Strømsgodset - LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7048

    Karakterbok Strømsgodset - LSK

    Strømsgodset-LSK 1-2
    Sjanser: 4-6
    Cornere: 1-7

    Endelig kom den, og etter en kaotisk førsteomgang, der vi nok var litt heldige som gikk inn med ledelse, var seieren etter hvert helt fortjent, etter en andreomgang der LSK forsvarte seg kompakt, patent og kynisk. Fullt fortjent seier, og uhyre viktig. Like viktig er det at det gjentas på søndag, så jeg håper på uforandret lag til den kampen. De fleste var gode i går.

    Otto 6 - Kanonredning da han slår avslutninga i tverrliggeren før 0-1, før han var sjanseløs på returen. Patent og god i en hektisk førsteomgang. Kunne ha kommet lenger ut før Nystrøms stolpeskudd. Mye vassere nå enn før vrakingen. Har trent godt og ser ut til å nyte godt av å ha reell konkurranse om plassen.
    Eriksen 7 - Total kontroll først på Keita, så Andersson. Først synlig i det offensive etter pause, høyresida var lite brukt før pause. Prikkfri defensiv jobb og mange tunge løp langs sida. God bruk av ballen. Veldig god kamp.
    Kippe 7 - Vant så godt som alt i lufta og gjorde det enkelt med ballen i beina. Nær scoring, god heading på bakstanga. Viktig sklitakling på Pedersen få minutter før slutt da han nærmet seg skuddhold.
    Nordtveit 6,5 - God i lufta, men vant ikke alt. Passiv etter at ballen gikk i tverrliggeren før 0-1, ballwatching da. God pasningsfot og veldig sterk andreomgang. Gjør veldig få feil, men er kanskje litt defensiv i pasningsvalgene.
    Johnsen 4,5 - Forferdelig førsteomgang. Ble lurt av Nystrøm gang etter gang, og la igjen fryktelig mye rom bak seg. Ble straffet av det på 0-1, og igjen da Nystrøm traff stanga. Veldig mye bedre etter pause. La seg dypere da, og kom raskere inn i ryggen på Nystrøm, som forsvant ut av kampen. Til linja tre-fire ganger i løpet av kampen. Bra driv over Marius nå.
    Bjørkøy 6 - Lite med i spillet den første halvtimen. Mye mer involvert og veldig god sentralt etter Dossos skade. Er en helt annen spiller i år enn han var i fjor. Vinner masse dueller og har en smartness med ballen som vi sårt trenger. Veldig god andreomgang, og skal ha en stor del av æra for at vi tetter så godt igjen.
    Søgård 7 - Nok en glimrende kamp av Espen. Fant vel ikke helt plasseringen på Winsnes i innledningen, men spilte seg stort opp. Bruker ballen fornuftig og tilpasset egne evner. Vinner enormt med dueller og spiller med en faenivoldskhet man bare må elske. Nå er han i tillegg i form, og da er Espen en mann vi har behov for i sånne kamper.
    Dosso 5 - Står på og har en stor aksjonsradius, men går fortsatt uklokt inn i mange situasjoner. Tok et gult kort for laget. Dessverre ut med skade.
    Myklebust 5 - Hans beste kamp i år. Skjønte på forhånd at måten å parkere Steinar P på var å løpe rett mot ham med ballen i beina. Fungerte godt og ble trukket med i spillet gjennom Nosas glimrende løpsvalg. Kjempemessig defensiv jobb i hele andre omgang. Pussig situasjon i andreomgang: Myklebust mottar på midten, sklir forbi tre Godset-spillere med verdens største selvfølgelighet, og har plutselig en kjempemulighet på skudd. Så følger verdens verste lompe med innsida, seks meter utenfor. Dette er Myklebust i et nøtteskall. Kan være glimrende, men tror ikke nok på det. Bare klin til ballen, for faen!
    Sundgot 6 - Himmelvid forskjell på å ha keite-OO som oppspillspunkt og Arild. Fungerer glimrende sammen med Nosa. Vant en haug med baller og fikk vendt opp et utall ganger. Nydelig scoring, god kamp.
    BB NOSA 8 - De som ikke ser at Nosa er et krystallklart spissvalg for oss kan ta seg en brødbil full av rosinboller. Ikke bare har han tyngdepunkt, teknikk, balanse og blikk, han har også fotballforståelse, plasseringsevne, muskler og en vanvittig arbeidskapasitet. Jobbet skjorta av seg og lå i beina på Godset-forsvarerne gjennom hele kampen. Godt samspill med Arild, frekk og iskald scoring. Denne gutten kan bli en superstjerne - forleng kontrakta nå!

    ->Bolly 5: "Dårlig innhopp" var refrenget her på forumet etter kampen. Vel, dere tar feil. Vi ledet og trengte friske bein for å holde presset på ballfører foran forsvarsfireren. Bolly løp opp masse løse baller, sto på og la ned en flott jobb i så måte. Er også brukbar på hodet.

    Kanarifansen 8,5 - Fett!
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    #2
    Opprinnelig skrevet av trigz
    Like viktig er det at det gjentas på søndag, så jeg håper på uforandret lag til den kampen. De fleste var gode i går.
    Uforandret blir det fra de som avsluttet da? Uansett antar jeg Dosso ikke starter.

    Du skriver her:

    Opprinnelig skrevet av trigz
    Jeg går for
    Otto; LKE, Nordtveit, Kippe, MJ; Riise, Bjørkøy, Søgård, Bolly; Nosa, Sundgot.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

    Kommentar

    • mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

      #3
      Jeg vil senke backrekka litt (E 6, N 6, K 6/7, J 5) fordi de faktisk ikke spiller så fantasisk i annen omgang. Misforstå meg rett her; de gjør en bortimot feilfri jobb, men har det ganske lett fordi Råner'n, Skjetten og Gilbert klarer å nedkjempe det som er av midtbane hos godset.

      Bjørkøy burde hatt 6,7 (klar sjuer for markeringsjobben i andre omg).
      Fugla mot nye høyder

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7048

        #4
        Opprinnelig skrevet av BennyLem
        Uforandret blir det fra de som avsluttet da?
        Med forbehold om at Riise er spilleklar, er det hipp som happ om Dosso eller Bjørkøy starter sentralt, men ja, jeg heller nok mot happ etter det Bjørkøy viste i går.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          #5
          Opprinnelig skrevet av trigz
          Med forbehold om at Riise er spilleklar, er det hipp som happ om Dosso eller Bjørkøy starter sentralt, men ja, jeg heller nok mot happ etter det Bjørkøy viste i går.
          Mulig jeg formulerte meg litt uklart.

          I kamptråden vil du ha Bolly/Riise fra start, men her skriver du uforandret. Hvis Riise skal inn, noe jeg er enig i, så må enten Bolly eller Myklebust vike.

          Dosso antar jeg benkes, skadefri eller ei, på bakgrunn av det som ble prestert i går.
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • OppsalKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2008
            • 1881

            #6
            Bjørkøy var en helt konge i går. Mener han var banens beste... og jeg er i blant annet hannes største kritikk når det gjelder opptreden siden overgangen fra plankebyen.
            Nå bosatt på Rasta !!!!!

            Alltid Celtic og LSK

            Kommentar

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎