LSK-Odd

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7055

    Karakterbok LSK-Odd

    Sjanser: 7-3
    Cornere: Ca. 5-2?

    Ser at mange har tatt fram dommedagspenselen og maler et dystert bilde nå. Men se det på denne måten i stedet:
    -Vi var klart best
    -Vi har endelig to sidebacker som er ferdige med puberteten. Dette gjorde oss bånnsolide bakover
    -Nosa og Sundgot viste at de kan være den rette spisskombinasjonen
    -Espen Søgård gjorde sin beste kamp på to år
    -Bjørkøy viste at han bør være nummer to-valget på høyre flanke, og gjorde en av sine beste kamper for LSK så lenge kreftene holdt
    -Spillemessig var vi ikke til å kjenne igjen fra de siste tre kampene - og det i positiv forstand
    -Skadelista har begynt å krympe

    Her er kboka:
    Otto 6 - Modig og god på det han fikk å bale med. Sterk i feltet mot fire meter Kovacs, gode igangsettinger. Målet var noe nært utagbart.
    LK Eriksen 6 - God omgang. Villig med framover og uheldig som sklei idet han skulle slå inn fra dødlinja mot umarkerte Sundgot foran mål.
    Nordtveit 5,5 - Solid både sentralt og som back. Ikke den offensive backen Eriksen er, men kompenserte noenlunde med flere fine, dype oppspill mot boksen. Habil kamp.
    Kippe 6,5 - Hadde Kovacs i lomma, med unntak for headinga rett etter 1-0 og ved et annet tilfelle da ungareren fikk legge ut i feltet etter et innlegg. God distribusjon i dag, variert.
    Johnsen 6 - Godt å se Marius tilbake, og han leverte en meget god kamp mot Odds formspiller Valencia, som han hadde i lomma gjennom hele kampen.
    Bjørkøy 5,5 - God og aktiv i første omgang. Mangler tempoet, men finner måter å omgå dette på. God bruk av ballen, smarte valg. Sliten utover i andre omgang. Kollisjonen før 1-1 er nok mest hans feil. Dosso kommer ut i feltet, han rygger inn. Klønete. Edit: Veldig gode dødballer. +0,5 på det.
    Dosso 5 - Ser at mange slakter ham, og det forstår jeg ikke. Ruser inn uten sikring et par ganger, javel, men jeg syntes han tettet igjen bra sammen med Søgård. Men endel ballmist. Klønete situasjon med Bjørkøy ved 1-1, men jeg mener han har minst skyld i den situasjonen.
    BB Søgård 6,5 - Jøye meg, dette hadde jeg ikke trodd. Bestemann på banen. Bedre bruk av ballen enn jeg har sett fra den kanten på nesten så lenge jeg kan huske. Erindrer ikke at han tapte en duell. Strålende kamp.
    Myklebust 4 - Bedre enn sist, og en av de få som beholdt presset på ballfører foran fireren vår det siste kvarteret av kampen. Men offensivt er det fortsatt ineffektivt. Holdt på å dra seg igjennom ved en anledning i første omgang, men det blir for smått. Het i toppen på returen etter Dossos gode initiativ og Arason-retur i andre omgang. Bra jobbing, men lite utbytte.
    Sundgot 6 - Trosset smertene og leverte varene. Håper folk snart ser forskjellen mellom å ha Arild og Occean som oppspillspunkt. Vi satte spillet 30 meter fra Odds mål ved utallige anledninger etter at man hadde spilt opp på Arild. Fordelte ballen glimrende. Uheldig som ikke satte Kippes nikk i mål på overtid.
    Nosa 6 - Hans beste kamp for LSK. Konstant uromoment, kjapp og kvikk og god med ball. Foreløpig ingen stor trussel innenfor boksen og blir litt heit i toppen. Men det kommer. Nosa/Sundgot bør starte mot Godset.

    ->Riseth 6: Fin scoring og defensivt solid i omgangen han fikk.
    ->Essediri: Venstre back?! Kom riktignok ok fra det.
    ->Bukken 2.0: Dæven, for et tempo den gutten har.

    Kanarifansen 7 - Bra trøkk i første, men savner mer engasjement de siste 25 minuttene. Ble like nervøse som spillerne.
    Last edited by trigz; 18.05.2009, 09:06.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    #2
    Som vanlig en bra bok, men jeg er programforpliktet til å være uenig. En korrigering er på sin plass:

    Dosso: Fortjener mer enn en 5'er - det eneste å trekke for er klønete opptreden ved 1-1. Voldsom innsats bakover på banen og viser seg som en ballvinner av rang. Tippeligaens ekte svar på Makelele?
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • Serbern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 5496

      #3
      Opprinnelig skrevet av trigz
      Otto 6 - Modig og god på det han fikk å bale med. Sterk i feltet mot fire meter Kovacs, gode igangsettinger. Målet var noe nært utagbart.
      Bare en liten kommentar til denne. Syns han ofte bruker for lang tid med å få ut ballen, og ett par ganger var jeg sikker på at dommern ville blåse for 6-sekunders regelen. Sandmoen var vel bortom han og ga han beskjed om det også.

      Kommentar

      • Skinke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2007
        • 3914

        #4
        6-sekunders regelen finnes vel ikke lenger? Men det virker som Berg vil at vi skal prøve å spille oss oppover fra keeper.

        Til vanlig så er dissa karakterboken ganske dårlige iforhold til hva jeg mener, men denne gangen treffer du akkurat som jeg vil.
        Daukjøtt Felt C

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7055

          #5
          @Serbern: Godt poeng, han somlet vel lenge et par ganger. Men det hadde vel også å gjøre med at ingen gjorde seg spillbare foran ham.
          (Dessuten: Er det ikke sju sekunder?)
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            #6
            Opprinnelig skrevet av trigz
            @Serbern: Godt poeng, han somlet vel lenge et par ganger. Men det hadde vel også å gjøre med at ingen gjorde seg spillbare foran ham.
            (Dessuten: Er det ikke sju sekunder?)
            Skulle gjerne gitt tommel opp og ned samtidig her. Tommel opp: Otto somlet voldsomt, og løper faktisk en risiko for indirekte frispark i mot. Tommel ned: regelen var i alle fall 6 sekunder da den ble innført, kan ikke huske at den er blitt endret.
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • Skinke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2007
              • 3914

              #7
              "The goalkeeper is considered to be guilty of time wasting if he holds the ball in his hands or arms for more than 5 - 6 seconds."
              Daukjøtt Felt C

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                #8
                Ville gitt Nosa en halv karakter bedre og Sundgot en halv dårligere. Synes ikke de var like bra. HAr bare sett kampen en gang live, men syntes Sundgot var usynlig i store deler av kampen. I tillegg synes jeg nosa vant flere oppspill enn sundgot.

                Sundgot var helt ok, men jeg er heller ikke enig i at de bør være spisparet i fremtiden. Syntes Nosa vant en del baller som han stussa videre, da var det frustrerende at vi mangla farten til å skape dueller rundt andreballene. Tror generelt Nosa med en rask spydspiss forran seg (Edwin, Bergmann (Gulbrandsen)) hadde vært en bedre konstelasjon.

                Kommentar

                • ap4
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2004
                  • 271

                  #9
                  Fra NFFs regler:

                  Et indirekte frispark tildeles motstander hvis målvakten, innenfor eget straffesparkfelt begår en av 4 forseelser :
                  • bruker mer enn seks sekunder når han kontrollerer ballen med hendene før han frigjør den for spill

                  Otto brukte nok mer enn 6 sekunder ved et par anledninger der.

                  Kommentar

                  • Serbern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 5496

                    #10
                    Nosa må bare lære seg offside-regelen, så kan det bli utrolig bra utover sesongen. Berg ga han tegn om bueløp flere ganger i kampen hvor han sto i offside.

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      #11
                      Som vanlig en bra k-bok, stort sett enig denne gangen også!
                      Men syntes vel egentlig Otto får litt vel bra betalt, var vel ikke noe som skulle tilsi at han skulle få så bra betalt? Men godkjent kamp, ingen tabber, men som flere sier mye somling. Jeg gir han 5!
                      Søgård overrasket og han fortjener sin karakter.
                      Sundgot funkerer som alltid bra som oppspillspunkt, men blir jo ikke noe mål ut av det... Men ja han holder på ballen, fordeler ballen og er klok i dette spillet og fungerer som sagt tidligere best sammen med raske spillere på topp. Nosa gjorde jobben sin bra, men syntes vel Sundgot-Bukken passer bedre sammen også kan Nosa spille sentralt. Bukken jr er rask, nådeløs og en spennende type jeg tror vi kommer til å få se mye av i tiden fremover.
                      Myklebust gjorde vel sin minst dårlige kamp, men når skal andre få sjansen på denne plassen? Er det snakk om at noen har klippekort på laget må det være han!!!!

                      Kommentar

                      • KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av HSft
                        Ville gitt Nosa en halv karakter bedre og Sundgot en halv dårligere. Synes ikke de var like bra. HAr bare sett kampen en gang live, men syntes Sundgot var usynlig i store deler av kampen. I tillegg synes jeg nosa vant flere oppspill enn sundgot.

                        Sundgot var helt ok, men jeg er heller ikke enig i at de bør være spisparet i fremtiden. Syntes Nosa vant en del baller som han stussa videre, da var det frustrerende at vi mangla farten til å skape dueller rundt andreballene. Tror generelt Nosa med en rask spydspiss forran seg (Edwin, Bergmann (Gulbrandsen)) hadde vært en bedre konstelasjon.
                        Har sett kampen i reprise og prøvde spesielt å se på Sundgot. Han var god etter at vi scoret, men før det var han ikke inne i kampen. Tapte dueller og greide ikke å få tak i kula. Her var Nosa en god del bedre. Men den siste halvtimen av kampen greide Sundgot å ta tak i kula og få spilt den fornuftig. Synes likevel at han er for mye borte i løpet av kampen til at han er bankers i laget. Nå er det jo en stund siden han har spilt så det kan hende at det var derfor han kom mer med etter hvert som han spilte seg varm. Vi spilte en bedre andre omgang så forklaringen kan også ligge her. Vi må ha to spisser som er involvert i kampene for at det skal bli noe trøkk. Kan nesten ikke huske sist vi hadde spisser som var gode sammen. Nosa var stort sett involvert hele kampen bortsett fra at han gikk mer i offside enn selveste offsidekongen.

                        Når vi tar ledelsen og motstanderne flytter laget høyere, må vi ha noen som kan løpe i bakrom. Hvis ikke Nosa lærer seg offside, må han flyttes lenger tilbake i banen og evt sette inn lillebukken eller en eller annen som blir instruert i hva han skal gjøre.

                        Kommentar

                        • gamle-perta
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2418

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av KFL41
                          Når vi tar ledelsen og motstanderne flytter laget høyere, må vi ha noen som kan løpe i bakrom.
                          Edwin....
                          At ikke han kom inn etter at vi tok ledelsen synes jeg var en stor taktisk bommert. Da måtte jo Odd høyere på banen, og det nevnte bakrommet ble bare større og større...
                          Mvh
                          Gammer´n (Per T)

                          Kommentar

                          • Serbern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 5496

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                            Edwin....
                            At ikke han kom inn etter at vi tok ledelsen synes jeg var en stor taktisk bommert. Da måtte jo Odd høyere på banen, og det nevnte bakrommet ble bare større og større...
                            Er ikke han skada? Satt han på benken mot Odd?

                            Kommentar

                            • BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Serbern
                              Er ikke han skada? Satt han på benken mot Odd?
                              Han satt på benken. Fra min posisjon på SS virket det som om han varmet opp for fullt. Det gjelder Ringen også.
                              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                              Kommentar

                              • superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Serbern
                                Er ikke han skada? Satt han på benken mot Odd?
                                Benken: André Hansen, Vidar Riseth, Edwin Eziyodawe, Fredrik Gulbrandsen, Stian Ringstad, Karim Essediri, Mathis Bolly.

                                Kilde: lsk.no
                                Enøyd i de blindes dal.

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4377

                                  #17
                                  Måtte le da jeg leste Dagbladet i dag. Nosa fikk 2 på børsen der.
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • Yellow-not-jella
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2009
                                    • 1606

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Serbern
                                    Nosa må bare lære seg offside-regelen, så kan det bli utrolig bra utover sesongen. Berg ga han tegn om bueløp flere ganger i kampen hvor han sto i offside.

                                    Utrulig dyktig denne Berg.

                                    Vi satser på "esset" Diri på venstre bekk mot das Gods.

                                    Kommentar

                                    • Oddis
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2006
                                      • 2744

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av KFL41
                                      Kan nesten ikke huske sist vi hadde spisser som var gode sammen.
                                      Clayton Zane og Magnus Powell?
                                      Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                      Kommentar

                                      • jerven
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2007
                                        • 272

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Oddis
                                        Clayton Zane og Magnus Powell?
                                        Litt utenfor temaet. Men, Zane og Powell hadde vel ikke så mange kamper de spilte sammen i 2001, og begge spillerne spilte like bra i de kampene de spilte med Sundgot og Sveinung Fjellstad. Uansett er det ingen tvil om at laget var godt samspilt den sesongen.

                                        Som vanlig er jeg veldig enig i dine vurderinger trigz. Det blir noe annet enn dagbladet som ser på resultatet for deretter å dele ut poeng til spillerne etter hvor godt rykte spilleren har.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎