LSK-Molde - Tors. 25.06.09 KL 19:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Henrik
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2006
    • 2110

    Kamptråd LSK-Molde - Tors. 25.06.09 KL 19:00

    Hvem blir klare til kampen mot Molde på torsdag? Da trenger vi virkelig det vi kan få klart.

    Håper LKE blir klar slik at bakerste rekke blir slik den skal være. Så får man vel håpe at Nosa er klar igjen til neste kamp, og at Edwin er klar for å herje med Molde igjen (slik han gjorde i treningskampen i vinter).

    Alt annet får være en bonus
  • WAK
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 964

    #2
    Jeg vil si at hvis LKE blir klar og hvis to av Sundtgot, Nosa og Edwin blir klare så kan vi stille med så si den beste elveren vi har:

    Otto

    LKE-Nordtveit-Kippe-Johnsen

    Riise-Søgård-Bjørkøy-Mykle

    Sundgot(Bergmann)-Nosa(Edwin)

    Berg sa at det ikke var noe alvorlig at Nosa gikk ut i dag mot B/G. Så da er det bare å håpe at Sundgot eller Edwin blir klar. Ellers har vi Bergmann som reserve.

    Mener det viktigste er at LKE blir klar så vi slipper å se Karim på banen. Fatter ikke hvorfor Ringstad ikke spiller i stedet for Karim selv om det er på feil side.

    Kommentar

    • Kanarifugl84
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2007
      • 2319

      #3
      LSK-Molde FK tor 25.06.09 kl 19.00

      Ny kamp allerede på torsdag, det største spørsmålet er hvorvidt vi får noen positive friskmeldinger de nærmeste dagene. LKE? Gilbert? Edwin? Nosa? Alle kan vel være klare, men mest sannsynlig må vi unnvære noen av disse.

      Molde er absolutt ikke til å kimse av, 4-2-1 borte denne sesongen. Kommer stinne av selvtillitt etter 2-0 over FFK og en generelt bra første halvdel av sesongen. Vi har ikke tapt på 6 kamper i serien, det må bli 7 og aller helst en seier her for at vi skal kunne melde oss ordentlig på den riktige halvdelen av tabellen.

      Laget er ganske umulig å spå, men jeg gjør følgende forsøk:

      Otto
      LKE(Karim)-Arsenal-Kjeppe-MJ
      Riise-Jonna-Råner'n-Mykle
      Gilbert-Nosa(Bjørn BS)

      Kommentar

      • FuglaAlex
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2006
        • 537

        #4
        Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
        Ny kamp allerede på torsdag, det største spørsmålet er hvorvidt vi får noen positive friskmeldinger de nærmeste dagene. LKE? Gilbert? Edwin? Nosa? Alle kan vel være klare, men mest sannsynlig må vi unnvære noen av disse.

        Molde er absolutt ikke til å kimse av, 4-2-1 borte denne sesongen. Kommer stinne av selvtillitt etter 2-0 over FFK og en generelt bra første halvdel av sesongen. Vi har ikke tapt på 6 kamper i serien, det må bli 7 og aller helst en seier her for at vi skal kunne melde oss ordentlig på den riktige halvdelen av tabellen.

        Laget er ganske umulig å spå, men jeg gjør følgende forsøk:

        Otto
        LKE(Karim)-Arsenal-Kjeppe-MJ
        Riise-Jonna-Råner'n-Mykle
        Gilbert-Nosa(Bjørn BS)
        I denne kampen vil jeg heller se Ringstad på høyre, evnt flytte Marius over og sette Ringstad inn på venstre, fremfor å se Karim der igjen!!
        Skulle ikke det skje vil jeg ha Ringstad inn på venstre for Mykle.

        Vil se denne oppstillinga:

        Otto
        LKE (Johnsen)-Nordtveitl-Kjeppe-MJ (Ringstad)
        Riise-Jonna-Råner'n-Ringstad (Mykle)
        Gilbert-Nosa(Gulbrandsen/Edwin)

        Blir spennende å se om Moldes borteform forstsetter eller om vi klarer å ta dem på torsdag. Tipper 2-1 til fugla, nok en gang.
        Supporterne er fotballens hjerte
        Ultras Felt C

        Kommentar

        • Hel1017
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Oct 2008
          • 196

          #5
          Tror neppe at vi kommer til å se så veldig mange spillere tilbake uten skade mot Molde. Med unntak av Nosa som jo klarte en time mot B/G.

          Så med det grunnlaget tipper jeg følgende lag:

          Otto

          Essediri-Nordtveit-Kippe-Johnsen

          Tokstad-Søgård-Bjørkøy-Myklebust

          Riise- Nosa


          Personelig ville jeg heller ha sett:

          Otto

          Gabrielsen-Nortveit-Kippe-Ringstad

          Tokstad-Søgård-Bjørkøy-Johnsen

          Riise- Nosa

          Mykle må ut snart, mannen evner ikke å spille fotball framover på banen.
          Jeg skulle ønske at situasjonen var en annen, men det er den faktisk ikke, så det må få konsekvenser snart.
          Så kan man skrike så mye man vil om hetsing av egne spillere, men faktum er at han må bidra offensivt også. SNAREST!

          I mine øyne holder ikke Karim mål heller, og ser helst at han fant seg en annen klubb snart. Vi har nok av "benkefyll".

          Tipper vi ryker på en ny uavgjort. 2-2.
          Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            #6
            Jeg tror og håper på fornyet tillitt til Karim. Han gjorde en god innsats mot B/G med unntak av sin inngripen ved B/G's scoring. Feilen han gjorde har vi sett flere andre, med større rutine, gjort tidligere i år, noe som absolutt kan tilgis. Solid innsats i ukjent posisjon, stor fart i beina og god pasningsfot tilsier fornyet tillitt om ikke LKE gjenoppstår fra de døde.

            At Karim har pådratt seg forumets vrede er i mine øyne litt underlig, men jeg er trygg på at Berg ser forbi nettopp dette.

            Jeg er mer bekymret for venstrekanten vår, Mykle holder dessverre ikke mål, han gjør mye bra, men i avgjørende situasjoner faller han igjennom hver gang. Vi har per i dag ingen gode alternativer da Ringstad iflg andre forumbrukere er overtrent og Bolly mangler selvtillitten til å gjøre det han gjorde i vinter.
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • erlando
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 858

              #7
              Opprinnelig skrevet av Hel1017
              Mykle må ut snart, mannen evner ikke å spille fotball framover på banen.
              Jeg skulle ønske at situasjonen var en annen, men det er den faktisk ikke, så det må få konsekvenser snart.
              Så kan man skrike så mye man vil om hetsing av egne spillere, men faktum er at han må bidra offensivt også. SNAREST!


              Følg linken og fortell meg deretter hvem som er på assisttoppen for Fugla.

              Bidrar ikke framover på banen meg i ræva. Omtrent den eneste spilleren vi har som har slått målgivende pasninger fra åpent spill.
              Last edited by erlando; 23.06.2009, 07:44. Begrunnelse: Endret link til Kanaripedia på oppfordring fra iL
              Ja til pause i pausen!

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                #8
                Eriksen burde være førstevalget om han er klar. Om han fortsatt er skadet så gjord Essediri en god kamp bortsetfra tabba, som han forhåpentligvis har lært av.

                Myklebust får ufortjent mye pepper på forumet. HAn gjør mye smart og er god omtrent gjennom hele kampen. Det er ikke tilfeldig at han har plasert seg slik at han får returen på skuddet til Søgård heller. Han mangler kanskje litt killerinstinkt og setter ikke en del sjanser som han burde, men han kommer til dem og det kan hende det løsner etterhvert. Hva utretta Dosso på motsatt. HAr faktisk sett første omgang igjen i dag for å se nærmere på mykle. Hadde han hatt like mange feilpassninger som Nordtveit så hadde det vært to tråder om hvor elendig han er her. Vi så i tillegg i går at vi gjentatte ganger lot være å legge inn selv om vi hadde muligheten, fordi vi ikke hadde duellspillere i feltet, da hadde det ikke hjulpet med en venstrebent innleggsmaskin. Mykle som venstreving i neste match! Fyren er med offensivt og defensivt, plasserer seg lurt, har god og rask teknikk og setter fart fremover med ball, noe ingen av de andre midtbanespillerne gjør. I tillegg snapper han ballen ganske ofte i farlig posisjon for oss ved å lese spillet godt og forflytte bena raskt.

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  #9
                  Myklebustkritikken her inne er helt ute av proposjoner. Fyren hadde en formsvikt da laget sleit som verst i vår, men har både før og etter det vært et offensivt aktivum for oss. At avslutningene har vært dårlige i blandt er jeg med på, men det er vel kun sundgot og riise som får godkjent der i år. Selvom Nosa og edwin har satt et par kasser i år så har de også hatt en fair share med håpløse avslutninger i år. Mykle har hatt fine avslutninger han og, hvorav en ble mesterlig reddet av Bugge P. Vi bør også tillegge at også Nosa brant en gigasjanse i går, som ville gitt 2-0, så mykle er ikke alene der. I kombinasjonsspillet er han bevegelig og god, finner rom og er et uromoment.

                  Forøvrig er det latterlig at Myklebust skal bli syndebukk, all den tid han agerte støttekontakt for en venstreback som så ut som en klovn i går. Magnus blir slaktet pga en brent sjanse, mens faktumet at Johnsen egenhendig skapte brorparten av BGs sjanser ser ut til å forbigås i stillhet.
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  • runarM
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 565

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av andersmm
                    Myklebustkritikken her inne er helt ute av proposjoner.
                    Forumtrollet trenger en konkret ting å rette frustrasjon mot. Hvem det er kan nærmest være tilfeldig, men de som brenner målsjanser med fisleskudd ligger tynt an. Spillere som ikke har tempo som sin sterke side utpekes også gjerne, jref hvordan Sundgot har blitt håna i årevis. Andre spillere har stjernestatus nærmest uansett hva de presteter. Heldigvis for syndebukkene har forumtrollet forholdsvis dårlig hukommelse, og f.eks vil mål i to kamper på rad ofte dytte syndebukkhatten over til noen andre.

                    Myklebust har som nevnt flest assists, og er et aktivum både fremover og bakover på banen. Han er aldri skada, og har heller aldri klaga over å bli brukt på plasser han i utgangspunktet ikke er best på. Ingenting hadde gledet meg mer enn en klassescoring fra han mot Molde på torsdag.
                    runarM

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av erlando
                      Bidrar ikke framover på banen meg i ræva. Omtrent den eneste spilleren vi har som har slått målgivende pasninger fra åpent spill.
                      Hehe. Assist-poengene sier ikke nødvendigvis all verden. At Mykle slo pasningen til Edwin som klinte til i krysset fra 17 meter etter å ha dratt av en mann gir han på papiret en assist, men han skal ha en liten del av æren for den scoringa. Slike pasninger går på tvers av en 16-meter sikkert 20 ganger per kamp. Jeg håper selvsagt som alle andre at Myklebust skal gjøre det best mulig, men 3 assist på 13 kamper vitner ikke nødvendigvis så veldig mye om kvalitet framover på banen.

                      Opprinnelig skrevet av andersmm
                      Myklebustkritikken her inne er helt ute av proposjoner. Fyren hadde en formsvikt da laget sleit som verst i vår, men har både før og etter det vært et offensivt aktivum for oss. At avslutningene har vært dårlige i blandt er jeg med på, men det er vel kun sundgot og riise som får godkjent der i år. Selvom Nosa og edwin har satt et par kasser i år så har de også hatt en fair share med håpløse avslutninger i år. Mykle har hatt fine avslutninger han og, hvorav en ble mesterlig reddet av Bugge P. Vi bør også tillegge at også Nosa brant en gigasjanse i går, som ville gitt 2-0, så mykle er ikke alene der. I kombinasjonsspillet er han bevegelig og god, finner rom og er et uromoment.

                      Forøvrig er det latterlig at Myklebust skal bli syndebukk, all den tid han agerte støttekontakt for en venstreback som så ut som en klovn i går. Magnus blir slaktet pga en brent sjanse, mens faktumet at Johnsen egenhendig skapte brorparten av BGs sjanser ser ut til å forbigås i stillhet.
                      Hvordan kan du mene at Myklebust har vært et aktivum for oss med unntak av da vi sleit i vår? I hele fjor var han griseelendig, men var skånet for kritikk fordi han hadde en bra vårdel i 2007. "Alle veit hva Mykle er god for når han er i form, bare se på våren 2007". Vel, Mykle har ikke levert varene siden. Det er på ingen måte noe forsøk på å peke ut Myklebust som en syndebukk, det er selvsagt ikke hans skyld at vi ikke slår Glimt. Dog beviser han nok en gang hvor udugelig han er framover på banen. Jeg ser ikke hvordan det kan forsvares at Myklebust har god teknikk, han setter stort sett fart rett framover og ser rett ned i bakken hver gang han utfordrer. Avslutningene hans er som regel hårreisende dårlige, med et hederlig unntak som du nevner(Sandefjord).

                      Å sammenligne Nosa og Edwin med Myklebust blir også etter min mening feil. Forskjellen ligger selvsagt i at Nosa og Edwin scorer. Hvorvidt Nosa putter på hver femte sjanse eller hver tredje sjanse spiller liten rolle, ettersom Myklebust ikke scorer i det hele tatt. I tillegg har han sjelden gode innlegg, dette har man heller knapt sett noe av siden våren 2007. Jeg lurer på hvor lenge vi skal vente på at Mykle finner tilbake til den formen og jeg lurer på hvor jævla lenge man må vente før man kritiserer han for å levere den ene drittkampen etter den andre uten at man blir kalt en idiot som leter etter syndebukker. Jeg takker Mykle for en perlescoring mot RBK i fjor og for en god vårsesong i 2007, men nå er det på tide med utskiftninger. Ikke er han talent lenger og ikke er han god nok for Tippeligaen.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • Hel1017
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Oct 2008
                        • 196

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av HSft
                        Han mangler kanskje litt killerinstinkt og setter ikke en del sjanser som han burde, men han kommer til dem og det kan hende det løsner etterhvert.
                        Løsner etterhvert? Hvor lenge skal man vente??
                        Det er faen meg ingen som har fått så mange sjanser som Mykle.

                        Opprinnelig skrevet av erlando
                        Følg linken og trykk på 'assists'-fanen. Fortell meg deretter hvem som er på assisttoppen for Fugla.

                        Bidrar ikke framover på banen meg i ræva. Omtrent den eneste spilleren vi har som har slått målgivende pasninger fra åpent spill.
                        Ja, wow kjempebra!
                        3 assist på 13 kamper! Minner om at Kippe har 2 assist på 14 kamper, og han spiller midtstopper.

                        Ta forøvrig en titt på kort statistikken også....!

                        Jeg har tidligere gitt Mykle cred for den defensive jobben han gjør, og han sørget for en jævlig viktig scoring i fjor. Ingen skal ta fra ham det!

                        Men i min bok skal en kantspiller være en offensiv spiller, og han skal kunne klare å putte kula i mål. Og det klarer ikke Mykle!

                        Og hva annet er det han er så sinsykt god på siden han stadig vekk blir tatt i forsvar?

                        Han er i mine øyne hentet til LSK av en grunn alene, og det har med en viss fetter å gjøre!

                        Så med mindre han skulle få et akutt anfall av ekstreme offensive ferdigheter, så kommer jeg til å stå på mine meninger om at Mykle ikke holder mål på et LSK lag.
                        Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

                        Kommentar

                        • MartinRE
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2008
                          • 738

                          #13
                          Hvis Lengenden og Edwin ikke blir klare vil jeg se dette laget

                          Otto
                          Eriksen-Nordtveit-Kippe-Johnsen
                          Tokstad-Søgård-Bjørkøy-Myklebust
                          Riise-Nosa

                          Hvis de blir klare vil jeg se dette laget

                          -------Otto-------
                          Eriksen-Nordtveit-Kippe-Johnsen
                          ---------Bjørkøy---------
                          Riise------------Søgård
                          --------Nosa--------
                          Legenden-Edwin

                          Søgård er ikke venstre midt her men mer som en sentral,som gjør at Johnsen kan bli med litt oppover..
                          "Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så" Bill Shankly.

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            #14
                            Gårsdagens skuffende uavgjort er nesten ute av systemet. Merkelig hvordan en kamp der man med det utgangspunktet LSK hadde vill vært godt fornøyd med uavgjort i etterkant bare føles som en kamp der enda flere poeng ble kasta bort. Fem av seks uavgjortkamper har vi leda! Potensielt ti poeng i dass! Vi møtte et dårlig lag i går, men likevel tør jeg påstå at vi ser konturene av det Berg vil bygge med LSK. To bevegelige spisser, som ironisk nok i går ikke er ordentlige spisser, som det blir slått i rom på. Borte er polerne mot tanken på topp. Til tider satt også pasningsspillet, de siste ti spilte vi faktisk mye fint langs bakken mot et slitent BG som til slutt ga store sjanser.

                            På torsdag møter i et mye bedre lag som attpåtil trives best borte. Har små forhåpninger om at spillere blir friske til denne kampen og at laget dermed blir noenlunde likt. Er litt redd for at midtbanen vår blir overkjørt og derfor er det viktig at Nosa og Riise med sin bevegelighet stagger Moldes kontringslyst. Vi kan gi Molde mye av deres egen medisin. Thioune må tas ut nærmest med alle midler, det er bare å studere kampen de hadde mot Brann, en Søgård i form bør ha oppgaven sin klar.

                            Så hvis intet mirakuløst skjer regner jeg med samme førstelleever som mot Bodø Glimt.

                            Kommentar

                            • iL
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 10771

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av erlando
                              http://www.altomfotball.no/element.d...331&teamId=308

                              Følg linken og trykk på 'assists'-fanen. Fortell meg deretter hvem som er på assisttoppen for Fugla.

                              Bidrar ikke framover på banen meg i ræva. Omtrent den eneste spilleren vi har som har slått målgivende pasninger fra åpent spill.
                              Bruk nå Poengligaen på Kanaripedia, istedenfor å generere penger til externe sites!
                              Kanarifugla flyr høyt i år!

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                Hvordan kan du mene at Myklebust har vært et aktivum for oss med unntak av da vi sleit i vår? I hele fjor var han griseelendig, men var skånet for kritikk fordi han hadde en bra vårdel i 2007. "Alle veit hva Mykle er god for når han er i form, bare se på våren 2007".
                                Nå snakket jeg först og fremst om denne sesongen, og i vinter og de förste par kampene gjorde han ikke bort seg. Så hadde laget en vanskelig periode der heller ikke Magnus presterte bra. I takt med at vi har fått fasong på sakene igjen, har også Myklebust gjort bra kamper, selv om det har skortet på gode avslutninger. At han var griseelendig i hele fjor er også urettferdig. Fjorårssesongen var alle untatt Kiko dritdårlige i perioder, dog hadde Myklebust flere gode kamper på hösten, blandt annet mot Brann, Stabäk og Bart.

                                Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                Å sammenligne Nosa og Edwin med Myklebust blir også etter min mening feil. Forskjellen ligger selvsagt i at Nosa og Edwin scorer. Hvorvidt Nosa putter på hver femte sjanse eller hver tredje sjanse spiller liten rolle, ettersom Myklebust ikke scorer i det hele tatt.
                                Nå spiller afrikanerne i en posisjon hvor de også kommer til langt flere sjanser enn Magnus. Edwin har stått for idiotiske avslutninger i stedet for å spille fri alternativer som har fri bane (deriblandt Myklebust), og de har også stått for helt håplöse avslutninger som er närmere cornerflagget. Nosa brente også en gigasjanse i går, uten at man slakter han av den grunn.

                                Om man ser på måten Magnus fremstår i banespillet, og hvordan han kombinerer med de andre offensive spillerne så er det latterlig å si at han ikke bidrar offensivt. Gutten er bevegelig og en viktig brikke i angrepsoppbyggningen. I tillegg legger han ned en solid jobb bakover, noe som er ytterst nödvendig når Johnsen i blandt leker Midttun Lie.
                                Avslutningstrening skal han selvfölgelig ha, men han bidrar såpass i andre faser av spillet, at det er korttenkt å skulle vrake ham når han helt åpenbart er på gang.

                                Når jeg sier at kritikken er helt ute av proporsjoner, så er det fordi at han får en masse dritt slengt etter seg som ikke er fortjent. Ja, han sliter med selvtilliten foran boks, men det er helt uberettiget å si at han ikke bidrar offensivt, for det gjör han i form av assists, godt kombinasjonsspill og bevelighet.

                                Om folk får öynene opp for spillet hans, og lar väre å kun fokusere på avslutningene, så kanskje man innser at kampene han har levert de siste ukene er langt i fra "drittkamper".
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • Grusom B
                                  Generalissimo Bellisimo
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6248

                                  #17
                                  Jeg får faen meg flashbacks av kritikken mot Sundgot før i tida av dette. Heldigvis har de av oss med innsikt og fotballforståelse sørget for at denne kritikken ikke lenger ytres på forumet, og jeg krysser fingrene for at dette vil skje også med Magnus Myklebust. Kritikken han blir tildelt er ikke saklig, velformulert eller spesielt intelligent. Jeg vil råde dere som går på hardest til å se de siste par kampene på ny, Magnus er en viktig del av vårt offensive spill ettersom han alltid plasserer seg riktig slik at medspillere kan finne ham. Dette er en nær sagt uvurderlig egenskap som veldig få av våre resterende spillere innehar, og det gjør at vi kan etablere angrep mye mer effektivt enn hva som har vært tilfelle når andre har spilt på hans plass. Noen påpeker at assisten til Edwin knapt er noen assist, men når han finner Edwin på samme sted, med den samme pasningen tyve ganger og det blir virkelige muligheter ut av det tre ganger, da er det faktisk på sin plass å vurdere om ikke assisten er fullt fortjent likevel.

                                  Når vi legger på det defensive arbeidet han legger ned, villigheten til å føre ball med bena, de gode pasningene(jeg tipper han bikker 75% minimum per kamp) den gode nærteknikken(at BHR og Nosa har superb nærteknikk betyr ikke at Magnus ikke også er god med bena) og det faktum at han faktisk lukter målsjanser selv om han ikke omsetter dem(foreløpig, dette vil snu) gjør ham til en viktig spiller som kan bli uvurderlig om ting bare begynner å klaffe hundre prosent.

                                  Gi ham tid, gi ham tillit og gi ham støtte!
                                  Ni principe ni rey...

                                  D10S!

                                  Kommentar

                                  • Henrik
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2006
                                    • 2110

                                    #18
                                    Men kjappe afrikanske kanter hos Molde så håper jeg at Ringstad vil få muligheten fra start igjen her.

                                    Kommentar

                                    • Fugl1120
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 3528

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av andersmm
                                      Nå snakket jeg först og fremst om denne sesongen, og i vinter og de förste par kampene gjorde han ikke bort seg. Så hadde laget en vanskelig periode der heller ikke Magnus presterte bra. I takt med at vi har fått fasong på sakene igjen, har også Myklebust gjort bra kamper, selv om det har skortet på gode avslutninger. At han var griseelendig i hele fjor er også urettferdig. Fjorårssesongen var alle untatt Kiko dritdårlige i perioder, dog hadde Myklebust flere gode kamper på hösten, blandt annet mot Brann, Stabäk og Bart.
                                      Ok. Myklebust spilte heller ikke godt etter skaden i 2007. Ei heller spesielt godt før, men da var han i det minste under kategorien "ung og lovende". Jeg er enig med deg i at Det er urimelig å utelukkende gi Myklebust kritikk for fjorårssesongen, ettersom laget som en helhet var elendige. Men Myklebust, som har vært her siden 2005, sto heller ikke fram på banen. Tvert i mot mistet han psyken totalt og ble bare dårligere og dårligere utover i sesongen. Tror egentlig det er psyken hans som er problemet, han er ikke tøff nok i huet til å takle motgangsperioder, noe som gjør at han aldri kan bli god nok på toppnivå.



                                      Opprinnelig skrevet av andersmm
                                      Nå spiller afrikanerne i en posisjon hvor de også kommer til langt flere sjanser enn Magnus. Edwin har stått for idiotiske avslutninger i stedet for å spille fri alternativer som har fri bane (deriblandt Myklebust), og de har også stått for helt håplöse avslutninger som er närmere cornerflagget. Nosa brente også en gigasjanse i går, uten at man slakter han av den grunn.

                                      Om man ser på måten Magnus fremstår i banespillet, og hvordan han kombinerer med de andre offensive spillerne så er det latterlig å si at han ikke bidrar offensivt. Gutten er bevegelig og en viktig brikke i angrepsoppbyggningen. I tillegg legger han ned en solid jobb bakover, noe som er ytterst nödvendig når Johnsen i blandt leker Midttun Lie.
                                      Avslutningstrening skal han selvfölgelig ha, men han bidrar såpass i andre faser av spillet, at det er korttenkt å skulle vrake ham når han helt åpenbart er på gang.
                                      Jepp, afrikanerne har spilt angrep, mens Mykle har spilt kant. Selvsagt kommer de til fler sjanser. Poenget er at det er langt farligere når afrikanerne kommer foran kassa enn når Mykle gjør det, antagelig er det kun Christer George motstanderne frykter mindre at skal få ballen umarkert på 11 meter.

                                      Jeg synes Mykle i stor grad kombinerer bakover i banen i stedet for framover. Han trekker ofte inn og slår en støttepasning på 2 meter eller sender ballen tilbake til back. Hvor ofte ser du Myklebust utfordre og komme rundt for å slå innlegg? På motsatt kant har vi en Riise som til stadighet gjør dette, til tross for at han har vært svak de siste kampene. Heldigvis var han meget pigg mot Glimt og vi får håpe han fortsetter slik.

                                      Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                      Jeg får faen meg flashbacks av kritikken mot Sundgot før i tida av dette. Heldigvis har de av oss med innsikt og fotballforståelse sørget for at denne kritikken ikke lenger ytres på forumet, og jeg krysser fingrene for at dette vil skje også med Magnus Myklebust. Kritikken han blir tildelt er ikke saklig, velformulert eller spesielt intelligent. Jeg vil råde dere som går på hardest til å se de siste par kampene på ny, Magnus er en viktig del av vårt offensive spill ettersom han alltid plasserer seg riktig slik at medspillere kan finne ham. Dette er en nær sagt uvurderlig egenskap som veldig få av våre resterende spillere innehar, og det gjør at vi kan etablere angrep mye mer effektivt enn hva som har vært tilfelle når andre har spilt på hans plass. Noen påpeker at assisten til Edwin knapt er noen assist, men når han finner Edwin på samme sted, med den samme pasningen tyve ganger og det blir virkelige muligheter ut av det tre ganger, da er det faktisk på sin plass å vurdere om ikke assisten er fullt fortjent likevel.
                                      Hvorvidt kritikken er velformulert vil antagelig oppfattes forskjellig. Du, med fler har et behov for å beskytte spillerne våre og vil derfor kritisere samtlige som kritiserer spillerne. Morsomt forresten at du mener det er uintelligent kritikk etter å ha kommet med tidenes minst saklige sleivspark mot Metern for kort tid siden.

                                      For å gå på det faglige, mener du Mykle alltid plasserer seg riktig. Jeg er rakt uenig, jeg mener han i 8 av 10 tilfeller ligger for langt inn i banen og tar for lite bredde. Selvsagt ikke helt unaturlig, ettersom han ikke er venstrebeint og derfor liker bedre å trekke inn. Problemet er at han skaper null farligheter av det. Vi kommer ekstremt sjeldent til innlegg fra venstre kant, noe som er en blanding av at Mykle aldri kommer rundt og at Marius Johnsen er for treig til å komme seg oppover i tide. Dersom Mykle skyter selv, vil lefsene hans rulle inn til keeper. Alternativene blir som regel å slå støttepasningen. Denne støttepasningen som mot Fredrikstad førte til et kanonmål kan du gjerne kredittere som en assist til Mykle. Det forandrer ikke min oppfatning av at han er for dårlig.

                                      Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                      Når vi legger på det defensive arbeidet han legger ned, villigheten til å føre ball med bena, de gode pasningene(jeg tipper han bikker 75% minimum per kamp) den gode nærteknikken(at BHR og Nosa har superb nærteknikk betyr ikke at Magnus ikke også er god med bena) og det faktum at han faktisk lukter målsjanser selv om han ikke omsetter dem(foreløpig, dette vil snu) gjør ham til en viktig spiller som kan bli uvurderlig om ting bare begynner å klaffe hundre prosent.

                                      Gi ham tid, gi ham tillit og gi ham støtte!
                                      Myklebust er definitivt pliktoppfyllende og god defensiv. Offensivt er han derimot ekstremt lite farlig. De gangene han fører ballen ender han som regel opp med å gå rett i en motspiller da blikket hans sjelden peker en annen retning enn rett ned. Jeg vil gi kudos til Mykle for god defensiv innsats, for der er han absolutt en viktig brikke. Offensivt er han derimot for dårlig. Spør du meg, lukter ikke Myklebust målsjanser. Han lukter hvert fall ikke mål. Jeg skjønner at mange er av den oppfatningen av at han må få tid og tillit, men jeg mener han har fått nok tid. Han er 24 år og har fortsatt ikke tatt steget til det jeg mener er et anstendig Tippeliga-nivå. Om det er fordi han spiller på feil plass eller om han er for dårlig veit jeg ikke, men når Myklebust konkurrerer om en plass på venstrekanten og ikke som spiss er det der man er nødt til å vurdere han. Som venstrekant er han for dårlig og han burde dermed ut av laget. Vi kan ikke ha masse spillere som potensielt kunne vært drit gode på andre plasser når det ikke er der de benyttes.
                                      Lauken er vår venn!

                                      Kommentar

                                      • Blogger
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Jul 2004
                                        • 104

                                        #20
                                        Vi hadde en diskusjon om Myklebust før forrige sommer, kan ikke se at han har gjort noen fremskritt etter det.

                                        Kan vi selge ham bør vi slå til

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎