De neste tre kampene - Lyn (B), FFK (H), B/G (B)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13244

    De neste tre kampene - Lyn (B), FFK (H), B/G (B)

    Våre neste tre kamper bør kunne gi noen sårt tiltrengte poeng før vi får en del vanskelige kamper:

    Lyn - LSK Denne bør vi ta
    LSK - FFK Hjemme eller muligens uavgjort.
    B/G - LSK Her bør vi også kunne klare 3 poeng.

    Alt i alt: Klarer vi 4-6 poeng i disse kampene bør vi være på sikker grunn. Med full uttelling har vi kontakt med øverste halvdel. Håper for Guds skyld at laget griper denne sjansen.

    Deretter har vil Molde (H), Start (H) og Viking (B). Et noe tøffere program som neppe vil gi noen poengfest.
  • erikh
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2008
    • 443

    #2
    Opprinnelig skrevet av reka
    Våre neste tre kamper bør kunne gi noen sårt tiltrengte poeng før vi får en del vanskelige kamper:

    Lyn - LSK Denne bør vi ta
    LSK - FFK Hjemme eller muligens uavgjort.
    B/G - LSK Her bør vi også kunne klare 3 poeng.

    Alt i alt: Klarer vi 4-6 poeng i disse kampene bør vi være på sikker grunn. Med full uttelling har vi kontakt med øverste halvdel. Håper for Guds skyld at laget griper denne sjansen.

    Deretter har vil Molde (H), Start (H) og Viking (B). Et noe tøffere program som neppe vil gi noen poengfest.

    Enig i at disse matchene blir utrolig viktige strategisk sett, särlig med tanke på utrolig skjör selvtillit i spillergruppa. på 1-0 spilles det champagnefotball med stor trygghet og glede, mens i andre omgang på 2-1 blir det den sedvanlige krampaktigheten og frykten som rår. dermed blir utfallet av de kommende kampene utrolig viktig i forhold til å sette en trend (vi har begynt på en fin en nå...). That being said, föler jeg nå at med johnsen og eriksen på backene, og riise (forhåpentligvis...?) på veg tilbake, kan vi slå hvem som helst. det finnes ingen grunn til å tro at Molde hjemme, Start hjemme, og viking borte er uoverkommelige kamper. Jeg tror mye står og faller på skadesituasjonen og selvtilliten.

    Kommentar

    • Hel1017
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Oct 2008
      • 196

      #3
      Opprinnelig skrevet av reka
      Våre neste tre kamper bør kunne gi noen sårt tiltrengte poeng før vi får en del vanskelige kamper:

      Lyn - LSK Denne bør vi ta
      LSK - FFK Hjemme eller muligens uavgjort.
      B/G - LSK Her bør vi også kunne klare 3 poeng.

      Alt i alt: Klarer vi 4-6 poeng i disse kampene bør vi være på sikker grunn. Med full uttelling har vi kontakt med øverste halvdel. Håper for Guds skyld at laget griper denne sjansen.

      Deretter har vil Molde (H), Start (H) og Viking (B). Et noe tøffere program som neppe vil gi noen poengfest.
      Lyn borte, kan være vanskelig. Men fullt mulig å dra tre poeng her hvis oppturen fortsetter og kanarifansen overtar Ullevål stadion.

      FFK har ikke imponert meg i år i det hele tatt. Ser ingen grunn til at vi ikke skal dra i land den. Neppe masse mål da. Tipper 1-0.

      B/G er gjerrige hjemme, så jeg tviler på 3 poeng her. Tipper 0-0 i en dritkjedelig kamp.

      Molde og Start hjemme. Er faktisk rimelig optimist for disse hjemmekampene. Alle kan slå alle i årets TL, og disse lagene er fullt mulig å ta kål på.

      Viking borte derimot, er jeg redd vi ryker på et tap igjen. Klarer vi uavgjort her skal vi være meget godt forøyd.

      Jeg syns vi har sett et helt annet lag de tre siste kampene, og er ikke lenger i tvil om at vi klarer oss i år også selv om det neppe blir høyt opp på tabellen.
      Vi har fått tilbake mange etablerte spillere fra skade, syns disse presterer bedre og bedre. Og med disse tilbake har HB fått satt et lag, og sluppet å gjøre mange bytter og merklige disponeringer.

      Gleder meg til forsettelsen!!!
      Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

      Kommentar

      • tilt
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2007
        • 813

        #4
        Tror vi slår Lyn, taper mot Bodø/Glimt og spiller uavgjort mot FFK.
        Altså 4 poeng. Mulig vi klarer 6-7. Det hadde vært bra.

        LYN borte
        Her har vi størst sjanse til 3 poeng.
        Lyn er ute og sykler om dagen, og er i enda større trøbbel enn oss. Vi har fått inn litt flyt og er på bedringens vei men Lyn er tross alt veldig gjerrige og vanskelige å slå på hjemmebane. 1-3 poeng. Mitt tips: 1-2 (mitt håp 0-3)

        FFK
        Er normalt dårlige borte men har noen matchvinnertyper, godt midtforsvar og gode duellspillere. Tror det kan bli tøft å få 3 poeng her dessverre.
        Mitt tips: 1-1 (Mitt håp 2-0 )

        B/G borte
        Bodø/glimt varierer voldsomt. Fra 3-0 mot Aalesund til 0-4 mot start på under en uke sier jo litt. Dog er de veldig sterke hjemme og får vi poeng der oppe er jeg fornøyd. håper på 1 poeng. Mitt tips : 2- 1 (mitt håp 1-1 )
        livet er en gamp for de som ikke kan si k
        https://twitter.com/#!/KjetiI

        Kommentar

        • mooph
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 1496

          #5
          Jeg er helt i villrede mht. årets tippeliga, her kan alt skje i enhver kamp. Selv ikke hjemme/borte faktoren ser ut til å gi noen spesiell mening i år. Jeg tør ikke anta at noen kamper er "lettere" enn andre og regner de tre neste kampene som like vanskelige/lette som de tre påfølgende.

          Derfor bør spillerne vite at det virkelig ikke er noe som er avgjort på forhånd, uansett hvem vi møter. Fremgangen LSK har hatt bør fortsette ettersom laget nå blir stadig mer samspilt. La oss ta dem alle!
          Fugla mot nye høyder

          Kommentar

          • Hamburg & Kanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 3006

            #6
            vi bør vinne hjemme uansett motstand og selge oss jævla dyrt borte. på hjemmebane bør man blåse i hvem motstanderen er, da skal man vinne.
            LSK Norges beste lag

            Kommentar

            • dollyholly
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2007
              • 965

              #7
              Lynkampen tror jeg blir en trepoenger. Ullevål er svært ujevn og det blir slått mye langt. En fordel for oss. Tror Nosa kommer til å plage midtstopperene til Lyn. Lyn har ikke hatt gode backer i år og midtbanen er den svakeste i ligaen. Gustavino dribler for mye og ødelegger samhandlingen. Tror vi putter på en dødball, med Johnsen, Kippe og Sundgot i boksen.

              Viser seg at vi sliter mot lag med raske overganger og Lyn er ikke en av dem.

              Kommentar

              • OppsalKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2008
                • 1881

                #8
                Ærlig talt... 6 poeng fra de tre poeng er jeg mer enn fornøyd med. Det kan godt hende at vi vinner en kamp og spiller uavgjort i de andre to. Total genvinst = 5 poeng.

                Lyn er ganske sterk hjemme og tross for at jeg har troen på guttene er det ganske sannsynlig at dette blir uavgjort-

                FFK... Middels lag. Bør ta tre poeng på hjemmebanen.

                BG... Verste lag som finnes i serien. Men.... de er sterke på hjemmebanen.

                Så.... som jeg sa tidligere.... 6 poeng er jeg fornøyd med. Og det er en realistisk fangst også.
                Nå bosatt på Rasta !!!!!

                Alltid Celtic og LSK

                Kommentar

                • Kaizer
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Nov 2006
                  • 139

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Våre neste tre kamper bør kunne gi noen sårt tiltrengte poeng før vi får en del vanskelige kamper:

                  Lyn - LSK Denne bør vi ta
                  LSK - FFK Hjemme eller muligens uavgjort.
                  B/G - LSK Her bør vi også kunne klare 3 poeng.

                  Alt i alt: Klarer vi 4-6 poeng i disse kampene bør vi være på sikker grunn. Med full uttelling har vi kontakt med øverste halvdel. Håper for Guds skyld at laget griper denne sjansen.

                  Deretter har vil Molde (H), Start (H) og Viking (B). Et noe tøffere program som neppe vil gi noen poengfest.
                  Mot Viking borte bør vi absolutt ha mulighet til hente poeng, de er ræva!

                  Har vært på Viking Stadion 3 ganger i år og det som har blitt vist der har vært middelmådig på sitt beste, Bodø Glimt borte er den tøffeste kampen her, jeg tror vi bør kunne ta poeng både mot Molde og Start hjemme.
                  "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                  Kommentar

                  • JonAsc
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2008
                    • 267

                    #10
                    Jeg har tro på seier både mot Lyn og FFK, men mot Bodø/Glimt tror jeg vi maks kan klare uavgjort.

                    Kommentar

                    • mrognan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2008
                      • 845

                      #11
                      Hvis vi klarer å stille tilnærmet likt lag som i de siste tre kampene så har jeg trua på 9 poeng på disse tre kampene. Men nå har vi spilt endel kamper og dratt på oss noen kort, Mykle må vel stå over mot Lyn(?). Hvordan det ellers ser ut på kortstatistikken har jeg ikke oversikt på. Men unngår vi skader og karantene er 9 poeng ikke urealistisk.
                      Morten

                      Kommentar

                      • KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av mrognan
                        Hvordan det ellers ser ut på kortstatistikken har jeg ikke oversikt på. Men unngår vi skader og karantene er 9 poeng ikke urealistisk.
                        GULE KORT:

                        3 gule:

                        Magnus Myklebust (Aalesund, Rosenborg, Sandefjord)


                        2 gule:
                        Hassane Dosso (Stabæk, Strømsgodset)

                        1 gult:

                        Espen Søgård (Vålerenga)
                        Frode Kippe (Tromsø)
                        Bjørn Bergmann Sigurdarson (Tromsø)
                        Bjørn Helge Riise (Rosenborg)
                        Nosa Igiebor (Start)
                        Lars Kristian Eriksen (Odd)

                        RØDE KORT:

                        1 rødt:

                        Vidar Riseth (Brann)

                        LSK har fått nest færrest gule kort av TL-lagene.

                        Kommentar

                        • bjarmann
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 2869

                          #13
                          det er jævla viktig at vi ikke taper noen av disse kampene. så vi kan legge de lagene bak oss på tabellen
                          I år så tar vi alt

                          Kommentar

                          • Bekkis
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 441

                            #14
                            Mot lyn bør det iallefall være muligheter for årets første smultering!

                            Kommentar

                            • Yellow-not-jella
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2009
                              • 1606

                              #15
                              Bra tråd, som omhandler rundene 12 til 17. Tar vi med Aalesund hjemme den 12. juli, har vi atten runder før ferien (og noe tøffere program venter..).

                              I disse sju VIKTIGE kampene tipper jeg U-S-T-U-S-U-S, ergo tre seire, tre uavgjort, og ett tap. Freksta må vi bare slå hjemme, i og med den negative spiralen de er inni. Start skal også avkles defensivt, og knebles offensivt. Tørum får inget hyggelig gjensyn. Samma med Aafk, som er rææv. Men typisk om det blir uavgjort hjemme mot molde og i Stævængåår. Lyn-kampen kan fort bli et lite mareritt igjen.. nøkkelkamp.
                              Forøvrig gir Derek & co oss en leksjon i effektivt vingspill på kunst i Bodø.

                              Dette gir 12 points, og totalt 22p på 18 kamper før høstsesongen... trygge da? Får vi igang Lillebrorsan så er jeg relativt trygg hvertfall.

                              Kommentar

                              • Roll75
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2007
                                • 834

                                #16
                                Er ikke så sikker på at Lyn kampen blir så enkel. De scorte 4 hjemme mot søpla (som også hadde hjemmebane), så de kan score mål. Men bevares Lyn må vi holde bak oss for en hver pris. Ffk bør være overkommelige hjemme. De er inne i en litt lei trend. I Bodø bør vi klare ett poeng. Da begynner det å likne noe. Mener vi kan forvente mellom 5 og 7 poeng på disse kampene.
                                Som en gammel vis mann en gang sa: "Nu går alt så meget bedre"!

                                Kommentar

                                • gutt94
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2007
                                  • 3271

                                  #17
                                  LSK-lyn, mandag 1. juni kl 18

                                  Nok en viktig kamp for fugla.
                                  Poeng her er utrolig viktig, vi har Lyn under oss på tabellen og får vi poeng her så får vi en liten luke ned til nedre delen av tabbellen og vi får feste med det øvre delen.

                                  Som sagt er jo denne kampen på Ullevål, der vi spiller som om det var på hjemme bane.

                                  Alle mann til Ullevål 1 juni! Vi skal fylle VG svingen gul og svart, og dette blir den første av de tre gangene i år
                                  Det burde bli stort oppmøte når 1 juni er en fridag!
                                  KnutHSolberg

                                  Kommentar

                                  • gamle-perta
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2004
                                    • 2418

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Roll75
                                    Er ikke så sikker på at Lyn kampen blir så enkel.

                                    Enig. Jeg tror faktisk Lyn blir den tøffeste av de tre som kommer, blant annet av følgende grunn: De har angrepsspillere med individuelle ferdigheter som vi vanligvis ikke er så glad i. F eks stor fart og god teknikk. Her gjelder det ikke å stå for høyt slik at bakrommet blir for stort.
                                    Selv om Lyn "bare" har ni poeng, så er det nesten oppsiktsvekkende at de kun har tre minusmål. Det tyder på at de har tapt poeng i mange jevne kamper og kanskje er bedre enn det tabellsituasjonen tilsier...?
                                    Vrien kamp.
                                    Mvh
                                    Gammer´n (Per T)

                                    Kommentar

                                    • mrognan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2008
                                      • 845

                                      #19
                                      Salg av buss- og kampbilletter til Ullevål bør vel snart være i gang?
                                      Morten

                                      Kommentar

                                      • Skinke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2007
                                        • 3914

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av mrognan
                                        Salg av buss- og kampbilletter til Ullevål bør vel snart være i gang?
                                        I morgen blir de lagt ut. Info kommer om noen timer på kfl.no
                                        Daukjøtt Felt C

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎