Tromsø-LSK, Alfheim, lørdag 18. april kl. 16

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    Opprinnelig skrevet av KrisB
    Nå brukte Berg alle sine bytter. At Nosa Igiebor fikk spille var greit, bra og se hvordan han er og sånt. Byttene Edwin og Essediri sier seg selv, pga målet.

    Akuratt nå så ser det ut som om Berg brukte byttene sine bra.
    Jeg tenkte vel i første rekke at Bolly burde spille fra start..

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      Deilig med poeng i dag, det hadde jeg ikke trodd på forhånd. Spesielt gledelig med prestasjonene i dag. Ingen tvil om at vi har fått for dårlig betalt i de foregående kampene, håper det snur nå.

      Dagens Kanarifugl var uten tvil Håvard Nordtveit, makan til moden og god 18-åring. Fantastisk av Håvard. Jeg var ikke med på hylekoret om fantastiske Håvard fra Arse, men han har overbevist meg!

      Ellers er mongoene løs skjønner jeg. Makan til syting over Occean, tydelig at heksejakta har begynt og flokkdyrene orienterer seg. Occean har ikke vært noen superspiss i år, men gjør en godkjent jobb også i dag og er millimetre fra scoring også i dag. Han får masse oppmerksomhet fra Tromsøs forsvarere som gir rom for Sigurdarson (heretter kaldt Bergmann).

      Noe som fører meg over til Bergmann. Makan til debut fra start! Fantastisk innstilling, god teknisk, rask og uforutsigbar. Jeg ble meget imponert over islendingen og regner med ham fra start mot trøndera.

      Edwin får selvfølgelig masse kudos for goalen, men må dele med Essediri som hadde et herlig innhopp.

      Generelt sett, bra match av Fugla, tre poeng ville ikke vært ufortjent i dag!
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • Siggen
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2004
        • 656

        Opprinnelig skrevet av Rønnern
        Deilig med poeng i dag, det hadde jeg ikke trodd på forhånd. Spesielt gledelig med prestasjonene i dag. Ingen tvil om at vi har fått for dårlig betalt i de foregående kampene, håper det snur nå.

        Dagens Kanarifugl var uten tvil Håvard Nordtveit, makan til moden og god 18-åring. Fantastisk av Håvard. Jeg var ikke med på hylekoret om fantastiske Håvard fra Arse, men han har overbevist meg!

        Ellers er mongoene løs skjønner jeg. Makan til syting over Occean, tydelig at heksejakta har begynt og flokkdyrene orienterer seg. Occean har ikke vært noen superspiss i år, men gjør en godkjent jobb også i dag og er millimetre fra scoring også i dag. Han får masse oppmerksomhet fra Tromsøs forsvarere som gir rom for Sigurdarson (heretter kaldt Bergmann).

        Noe som fører meg over til Bergmann. Makan til debut fra start! Fantastisk innstilling, god teknisk, rask og uforutsigbar. Jeg ble meget imponert over islendingen og regner med ham fra start mot trøndera.

        Edwin får selvfølgelig masse kudos for goalen, men må dele med Essediri som hadde et herlig innhopp.

        Generelt sett, bra match av Fugla, tre poeng ville ikke vært ufortjent i dag!
        Endelig! Blir forbanna over alle som syter over OO. Mannen er beinsterk i duellene og gjør at vi klarer å holde ballen oppe på motstanderens banehalvdel. Meget fornøyd med dagens kamp! The only way is up!
        Kom igen Fugla!!!
        ----------------------------------------------------------------------------
        Sometimes I drink a glass of water. Just to surprise my liver...
        ----------------------------------------------------------------------------

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          Apropos der åpenbart irregulære tacklingen til Strand på Myklebust-hvor lenge er det siden LSK sist fikk en straffe, og... hve er det egentlig som skal til for at dette dommerkorpset blåser en straffe fordel LSK???

          Finnes det et lag i eliten som det tydeligvis aldri blåses til fordel for, så er det vitterlig akkurat LSK, ref hvor lite som skal til før f eks Brann får straffer. (fikk 2 latterlige straffer for INGENTING bare forrige runde)

          Dette er ikke syting, men det er frustrerende a se at dommerne ikke liker LSK/ikke tør å blåse nøytralt.
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            Opprinnelig skrevet av Grusom B
            En mesterlig beinparade på en av Tromsøs tre store sjanser ga tydeligvis sårt tiltrengt selvtillit, og etter dette hadde han flere viktige inngripener. Jeg syntes også det var økt autoritet og tro på egne ferdigheter å spore etter dette, men jeg tror uansett at jeg vil foretrekke at Andre Hans(s?)en får muligheten i neste kamp, om ikke annet fordi han så jævlig bra, trygg og autoritær ut i vinter. !!!
            Enig i mye av innlegget ditt foran. Men; Vi vet hva Otto er god for. Han har startet sesongen noe ujevnt, men viste klasse ved flere anledninger i andre omgang. Benking mot RBK vil neppe bygge selvtilliten hans. Otto er vår soleklare førstekeeper, og jeg er livredd for rullering på denne plassen.

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              Opprinnelig skrevet av tullebukk
              Kjempe innhopp av Karim han kom med flere innlegg de 10 minuttene han spilte en Bhr har gjort hele sesongen...Sett Karim inn på kanten og Bhr inn på midten.
              Helt enig i at Karim gjorde en veldig god figur på kanten i dag, men om han skal inn er jeg redd alternativet for BHR er benken. Det kommer til å bli trangt i midten i år.

              Etter sist hjemmekamp var det en ting jeg gikk hjem med mer enn noe annet: "Vi trenger en sjef! En midtbanegeneral med evne til å dra av en mann og slå en sexy pasning!" I dag fikk jeg svar så det holdt. På den lille tiden Iggy fikk på banen viste han evner vi dessverre ikke har sett i LSK på lenge - her har B-gjengen gjort ett skikkelig gullfunn! Det eneste skåret i gleden, er som andre har påpekt allerede, er at vi får ikke beholde han lenge.

              Bergmann viste også mye mer enn hva man kan forvente av en guttunge på 18, han har åpenbart fysikken og teknikken, men han har i tillegg en oppotunistisk spillestil hvor han prøver der andre rygger. Han stjal ballen fra TIL-forsvaret ved flere anledninger, noe vi ikke har sett siden Mifsud. Jeg håper vi får beholde Bergmann en stund, men jeg er redd han også forsvinner ganske fort. Gutten har et potensiale som får norske "talenter" til å se ut som langrennsløpere.

              Jeg er veldig oppløftet av det jeg så i ettermiddag, selv om det fortsatt er nok hjerteflimmer-oppførsel bakover på banen. Jeg tror jeg får rett i min spådom om at vi kommer til å svinge voldsomt i prestasjonene i år, fra den ypperste nivå man kan forvente å se i Tippeligaen til noe som minner mer om Eidsvoll Turn (noe som kan tolkes på minst 2 måter...) Vi blir nr 7 eller 8 i TL og ryker i kvarten i cupen, men vi kommer også til å få noen magiske øyeblikk på Åråsen.
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

                Opprinnelig skrevet av Rønnern

                Ellers er mongoene løs skjønner jeg. Makan til syting over Occean, tydelig at heksejakta har begynt og flokkdyrene orienterer seg. Occean har ikke vært noen superspiss i år, men gjør en godkjent jobb også i dag og er millimetre fra scoring også i dag. Han får masse oppmerksomhet fra Tromsøs forsvarere som gir rom for Sigurdarson (heretter kaldt Bergmann)
                Jeg er en av Occeans forsvarere, men idag synes jeg ikke han var god. Fikk til lite eller ingen ting med ball og ble stort sett rundlurt av forsvarsspillerne til Tromsø. Selvsagt ingen lett kamp da han fikk jævlig mye vanskelige baller, men det største frustrasjonsmomentet er at han ikke virker til å forstå prinsippet offside. Han MÅ lære seg å holde seg på rett side av linja, han deiser ofte i soleklare offsider og virker ikke til å orientere seg på hvor backlinja går. Dette er ikke noe du naturlig lærer deg om du ikke jobber med å forbedre det og det må Occean ta tak i umiddelbart. Du ser spillere som Moldskred, som er bakromsspillere, følger hele tiden med på hvor bakerste mann ligger og fisker rundt den grensa hele veien. Forøvrig trekker du fram et viktig moment Occean gjør bra idag, nemlig å binde opp forsvarsspillere og skape rom for Bergmann. Det er en usynlig jobb som var viktig for at Bergmann leverte en MEGET god kamp idag, tatt i betraktning av det var debuten hans fra start etter et 8 minutters langt innhopp mot Viking.

                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                Bergmann viste også mye mer enn hva man kan forvente av en guttunge på 18, han har åpenbart fysikken og teknikken, men han har i tillegg en oppotunistisk spillestil hvor han prøver der andre rygger. Han stjal ballen fra TIL-forsvaret ved flere anledninger, noe vi ikke har sett siden Mifsud. Jeg håper vi får beholde Bergmann en stund, men jeg er redd han også forsvinner ganske fort. Gutten har et potensiale som får norske "talenter" til å se ut som langrennsløpere.
                Jeg synes ikke vi skal gå rundt og bekymre oss for at de unge spillerne er for gode for norsk tippeliga. Det er hele tiden slike spillere vi må lete etter for å kunne drive på toppnivå. Disse spillerne kan være med å løfte oss en sesong eller to og deretter generere sårt trengte penger i klubbkassa. Jeg er overlykkelig over at vi har spillere som Bergmann, Gabrielsen, Iggy, muligens også Ringstad, Bolly og Hansen som etterhvert kan ta steget ut og legge igjen bra med penger i klubbkassa. Problemet med Iggy og Bergmann er at vi har relativt korte kontrakter på dem(henholdsvis 2,5 og 3 år). Det reduserer selvsagt risikoen for fiasko og det er naturlig at slike spillere ikke vil skrive langtidskontrakter på det lønnsnivået de ligger på nå. Da må likevel klubben se viktigheten av å reforhandle disse kontraktene så snart de ser konturene av spillere som nærmer seg det stadiet at de må ut i europa for videre utvikling. Dette for å sikre at vi ikke mister gode spillere på bosman, det har skjedd alt for ofte de siste årene. Med de rødtallene man forholder seg til fra fjorårssesongen er det ingen tvil om at vi både må kjøpe og selge lurt, ikke miste kvalitetsspillere i Koren-klassen til utlandet. Jeg tror en del av nevnte spillere kan bli minst like gode eller bedre enn Koren med tid.
                Lauken er vår venn!

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                  Jeg synes ikke vi skal gå rundt og bekymre oss for at de unge spillerne er for gode for norsk tippeliga. Det er hele tiden slike spillere vi må lete etter for å kunne drive på toppnivå. Disse spillerne kan være med å løfte oss en sesong eller to og deretter generere sårt trengte penger i klubbkassa. Jeg er overlykkelig over at vi har spillere som Bergmann, Gabrielsen, Iggy, muligens også Ringstad, Bolly og Hansen som etterhvert kan ta steget ut og legge igjen bra med penger i klubbkassa. Problemet med Iggy og Bergmann er at vi har relativt korte kontrakter på dem(henholdsvis 2,5 og 3 år). Det reduserer selvsagt risikoen for fiasko og det er naturlig at slike spillere ikke vil skrive langtidskontrakter på det lønnsnivået de ligger på nå. Da må likevel klubben se viktigheten av å reforhandle disse kontraktene så snart de ser konturene av spillere som nærmer seg det stadiet at de må ut i europa for videre utvikling. Dette for å sikre at vi ikke mister gode spillere på bosman, det har skjedd alt for ofte de siste årene. Med de rødtallene man forholder seg til fra fjorårssesongen er det ingen tvil om at vi både må kjøpe og selge lurt, ikke miste kvalitetsspillere i Koren-klassen til utlandet. Jeg tror en del av nevnte spillere kan bli minst like gode eller bedre enn Koren med tid.
                  Misforstå meg rett, jeg er helt enig at salg av disse gutta kommer til å gi gode kroner i kassa, og det er åpenbart den rette måten å drive en klubb på. Samtidig er det trist å se gode spillere forsvinne, jeg foretrekker Koren i gult fremfor fangedrakt.

                  At kontraktene er "korte" betyr ingenting da Webster-dommen uansett gir spillere under 28 veldig stor frihet i forhold til egen fremtid etter 3 års løpetid på kontrakten. Det som er viktigere er å være klok i måten man reforhandler kontraktene på. Det beste eksempelet på at vi ikke var det var da Mifsud bledd skadd i skulderen: Miffe frykted for fremtiden og ville ganske sikkert signert en ny kontrakt på timen med armen i fatle, men Fjøra ville se han i form igjen før han ville satse på han. Håpløst. Det ville vært en lav risiko å gi Miffe 3 nye år da, mens oppsiden ved ett eventuellt salg ville vært formidabel. Av denne grunn (og Karims innhopp i dag) er jeg ikke redd for skader på BHR. You do the math.
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    Greit at Otto har hatt en noe usikker sesongstart, men å påstå at han får ta hovedskylda for målet er i beste fall sökt. Jeg har sett mange slike skudd gå inn, selv om keeper har stått rett. I dette tilfelle er det soleklart at Kippe får ta skylda, da han står og nöler og gir Strand god tid og masse rom. Kippe behöver ikke gå inn og takle engang, han behöver bare å sette press på Strand og således nekte ham rom for å skyte. På en god dag hadde Otto tatt den, men når motstanderen får tid og rom til å plassere ballen hardt i krysset fra 20 meter så hjelper det ikke å skylde på keeper.

                    Det positive med Strands goal er jo at den belyser problematikken med hva et opphold på Etterstad kan gjöre for unge fotballspilleres karriere. Her har vi et ungt fremmadstormende talent som ble spådd en lysende fremtid. Dessverre tok han et fatalt valg da han gikk til reder-arbeider-klubben på Oslo öst.
                    Etter et år som totalflopp i hovedstaden der han sikkert har tvilt på egne ferdigheter, så vender han tilbake til gamleklubben og får en etterlengtet bekreftelse: Det er ikke deg det er noe galt med, det er vIF.
                    Så til alle andre fotballtalenter rundt i Norges land: Gjör som Nosa, si NEI til idiotforeningen på Valle. Ta standpunkt du også!
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • KFL109
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1958

                      Håper selvfølgelig alltid på Fugla-seier, men ærlig talt hadde jeg ikke trua før matchen i dag, til tross for at jeg har vært enig med dem som har påpekt at vi har fått for lite betalt i forhold til hva som har vært levert på banen.

                      Otto har vist tidligere at han er en klassekeeper. Jeg er enig med de som mener at dette ikke er en plass på laget hvor man skal bytte i tide og utide, men akkurat nå er det vondt å se usikkerheten - sjøl om det også i dag blei vist matchvinnende egenskaper. Grodås får en viktig rolle med å skape sikkerhet og sjøltillit framover.

                      Jeg liker backene våre! Det vil være helt feil å stille med unge spillere av prinsipp. Det kan være et tungt ansvar å være med å forsvare svak poengfangst, men når unge Gabrielsen gjør livet surt for Moldskred - som jeg hadde sett for meg skulle skjære gjennom forsvaret vårt gang på gang - er varene levert. Oslo Kanaris, som forøvrig hadde en svært hyggelig sammenkomst på Trafalgar pub, var inne på tanken om at en såpass ung og urutinert spiller hadde fortjent å få "sin" kant, men jeg synes det gikk over all forventning. Andre har fortjent framheva Nordtveit i tråden.

                      Komponeringa av midtbanen er større grunn til bekymring. Synes vi begynner å få en del spillere som synes å ha stagnert i forhold til det håpet jeg hadde til dem. Habile spillere for norsk Tippeliga, men hvem skal ha den kreative rollen og ikke minst evnen til å kunne utfordre og dra av en motspiller i ny og ne, og på den måten sette fart i angrepsspillet.

                      Det blir mye langt opp på en feilvendt Occean. En jobb han løste godt, men det er ikke sånn han skal spille for å bidra til Fuglas tabellklatring til en trygg plassering; en plassering som gir ro til å bygge laget opp til framtidig herjing i toppen av norsk fotball.

                      Jeg er ikke med på noe korstog mot OO, men den lettere og kjappere spilleren jeg så i emning i treningskampene har ikke innfridd. Her tror jeg medspillerne må ta del i stor skylddeling, men skal OO ha den rollen som han var nødt til å ta i dag bør han ikke ha noen selvskreven plass på laget. Ikke for at oppgaven ikke løses, men fordi evigunge Sundgot i mine, muligens ikke helt objektive, øyne er vår beste spiller i den rollen.

                      Bergmann var derimot et friskt pust! Å komme til to-tre gode avslutningsmuligheter er ikke å kimse av, og litt puslete avslutninger kan kanskje tilskrives at venstrebeinet ikke er hans hovedsøknad for å starte kamper for oss? Oppløftende var det i hvert fall, og jeg har alltid vært svak for de spillerne som jobber som et helvete og ikke gir opp en ball før den beviselig er umulig å nå.

                      Og så får vi en avslutning av matchen som jeg av hele mitt hjerte unner de idiotene som bruker en formue på å reise opp til Tromsø for å følge Sportsklubben på en bedriten tribune. Jeg er full av respekt for denne dedikerte delen av fansen! Og jeg tror denne avslutningen er gull verdt for gutta på laget også. For første kamp denne sesongen kommer vi tilbake til et poenggivende resultat etter først å ha havna under! Jeg er sikker på at det gir energi i treningsarbeidet framover.

                      1-1 i Tromsø er mer enn en halv seier i mine øyne!
                      Vidar Evje

                      Kommentar

                      • Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

                        Opprinnelig skrevet av andersmm
                        Greit at Otto har hatt en noe usikker sesongstart, men å påstå at han får ta hovedskylda for målet er i beste fall sökt. Jeg har sett mange slike skudd gå inn, selv om keeper har stått rett. I dette tilfelle er det soleklart at Kippe får ta skylda, da han står og nöler og gir Strand god tid og masse rom. Kippe behöver ikke gå inn og takle engang, han behöver bare å sette press på Strand og således nekte ham rom for å skyte. På en god dag hadde Otto tatt den, men når motstanderen får tid og rom til å plassere ballen hardt i krysset fra 20 meter så hjelper det ikke å skylde på keeper.
                        Jeg forstår ikke hvorfor man absolutt må legge noen skyld på noen som helst etter målet. I 99 av 100 tilfeller er slike skudd keepermat eller går utenfor mål. At Kippe faller av fremfor å støte, er en vurdering vi kan kritisere i etterkant, når vi ser resultatet. Faren ved å støte er jo at man risikererer å bli dratt av og dersom jeg skal være flåsete, så vet vi etter kampen mot søpla hvordan Riseth fikser en sikringsjobb.

                        Otto er sjanseløs. Mulig en bedre keeper hadde tatt skuddet, men han spiller ikke i Norge.

                        Skylda for målet bør man gi til Lars Iver Strand som får drømmetreff!
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                        Kommentar

                        • andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

                          Opprinnelig skrevet av Rønnern
                          Jeg forstår ikke hvorfor man absolutt må legge noen skyld på noen som helst etter målet. I 99 av 100 tilfeller er slike skudd keepermat eller går utenfor mål. At Kippe faller av fremfor å støte, er en vurdering vi kan kritisere i etterkant, når vi ser resultatet. Faren ved å støte er jo at man risikererer å bli dratt av og dersom jeg skal være flåsete, så vet vi etter kampen mot søpla hvordan Riseth fikser en sikringsjobb.

                          Otto er sjanseløs. Mulig en bedre keeper hadde tatt skuddet, men han spiller ikke i Norge.

                          Skylda for målet bør man gi til Lars Iver Strand som får drømmetreff!
                          Helt enig i at målet er strands "skyld", jeg reagerte mer på at folk la ansvaret på otto. Om man skal legge skyld på noen bør ihvertfall ikke otto få høre det først.
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                          Kommentar

                          • Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6248

                            Jo, greit nok. Kanskje jeg og flere med meg var litt vel streng med Otto for målet, men han var feilplassert. Det kan ingen si i mot. Før de siste svært gode tjue minuttene var han også veldig svak, husk det. Forhåpentligvis vil disse tjue minuttene være det han trenger for å komme seg opp på det matchvinnernivået vi vet han kan vise frem.

                            Jeg registrerer med stor irritasjon at NRK, VG og Høgmo mener Tromsø var klart best i dag, og lurer litt på hvordan man har kommet til den konklusjonen. Javisst, det ser penere ut når TIL kommer til sine sjanser, men det betyr ikke at de har flere og bedre sjanser enn oss, det har de nemlig ikke. De har et frispark som er totalt feil idømt(det er Høgli som løper ned Lunan og deretter snubbler i beina hans) som gir avslutning i tverra, men vi har Bergmann som kommer aleine med keeper. De har en avslutning som Otto stopper med en strålende beinparade, vi har Bergmann som kommer seg fri og treffer Ramovic fra kloss hold. Utover det redder TIL to ganger på strek, mens de ikke har noen tilsvarende store muligheter som utjevner disse, i alle fall ikke som jeg kan huske. Legger vi til at målet deres ikke er en sjanse og at vårt er en kjempesjanse, og at vi i tillegg har Occeans skudd i stolpen(som vel egentlig ikke er en sjanse heller, men heller et godt skudd); bør man være voksne nok, til og med i media, til å innse at kosmetikk ikke betyr overlegenhet. Vi var med knapp margin best i dag, men uavgjort er et rettferdig resultat. Jeg gleder meg forøvrig stort til å se Dagbladet ignorere fellingen av Mykle i sin suverent objektive sofatabell, akkurat som de ignorerte overfallet på Occean mot Aalesund. Jævla idiotmedier. Medienorge er ubrukelig, en skam for nasjonen og ikke minst direkte skadelig for samfunnet.

                            Mange kommer opp med anklager om at jeg oppkonstruerer kritikk mot Occean, Rønnern kaller til og med oss som har fått nok for mongoer. Det er ufint og unødvendig, og om du ikke er enig i kritikken kan du jo heller komme med motargumenter. Det er også flere som trekker frem at Occean får dårlige baller å jobbe med, jeg er ikke nødvendigvis enig i det(selv om jeg ikke vil kalle det for toppservice heller, og ser poenget), og vil vel heller trekke frem dårlige bevegelser og stadig offsideposisjon som en medvirkende og/eller utløsende årsak til de svake oppspillene. Jeg skal imidlertid gi ham for strålende arbeidsinnsats, og har allerede gitt ham kudos for det, men jeg står på mitt når jeg sier at vi har bedre alternativer i stallen. Henning Bergs grunnteser er at spillere skal ha god teknikk og helst god fart. Occean har ingen av delene; mens Arildo har god teknikk og fotballforståelse som veier opp for manglende fart, og Edwin og Bergmann har begge deler. Jeg forstår ikke disponeringen.

                            Enig i at Bolly burde fått sjansen, men tanken med å gi Mykle fornyet tillit tror jeg er langsiktig. Han scoret som kjent et av tidenes mål i norsk fotball mot RBK i fjor, og var svært dyktig i den kampen: Med en god opplevelse i dag ville det være duket for proppfull selvtillitskonto i neste kamp mot nettopp RBK, og med fjorårets kamp friskt i minne ville alt vært lagt til rette for en ny storkamp mot trønderpakket.
                            Ni principe ni rey...

                            D10S!

                            Kommentar

                            • MoBee
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2004
                              • 958

                              Jeg syns det var en jevn kamp og 1-1 er vel greit. Men jeg ser at TIL er "farligere" i angrep fordi det plutselig KAN skje noe fra enkeltspillere, mens i LSK så er det mer forutsigbart. Før Edwin. Han tør, og det skal han faen meg ha. Liker innsatsen og gutsen hans altså!

                              Kommentar

                              • skotten
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 1794

                                Etter å ha sett Strandmålet noen ganger, blir jeg mer og mer overbevist om at Otto ikke kan lastes. Måten skuddet skrur vekk fra Otto, gjør det ytterst vanskelig å få fingertuppene på det. At ingen støtet på Strand kan jeg forstå, men at ingen støtet på han lysluggen med assisten - som gikk nesten fra egen banehalvdel med ballen - er mer uforstålig.

                                Kommentar

                                • Brækken
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Jun 2007
                                  • 109

                                  Otto kan ikke lastes...
                                  Det er vel heller Kippe som burde støte opp i Strand tidligere.

                                  Fornøyd i dag jeg!!
                                  Team Wenche Myhre

                                  Kommentar

                                  • KrisB
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2008
                                    • 2923

                                    Nå hjelper det ikke noe å si hvem sin skyld det var.

                                    Fredrikson selv sier at det var Strand sitt mål og at det var et bra plasert skudd.

                                    - Noen ganger må man gi kredit til han som treffer godt også. Det er et bra skudd, som er vanskelig å ta, av TIL-spilleren sier LSK-keeperen, som sier ballen går inn helt inne ved stolpa.

                                    Kommentar

                                    • Raskolnikov
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 1452

                                      Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                      Mange kommer opp med anklager om at jeg oppkonstruerer kritikk mot Occean, Rønnern kaller til og med oss som har fått nok for mongoer. Det er ufint og unødvendig, og om du ikke er enig i kritikken kan du jo heller komme med motargumenter.
                                      Synes ikke Rønnern eller noen andre trenger å komme med saklige motargumenter mot påstander som at Occean er en klovn og at det er tortur å se han spille.

                                      Min oppfatning er at mye av kritikken mot Occean i dag er usaklig og bygger på tidligere frustrasjon over han mer enn det han presterte på Alfheim. Synes Occean verken var blant våre beste eller dårligste spillere ute på Alfheim i dag, men det virker som det er ganske forskjellige standarder man måler spillerne ut fra. Ville f.eks Occean sluppet like billig unna med den avslutningen Bermann hadde på åpen kasse? Neppe.
                                      Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                      Kommentar

                                      • Grusom B
                                        Generalissimo Bellisimo
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6248

                                        Tja, om det er disse kommentarene det siktes til er jeg tilbøyelig til å være enig. Det går helt fint an å kritisere ham uten å ty til slike betegnelser og bemerkninger. Om det derimot siktes til den saklige(å joda) kritikken som er fremstilt, blir det bare håpløst. Regner imidlertid med, ved nærmere ettertanke, at det er snakk om førstnevnte ettersom rønnern er en fornuftig fyr.

                                        Bergmann er atten år og spilte sin første kamp fra start. Selvsagt tilsier det forskjell i vurderingskriteriene målt opp mot en fyr med over hundre kamper i tippeligaen.
                                        Ni principe ni rey...

                                        D10S!

                                        Kommentar

                                        • Bekkis
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2005
                                          • 441

                                          synes poeng i tromsø er gledelig i seg selv. men det beste å se i dag er bergmann og nosa. Bergmann er helt klart en spiss som kommer til å dundre inn mål for fugla. Bare litt mangel på ro som tar fra han ett mål eller to i dag. Nosa viser seg ikke ekstremt fram, men det han gjør er så enkelt som å treffe på pasninger og å være bevegelig. Trur vi har en diamant der som forhåpentligvis kan være innbringende både for poengkassa og klubbkassa fremover.

                                          Kommentar

                                          Working...