft gjør at vi ikke dunker inn tre-fire på dem.

                    Jeg må si meg enig i det folk flest sier om OO her: Jeg begynner å bli lei selv. Inntrykket mitt av kampen i dag ble naturlig nok sterkt preget av min posisjon (gjennom en kameralinse rett over slusa), men selv om min jobb var å filme trenerbenkene kampen igjennom, og jeg derfor ikke fikk fulgt med på kampen spark for spark, kunne jeg ikke unngå å legge merke til det som irriterte meg i hele fjor - ja, ta gjerne med 2007 også:

                    Legg merke til når våre spisser får ballen spilt opp i beina. Arild Sundgot er i disse situasjonene orientert, står på tærne, møter ballen, demper og gir den fra seg. Occean står på hæla, virker sjokkert over at ballen kommer hans vei, og lar migpungen som markerer ham få smyge foran, bryte og skape brudd. Jeg syntes dette ble helt påfallende i dag, og synes Henning byttet ut feil spiss. Hvis vi skal spille med en stor og en kjapp der foran, er vi avhengige av at han store vinner duellene sine og får lagt av til han kjappe. Sundgot vinner duellene sine, Occean gjør det ikke.

                    Jeg filmet altså matchen i kveld, men har i etterkant sett størsteparten av kampen i opptak og konkluderer følgende:

                    Fredrikson 3 (3-3) - Har tapt seg voldsomt fra i fjor. Virker nå ubesluttsom i mange av spillets faser, og er tilsynelatende minst et par hakk tregere enn før de mange skadeplagene satte inn. Må ta 0-1 på sin kappe (leser situasjonen helt feil) og ville også ha reddet 0-2 om han var i form. Fremstår ikke som et udiskutabelt førstevalg. Plassen bør være truet.
                    Gabrielsen 5,5 (6-5) - Glimrende debut, alderen tatt i betrakning. Veldig, veldig god i starten av kampen og i de periodene der vi førte. Viste der god ballbehandling, plenty av muskelkraft og offensiv vilje. Får trekk for 0-2, der han blir solgt på en billig finte. Likevel en glimrende debut av en mann jeg er glad vi har i våre rekker.
                    BB Kippe 5,5 (5-6) - Grei førsteomgang (men lå for langt foran i feltet på 0-1), god andreomgang. Krones med scoring. Helt greit, men blanda drops med ballen i beina i dag. Sleit med Fredheim Holm, brukte en halvtime på å tilpasse seg. Dugelig innsats fra Frode.
                    Nordtveit 5 (4-6) - Mye ulikt med ballen i beina i dag, uvant mye. Stort sett god. God spilleforståelse, ligger ofte godt plassert og leser spillet bedre enn sine makkere der bak.
                    Ringstad 5 - Ikke like imponert av Ringstad som GrusomB er i dag, men god hjemmedebut likevel. Sleit stort med Dawda Leigh, men trygg med ballen. Ivrig etter å igangsette og doble på kanten. Noe naiv i mange av de defensive valgene.
                    Riise - Veldig god før Hagen kvestet ham. Mye av kampplanen var helt klart å få ham til å trekke inn sentralt, få Sundgot-Occean til å binde opp hver sin stopper og skape luker for ham å løpe i. Uhyre dårlig nytt for LSK hvis han blir lenge borte.
                    Mouelhi 3 (1-5) - Uhyggelig rævva førsteomgang, kanskje hans verste noensinne i LSK. Mye bedre den første halvtimen etter pause, men ikke godt nok. Har hatt en negativ utvikling siste halvår og bør være kandidat for benken nå.
                    Søgård 5 (4-6) - Jo, vi veit jo hva vi får. Var rusten før pause, mye hvassere og mer involvert etterpå. Har likevel ikke noe å tilby i kraft av offensive egenskaper, og med en slik midtbanekonstellasjon som Henning ser ut til å foretrekke ser jeg ikke at han kan påberegne en startplass. Likevel klart best av de to sentrale i dag.
                    Myklebust 3 (3-3) - Like dårlig i begge omganger. Stort sett usynlig på venstresiden, lett mat for Storbæk på den andre. Avverget Occean-scoring. Uheldig der, selvsagt, men et godt bilde på Mykle på en dårlig dag. Enkel å lese, og med liten bevegelse rundt seg blir det tynt.
                    Sundgot 4,5 (4-5) - Hadde egentlig en kjempesjanse i første, umarkert inne i boksen på Riise-innlegg. Likevel fotballforståelse av en helt annen klasse enn makkeren i dag. Skjønner ikke hvorfor han ble tatt av. Uansett fungerer ikke OO-AS-konstellasjonen, og jeg håper Henning nå ser dette.
                    Occean 2,5 (2-3) - Sinker spillet vårt konsekvent. Den nevnte kroppsholdningen i forkant av oppspill er nevnt, men hodespillet? Jeg ville forvente at en såpass røslig og forholdsvis stor kar skal klare å vinne sine andeler hodedueller, men nei. Plasseringsevnen i forhold til ballbanen og oppspillene er alt for dårlige til det. Selvsagt uflaks som ikke scoret da han i stedet traff Myklebust, men jeg forstår fortsatt ikke hvordan Henning kunne tro at OO skulle være det store oppspillspunktet sammen med Edwin. Det kommer han aldri til å bli, og jeg synes han har fått nok sjanser til å bevise det motsatte. Benken neste.

                    ->Bolly 6: Kjapp, frisk og teknisk. Vålerenga lå lavt, som det ynkelige kujonlaget de jo tross alt er, og Bolly fikk lite plass å boltre seg på. Skapte likevel et helt annet trøkk rundt angrepene våre. Bør så absolutt få sjansen neste gang.
                    ->Riseth 4: Viste at han sårt mangler kamptrening før pause, men kom seg etterpå. Ikke det at han fikk stort å bryne seg på - rottene lå jo i mur foran eget mål. Likevel. Noenlunde greit, men ikke mer. Må ta ansvar framover sammen med Kippe slik skadesituasjonen er.
                    ->Edwin 5: Blir brukt feil (mottar alt for langt fra mål, og feilvendt), men viser likevel at han må bli involvert i mye større grad framover, helst sammen med Sundgot. Har et enormt fotballvidd, teknikk, rykk og tempo, og jeg fatter ikke at han ikke fikk sjansen fra start mot murbrekkerne til Vif.

                    Henning 3: OO-AS-konstellasjonen framgår i etterkant som uforståelig. Forsvarsrekka kom relativt godt fra det, men jeg synes Henning må revurdere sine to sittende, sentrale midbanespillere. Det fungerte ikke i Ålesund, og det fungerer ikke nå. Vi blir baktunge, og med OO-AS på topp reduseres vi til å lempe langt med åtte mann bak ballen. Da er det ikke rart vi ikke klarer å skape sjanser. Håper på Edwin, Bolly og Dosso mot Tromsø. Vi trenger flere strenger å spille på. (PS: Hvor er Bergmann?)

                    Kanarifansen 8: Jeg satt rett nok sju meter nærmere Kanarifansen enn Klanen, men at det var klasseforskjell på trøkket, variasjonen og intensiteten kan bare en døv mann benekte.
                    (GrusomB: Mikkinga kan sikkert i noen grad tilskrives at minst to lydmenn, pluss regisjefen, er velkjente viffere... :-))
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                      Gabrielsen gjør først feilpasningen som leder til situasjonen der vi blir liggende under null en. Han blir så rundlurt på null to. Han sklir rundt som Bambi, virker usikker og stresset, blir veik i én mot én o.
                      Veik 1 mot 1? Da har vi ikke sett samme kamp. Har sjelden sett en spiller gjøre ting så riktig i mange situasjoner 1 mot 1. Han leser hva motstanderen kommer til å gjøre gang på gang, med untak av målet selvsagt,

                      Er enig i at oppspillene hans var av laber kvalitet og husker feilpasningen før 0-1, men Kiko gjør ikke situasjonen bedre. Dessuten var det mange situasjoner mellom Ruben sin pasning til Kiko og målet deriblant to innkast fra hver sin side. Otto må ta på seg skylda for den. Jeg mener OO er uheldig på 1-0 målet. Resten av kampen var han udyktig.

                      Utstyr Gabrielsen med et par skikkelige fotballsko så kommer han til å ble en bra spiller. Positiv og villig offensiv og har også kvaliteter som er duganes med tia. Synes at han holder nivået greit til å være 17 år.

                      Edit: Trigz og jeg har sett samme fotballkamp. Er så og si enig i alle vurderingene.

                      Kommentar

                      • Jan Banan
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 809

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av KFL41
                        Veik 1 mot 1? Da har vi ikke sett samme kamp. Har sjelden sett en spiller gjøre ting så riktig i mange situasjoner 1 mot 1. Han leser hva motstanderen kommer til å gjøre gang på gang, med untak av målet selvsagt,
                        Jo, vi har nok sett samme kamp, men ikke trukket de samme slutningene. Flere situasjoner der han bli satt ut av spill med et enkelt vrikk med hoftene i kamp én mot én.

                        Jeg ble ikke det minste overbevist av Gabrielsen og sto slik på feltet at jeg var på høyde med nær sagt alt han gjorde defensivt i førsteomgang.
                        - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                        Stuart Baxter har forstått det.

                        Kommentar

                        • mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

                          #13
                          Forsåvidt greie konklusjoner i karakterbøkene.

                          Occean er forferdelig, tydeligvis totalt evneveik i alt annet enn det han kan. Medspillera mister trua når han får ballen. Edwin/Arild ser ut som en bedre kombo, selv om Arild var tannlaus i dag kom Edwin inn som et friskt pust.

                          Råner'n var god med enkle valg, mens Mouehli gjør ting håpløst komplisert kampen igjennom. Jeg forstår ikke hvorfor vi konsekvent spiller med to defensive midtbanespillere, sentral midtbane blir helt tannlaus offensivt. Mykle er anonym.

                          Nordtveit slår mye feil i dag, mens Ruben/Ringstad/Bolly gjør ting ok (med tanke på alder etc). Kippe er Kippe og Riseth rusten (som forventet).

                          Blæh! Ingen grunn til at noen skal få mer en enn 4'er....
                          Fugla mot nye høyder

                          Kommentar

                          • Yellow-not-jella
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2009
                            • 1606

                            #14
                            Ser opp igjen kampen, uten lyd og påvirkning. Virker som om objektiviteten er fløyet sin vei her inne.. Men-men, dette skal jo bare være moro.
                            Alikevel noen kommentarer.

                            Otto: 4. Dømmes for hardt, men junior på 1-0.
                            Rubengutt: 2/3. Det virker som Trigz og GB ikke helt har hengt med denne gang. Syns jeg. At Gabriel skulle være BB.. asså sitt ned å se kampen en gang til. Jeg var der ringside, usikkerheten var fæl.
                            Ja, han hadde smurt feil, men vi kan ikke bedømme etter kriteriet "hvis ting var annerledes" vel?
                            Og "Omstendighetene tatt i betraktning.." ; hva er det for noe? Går du en etappe i skiskytter-VM, glemmer å skru etter vinden + tok feil skipar, skal du slippe unna kritikk da?? Du skal dømmes for det som presteres, basta. Er vel litt tidlig å prate om gullfunn. Jeg så hvilken vei det bar, og satt å skreik oppå der (sorry barn og andre). Måtte ned og ut en tur og roe ned..
                            Moro å se'n startminuttene (treffer jo ingen med legget da). Grusom pass til Kiko etter 20 min. Så er det jamt slutt med offensive bidrag, det er stort sett å få sklidd rundt. Veldig glad i sklitaklinger, ingen Bratseth-stil riktig ennå. Men står opp defensivt i annen, bortsett fra en skliende bærtur der å. Flott målgivende tilslutt da, og Riseth sikrer jo ikke! Venstrebeinet? Hvor ble det av Ståle S... (har Stian seff..)

                            Håvard: 5. God kamp, enig. Virkelig vilje og forsøk offensivt i andre. Kombinerer med Mykle, Kiko, OO. Dette er gull..for Arsenal.
                            Kjepp: 5. Rydder opp i mye han.
                            Stian R: 4+ Skadet etter 24 minutter. Skyld i et fælt brudd (F.Holm). Ellers fin.
                            *Vidar: 3+. Inn for SR, helt surrete i første (rusten ja). Kommer seg. Sikrer ikke på 2-0.

                            Riise: 4+. Ut tidlig. Veldig ødeleggende for oss. Spelle ballen når Panzer kommer!!
                            *Bolly: 5/6. Kommer inn, og er vår beholdning. Nyyydelig steg. Helt vilt.
                            Søggen/Kiko: 5. Kan ikke gi mindre for den jobben disse to legger ned. Helt enormt å dekke så mye. Men skorter på de geniale trekka offensivt på slutten. Noe kritikk er berettiga.. Kiko kåret til vår beste i Dagbla bl.a.
                            Mouelhi spiller mot TIL. Garantert.
                            Mykle: 3+. Noe tamt ja. Prøver, men innlegga for lave. Skaper en sjanse midt i annen omg sammen med KM.

                            Arildo: 3. Spilte han? Borti ballen fem ganger, kommer løpende etter inn i boksen..
                            OO: 3+. Stakkars mann. Får INGEN gode innlegg på hue fra kant. Starter sjøl vår største sjanse ved å heade ut fra corner, går i ny duell så Bolly kan snappe, lavt innlegg til Ollie som gjør alt rett (ja, for keeper dekker høyre, OO bredsider til venstre. Se selv på vg-live). Men nei, snitter hælen på Mykle. ER et oppspillspunkt, men ikke så bra samarbeid med Edwin. Etter 73.min kommer endelig et klasseinnlegg. Fra OO sjøl! Fy f... for en kveld. Helt kronisk at innlegga generelt faller ned feil. Ikke last Ollie for det.
                            *Edwin: 5. Skaper to muligheter, herlig!

                            Forsvarsmessig er det fælt at vi ska komma i en sånn situasjon, men går seg vel til.
                            Glad jeg ikke skal ta ut spissene til neste kamp. Budsjetterer med lite points i nær framtid, men Brann borte er ikkno å være redd for. Gleder meg allerede. Blir mye poeng utover sommern!

                            Kommentar

                            • mooph
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2005
                              • 1496

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                              OO: 3+. Stakkars mann. Får INGEN gode innlegg på hue fra kant.
                              Nettopp. Dette utgjør hovedankepunktet mot ham; Occean tilfører lite til laget/spillet når kantspillet uteblir. Dette bør han gjøre i større grad for fortsatt å kunne beholde plassen.
                              Fugla mot nye høyder

                              Kommentar

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎