LSK-ffk

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    Karakterbok LSK-ffk

    Aaah! Dette var latterlig deilig, og sår hals har sjelden vært så velkomment og populært som det føles nå. Dermed føles det på sin plass å gjøre et lite kommetilbake som karakterbokforfatter, og dere som ikke liker/forstår kallenavna kan rulle dere i bæsj med en dært frustrasjon oppå for alt hva jeg bryr meg.

    La det være sagt med en gang, dette var årsbeste. Dette var som å spise riskrem med kald bringebærsaus, som å rulle rundt i tett omfavnelse med Pia Tjelta en varm vårdag på Sørlandet, som å smøre seg inne med bodybutter om man er jente(ingen erfaring med dette, men i og med at alle dere fagre møyer gjør det går jeg utifra at det er alldeles gøyalt grummt), som å bli trillet i barnevogn i voksenalder, som å snu dyna midt på summarnatta og kjenne kald mykhet mot naken mage, som å… Ja, jeg tror jammen dere tok poenget. Noen av dere har muligens til og med gjennomskuet det. Jeg husker ikke sist vi scoret fire mål, men jeg husker sist vi hadde en spiller som førte ball førtifem meter for så å klinke den dit ingen keepere tar den. Edwin minner meg om Mamadou Diallo, og for å parafrasere IFK-änglarna: ”Jag elskar Mamma”. Dagens kamp var årsbeste i min bok, og hadde det ikke vært for de to latterlige drittmålene FFK sniker inn ville det ikke vært et minus å utsette overhodet.
    Flott kombinasjonsspill langs bakken, ballbesittelse, kontinuerlig trøkk, hardt arbeid, flotte mål og gjenfødelsen av LSK som tippeligaens farligste dødballmannskap… My desires are well and truly sated!

    Und jetzt! Buch!

    Otto: 5

    Det kan ikke være noen som helst tvil om at Otto hadde veldig godt av å bli benket i et par matcher. Han har kommet sterkt tilbake, og har befestet sin posisjon som førstevalg. I dag var han stort sett arbeidsledig ettersom FFK er et drittlag, faktisk kan jeg ikke huske at han måtte gjøre en eneste kvalifisert redning. Han skal imidlertid ha kred for å ha satt spillet i gang hurtig ved enhver anledning; dette er en viktig del av et effektivt angrepsmønster i moderne fotball. Utover det ble det mest til at han ble stående å suge inn kjakene for å briefe med trutmunnen og kinnbeina sine. Din jåle!

    Afrolunan: 5

    Jeg mener at vi i Ruben besitter ikke bare en fyr med artig navn og hår, men også et av de største talentene i landet. Han har i alle fall både de offensive kvalitetene og fysikken som kreves av en tippeligaspiller, og når han blir litt tryggere i valgene og posisjoneringen er jeg sikker på at han vil være en klassespiller. I det hele og store er jeg imponert over innsatsen hans i dag, med tanke på at han fikk beskjed om at han skulle spille bare ti minutter før start kan man knappest be om mer. Raymond Kvisvik var helt usynlig i dag, og da vet man at man har levert varene som høyreback. Kan bli med fremover oftere ettersom han altså åpenbart har de påkrevde kvalitetene, men dette går nok på at han er redd for å blottlegge høyresida vår for kontringer. God kamp!

    Bestefar: 4

    Jeg får nerveproblemer hver gang jeg ser Vidar Riseth i startoppstillinga vår. Jeg beklager gammern, men du er ikke god nok lenger. I dag hadde Frostafantomet direkte skyld i 1-1, og er på bærtur plasseringsmessig på 2-2. Hvordan har det seg at høyre midtstopper ikke markerer noen av motstanderens spisser på et innlegg begge går opp på? Hvorfor står han klint inntil stanga og titter distré bort på begivenhetenes gang to meter unna? Ble til tider tatt med på karuselltur av Everton, og kom aldri inn i Borges(hva var det jeg sa, klassespiller). Tok seg imidlertid opp i andre omgang da han ofte falt av riktig og vant sine dueller, men feilene kommer så ofte at det bør være støvla på hylla når oktober bikker over i kjedelig.

    Blurkh: 6

    Årets spiller så langt, bare så det er nevnt, fortsetter å imponere. Jeg synes imidlertid det er pirrende og litt sexy å være subversiv, så jeg begynner med det negative. På 2-1 fant plutselig Frodo ut at det eneste pasningsalternativet hans fremover var den eneste mannen med mindre fart på hele banen, Arildo, og prøvde dermed å drible seg gjennom hele Fredrikstad på egen hånd. Hah-hahahá. Nej. Dermed kunne FFK slå kontra, mens granittmannen fulgte opp fjåset sitt med å lunte hjem i toddlertempo. Dette gikk forutsigbart nok til helvete, og dermed ble det enda et mål FFK verken fortjente eller burde fått. Heldigvis pyntet han på sin egen idioti og scoret på en sexy dødball fra Bjørkis, og dermed var alt tilgitt. Ryddet ellers opp i vant stil, men også han slet litt med Evertons teknikk og uforutsigbarhet. Nærmest uslåelig i lufta. Burde være på landslaget med den formen han fremviser om dagen. Stig Johansen, du bør fylle på Ibux-beholdningen din, for neste helg får du juling! Kolbotn style!

    Bibelbeltespenna(sorry, men denne er vanskelig ettersom jeg alltid sov i kristendomstimene): 5

    Jeg så lite til Amin Askar, og jeg så lite til Marius Johnsen. Det er helt greit, for det betyr at han har gjort jobben sin. Kombinerte til tider fint med minimagne, men bør være mer offensiv eh… offensivt. Bidrar til den fantastiske dødballtyngden vår, og er også kjekk å ha på defensive dødballer i mot. Helt på det jevne igjen, og det er også helt greit. Må jo få lov til å stabilisere seg igjen før han kan briljere ordentlig.

    Tokstad: 5

    Nok et stortalent gjør sin debut på A-laget. Jeg krysser fingrene i det håp at dette er en trend som fortsetter å være trendiere enn Lady Gaga med trusa utenpå stillongsen, ettersom det vitterlig er mye morsommere å se en 17-åring fra Lørenskog med hjertet fra før av solid plantet i klubben debutere enn hva det er å se en uinteressert lånespiller på 26 år fra Rot Weiss Essen(”æææsj, si hvem du mener da, si det, si det, siiiii det”). Skinheadstoffe gjorde jobben han, og kom godt fra sin første start på Åråsen. Som han selv kommenterte etter kampen satset han på å gjøre ting solid bakover og trygt fremover, og det lyktes han godt med. Jeg håper han etter hvert tar ballene ut av shortsen(ikke nødvendigvis bokstavelig talt, det ville jo være lovbrudd), og tør å være tøffere fremover. Da blir dette virkelig sukkertøy.

    Bjørkis: 7

    I mine øyne vår klart beste spiller etter Edwin i dag. Har fra før av demonstrert at han har et flott dødballbein, i dag var han i tillegg god over hele banen. Dette begynner å ligne på en spiller som er verdt fire millioner, og plassen hans på laget er nok rimelig trygg nå. Fungerer veldig godt i tospann med rånern, og jeg ser ingen grunn til å splitte dem opp for å gjøre plass til Kiko. Kreativ, aggressiv, pasningssikker, bevegelig, skuddvillig. Man kan ikke be om særlig mye mer fra en sentral midtbanespiller, og fortsetter dette vil fjorårets fiaskosesong snart være glemt.

    Fetsundrånern: 6

    Espen stod egentlig ikke spesielt mye tilbake for partneren sin i dag, men får litt trekk for en del unødvendige frispark og balltap. Må ha fått kjerringa til å smøre inn beina hans med noe rart, for plutselig er gårsdagens klumpfot blitt en liten ballelegant. Der man før kunne få sjokkspasmer når han dro av en motspiller, er dette i dag blitt noe av et fast tilbehør, mye på samme måte som at chicken tikka ble mye bedre da jeg oppdaget magien ved å slenge på en klump chutney. Skal ha stor kudos for måten han satte inn 1-0 på, og du verden hvor deilig det er å se godgutten score mål. De fleste ville nok prøvd seg på en ekstra touch, men Espen satte den på hel volley med et snasent vristskudd. Utover det er han fortsatt rivjernet vi alle kjenner og elsker, og nå har han altså prestert godt nok til å få fornyet kontrakten. Herlig!

    Magneman: 5

    Jeg synes det begynner å se bedre og bedre ut med Magne på venstrekant. Han virker å ha større selvtillit nå enn før i år, og fortsetter den solide defensive jobbinga. Fikk en ikke akkurat ferdigscoret assist på pasningen til Edwins første, men med tanke på hvordan han og nevnte Edwin kombinerte frem til sistnevnte tok kvelden, var det ikke tilfeldig. Har vel etter Bjørkøy flest assister av alle nå, og for meg veier det faktisk litt opp for at han ikke scorer mål. Det burde han imidlertid gjort i dag, men at ballen strøyk stanga i stedet var ikke hans skyld, ettersom han ikke fikk ballen i utgangspunktet. Jeg tror uansett det kommer til å løsne om han fortsetter å ta de tunge løpene for å komme seg i posisjon. Har etter hvert spikret plassen sin på venstrekant, og det er egentlig helt greit for meg.

    Arildo: 5

    Arildo er Arildo. Noen ganger er han rett og slett for uegoistisk, som da han fikk ballen på venstresiden av boksen og bare kunne denge den i motsatt hjørne, men i stedet bestemte seg for å dra innover og leite etter Edwin. Vant flere dueller enn det er rimelig å forvente med tanke på at han møtte ligaens nestbeste hodespiller i Piiroja, og distribuerte godt når han fikk tid til å vende opp. Det faktum at motstanderen vet hva slags helvete de lager for seg selv når denne karen får plass i mellomrommet gjør at de passer ekstra godt på ham, som igjen fører til at vi får mer plass både fremover og på midten. Måtte ut med skade, og jeg krysser selvsagt fingrene for at det ikke er snakk om noe alvorlig. Godgutten min!

    Edwin: 8 BB

    For et mål! Numero dos vil kunne være en kandidat til årets mål i tippeligaen, om han da ikke overgår seg selv i fremtiden. Har en teknikk og et tempo vi ikke har sett maken til i denne klubben på mange år, og bare tanken på ham og Nosa i samme lagoppstilling gjør meg våryr og vellysten på en gang, på tross av at disse to uttrykkene strengt tatt gjerne går hånd i hånd. Edwin gir laget en uforutsigbarhet og brodd vi trenger for å hevde oss i tippeligaen, som er jevnere enn noen gang. Dagens kamp beviser bare nok en gang hvorfor vi ikke trenger Occean.

    Innbyttere:

    Lillebror: 7

    Har du lest på forumet, Bjørn Helge? Lillebror var ivrig som faen, og jobbet som en irsk trell med sadistiske oppassere på 900-tallet. Fornuftig trekk av Berg å la ham komme inn som direkte innbytter for Arildo i stedet for å kjøre ham ut på vingen og Tokstad inn i midten, da dette tilsynelatende er en posisjon hvor han kommer mye mer til sin rett enn på vingen. Fikk brukt både den gigantiske motoren sin og kreativiteten, men jeg skulle uansett ønske at han valgte pasningen fremfor skuddet når han nærmer seg boksen med ballen i beina. Jeg skjønner at han vil vise seg frem og at han som klubbens eneste stjerne gjerne vil leve opp til statusen, men en lekker stikker kan være like sexy som et vristsmell i krysset. Om han fortsetter slik og holder seg unna skader skal du se han faktisk får seg en overgang til en av de fire store ligaene likevel, men foreløpig holder jeg en knapp på at Frankrike eller Holland er det beste han kan forvente.

    Bolly: 4

    Dessverre ganske usynlig de 25 minuttene han spilte, og det var åpenbart at han ikke trivdes som spiss. Gikk flere ganger i offside og klarte ikke å være den forløsende spydspissen Edwin var, som både truet bakrom og forserte motspillere. Trenger mer tid, og er sannsynligvis ikke klar for tippeligaball helt ennå. Men potensialet er der, det er jeg sikker på!

    Henning: 8

    Å klare å få to syttenåringer til å utgjøre en så trygg og solid høyreside som i dag er rett og slett en strålende trenerprestasjon. Etter de svake forsvarsprestasjonene i første omgang må han også ha truffet de rette pedagogknappene klokkereint, for forsvaret var mer eller mindre pottetett i andre omgang. FFK hadde vel knapt en sjanse etter pausen, og alle ledd av bakre rekke fremstod mye sterkere og selvsikre enn i første omgang. Vi spilte ut FFK i store deler av kampen, og det må også tas til inntekt for mannen som har oppfunnet sin egen dialekt til mediebruk. Jeg er overbevist om at Henning er rett mann, men så har jeg da heller egentlig aldri vært i tvil. 4-4-1-1 er utvilsomt korrekt taktikk for dette mannskapet, og når skadene gir seg(for det skjer, liksom) tror jeg faktisk vi har et mannskap som kan leve opp til de høye forventningene i alle fall mediene hadde til oss før sesongstart.

    KFL:

    Som vanlig har jeg sett kampen på TV2, og kan derfor ikke uttale meg. Jeg godtar selvsagt ikke mickeløgnen denne gangen heller, og regner med at det var rein svindel når plagiathaugen hørtes ut som Boca Juniors ultras og vi som Spekepølseberget fra Bamble.


    Sånn. Nå er jeg ferdig. Fire tettskrevne A-4 sider, all for you bitches! Jeg burde faen meg hylles som om jeg var Margit Sandemo på speed. God natt.
    Last edited by Grusom B; 15.06.2009, 05:59.
    Ni principe ni rey...

    D10S!
  • mooph
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 1496

    #2
    Stort sett enig, men vesleriise får vel godt betalt for å vimse rundt utpå der. Han var riktignok et friskt pust de første 10 han var innpå, men så ble det ikke mere.

    Deilig å se Edwin kose Henning etter målet. Det viser at HB har taket på disse unggutta, både de fra langt unna og de lokale. Bra tegn. Edwin i form er kjekt å ha, men før han kan drømme om større ligaer bør han kunne løfte blikket. 8'eren (svak) er likevel fortjent.

    Vi skaper rimelig mye uten å komme rundt på sidene. Back'ene kommer fortsatt ikke opp. Occean vil ikke passe på topp, vi trenger Nosa/Edwin typer. Masse kudos til Skjetten for gode server i går; Bare se hvor godt det funker når dødballa er nogenlunde presise.
    Fugla mot nye høyder

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      #3
      Opprinnelig skrevet av mooph
      Masse kudos til Skjetten for gode server i går; Bare se hvor godt det funker når dødballa er nogenlunde presise.
      Det har blitt veldig populært å omtale Bjørka som skjetten i det siste. Det medfører vel ikke riktighet? Jeg var hellig overbevist om at han var fra gjelleråsen.

      At han er en herlig dødballeksekutør hersker det derimot ingen tvil om. Lenge siden vi hadde en spiller med så konsekvent gode server som han har om dagen. Må vel være under Røsler i så fall, da Påsan, Koren eller Stoffe hadde ansvaret. De siste par åra har dødballene stort sett vært begredelige, noe som er trist med tanke på hvilke spillere som har ventet inne i boksen. Vi har mønstret lag som få kan utfordre på hodestyrke, helt forgjeves egentlig, da dødballene har kommet i hoftehøyde eller i form av lomper med rimfrost som keeper kan plukke med en hånd.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        #4
        Jeg har kun vært på Skjetten en gang; En fest på 80-tallet. Det blei seff. bråk. Blod, gørr og ambulanse. Da medisinmennene løp ut av ulebilen var det noen som stjal den... Alle som har spilt på Skjetten kaller jeg derfor Skjetten av ren beundring.Dessuten har ikke "Gjelleråsen" riktig den samme svungen over seg.

        Og ja, jeg er helt enig, dødballene har i lang tid vært begredelige helt frem til i det siste. Underlig egentlig, det må jo være noe som er greit å trene på, kula ligger jo attpåtil stille. Nå funker det imidlertid, takk og lov for det, noe som i seg selv er verdt ett poeng på skalen til Bjørkis (som om det er noe bedre kallenavn).
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

          #5
          Du møtte ikke tilfeldigvis på en som het Kim når du var der? Rundt halvparten heter det, selvsagt, men det kan jo være kjekt å få vite det uansett. Jeg vedder forøvrig mye penger på at Reka heter Kim, ettersom hverken jeg eller Holmiz gjør det og vi også er fra Skjetten. Statistikken forlanger det, faktisk!

          Riise fortjente syveren sin. Vi var ekstremt dominante i andre omgang, og det skyldtes i stor grad hans innsats fra start, hvor han konsekvent la ballfører under press og ikke ga FFKspillerne et sekunds tid til å tenke seg om. Sammen med midtbaneduoen dominerte han midtbanen, og presset i tillegg frem mange frispark og kast høyt i banen. Det er slik man etablerer angrep, og det igjen er slik man dominerer en kamp.

          Forøvrig jævlig skuffende med under 700 visninger på en karakterbok av klasse høyere enn jeg har levert for enkeltkamper på mange år. Så skøyeraktig og leken som jeg er her hadde jeg fortjent litt mer assa. Fyyyyy faen, særr-i-øst??? Lite teit, lizzm.
          Ni principe ni rey...

          D10S!

          Kommentar

          • Oddis
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2006
            • 2744

            #6
            Bra karakterbok som vanlig! Sitter med ett halvbredt glis om kjeften og er også ganske enig i karakterene!
            Da jeg ikke føler meg veldig besluttsom nå, skal jeg ikke komme med noen kritikk til karakterene!

            Et par spørsmål jeg har etter kampen er om vi faktisk får plass til Occean eller Iggy når de er tilbake... Iggy er selvsagt god, men når det fungerer på denne måten kan jeg gjerne se han på benken, som et tegn på sterkt og bredt lag!
            Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

            Kommentar

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎