Spillervurdering så langt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    Spillervurdering så langt

    Ja, da sitter jeg her og holder på å kjede ballene av meg, så derfor har jeg funnet ut at jeg skal finne på noe halvfornuftig å gjøre, nemlig å lage en spillervurdering for de første 9 kampene. Spillerne vil få karaktersetting fra 1 til 6, bare sånn for å være litt tabloid. Faktorer som forventninger før sesongen, utvikling og spilletid er selvsagt sentrale kriterier.

    Keepere:
    Heinz Müller:
    Marerittstart mot, eh, Start, hvor han ble den første keeperen som fikk merke sørlendingenes offensive slagkraft. Ble skadet mot tidligere lagkamerater i Skien, og har vært ute siden. Til tider svak med beina, og har en tendens til å bokse når han kunne holdt. Har visst seg ekstremt reaksjonsterk og god på strek.
    Karakter: 3

    Per Magne Misund:
    Norges mest lojale spiller har spilt to kamper, en god og en dårlig. Har ikke, og har aldri hatt rekkevidden eller feltstyrken til å bli en toppkeeper, men har vist seg atter en gang å være en nyttig spiller for stallen. Bør tenke på å legge støvlene på hylla etter sesongen og vie seg til keepertreneryrket.
    Karakter: 2

    Claus Reitmeier:
    Nødløsning med ekstrem rutine. Er trygg i stort sett alt han foretar seg, og ser meget stabil ut. Så langt kun et minus med målet i Tromsø han nok hadde tatt for fem år siden. Er for gammel, men fungerer så langt brukbart som nødløsning.
    Karakter: 3

    Forsvar:

    Christoffer Andersson:
    Er på sitt beste Scandinavias(av de som faktisk spiller i Scandinavia, vel og merke) beste back, og har vært på sitt beste flere ganger i år. Trygg og stabil, bidrar godt både offensivt og defensivt. Skorter litt på luftstyrke, men det er knapt hans feil at han er kortvokst. Nøkkelspiller vi skal prise oss lykkelige for at er hos oss.
    Karakter: 4

    Shane Stefanutto:
    Kom inn da Frode Kippe ble skadet, og har gjort sine saker godt. Er meget hurtig, men det er ikke til å legge skjul på at han er bedre offensivt enn defensivt. Slete fryktelig med Karim Essediri i Tromsø, mens han fullstendig tok luven av alt trøndera kastet på ham i den kampen. Godt stallspiller, men ikke noe holdbart førstevalg på backen foreløpig. Karakter: 3

    Anders Rambekk:
    Grovt undervurdert spiller som fyller alle posisjoner og spiller bra uansett. Har til gode å spille en direkte svak kamp for laget, og er med sin anvendelighet i ferd med å bli en svært viktig brikke for laget.
    Karakter: 4

    Pål Steffen Andresen:
    Fantastisk. Har i løpet av en kort vinter gått fra å være blant de elleve uheldige på nettavisens lag over seriens svakeste til å bli en absolutt bauta bakerst. Har så langt vært et av lagets aller viktigste spillere. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at han har vært lagets beste forsvarspiller så langt i år. Fortsetter utviklingen er Pål Steffen landslagspiller i løpet av 2006.
    Karakter: 6

    Frode Kippe:
    Er sitt vanlige sterke og staute jeg. Fikk en stygg smell mot svinet Sigurdsson, og var ute en stund som følge av det. Var elendig mot Brann, og viste svakheter vi ikke har sett før. Ellers solid start, om enn ikke like sterkt som vi er vant til.
    Karakter: 4

    Midtbane:
    Pål Strand:
    Har spilt to kamper, vært skadet i sju. Alt er altså ved det gamle med supermann. Signerte ny kontrakt for ikke lenge siden, og det er bra, såfremt han kan bli skadefri igjen. På sitt beste lagets beste spiller, på sitt verste er han skadet.
    Karakter: 2

    Kasey Wehrman:
    En av tre åpenbaringer på årets lag sammen med Andresen og St. Michael. Er i ferd med vise hvorfor Erlandsen en gang uttalte at han er tippeligaens beste midtbanespiller(dette var vel og merke før Arne gjorde sitt beste for å motbevise sitt eget utsagn). Spiller ofte på små marginer som gir oss dedikerte hjertetrøbbel, men som oftest lykkes han. Har fortsatt en del igjen til toppformen, men når den kommer blir han lei å stoppe. Sterk sesongåpning.
    Karakter: 5

    Espen Søgård:
    Skuffende. Espen løper alt han orker og har, men i år har det rett og slett ikke stemt godt nok for vår alles egen helt. Må skjerpe seg når unge Herr Riise kommer, hvis ikke ryker nok plassen hans temmelig fort. Er blitt noe bedre med ball, men det er fortsatt langt igjen. Uansett en viktig kontinuitets- og kulturbærer som er uunnværlig for klubben.
    Karakter: 2

    Sasa Radulovic:
    Viser tendenser til både teknisk brilljanse og god fotballforståelse, men har foreløpig vært for lett. Har til gode å komme skikkelig inn i LSKspillet, men når det skjer har jeg stor tro på at han kommer til å vise nye, positive, sider av seg selv. Hvis ikke er det auf wiedersehen.
    Karakter: 2

    Robert Koren:
    Er dette eliteseriens beste spiller? Han er i alle fall blant de beste, noe spillet hans i år har vist. Er plutselig blitt målfarlig, selv om langskuddene ikke sitter helt ennå. Har blitt den playmakeren vi har savnet siden Runar Kristinsson dro. Lagets absolutte nøkkelspiller. Bare så jævla synd at vi mister ham snart.
    Karakter: 5

    Angrep:
    Arild Sundgot:
    Arild er slettes ikke overvurdert som en og annen luring her inne har ymtet frempå om. Alltid kald og rolig, en uvanlig intelligent fotballspiller med enorm spilleforståelse. Kommer til å score tosifra antall mål i år også, og er virkelig i ferd med å finne tonen med veslemann.
    Karakter: 4

    Magnus Powell:
    Har virket svært misfornøyd med at Arne dro og at Uwe fikk trenerjobben. Åpnet svært dårlig mot Start (det gjorde for all del resten av laget også), men har reist seg med gode kamper mot både søpla og Tromsø. Har ikke scoret i år, så det begynner å bli på tide med nettsus for svensken.
    Karakter: 3

    Magnus Myklebust(Minimann):
    Supertalent av de sjeldne, i alle fall i norsk målestokk. Har allerede scoret sitt første mål, og flere blir det garantert. Er foreløpig kun superresserve, men det passer nok bra med hensyn til guttens utvikling. Teknisk, rask og kald foran mål. Vi har store ting i vente av minimann.
    Karakter: 4

    St. Michael Mifsud(Veslemann):
    Fra flopp i fjor til årets funn i eliteserien. Senka søpla, Lyn og nesten (egentlig) Rosenborg helt på egen hånd. Er et angrep alene og løper mer intenst og smart enn jeg kan erindre å ha sett fra noen andre. Har lidd under det faktum at norske linjemenn ikke skjønner at han er svinerask, og har blitt snytt for utallige enorme sjanser grunnet feil offsideavblåsninger. Kunne med litt hell vært oppe i tosifra antall mål allerede. Kommer til å score godt over ti mål i årets sesong.
    Karakter: 6

    Trener og manager:
    Uwe Rösler:
    Har lyktes med å få fugla til å spille ordentlig fotball. LSK er blitt morsomme å se på selv for den nøytrale tilskuer under der Uwe. Har vært utrolig uheldig med poengran mot Viking og RBK, og skader på nær sagt alle nøkkelspillerne. Virker taktisk klok, og det er heller ingenting å utsette på temperamentet på sidelinjen. Eneste minus er kollapsene mot Start og Brann, men kjenner vi Uwe rett kommer perfeksjonisten i ham aldri til å tilate at noe slikt igjen.
    Karakter: 5

    Fjøra:
    Fikk mye pepper av mange (inklusive meg) før sesongen for å ha vært alldeles for overambisiøs. Har imidlertid rettet på dette inntrykket på mesterlig vis ved å skaffe langdtidskontrakter til viktige spillere og ved å hente inn spillere som Riise og sannsynligvis også Bergdølmo. I løpet av vinteren ser det ut til at Trond Olsen og Jan Kjell Larsen kan være på vei, og hvis så skulle skje er den herlige nye ungdomslinjen konsolidert i klubben. Ave, Jan Åge. Ave.
    Karakter: 5

    Helhetsvurdering:
    Fugla har hatt en god sesongstart med flere spillere som har hevet seg fantastisk siden i fjor. Tap i Stavanger, Kristiansand og Bergen gjør strengt tatt ikke så mye ettersom alle andre taper der også. Uansett er kollapsene i de to sistnevnte byene ikke bra, men så er det heller ikke sannsynlig at det kommer til å skje igjen. Nykommerne har generelt vært gode, mens de vi hadde fra før, primært vår sydlandske trio Kasey, Michael og Robbie har vært alldeles strålende. En annen som har utmerket seg er Pål Steffen Andresen, som så langt må være årets unge spiller sammen med Kristoffer Hæstad i tippeligaen.

    Mange vil nok fremheve at vi har sluppet inn mange mål, mens det har skortet litt på mål fremover. Målene vi har sluppet inn skal vi bare drite i. Vi har sluppet inn 12 mål på tre kamper. På de seks andre har vi sluppet inn 3, mot motstandere som Tromsø, RBK og Søpla. Offensivt er det bare et spørsmål om tid før det virker løsner og slusene åpner seg etterhvert som Påsan kommer tilbake og linjemennene endelig skjønner at Mifsud er rask, og ikke i offside.

    Fremtiden er lys, og jeg har av en eller annen merkelig grunn fått det for meg at vi vinner serien i år. Så da gjør vi nok det.
    Ni principe ni rey...

    D10S!
  • Kimito
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 2600

    #2
    Synes Müller hadde fortjent et ekstra poeng, men er ellers enig i det meste. Seriegull hadde vært topp...og hvorfor ikke. Vi har møtt alle topplagene hittil i år, hatt nøkkelskader og vi forsterker troppen i sommer. 6 poeng opp til Start er ikke all verden hvis vi høster poeng mot de presumtivt svakere lagene i de neste fire kampene...og vi har alltid vært et høstlag (bortsett fra i fjor).

    Mmm...gode tanker trenger seg frem mellom alle tømmermennene.
    Ferdigskåra

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3192

      #3
      Re: Spillervurdering så langt

      Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
      Ja, da sitter jeg her og holder på å kjede ballene av meg, så derfor har jeg funnet ut at jeg skal finne på noe halvfornuftig å gjøre.
      Ja, skummelt hvor tom hælja blir når en ikke har kamp å grue/glede seg til, ikke sant ?

      Ellers er jeg enig med deg i det meste av vurderingene. Kanskje du er litt streng med 2'erne. Strand har for det meste vært skada, og kunne kanskje fått en 3'er for det han gjorde før skaden. Det samme synes jeg Sasa fortjener, med stigende form og spilleforståelse før skaden. Innsatsen hans mot (svake) Cuba synes jeg bekrefter formstigning og økende tilpasning til vår spillestil. Søgård begynte bra, men har kanskje falt litt av, og er muligens litt offer for Röslers nye formasjon. En flatere midtbanefirer er vel der han passer aller best, som den aggressive ballvinneren (som Hæstad på landslaget i går, ikke tilfeldig at Espen også har hatt den rollen, rett nok på B-landslaget) ved siden av av en mer defensiv og kreativ pasningslegger.

      Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
      Fremtiden er lys, og jeg har av en eller annen merkelig grunn fått det for meg at vi vinner serien i år. Så da gjør vi nok det.
      Ja, måtte du bare være like treffsikker her som med spillervurderingene. Alt er mulig i fotball, så lenge vi ikke ligger lenger bak enn vi gjør nå, og med Riise, Bergomi (?) og muligens flere forsterkninger alt i sommer. Mitt håp og tips er at vi bare kan gjøre det bedre i resten av sesongen, med litt færre dommertabber mot oss, litt færre skader, breiere stall, og når spillemåten(e) setter seg enda bedre.

      gilbert

      Kommentar

      • McGuffy
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 5096

        #4
        Re: Spillervurdering så langt

        Claus Reitmeier:
        Så langt kun et minus med målet i Tromsø han nok hadde tatt for fem år siden.
        For ikke å si 20..

        Syns Claus er veldig trygg og rolig i alt han foretar seg, det formelig oser rutine av mannen.

        Kommentar

        • GulMakt
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Apr 2005
          • 115

          #5
          Re: Spillervurdering så langt

          Opprinnelig skrevet av McGuffy
          Syns Claus er veldig trygg og rolig i alt han foretar seg, det formelig oser rutine av mannen.
          Noe det bør gjøre også.... :wink:

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            #6
            Re: Spillervurdering så langt

            Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
            Har blitt den playmakeren vi har savnet siden Runar Kristinsson dro.
            Synes koren går runar en lang lang gang, var ingen stor fan av kristinsson.

            Eller skal det sies at vi ligger bra ann med tanke på at vi har spilt uten vinger hele sessongen hittil. Blir en helt annen dimensjon med strand og riise.

            Kommentar

            • Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

              #7
              Hva med å komme med deres egne rangeringer? Mener ikke at dere skal skrive to sider som jeg, men en poengrangering er vel ikke så mye forlangt. Kan jo bli en festlig diskusjon etterhvert.
              Ni principe ni rey...

              D10S!

              Kommentar

              • hthaug
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2004
                • 421

                #8
                Har ikke vært på noen bortekamper i år så jeg skal ikke prøve engang å ta en utfyllende vurdering.

                Må si Shane har imponert meg - Han har mye å by på offensivt - Har han blitt prøvd på plassen til Strand enda eller blir han for veik?

                Pål Steffen har også imponert meg kraftig, dæven og han har vokst på en sesong.

                Stoffe er jevnt bra hele tiden og fortjener et poeng mer synes jeg. Mangler kanskje litt i rykket men han er dønn solid.

                Søgård har kanskje ikke fått det helt til i år, men han skal ha ros for at han ikke gir seg

                Kommentar

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎