Egen regelrytter/dommerkonsulent for LSK?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    Spørsmål Egen regelrytter/dommerkonsulent for LSK?



    Sterk fokus i dag på rokkeringen av rekkefølgen blandt Løv-Hams straffeskyttere etter 11 straffer i gårsdagens cup-kamp mot Start. Med tanke på forvirringen i etterkant om lovligheten av dette tviler jeg på om Løv-Ham var sikker på eller bare antok at det var lov da de valgte å gjøre dette. Andre aktuelle situasjoner i forhold til påfølgende problemstilling er Rekdals "Det er bedre at I scorer enn at du bommer." og protesten Brann la inn etter de ikke fikk lov å bytte en ekstra utespiller etter skade på keeper mot oss i Bergen i 2003(?) (dårlige taperne...).

    Bør LSK tilknytte seg en dommer/dommerkonsulent som kan bistå i kampens hete? Har vi en slik ressurs tilgjengelig i dag? Bør vi ha en mann på benken som kan sørge for at vi ikke går på en blemme og i tillegg gjør oss smartere i egen bruk av reglene?
    Enøyd i de blindes dal.
  • Hamburg & Kanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 3006

    #2
    Svaret på dette er vel nokså åpenbart et rungende ja, hvis en slik person finnes.
    LSK Norges beste lag

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      #3
      Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
      Svaret på dette er vel nokså åpenbart et rungende ja, hvis en slik person finnes.
      Jeg er åpenbart av samme oppfatning, og kan ikke forstå at det er vanskelig å finne en sånn ressurs. Kretsen har jo mange dommere og instruktører vi må kunne leie?
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • Petter Ø
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3008

        #4
        Hva driver Gunnar Otne med om dagen?
        Petter Ø - Kreativ Kanaris
        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

        Kommentar

        • Robiwan
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2006
          • 603

          #5
          Med tanke på den økonomiske situasjoen så ønsker dere å bruke resurser på regler som etter min mening samtlige av de i støtteapparatet og spiller egentlig burde kunne i søvne? Og hvor vanskelig er det egentlig å tilegne seg denne kunnskapen(som egentlig ikke bør mangle)?
          Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            #6
            Opprinnelig skrevet av Robiwan
            Med tanke på den økonomiske situasjoen så ønsker dere å bruke resurser på regler som etter min mening samtlige av de i støtteapparatet og spiller egentlig burde kunne i søvne? Og hvor vanskelig er det egentlig å tilegne seg denne kunnskapen(som egentlig ikke bør mangle)?
            Hva koster mest ressurser? Å ryke ut av cupen eller miste poeng på formalfeil eller en slik konsulent?

            Jeg vil faktisk tippe at dette er kunnskap LSK kan tilknytte seg ekstremt billig ved å la dommerne "hospitere" på benken/tribunen.
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

              #7
              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Hva koster mest ressurser? Å ryke ut av cupen eller miste poeng på formalfeil eller en slik konsulent?

              Jeg vil faktisk tippe at dette er kunnskap LSK kan tilknytte seg ekstremt billig ved å la dommerne "hospitere" på benken/tribunen.
              Dette er kunnskap man kan tilegne seg bare ved å lese Spillereglene, evt. Kampreglementet som tilleggspensum. Regner med at bl.a. Frank Grønlund har full kontroll på dette.

              Kommentar

              • superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

                #8
                Opprinnelig skrevet av Torolf
                Dette er kunnskap man kan tilegne seg bare ved å lese Spillereglene, evt. Kampreglementet som tilleggspensum. Regner med at bl.a. Frank Grønlund har full kontroll på dette.
                Jeg er helt enig i at man bør har full kontroll på dette, men jeg er i tvil om man faktisk har det.
                Enøyd i de blindes dal.

                Kommentar

                • Robiwan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2006
                  • 603

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                  Jeg er helt enig i at man bør har full kontroll på dette, men jeg er i tvil om man faktisk har det.
                  Veldig ening at man kan sette spørsmålstegn om man har fullkontroll på dette. For meg så virker det latterlig at man som proffosjonell utøver(spillere, trenere, andre i støtteapperatet osv) ikke ha full oversikt over reglene med spillet som faktisk genrer din lønn.

                  Og som man er inne på, trengs det ikke store tiltakene til for å "oppfriske" denne kunnskapen, hva med en quiz i lunsjen på høyfjellsturene før sesongen. Så veit alle i gruppa om "de sære tilfellene".
                  Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                  Kommentar

                  • superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Robiwan
                    Veldig ening at man kan sette spørsmålstegn om man har fullkontroll på dette. For meg så virker det latterlig at man som proffosjonell utøver(spillere, trenere, andre i støtteapperatet osv) ikke ha full oversikt over reglene med spillet som faktisk genrer din lønn.

                    Og som man er inne på, trengs det ikke store tiltakene til for å "oppfriske" denne kunnskapen, hva med en quiz i lunsjen på høyfjellsturene før sesongen. Så veit alle i gruppa om "de sære tilfellene".
                    Godt poeng, men når ikke engang dommerne som skal håndheve reglene kan de skikkelig kan det være på sin plass med tiltak. Ref. Bergensepisoden.
                    Enøyd i de blindes dal.

                    Kommentar

                    • Robiwan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2006
                      • 603

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                      Godt poeng, men når ikke engang dommerne som skal håndheve reglene kan de skikkelig kan det være på sin plass med tiltak. Ref. Bergensepisoden.
                      Så sant, så sant. Kunne jo vært en fin sak for Norges gravende fotballjournalister; å intervju f.eks 20 av de mest brukte dommerene i Norge angående "sære tilfeller" og se hvor mange prosent de klarte riktig. Tror nok de aller fleste vil komme godt ut av det. Det største problemet er kanskje å "huske på det" i kampens hete. F.eks leser jeg at Start for kritikk for å ikke klage til dommer under kampen, at straffen blir tatt av feil persjon. Men det er kanskje ikke akkurat det du tenker mest på(om motstanderen har gjort et lovbrudd) når du akkurat har blitt slått ut av cupen på straffe nr 15.
                      Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13244

                        #12
                        Nå lot vi være å sende inn protest på Riseths røde kort i Bergen fordi det i følge klubben er en uting å protestere i hytt og pine. Å endevende hver eneste avgjørelse etter en kamp synes for meg litt kjerringaktig, og er noe vi trygt kan overlate til sutre-nannskog.

                        (VG Nett) Lillestrøm kommer ikke til å anke det røde kortet til Vidar Riseth selv om klubbens syn er at avgjørelsen var feil.

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av reka
                          Nå lot vi være å sende inn protest på Riseths røde kort i Bergen fordi det i følge klubben er en uting å protestere i hytt og pine. Å endevende hver eneste avgjørelse etter en kamp synes for meg litt kjerringaktig, og er noe vi trygt kan overlate til sutre-nannskog.

                          http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...p?artid=562860
                          Helt enig. Jeg fremmer dog forslaget i mye større grad for å unngå potensielle blemmer andre kan protestere på. Det er verdt å huske at vi har trukket Stabæk og Sutre-Lars i cupen.
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • mooph
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 1496

                            #14
                            Vår eksisterende lagledelse består av såpass mange heltidsansatte personer at reglene bør de ærlig talt ha kontroll på uten å dra ytterligere personell under kamp.

                            Lederne har dessuten et ansvar for å vedlikeholde sin kunnskap om reglene i den idretten de lever av. Dersom manglende kunnskap om reglene f.eks. gir klubben pongtap har de ikke gjort jobben sin.
                            Fugla mot nye høyder

                            Kommentar

                            • ON
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3639

                              #15
                              Enig i at vi bør ha en som kan reglene inn og ut på benken, men at vi skal betale noen for dette, og ikke en av de i støtteapparatet som allerede tjener mer enn bra nok kan tilegne seg denne kunnskapen skjønner jeg ikke.

                              Kommentar

                              • superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

                                #16
                                Usedvanlig mye fokus på kostnader i denne tråden. Les mitt forslag på ny. Det står ikke at noen skal ansettes, jeg foreslår å tilgjengeliggjøre ressursene for LSK. Jeg antar LSK selv har en dommeravdeling med en leder eller fagansvarlig. Tror dere vedkommende vil synes det er givende å sitte på benken for LSK? Kan det være lærerikt for vedkommende og nyttig for LSK?

                                Utrolig hvordan fokus til enhver tid skal vris inn på at støtteapparatet er overbetalte og ubrukelige.
                                Enøyd i de blindes dal.

                                Kommentar

                                • robbie
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Apr 2006
                                  • 168

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                  Usedvanlig mye fokus på kostnader i denne tråden. Les mitt forslag på ny. Det står ikke at noen skal ansettes, jeg foreslår å tilgjengeliggjøre ressursene for LSK. Jeg antar LSK selv har en dommeravdeling med en leder eller fagansvarlig. Tror dere vedkommende vil synes det er givende å sitte på benken for LSK? Kan det være lærerikt for vedkommende og nyttig for LSK?

                                  Utrolig hvordan fokus til enhver tid skal vris inn på at støtteapparatet er overbetalte og ubrukelige.
                                  Nå er det jo også en regel som sier hvor mange vi har lov å ha på benken til en hver tid. Hvem i støtte apparatet mener du skal vike plassen for denne eksperten?
                                  LengeLeveLsk

                                  Kommentar

                                  • superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av robbie
                                    Nå er det jo også en regel som sier hvor mange vi har lov å ha på benken til en hver tid. Hvem i støtte apparatet mener du skal vike plassen for denne eksperten?
                                    Er du sikker på at vi fyller alle i dag?
                                    Enøyd i de blindes dal.

                                    Kommentar

                                    • Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                      Helt enig. Jeg fremmer dog forslaget i mye større grad for å unngå potensielle blemmer andre kan protestere på. Det er verdt å huske at vi har trukket Stabæk og Sutre-Lars i cupen.
                                      Vi har klart oss fint i 35 sesonger uten en regelrytter på benken, så jeg regner med at det går bra de neste 35 også. Uansett kan det være greit å repetere reglene for straffesparkkonkurranse før hver cuprunde fremover, siden dette er noe vi sjelden opplever.

                                      Kommentar

                                      • robbie
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Apr 2006
                                        • 168

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                        Er du sikker på at vi fyller alle i dag?
                                        Når Hedda hadde praksisplass som fysio i LSK sommeren 2007 fikk hun ikke sitte på benken under kamp for det ikke var flere ledige iht. NFF regelverk. Mulig det er plass nå, men det tviler jeg på siden vi har et stort støtteapparat.
                                        LengeLeveLsk

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎