Koren Spania-aktuell?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Latvijan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2005
    • 360

    Koren Spania-aktuell?

    Mallorca og Osasuna skal være interessert i Robert Koren.


    Både Mallorca og Osasuna skal være interessert i Lillestrøms midtbanespiller Robert Koren.


    :cry:
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    #2
    Ikke så rart spanjolene har fått øynene opp for Koren. Han spiller jo på en måte som de liker særdeles godt.
    Selv om jeg selvfølgelig helst vil beholde Robbie, så tror jeg samtidig det er mulig å gjøre penger på en overgang til spansk fotball. Men jeg er ikke sikker på at de to nevnte klubber er de som betaler best. Osasuna ble nummer 15 og Mallorca nr 17 i sesongen som nettopp er avsluttet. Sistnevnte tok plassen over nedrykk....

    mvh
    perta
    Mvh
    Gammer´n (Per T)

    Kommentar

    • Rawe
      Medlem
      Hoffnarr
      • Mar 2004
      • 60

      #3
      Satser på at han blir i LSK, og hvis han blir solgt er det ikke for en billig penge! Bla opp sier jeg
      eLSKer

      Kommentar

      • Latvijan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2005
        • 360

        #4
        Min største frykt hvis Koren blir solgt er egentlig ikke hvor mye LSK får i betaling for han, men at han rett og slett er uerstatterlig.

        Det vil (trolig) ikke være mulig å hente inn noen som kan fylle hans rolle i laget...

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          #5
          Håper vi får beholde han litt til, tror det hadde vært best for koren også. Problemet er bare om han blir billigere med kortere konntrakt. Tror det beste for koren hadde vært å i alle fall fullføre en sesong i norge med jevnt godt spill før han farer videre.

          Kommentar

          • bøllefrø
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2004
            • 462

            #6
            samtidig tror jeg vi skal v ære så realistiske å si at robert så nok på lsk som et springbrett, og hvis han kan komme seg til la liga, er målet oppnådd. han forlenger nok ikke, og da vet vi at siste sjanse til å få litt penger (20-30 mill kanskje) er enten i sommer eller når neste overgangsvindu åpner. Venter vi til nyttår, tror jeg prisen er halvert.

            Kommentar

            • blue
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2004
              • 1429

              #7
              Opprinnelig skrevet av bøllefrø
              samtidig tror jeg vi skal v ære så realistiske å si at robert så nok på lsk som et springbrett, og hvis han kan komme seg til la liga, er målet oppnådd. han forlenger nok ikke, og da vet vi at siste sjanse til å få litt penger (20-30 mill kanskje) er enten i sommer eller når neste overgangsvindu åpner. Venter vi til nyttår, tror jeg prisen er halvert.
              Overgangsvinduene i Europa er:
              1.juli - 31.august og
              1.januar - 31.januar.

              Hvis han blir solgt, blir det enten i sommer eller i januar 2006. Jeg mener at hvis vi først skal selge, kan vi prøve å dra inn noen millioner. Tror det funke greit å sette Sundgot inn i Korens rolle, og spille med Mifsud og Powell på topp.
              Fugla 4 Life!

              Kommentar

              • mr.t
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Apr 2005
                • 146

                #8
                Opprinnelig skrevet av Latvijan
                Min største frykt hvis Koren blir solgt er egentlig ikke hvor mye LSK får i betaling for han, men at han rett og slett er uerstatterlig. laget...
                Han har riktignok vert god, med uerstattelig har han ikke vert.

                Kommentar

                • Smukken
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2004
                  • 718

                  #9
                  Spørsmålet er vel hva vi får for han og hva vi må betale for en tiltenkt god erstatter. Synes ikke vi bør selge for under 20 mill når "tjukken" Grindheim går for ca 5 mill til pEnga.

                  Det beste er selvfølgelig å beholde han men hvor logisk er dette ?
                  Vil han signere ny kontrakt (risiko ?) eller tar han en Gylfi ?
                  Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                  Kommentar

                  • gamle-perta
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2418

                    #10
                    Koren er etter min mening den viktigste, kreative kraften i vårt offensive spill pr i dag. I sin nye rolle er det han som slår de lekreste pasningene, han som ser mulighetene til å åpne et bastant forsvar. Jfr f eks pasningen hans fram til Arild på 1-0-målet i Skien.
                    Generelt er Koren-saken et godt eksempel på problemet vi alltid får med attraktive spillere på 3 års-kontrakter. De bruker ofte èn sesong på å spille seg varme, særlig de som kommer fra en annen kultur. I år 2 blir de knallgode, og da dukker beilerene opp. Samtidig er dette "mellomåret" eneste tidspunkt hvor vi kan få godt betalt for denne typen spillere. I år 3 faller prisen markant, som enkelte har vært inne på.
                    I verste fall får vi dermed bare skikkelig nytte av spillere som Koren i en halv sesong - hvis vi ser bort fra evt penger som kommer fra salget.

                    Med andre ord: Nei til kontrakter under fire år !

                    mvh
                    perta
                    Mvh
                    Gammer´n (Per T)

                    Kommentar

                    • blue
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2004
                      • 1429

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                      Generelt er Koren-saken et godt eksempel på problemet vi alltid får med attraktive spillere på 3 års-kontrakter. De bruker ofte èn sesong på å spille seg varme, særlig de som kommer fra en annen kultur. I år 2 blir de knallgode, og da dukker beilerene opp. Samtidig er dette "mellomåret" eneste tidspunkt hvor vi kan få godt betalt for denne typen spillere. I år 3 faller prisen markant, som enkelte har vært inne på.
                      I verste fall får vi dermed bare skikkelig nytte av spillere som Koren i en halv sesong - hvis vi ser bort fra evt penger som kommer fra salget.

                      Med andre ord: Nei til kontrakter under fire år !
                      Mulig det du sier stemmer på en generell basis, men jeg mener bestemt at vi hadde god nytte av Koren allerede i fjor. Han spilte stort sett de fleste kampene, og var absolutt en ressurs for oss.
                      Fugla 4 Life!

                      Kommentar

                      • Smukken
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2004
                        • 718

                        #12
                        Mulig det du sier stemmer på en generell basis, men jeg mener bestemt at vi hadde god nytte av Koren allerede i fjor. Han spilte stort sett de fleste kampene, og var absolutt en ressurs for oss.
                        Jo da - men det er først i år at han blomstrer og viser sine egenskaper (på tross av omrokkeringer m.fl. posisjoner) bl.a som følge av ny spillestil (mer ballbesittende). 2 mål og 5 assists sier det meste så langt.

                        Noen som vet om han har norsk dame som kanskje han få han til å bli ?
                        Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                        Kommentar

                        • blue
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2004
                          • 1429

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                          Koren er etter min mening den viktigste, kreative kraften i vårt offensive spill pr i dag. I sin nye rolle er det han som slår de lekreste pasningene, han som ser mulighetene til å åpne et bastant forsvar. Jfr f eks pasningen hans fram til Arild på 1-0-målet i Skien.
                          Nå må vi også huske på at vi har spilt tilnærmet uten kantspillere hittil i år. Når Påsan og Riise er på plass for fullt, vil viktigheten av Koren bli mindre. Hvis vi flytter spillet mer ut på kantene, tror jeg Sundgot vil bli en fullgod erstatter i en offensiv midtbanerolle (support man).
                          Fugla 4 Life!

                          Kommentar

                          • gamle-perta
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2418

                            #14
                            Nå må vi også huske på at vi har spilt tilnærmet uten kantspillere hittil i år. Når Påsan og Riise er på plass for fullt, vil viktigheten av Koren bli mindre.
                            Tror det er feil. Korens overblikk og kreativitet vil komme enda bedre til sin rett når han får enda flere gode spillere rundt seg.
                            Jeg står på at Koren er vår viktigste mann i dag!

                            Arild kan bli en erstatter, men er foreløpig langt bedre enn f eks Powell som måljeger. Derfor trenger vi Gilbert helt foran, foreløpig.

                            mvh
                            perta
                            Mvh
                            Gammer´n (Per T)

                            Kommentar

                            • Skiba
                              Juniormedlem
                              Bøffelpromp
                              • Jun 2005
                              • 13

                              #15
                              Selg i januar

                              Det er liten sjans for at han skriver ny kontrakt med oss. Det vil da være lurt å selge han. Jeg lurer på om det er mest gunstig å sitte på han hele sesongen (kanskje prisen synker 5 mill.) og heller selge han i overgangsvinduet som åpner i Januar. Hvis det at han blir ut sesongen kan føre til RL-spill og europa-cup kan dette kanskje være gunstig også økonomisk og ikke bare sportslig.

                              Dessuten kan det være mer attraktivt for andre spillere å forlenge kontrakter og eventuelt skrive under for lillestrøm i steden for sin nåværende klubb.

                              Slikt kan man selvagt ikke få svar på før det er prøvd. Men jeg syns vi bør prøve å holde Koren ut sesongen nå som klubben har investorer i ryggen. De må jo også være interresert i sportsligprestasjoner

                              Kommentar

                              • gamle-perta
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2004
                                • 2418

                                #16
                                Men jeg syns vi bør prøve å holde Koren ut sesongen nå som klubben har investorer i ryggen. De må jo også være interresert i sportsligprestasjoner
                                Det er jo dette som er dilemmaet i en "liten" klubb som vår. Investorene vil både ha et bra lag, men vil også han igjen noen av de pengene de nærmest har brukt som "veldedighetsmidler". Det har jeg full forståelse for, selv om også jeg håper at Koren blir ut hele sesongen.
                                Tror imidlertid sjansen for å få godt betalt for ham er langt høyere nå enn til jul. Både fordi han da har kortere tid igjen av kontrakten, men også fordi det er mindre fokus på spillere i Norge på høsten - siden sesongen vår slutter i månedsskifte oktober/november.

                                mvh
                                perta
                                Mvh
                                Gammer´n (Per T)

                                Kommentar

                                • Skiba
                                  Juniormedlem
                                  Bøffelpromp
                                  • Jun 2005
                                  • 13

                                  #17
                                  Tror imidlertid sjansen for å få godt betalt for ham er langt høyere nå enn til jul. Både fordi han da har kortere tid igjen av kontrakten, men også fordi det er mindre fokus på spillere i Norge på høsten - siden sesongen vår slutter i månedsskifte oktober/november.

                                  mvh
                                  perta[/quote]

                                  Er vel ikke noen tvil om det. Det jeg prøvde å påpeke er at ved å beholde Koren ut året vil sjansene for e-cup og RL spill være betraktelig større. Vi vil ikke være sikret inntekter her i fra, men sjansen er stor.

                                  kanskje vil klubben kunne tjene mer på dette. Det vil også da være større muligheter for å trekke til seg mer sponsorpenger etc.

                                  Kommentar

                                  • blue
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2004
                                    • 1429

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                    Arild kan bli en erstatter, men er foreløpig langt bedre enn f eks Powell som måljeger. Derfor trenger vi Gilbert helt foran, foreløpig.
                                    Jeg er ikke enig i dette.
                                    Jeg mener at Powell passer veldig bra sammen med Mifsud.
                                    Powell er et arbeidsjern, og Mifsud scorer målene.

                                    Men jeg tror alle på forumet er enige om at vi ønsker å beholde Koren i klubben, med mindre vi får inn en solid bunke penger! Koren er en viktig spiller for oss, men jeg mener at han ikke er uerstattelig.
                                    Fugla 4 Life!

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6075

                                      #19
                                      Koren er uerstattelig, men tror stadheim kkan gjøre det ok i den rolla når vi må selge han

                                      Kommentar

                                      • Ola
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 1651

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av HSft
                                        Koren er uerstattelig, men tror stadheim kkan gjøre det ok i den rolla når vi må selge han
                                        Stadheim ja... Det hadde vært topp!

                                        PS: Begge de spanske klubbene som det henvises til er klubber med anstrengt økonomi, så det vil overaske meg om noen av de er i stand til å gi over 10 mill for Koren.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎