Nyheter juni 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    Nyhetstråd Nyheter juni 2009

    Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden.
    Det forventes at alle (i hvert fall de som sender innlegg) til enhver tid holder seg oppdatert på nyhetstråden.

    Idéen er at lettvektsbrukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd.
    I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder.

    Andre tråder brukes til detalj- og nisjéinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter.

    Vi ønsker mer av dette:
    - TV-klipp
    - Referat fra notiser som bare fins i papirversjonen av avisen
    - Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere.
    - Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    - Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
    - Faktainformasjon som angår alle

    Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

    Søstertråden (FAQ og diskusjon):

    http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=3758
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #2
    lsk.no



    Eriksen venter seg en tøff og jevn kamp

    Med debut allerede i 2002 for Lyn er det en spent Lars Kristian Eriksen som mandag går ut på Ullevaal-gresset i den gule og svarte drakta. Denne helgen ladet han opp sammen med Lyn-kompiser.

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      #3
      Tips AS

      Overrasket over Lyn

      (01.06.2009 06:50)

      Henning Berg trodde gamleklubben var bedre.

      av Kasper Wikestad

      Henning Berg forlot Lyn etter nesten fire år i trenerstolen i fjor. Han tok med Torgeir Bjarmann, Lars Kristian Eriksen og fysio Geir Kåsene på lasset. Og avskjeden ble ikke slik han hadde tenkt etter flere fine år i Oslo-klubben.

      Ikke bitter
      Da det ble klart at Berg skulle ta over Lillestrøm, mente han selv han kunne lede Lyn ut sesongen. Det var det etter hvert mange i Lyn som var uenige i, og etter kamp mot Tromsø i august, måtte han gå.
      Enden på visa var at han tok over Lillestrøm før tiden, og var med på å berge plassen til laget fra stasjonsbyen ved å slå Rosenborg i nest siste serierunde.

      På mandag får han et gjensyn med klubben han forlot i fjor, men han insisterer på at det ikke er noen bitre følelser etter avskjeden.

      - Jeg hadde en veldig fin tid i Lyn. Det var min første tid som trener, og jeg er veldig glad for at de tok en sjanse på meg til tross for at jeg ikke hadde erfaring, sier Lillestrøm-treneren til TIPS.

      - Jeg tror de er glad for det også. Det var bra både for meg og for Lyn, legger han til.

      Berg vil ikke lenger prate om den siste tiden han hadde i Osloklubben før han måtte dra.

      - Vi har snakket nok om det som skjedde nå, og jeg vil ikke rippe opp i det. Jeg hadde en veldig fin tid i klubben, og jeg har ikke vonde følelser i forhold til Lyn i det hele tatt.

      Ekstra ramme
      Heller ikke hos Lyn ligger det noe ondt blod før mandagens oppgjør.

      - Vi bærer ikke nag, og det blir hyggelig å se igjen gamle kjente. Når det er sagt, gleder vi oss til å slå dem, sier Lyn-direktør Erik Langerud selvsikkert.

      Han innrømmer likevel at det blir litt spesielt.

      - Det blir det. En litt ekstra ramme, men ikke noe mer. Henning Berg gjorde mye bra for Lyn, og Lyn gjorde mye bra for ham. Vi er ferdige med avskjeden, og bruker ikke tid på det. Sånn er fotballen. Nå er vi i en posisjon der alle kamper er veldig viktige, og begge lagene er nødt til å vinne denne.

      Overrasket
      Henning Berg tror det kan bli et spesielt møte på mandag.

      - Det er klart det blir spesielt å møte folk du har jobbet med i lang tid på motsatt banehalvdel.

      Berg og resten av armeen som reiste til Lillestrøm var ikke de eneste som forlot Lyn i fjor. Eddie Gustafsson, Espen Hoff og Tomasz Sokolowski var blant andre viktige bidragsytere som fant seg nye arbeidsgivere i løpet av vinteren. Berg er likevel overrasket over at laget kun står med én seier på de første elleve kampene og nå ligger på direkte nedrykksplass før mandagens oppgjør på Ullevaal.

      - Selv om de mistet en del spillere, tror jeg det har gått mer utover bredden i troppen enn første-elleveren. Derfor er jeg overrasket, jeg hadde trodd de skulle ligge høyere. Og jeg hadde håpet de skulle ligge høyere. De har et bra lag med bra spillere, og de har flere som har prestert på et veldig høyt nivå tidligere som Erling Knudtzon og Theodor Elmar Bjarnason. I tillegg har Diego Guastavino akklimatisert seg, og de har en av Tippeligaens beste keepere i Johan Dahlin, analyserer Berg.

      - Jeg håper de reiser seg og gjør det bra denne sesongen. Men selvsagt først etter å ha møtt oss, legger han til.

      Ingen hemmeligheter
      I fjor hadde Berg Kent Bergersen som sin assistent i Lyn. Da Berg dro, tok ”Kenta” over som hovedtrener. Selv om de har jobbet så tett i et helt år, er ikke Berg redd for at de skal kjenne hverandres hemmeligheter for godt.

      - Det finnes ingen store hemmeligheter egentlig. Vi hadde et veldig bra samarbeid, og det blir bra å møtes på hver sin side.

      Berg har selv ikke fått noen drømmestart på sin nye karriere på Åråsen. etter drømmestarten med seier hjemme mot Rosenborg og fornyet Tippeliga-kontrakt, skulle det gå ti kamper – eller nesten syv måneder før den neste trepoengeren var i boks. Nå har ”Kanarifuglene” radet opp to seirer på rad, og kan entre Ullevaal-matta med selvtillit. Berg har likevel ikke begynt å titte på tabellen.

      - Det er mest dere journalister som er så opptatte av det. Vi konsentrerer oss om å bli bedre. Vi vil se fremgang spillemessig og få til de tingene vi øver på. Så vil slutt-tabellen vise hvor gode vi har vært. Jo flinkere vi blir, jo høyere opp vil vi havne.

      Kommentar

      • mrognan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2008
        • 845

        #4
        Ladet opp til Lyn-kamp med Lyn-kompiser

        01.06.2009 kl. 10:32 Kilde: VG NETT
        (VG Nett) Lillestrøm-trener Henning Berg og forsvarsspiller Lars Kristian Eriksen vedgår at det blir veldig spesielt å spille mot gamleklubben Lyn på Ullevaal i dag.



        VG LIVE:Lyn - Lillestrøm kl. 18

        - Det blir helt klart spesielt. Det er ikke så ofte man spiller mot gamle kompiser. Det blir spennende, og akkurat nå er jeg på café sammen med seks av Lyn-spillerne. Jeg må passe på hva jeg sier, og samtidig forsøke å fange opp litt av taktikken deres, sier Lars Kristian Eriksen til lsk.no.

        Sunnmøringen spilte i osloklubben fra 2001 og ut 2008-sesongen. Deretter fulgte han trener Henning Berg til Lillestrøm. Eriksen tror de har gode muligheter til å vinne, men spår en jevn og tøff kamp i kveld.

        Overrasket Berg

        Også Henning Berg synes det er spesielt å komme tilbake til Ullevaal som trener. Men han er litt overrasket over at Lyn ikke ligger høyere på tabellen.

        Leserne diskuterer:
        - Denne kampen tror jeg ender uavgjort. Lyn har fått dårlig betalt hittil i sesongen og er bedre enn tabellen tilsier.

        - Selv om de mistet en del spillere, tror jeg det har gått mer utover bredden i troppen enn førsteelleveren. Derfor er jeg overrasket, jeg hadde trodd de skulle ligge høyere. Og jeg hadde håpet de skulle ligge høyere. De har et bra lag med bra spillere, og de har flere som har prestert på et veldig høyt nivå tidligere som Erling Knudtzon og Theodor Elmar Bjarnason. I tillegg har Diego Guastavino akklimatisert seg, og de har en av Tippeligaens beste keepere i Johan Dahlin, analyserer Berg overfor Tips.

        Til samme blad sier Lyn-direktør Erik Langerud at det skapes en ekstra ramme når Berg kommer til Ullevaal.


        (VG Nett) Lillestrøm-trener Henning Berg og forsvarsspiller Lars Kristian Eriksen vedgår at det blir veldig spesielt å spille mot gamleklubben Lyn på Ullevaal i dag.
        Morten

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #5
          Aftenposten

          - En helt vanlig kamp

          Av: André Almløv
          Publisert: 01.06.2009 kl. 11:35 , endret: 01.06.2009 kl. 11:38

          Etter fire år som Lyn-trener står Henning Berg foran bortelagets innbytterbenk når Lillestrøm gjester Ullevaal.

          Henning Berg fikk 20 kamper i LSK-trøya før han reiste til Blackburn i 1993, men de fire sesongene som trener i Lyn etter at han kom tilbake fra de britiske øyer i 2004 har trolig satt større spor.
          - Det blir selvsagt litt spesielt. Jeg var trener der for ikke lenge siden, og kjenner mange i klubben. Men når kampen begynner er det en helt vanlig kamp, sier Lillestrøm-trener Henning Berg.

          Prestert bedre
          Lillestrøm står med en uavgjort og to seiere på de tre siste kampene i serien, og har klatret bort fra den utsatte sisteplassen på tabellen. Det er Berg godt fornøyd med.
          - Vi har prestert bedre den siste tiden, både foran eget og motstanderens mål. Jeg håper vi fortsetter den utviklingen, sier han.

          Mer kontinuitet
          Flere skadefrie nøkkelspillere har vært en viktig faktor for trener Berg. Spillere som Marius Johnsen, John Anders Bjørkøy og Lars Kristian Eriksen har kommet inn og styrket laget. Nå er også Bjørn Helge Riise og Khaled Mouelhi klare for spill.
          - Vi har hatt utfordringer i forhold til alle skadene og er glade for at flere melder seg på igjen. Når flere er tilbake kan vi spille med litt mer kontinuitet, og slippe å bytte så mye fra kamp til kamp, sier Berg.

          Berg stiller trolig dette laget mot Lyn (4-4-2):
          Otto Fredrikson – Lars Kristian Eriksen, Håvard Nordtveit, Frode Kippe, Marius Johnsen – Khaled Mouelhi(Mathis Bolly), John Anders Bjørkøy, Espen Søgård, Bjørn Helge Riise – Arild Sundgot, Nosa Igiebor.

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #6
            RB




            Slo Lyn i avskjeden

            LILLESTRØM:
            Torgeir Bjarmann og Gunnar Halle avsluttet sine karrierer da LSK møtte Lyn i 2003.

            Av: Morten Svesengen
            Publisert 01.06.2009 - 14:34 Oppdatert 01.06.2009 - 14:37

            I dag håper de to tidligere LSK-spillerne på hvert sitt lag på Ullevaal. Bjarmann som sportsdirektør i LSK og Gunnar Halle som assistent-trener i Lyn.

            Novemberkvelden for fem og et halvt år siden spilte begge for LSK i det som var Bjarmanns og Halles siste kamp som toppspillere.
            Etterpå har ikke Bjarmann og Halle vært i samme klubb samtidig, men begge har vært i både Lyn og LSK.

            Vant i avskjeden
            I sin avslutningskamp i 2003 var Halle og Bjarmann på vinnerlaget. LSK vant 3-0 på Ullevaal den kvelden etter scoringer av Pål Strand (2) og Arild Sundgot.

            Slik ser den totale statistikken ut når Lyn er verter for LSK på landskamp-arenaen:

            15 kamper: 6 Lyn-seirer – 4 uavgjort – 5 LSK-seirer
            Målforskjell: 18-24

            Største LSK-seier
            0-4 (2007)

            Største LSK-tap:
            3-1 (1992)

            De fem siste møtene:
            2004: 1-1
            2005: 1-0
            2006: 3-3
            2007: 0-4
            2008: 1-0

            Fjorårets møte:

            10. august 2008:

            Lyn - Lillestrøm 1-0 (1-0)
            Ullevaal. Mål: 1-0 (42) Espen Hoff. Gult kort: Theodor Elmar Bjarnason, Lyn. Målsjanser: Lyn 6, LSK 7. Cornere: Lyn 3, LSK 6. Tilskuere: 5.254.

            Bergersen matchvinner i 1991
            • Ofte er det jevnt, men generelt svært uforutsigbart å tippe utfallet når Lyn møter LSK på Ullevaal. Det blir sjelden samme utfallet i flere sesonger på rad. Baré en gang har en av klubbene vunnet disse oppgjørene to år etter hverandre. Lyn klarte det i 1991 og 1992.
            • Matchvinner i 3-2-oppgjøret i 1991 ble dagens Lyn-trener Kent Bergersen.
            • Hvis begge lag scorer i mandagens kamp er det stor sjanse for at det ender uavgjort. De sju siste Ullevaal-oppgjørene som har endt med seier til ett av lagene, har ikke det tapende laget scoret.
            • Utenom 4-4 kampen mot Vålerenga, har Lyns kamper vært de minst målrike i årets Tippeliga. På de 10 øvrige kampene har Lyn 6-9 i målforskjell.

            Kommentar

            • KrisB
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2008
              • 2923

              #7
              RB.no

              Foto Johannessen, Sara FØRSTE: Marius Johnsen scoret sitt første mål for LSK da han sendte kanarifuglene i ledelsen mot Lyn på Ullevaal. Her jubler han sammen med John Anders Bjørkøy (t.v) og Bjørn Helge Riise.

              Fornøyd med ett poeng

              ULLEVAAL:
              Skader og forfall skapte hodebry for Henning Berg. LSK-treneren så seg fornøyd med uavgjort på landslagsarenaen

              Håvard Nordtveit måtte melde forfall til Lyn-kampen pga. sykdom. Dermed fikk Vidar Riseth sjansen fra start ved siden av kaptein Frode Kippe.

              Måtte gi seg

              Da stopperkjempen ruslet av banen med en "Donald-kul" i panna etter 37 minutter, måtte Berg stokke kortene nok en gang.
              – Frode har fått seg en smell i hodet og har et blått øye. Det er ingenting alvorlig, beroliger Berg, som flyttet ned Espen Søgård på Kippes plass.
              To minutter senere sendte Khaled Mouelhi avgårde et milimeterpresist frispark som Marius Johnsen møtte perfekt med hodet. Backen headet ballen i bue over en sjanseløs Johan Dahlin i Lyn-målet og scoret sitt første mål for Åråsen-klubben.

              – Lang vei tilbake

              Johnsen – som har slitt med en kneskade siden han kom til klubben – innrømmer at det har vært en tøff vei tilbake.
              – Veien har vært lang. Det er øyeblikk jeg har tvilt på om jeg kom til i komme tilbake, erindrer sørlendingen.
              Men Lyns argentinske angriper, Lucas Pratto, ville ikke at hans motstander i LSK skulle bli matchvinner. Pratto sørget for at det ble uavgjort på Ullevaal da han fra skrått hold dunket inn utligningen kvarteret før slutt.
              Med tanke på alle omrokkeringene og hvordan kampen utviklet seg underveis var Berg fornøyd med ett poeng på sin gamle hjemmebane.
              – Det var bedre med ett poeng enn ingen, sier LSK-treneren om poengfangsten.

              Ny debutant

              27 minutter før slutt slapp en ny LSK-unggutt innpå i årets Tippeliga. Lørenskog-gutten Kristoffer Tokstad fikk den samme tilitten som Stian Ringstad, Lunan Ruben Gabrielsen og Fredrik Gulbrandsen har fått før ham i år. 17-åringen erstattet Khaled Mouelhi som ikke orket 90 minutter etter et lengre skadeavbrekk.
              – Han jobbet og ga alt i de minuttene han fikk. Du veit hva du fåt med Kristoffer, sier Berg om sin elev.

              Håper på tillit

              Nå venter det en lengere fotballpause for LSK-spillerne, men én mann skal være med å kjempe blant våre beste menn. Bjørn Helge Riise håper han får tillit fra Egil "Drillo" Olsen.
              Det hadde vært veldig moro. Jeg kjente ingenting til skaden underveis selv om jeg skal inrømme at jeg var småredd i starten av kampen for at jeg skulle kjenne noe, forteller Riise.

              Kommentar

              • Håkon Henriksen
                Administrator
                • Nov 2003
                • 6411

                #8


                Marius Johnsen reddet poeng for LSK

                Sørlendingens første mål for LSK i seriesammenheng var LSKs eneste i kveldens 1-1 mot Lyn.
                Av Trygve Lie


                Håkon Henriksen
                -
                Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                -
                ALT FOR FUGLA

                Kommentar

                • Håkon Henriksen
                  Administrator
                  • Nov 2003
                  • 6411

                  #9


                  Eriksen: -Alltid artig å spille på Ullevaal

                  Som Lars Kristian Eriksen forventet ble det en tøff kamp på Ullevaal, og han innrømmer at det var spesielt å møte gamleklubben.
                  Av Jonas Bariås


                  http://www.lsk.no/default.aspx?did=9111268
                  Håkon Henriksen
                  -
                  Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                  -
                  ALT FOR FUGLA

                  Kommentar

                  • Håkon Henriksen
                    Administrator
                    • Nov 2003
                    • 6411

                    #10


                    Marius: -Vi rygget for mye

                    Marius Johnsen scoret, men kunne ikke helt forklare hva som sviktet for LSK i andre omgang i kveld.
                    Av Trygve Lie


                    Håkon Henriksen
                    -
                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                    -
                    ALT FOR FUGLA

                    Kommentar

                    • Håkon Henriksen
                      Administrator
                      • Nov 2003
                      • 6411

                      #11


                      Shane gratulerte Marius

                      Venstrebackene med hjertelig gjensyn.
                      Av Trygve Lie


                      Håkon Henriksen
                      -
                      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                      -
                      ALT FOR FUGLA

                      Kommentar

                      • KrisB
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2008
                        • 2923

                        #12
                        Børsen: Lyn-LSK . RB.no

                        Børsen: Lyn-LSK

                        Lyn – Lillestrøm 1-1 (0-1)

                        Ullevaal.
                        Mål: 0-1 (39) Marius Johnsen (Khaled Mouelhi), 1-1 (74) Lucas Pratto.
                        Gult kort: Lars Kristian Eriksen, Nosa Igiebor, LSK. Theodor Bjarnason, Indridi Sigurdsson, Lyn.
                        Tilskuere: 4.286.
                        Målsjanser: Lyn 6. LSK 2.
                        Cornere: Lyn 8. LSK 4.
                        Stadionstemning: 5
                        Kampkarakter: 4
                        LSK (4-4-2):
                        OTTO FREDRIKSON 6
                        Full kontroll på Gustavinos skudd etter få minutter. Fikk noen vanskelige tilbakespill som han håndterte greit den første halvtimen. Glimrende ute og gjorde målet lite da Pratto kom gjennom tidlig i andreomgangen. Sjanseløs på utlikningen.
                        LARS KRISTIAN ERIKSEN 4
                        Ubeseiret i LSK-drakta før møtet mot gamle lagkamerater. Foran en buende bataljon var heller ikke pasningskvaliteten av vanlig merke i første omgang. Veldig viktig inngripen da Pratto kom på kontring midtveis i første omgang. Korrekt gult etter meget hard takling av Obiefule.
                        VIDAR RISETH 4
                        Inn på laget i Nordtveits sykdomsfravær. Laget trøblete situasjoner ut av et par ufarligheter det første kvarteret. Spilte seg opp utover i omgangen. På riktig plass og blokkerte med edle deler på Lyns trippelsjanse etter pause. Akkurat for sen til å blokkere Pratto før utlikningen.
                        FRODE KIPPE 5
                        Strålende andreomgang mot Sandefjord sist. Laget frispark mot Berntsen på LSKs to første dødballer. Viktig inngripen foran Holmen på Simonsens innlegg etter halvtimen. Fikk en smell i hodet i den duellen og måtte gi seg.
                        MARIUS JOHNSEN 5
                        Mye å gjøre fra start da Bjarnason var aktiv og vant de fleste duellene. Derfor ikke like mye involvert offensivt. Men det ble han på Mouelhis frispark da han parkerte Berntsen og headet inn ledermålet. Spilte på det sikre etter pause også, men ble grunnlurt ved flere anledninger de siste 45 minuttene.
                        KHALED MOUELHI 4
                        Rett inn på laget etter strekkskaden. Ikke akkurat noen ren høyrekant i første omgang og var ofte å finne på motsatt side. Flott frispark som endte hos Johnsen på ledermålet. Burde lagt ut til Sundgot da han skjøt med venstrebeinet i boksen etter en snau time.
                        ESPEN SØGÅRD 4
                        Sterk i duellspillet og laget også et par brudd inne på Lyns banehalvdel. Virker tryggere med ballen enn på veldig lenge. Flyttet ned som midtstopper da Kippe måtte gi seg. Parkert sammen med Johnsen da Pratto kom gjennom etter pause, men ble reddet av Fredrikson. Tapte også duellen med Pratto i forkant av utlikningen.
                        JOHN ANDERS BJØRKØY 4
                        Blitt skikkelig varm i trøya på midtbanesentralen. Vant en del dueller og hadde noen fine brudd i starten. Bortsett fra et par dueller var han usynlig de første 45 minuttene. Stygg feilpasning på tvers til Simonsen på egen banehalvdel. Preget aldri kampen.
                        BJØRN HELGE RIISE 4
                        Flyttet over på venstre for både å komme lettere til avslutninger og skape rom for Johnsen. Virket ikke å være helt på hogget på den uvante plassen. Kvikkere i minuttene etter hvilen, men ble borte offensivt samtidig med at LSK ble presset tilbake.
                        ARILD SUNDGOT 4
                        Flotte scoringer mot Sandefjord. Var så godt som usynlig da LSK skapte null og niks den første halvtimen. Et par åpnende pasninger etter pause, men helt ufarlig inne i boksen. samvittighetsfull jobbing defensivt.
                        NOSA IGIEBOR 4
                        Stort sett feilvendt da han fikk ballen den første halvtimen. Råsterk i de situasjonen selv om tyngdepunktet så litt baktungt ut. Flyttet ned på midtbanen da Kippe måtte gi seg. Prøvde skuddfoten flere ganger og flikket Riise fint igjennom tidlig etter pause. Heldig som ikke ble utvist etter konfrontasjon med Bjarnason i samme situasjon som han fikk gult.
                        SUM 11 MANN: 48
                        INNBYTTERE:
                        EDWIN EZIYODAWE 4
                        (52 min. for Kippe).
                        Flotte kombinasjoner med Riise og Igiebor rett etter pause. Meget sterk da han holdt lekestue med Berntsen og ble snytt for corner på LSKs første sjanse etter pause. Fløy veldig mye i offside og utnyttet ikke ekstremkvalitetene sine godt nok. Burde spilt en fri Tokstad i feltet med kampens siste spark på ballen.
                        SUM 12 MANN: 52
                        KRISTOFFER TOKSTAD
                        (27 min. for Mouelhi).
                        Debutant i Tippeligaen. Burde fått sjansen til å avgjøre da Edwin rotet i feltet på overtid.
                        DOMMER
                        ESPEN BERNTSEN 4
                        Blåste veldig mye mot LSK før pause. Arild Sundgot ble da snytt for flere frispark i liknende situasjoner. Soleklart kort til Eriksen. Gjorde rett da ballen traff hånda til Berntsen i feltet. Brukte også fordelen fint i flere situasjoner.
                        ANALYSEN
                        Bunnkamp mellom to lag med helt forskjellige formkurver. Og viktigheten av kampen syntes gått fra start av med svært mange feilpasninger.
                        Men denne gangen trengte ikke LSK mer enn én målsjanse for å finne nettmaskene. Johnsens heading var både klinisk presis og befriende for et LSK-lag som ikke kan være fornøyd med de offensive prestasjonene i første omgang. Etter pause tok kanarifuglene kommandoen fra start og skapte flere hjørnespark, men supporterne satt nok med hjertet i halsen da Pratto kom alene med Fredrikson. Finnen reddet glimrende.
                        Trenden med Lyn-press fortsatte og da argentineren fikk sin andre mulighet var utlikningen uunngåelig. Den var også fullt fortjent.
                        På bakgrunn av den siste halvtimen skal LSK være veldig glade de fikk med seg poeng – i kampen det var viktigst å ikke tape.
                        Per Morten Sødal og Morten Svesengen

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          #13
                          Afteposten (papir)

                          LSKs beste mot Lyn:
                          Espen Søgård er normalt å se som midtbanespiller, men ettersom Håvard Nordtveit måtte stå over (oppkast) fikk LSK-veteranen sjansen som midtsopper sammen med Riseth, og kom godt fra det.

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            #14
                            Østlendingen

                            Tore Andreas Gundersen har funnet seg godt til rette i Sundet. Men når kontrakten hans går ut 1. august, er det ikke tvil om hva målet er:

                            - Jeg vil spille tippeligafotball, og ønsker meg tilbake til LSK. Men det er ikke opp til meg. Jeg må bare jobbe beinhardt for å overbevise Henning Berg og LSK-ledelsen om at jeg fortjener det, sier han.

                            Kommentar

                            • KrisB
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2008
                              • 2923

                              #15
                              ? TAKK, GEIR: Marius Johnsen la ut på 50-meterløp og kastet seg rundt Geir Kåsene etter 1-0-scoringen. Han gir den fysiske treneren mye av æren for at han er tilbake på banen. FOTO: SCANPIX

                              Til himmels fra «helvete»

                              ULLEVAAL:
                              For Marius Johnsen var det helt naturlig å feire comebackmålet med Geir Kåsene. Den fysiske treneren har hjulpet sørlendingen gjennom et treningshelvete.

                              Sammen med familien på Fetsund er Kåsene blant dem som har hjulpet sørlendingen gjennom et nesten to år langt skademareritt.
                              Johnsen har tidligere takket Gud, og de som har gått i forbønn, for at han i det hele tatt er tilbake på banen. Men det er først og fremst Geir Kåsenes knallharde treningsprogram som har fått ham dit og som gjør at han står kampene ut.
                              – Da jeg først skulle score var det helt naturlig at jeg løp til Geir. Alternativet hadde vært og løpt til Fetsund. Det hadde blitt litt langt, sier Johnsen til Romerikes Blad etter kampen.

                              Risiko

                              Kåsene har tidligere jobbet med spillere som har den samme kneskaden som Johnsen og fulgte derfor det samme opplegget som før både har lykkes og mislykkes.
                              – Vi har fulgt et opplegg vi har lykkes med. Det er et program hvor ikke alle kommer tilbake.
                              Programmet består av knallhard fysisk trening – flere timer hver eneste dag. Det er det ikke alle som tåler.
                              – Det handler om å få opp styrken i kneet som gjør at han kan tåle belastningen bedre. Det gir ham en bedre støtte.
                              Kåsene mener imidlertid ikke at faren er over.
                              – Det går veldig bra med Marius nå, men han må fortsatt gjøre denne typen trening karrieren ut.


                              Tvilt

                              Johnsen har selv hatt tunge stunder – hvor han har tvilt på om han skulle komme tilbake – siden han første gang opererte kneet høsten 2007.
                              Nedturene har det vært flere av til inntil ganske nylig. Johnsen trente ikke med ball før på treningsleiren på Marbella rett før seriestart.
                              – Geir (Kåsene) har både vært fysisk trener og motivator for meg. Han har betydd veldig mye.
                              Også trener Henning Berg innrømmer at han fikk en spesiell følelse ved målet.
                              – Det er ikke alle som kommer tilbake slik Marius har gjort. All honnør til ham og Geir Kåsene for det. De har fulgt sitt opplegg til punkt og prikke.

                              Slurvet på kontringene

                              Scoringen kom etter et presist frispark fra Khaled Mouelhi. Johnsen forlenget ballen i mål med hodet.
                              – Skal et slikt frispark gå må timingen være perfekt. Det var den her. Flott av "Kiko" og jeg er også fornøyd med egen prestasjon. Det var en veldig spesiell følelse.
                              Men etter at kanarifuglene skjøt ut av blokkene det første kvarteret etter pause tok vertene over. Mye fordi LSK måtte gjøre bytter og så slitne ut, men romerikingene hadde også flere muligheter til å sette inn 2-0 på kontringer.
                              – Der ble vi for upresise. Vi må ta en gjennomgang av hva som skjedde der. For som du sa, mulighetene var der, sier trener Henning Berg.
                              Da Lucas Pratto lurte Espen Søgård og dundret inn utlikningen var det nemlig alt annet enn ufortjent.
                              – Slik kampen ble skal vi være glade for det poenget vi fikk. Men dette kunne også blitt en komfortabel seier, hvis vi hadde vært mer presise i overgangene, mener Berg.
                              NB: Marius Johnsen har også scoret for LSK tidligere i år. Han laget 1-1-målet mot Østsiden i cupen.

                              Kommentar

                              • KrisB
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2008
                                • 2923

                                #16
                                Nettavisen.no

                                Riise slapp med skrekken

                                FRISK OG RASK: Bjørn Helge Risse kom seg greit igjennom 90 minutter mot Lyn. Foto: Sara Johannessen/Scanpix

                                Nå ser LSK-stjernen fram mot landslagsspill.

                                '
                                ULLEVAAL STADION (Nettavisen): Alt gikk bra med Bjørn Helge Riises (25) lår. Nå drømmer han om plass i Drillos førsteellever mot Makedonia.
                                Ingen vil påstå at Riise spilte en god kamp mot Lyn, men for LSKs lynving var én ting viktigere: Han kom seg gjennom 90 minutter uten en skramme.
                                - Jeg kjente ingenting i låret. Jeg var småredd i begynnelsen av kampen, men etter hvert som jeg kjente at det gikk bra var det bare å kjøre på, sier Riise til Nettavisen.
                                Nå er lillebror Riise klar for landslagsoppdrag og håper på en plass i Egil Olsens startoppstilling mot Makedonia på lørdag.
                                - Det skal bli godt med landslagsspill nå, få en ny spirit og treffe John Arne igjen. Når vi får i gang guttehumoren på rommet, er alt fint, sier han.


                                Uvant posisjon
                                Riise spilte en i uvant venstrevingposisjon mot Lyn, og virket til tider utilpass. Han kom sjelden forbi Lyn-backen Magne Simonsen og var ikke like farlig på offensiven som vi er vant med. Men som alltid løp han mer enn de fleste.
                                - Jeg er slett ikke fornøyd med min egen innsats i dag. Men jeg kom meg gjennom 90 minutter, det er jeg fornøyd med. Det var litt uvant å spille på venstrekanten.
                                Han tror selv sjansen er størst for en plass på Drillos lag i en annen posisjon.
                                - Jeg er best som høyre indreløper, og ettersom Drillo vil spille 4-5-1 tror jeg at sjansene mine er gode. Men om jeg spiller gjenstår å se, det er mange gode spillere i troppen, sier Riise.

                                - På gang
                                Riise var fornøyd med ett poeng mot Lyn og tror laget snart vil klatre ut av nedrykksstriden.
                                - Vi slurvet en del i dag, vi kunne fått noen gode kontringssjanser hvis vi hadde vært nøyere. Men vi har to seiere og en uavgjort på de siste kampene, så vi er på gang, sier han.
                                Lillestrøm slapp inn mål i sin 16. kamp på rad, men Riise er likevel imponert over forsvarskollegene.
                                - I dag var vi uten Nordtveit og mistet Kippe før pause. Likevel holder vi Lyn godt unna. Det ble en forsvarskamp i andre omgang, og den jobben gjorde vi bra.

                                Kommentar

                                • KrisB
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2008
                                  • 2923

                                  #17
                                  LSK.no



                                  Ledet 2-0 - tapte 2-3
                                  (Fram Larvik-LSK 2 3-2) - Vi må slutte å tro vi har vunnet til pause, sier en skuffet Fredrik Gulbrandsen. 2-0 ble 2-3 i skjebnekampen av bunnen av 2. divisjonstabellen

                                  Kommentar

                                  • armykanari
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2009
                                    • 737

                                    #18
                                    god nyhet for Otto

                                    Finsk VM-keeper slått ned

                                    Ifølge Ilta Sanomat blir LSKs Otto Fredrikson nå førstekeeper.
                                    Kilde: http://www.vg.no/sport/fotball/artik...p?artid=554354
                                    Last edited by RSP; 03.06.2009, 12:51. Begrunnelse: Slettet irrelevant stoff

                                    Kommentar

                                    • Skinke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2007
                                      • 3914

                                      #19
                                      Invitasjon til medlemsmøte i Kanari-Fansen mandag 8. juni 2009



                                      Alle medlemmer av Kanari-Fansen Lillestrøm inviteres til medlemsmøte på Martin's mandag 8. juni kl 19:00. Det eneste du trenger å huske er å ta med medlemskortet ditt!



                                      Møtet vil være todelt. Først får vi besøk av representanter for LSK, både sportslig og administrativt. Henning Berg og Torgeir Bjarmann har begge meldt sin ankomst, noe som skulle gjøre det mulig å få del i hvilke tanker man gjør seg på Åråsen for tiden.



                                      Hvilke ambisjoner har LSK på kort og lang sikt?

                                      Er det mulig å rykke ned?

                                      Hvorfor brukes ikke min favorittspiller i stedet for han andre?

                                      Hvorfor har vi flust av skader uavhengig av treningsform og støtteapparat?

                                      Har vi penger til å betale spillerlønninger utover høsten?

                                      Vil det skje noe når overgangsvinduet åpner?

                                      Kanskje får du til og med muligheten til å stille akkurat det spørsmålet du lurer på!



                                      Etter at LSK-folket har tusla hjem igjen er vi klar for kveldens andre del. Da skal KFL-styret til pers. Vi vil oppsummere sesongen så langt i forhold til styrets ansvarsområder. Det er også viktig for oss å høre hva medlemmene våre har å si utover å forsøke å følge med hva som rører seg på diskusjonsforumet. Det vil altså bli anledning til å stille spørsmål eller komme med synspunkter til styret på dette medlemsmøtet.



                                      Er du ikke medlem ennå, men har lyst til å høre hvordan Henning Berg ser på framtida for laget? Ingen problem. Vi selger medlemsskap på Martin's før vi starter opp.



                                      Sees på mandag!
                                      Daukjøtt Felt C

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        #20
                                        TV2 Sport

                                        Ingen Tippeliga-klubber utelukker lønnskutt

                                        Spillerstallene i Tippeligaen blir på ingen måte fredet når kostnadene må kuttes.
                                        Frank Grønlund, daglig leder, Lillestrøm:
                                        - Økonomien i Lillestrøm er anstrengt, men vi har ingen umiddelbare planer om lønnskutt, og har foreløpig ikke hatt noen diskusjoner som går i den retningen. Vi tror ikke vi helt har nådd dithen at det er nødvendig, men om vi kommer dit tør jeg ikke si. Så jeg kan ikke utelukke at det skjer, men foreløpig er det ikke et tema.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎