Tromsø-LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7048

    Karakterbok Tromsø-LSK

    TIL-LSK 1-1
    Sjanser: Ca 4-6

    Irriterende å se denne kampen på et NRK som for dagen var mest opptatte av å fremheve hvor fantastiske Tromsø var, selv om vi både hadde flere sjanser enn dem, og flere kjempesjanser. Jeg syntes vi definitivt hadde fortjent å vinne denne kampen, og et tap ville vært et ran.

    Her er en kortfatta kbok:
    Fredrikson 3 - Synes han roter det til gjentatte ganger og virker blottet for selvtillit. Feilplassert på målet (så sånn ut). Nølende i feltarbeidet, ubesluttsom og blir nesten fersket med ballen i beina ikke en, men to ganger.
    BB Nordtveit 7 - Glimrende kamp av Nordtveit, som jeg synes virkelig viser at han er en klassespiller i støpeskjea. Aldri truet defensivt, og sto spesielt fram i Tromsøs gode periode etter pause. Rolig og god med ballen i beina.
    Gabrielsen 3 - Fæl førsteomgang, da han ikke fant plasseringen sin overhodet, opphevet offside minst tre ganger og ble lurt trill rundt av Morten Moldskred. Noe bedre etter pause, men en nedtur etter den fine debuten sist uke.
    Riseth 6 - Bedre enn sist. Spiller på rutina og kommer godt fra det. God bruk av ballen.
    Kippe 5,5 - Konge i lufta, obviously, med Rushfeldt på tribunen. Burde ha støtet mot Strand på 0-1.
    Riise 5 - Begynte bra, blant annet i forarbeidet til Occeans mulighet fra fire meter. Mye ballkontakt og god førsteomgang, men forsvant gradvis ut av kampen etter pause.
    Mouelhi 7 - Klart beste kamp for året. Melder seg endelig på i den offensive biten og dokumenterer de egenskapene med ball vi vet at han har. Prikken over i-en en kjempepasning til Karim forut for 1-1. Helt sjef i de bakre gemakker på begge sider av pause.
    Søgård 6 - Bedre enn sist. Fremdeles ingen Messi med ballen i beina, men får en god karakter på iherdig jobbing og duellspillet, som var av gammelt Søgård-merke.
    Myklebust 3,5 - Anonym nok en gang, og blir isolert der ute på flanken. Glemmer å heve blikket og går seg vill gjentatte ganger. Ingen god kamp, til tross for mange initiativer og at han gjør seg spillbar hele veien. Snytt for en soleklar straffe.
    Sigurdarsson 6 - Burde selvsagt ha satt en av de tre kjempesjansene han fikk, men måten han kommer til sjansene på borger virkelig godt, synes jeg. Har en ro med ballen som blant våre gutter kanskje bare matches av Nordtveit og Iggy. Veldig god balanse og forståelse for spillet gjør at jeg tror denne gutten kan bli en klassespiller for oss.
    Occean 4 - Like ille med ballen i beina som sist, men denne gang mye hvassere i lufta. Offsidesyken vedvarer. God klem på stolpeskuddet, men gir igjen et skuffende inntrykk.

    ->Edwin: Nydelig scoring. Pasningen var jo på sett og vis ferdigscoret, men jeg kan vel ramse opp minst fem av våre andre spillere som ville blåst avslutningen over eller rett på keeper. Reginiussen ble klam i hakket da vår lille ballterrorist kom innpå. Tilfører et element av uforutsigbarhet til vårt spill som veteranene på topp ikke evner. Blir glad av å se Edwin spille fotball!

    ->Iggy: Jø og fyse, her har vi funnet gull. Forventer at han er i startoppspillingen til RBK-kampen, eller i det minste kommer innpå mye tidligere.

    ->Karim: Knallassist! Har vist flotte holdninger etter å ha vært på tribunen i sesonginnledningen.

    Henning 7: Modig og riktig å velge Sigurdarsson fra start. Forsvarsfireren gav seg selv, men Gabrielsen viser vel at han fortsatt er for fersk til å kunne påregnes jevnlige starter. Eneste jeg kunne ønske var å se Bolly starte på venstrevingen. Taktisk suverene bytter: Karim og Edwin sto for målet, Iggy gjorde at vi fikk satt spillet langt inne på TILs halvdel. Viktig å få med seg det ene poenget - men vi hadde fortjent tre.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    #2
    Som vanlig en god bok fra trigz, men jeg synes du er for snill med midtforsvaret. De gjorde åpenbart mye bra i å stoppe TIL, men både Kjeppe og Griseth viste stor usikkerhet ved scoringen og to andre situasjoner Moldskred lett kunne scoret som følge av passivitet fra våre gutter. Vi kunne lett fått 2 i sekken som følge av dette.
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • Tam
      Medlem
      Hoffnarr
      • Nov 2005
      • 61

      #3
      Det bør vel være Nosa, og Edwin, sammens med vår islandske venn som får starte neste runde...
      Riise trenger kanskje en tur på Benken ?

      Kommentar

      • sigurdsen
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 1818

        #4
        synes mykle fortjener en halv karakter bedre. Han jobbe jævli bra defensivt og hadde flere god og viktige taklinger på våres bane halvdel.

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7048

          #5
          Opprinnelig skrevet av Tam
          Det bør vel være Nosa, og Edwin, sammens med vår islandske venn som får starte neste runde...
          Riise trenger kanskje en tur på Benken ?
          Næh, Riise kan man ikke benke. Synes han viste mye bra, jeg, men ble borte utover i kampen.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • m_skedsmo
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Aug 2006
            • 212

            #6
            Enig i det meste her, men synes du gir får mye kritikk til Gabrielsen sett i forhold til Kippe og Riseth. Gabrielsen er bare 17, og skulle vel helst ha spilt på høyre siden. Han gjør en grei kamp med tanke på at han skulle tøyle Moldskred når han kom i full fart.

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7048

              #7
              Opprinnelig skrevet av m_skedsmo
              Enig i det meste her, men synes du gir får mye kritikk til Gabrielsen sett i forhold til Kippe og Riseth. Gabrielsen er bare 17, og skulle vel helst ha spilt på høyre siden. Han gjør en grei kamp med tanke på at han skulle tøyle Moldskred når han kom i full fart.
              Jo, han er ung og spilte på feil back. Men folk får ikke rabatt av den grunn. I første omgang hadde han vann langt over hodet. Kom seg kraftig etter pause. Jeg syntes Riseth og Kippe klarte seg bra.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • mooph
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 1496

                #8
                Fin kbok, jeg er bortimot helt enig. Eneste kommentar er at Mykle faktisk, som nevnt over, faktisk gjør en bra deffensiv jobb i første da Ruben er helt ute av det. Dette er vel også litt av årsaken til at han ikke kommer mer med fremover.

                @Skinke:
                Tommel ned og ingen kommentar ?
                Fugla mot nye høyder

                Kommentar

                • norskpoker
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2007
                  • 399

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av m_skedsmo
                  Enig i det meste her, men synes du gir får mye kritikk til Gabrielsen sett i forhold til Kippe og Riseth. Gabrielsen er bare 17, og skulle vel helst ha spilt på høyre siden.
                  Som Henning Berg sier så spiller vi med det laget vi til enhver tid vi tror er best. Er du god nok, er du gammel/ung nok. Dette går begge veier og alder skal selvsagt ikke gi rabatter i karaktergivning og analyse av kampen.

                  Kommentar

                  • Gullars
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 355

                    #10
                    Utifra hva jeg hørte på TV så syns jeg de supporterne som var der lagde bra stemning, hørte LSK sanger under hele kampen, fantastisk

                    Kommentar

                    • iL
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 10771

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Gullars
                      Utifra hva jeg hørte på TV så syns jeg de supporterne som var der lagde bra stemning, hørte LSK sanger under hele kampen, fantastisk
                      nå sang isberget flere gamle kanari travere da, bl.a. lillestrøm-er-de-beste-heia-heia-heia-kanaris

                      jeg ble faktiskt lurt i en par minutter helt til jeg skjønte hva de gaula.
                      Kanarifugla flyr høyt i år!

                      Kommentar

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎