Bodø-Glimt - LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7055

    Karakterbok Bodø-Glimt - LSK

    Glimt-LSK 1-1
    Sjanser: 4-9
    Cornere: 2-3?

    Forbannet at vi ikke vant denne kampen, der vi styrte førsteomgang og peiset på som besatte det siste kvarteret etter en god Glimt-periode. Ser vi på skadesituasjonen og det at vi spilte bortekamp mot et lag som pleier å være stabilt gode på hjemmebane (nylig form notwithstanding) var dette likevel en oppløftende opplevelse. Nå håper jeg bare at skadelista krymper til Molde-kampen.

    Otto 7 - Fantastisk redning fra Stig Johansen fra kloss hold. God også ved målet som får hånda på Odurus avslutning. Ingen feil, dominant i feltet.
    Essediri 4,5 - Må ta all skyld for baklengsmålet, men utover det en overraskende god kamp i en for ham uvant posisjon.
    Kippe 7 - Syk i dagene før kampen, uten at det var synlig på noen måte. Flott kamp. En liten bommert mot Stensland i andre omgang, men rettet opp sin egen blemme.
    Nordtveit 6,5 - Ny god kamp, men var ikke oppmerksom på Stig Johansen på Stenslands første raid i første omgang. Det kunne ha blitt kostbart. Får virkelig håpe at Arsenal lar ham bli værende hos oss ut sesongen, han er en nøkkelspiller for oss.
    Johnsen 4 - Slet veldig med Stensland i første omgang. Bedre etter pause, men kom bare framover et par ganger. Det holder ikke for en moderne back.
    Dosso 4 - Uvant posisjon han neppe kunne forvente å dominere i, noe som heller ikke skjedde. Men tettet bra igjen foran Essediri, løp mye og vant sin andel dueller.
    Søgård 6 - Fått en skikkelig formutløsning. God kontroll på Runar Berg, hadde fortjent å bli matchvinner med kanonskuddet rett før slutt.
    Bjørkøy 5,5 - Bedre form på Jonna nå. Kompenserer smart for tempomanglene. To ballmist i farlig posisjon i første omgang trekker ned. Ble sliten.
    Myklebust 5 - Den ensidige slakten han får på forumet syns jeg ikke han fortjener. Men viser vel faktisk at han ikke har spissinstinktet. Blir nølende i kritiske situasjoner. Kunne ha scoret to i går med mer snarrådig inngripen. Likevel mye involvert, et par veldig gode innlegg. Spilte fri Nosa to ganger. Fin pasningsfot.
    BB Riise 7,5 - Herlig scoring, og endelig løsnet det etter en temmelig medioker start på sesongen. Steinhard jobbing, og la også en ferdigscoret pasning til Nosa før pause. Sterkt involvert kampen gjennom.
    Nosa 7 - Flott førsteomgang, men må nødvendigvis få trekk for kjempebommen som kunne punktert kampen. Men selv halvskadet er han så god at Bodø-Glimts eneste botemidde var stygge nedsparkinger og grisespill. Herlig nærteknikk, men kan gjerne heve blikket og se medspillere iblant også.

    ->Veslebukken 5,5 - Ble litt heit i avslutningsøyeblikkene, men hvilket rykk denne gutten har! Hans beste innhopp på førstelaget, og man formerlig ser hvordan han stadig blir smartere og lærer seg å håndtere nivået. Jeg tror LSK har funnet gull i denne gutten.
    ->Sigurðarson - Siste kvarteret på topp. Ble anonym.

    Dommeren 3 - Håpløst å se, men ikke blåse (les Kippes kommentar på lsk.no) på den opplagte straffesituasjonen. Om forseelsen skjer i lav fart eller ei har ingenting å si, Staberg! Les regelboka! At han i resten av kampen dømte forholdsvis 50-50 har lite å si når han faktisk snøt oss for en straffe som kunne betydd tre poeng.
    Last edited by trigz; 22.06.2009, 10:04.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    #2
    Par små, som vanlig.

    Synes du er litt snill med Espen, og ville vel tatt ham ned et hakk og Bjørkøy tilsvarende opp. Sistnevnte har virkelig gjort tatt grep om den sentrale midtbana, og er komplett foruten det manglende tempoet. Må gjerne skyte litt mer. Espen på sin side hadde mange dårlige valg, og endel balltap, men demmet godt opp for Berg'ene, som begge er klassespillere.

    Staberg burde sett straffa, avgort, men jeg ville nok skrudd ham opp på en firer likevel, spesielt ettersom han er en av veldig få som lar oss spille fotball som den tøffe sporten den faktisk er, og ikke som Sepp Blatters våte drømmer om feminine ballerinaer som aldri er nær hverandre.

    Utover det er vi vel stort sett veldig enige, og det er jo ikke verst bare det. Kanskje bittelitt streng med Dosso, men det er greit nok all den tid han ikke bidro fremover i det hele tatt.
    Ni principe ni rey...

    D10S!

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      #3
      Dommertrioen: Skremmende svak offsidevinking som påpekt i media. Nosa gikk mye i offside, men ikke så mye som det ble vinket for.
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        #4
        Skjetten bør et par hakk opp, med mange bra valg og fine pasninger. BB etter mitt syn. Nosa får vel godt betalt (med 7'er), han mista futten når smertene tok tak så innsatsen sett under ett synes jeg ikke er ikke verdt sju poeng.
        Jeg er imidlertid enig i at Essediri får vel mye pepper på forumet, han gjorde en grei nok jobb i går.
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          #5
          Synes ikke Bjørkøy var noe bedre enn det trigz sier. HAn gjør det godt om dagen, men jeg synes fortsatt han er langt unna noen klassespiller. Søgård er bedre til å involvere seg selv både offensivt og defensivt. Synes Søgård var mye bedre enn Bjørkøy i går. Søgård er klasse or tiden.

          Bjørkøy blir joggende litt på halvdistanse gjennom kampen, men har et par fine pasninger.

          Kommentar

          • OppsalKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2008
            • 1881

            #6
            Opprinnelig skrevet av mooph
            Jeg er imidlertid enig i at Essediri får vel mye pepper på forumet, han gjorde en grei nok jobb i går.
            Hæh...???

            Han er grunnen vi kommet hjem med ett poeng istedenfor tre.

            Om det ikke finnes noen bedre "yngre" spiller enn ham på LSK 2 sitt lag eller på vår ungdomslinja, så bør hele talentutviklinga i LSK vurderes på nytt.

            Hilsen

            Oppsal Kanari
            5000 kr fattigere etter turen nordpå.
            Nå bosatt på Rasta !!!!!

            Alltid Celtic og LSK

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13272

              #7
              Bjørkøy mangler sprut og utholdenhet. Foreslår at ruta Sierra de la Año - Sierra de la Castrada gjøres på sykkel, og at han legger inn et par økter til i uka. Er rett og slett ikke bra nok at det skal være kondisen det står på på dette nivået.

              Kommentar

              • mooph
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 1496

                #8
                Opprinnelig skrevet av HSft
                Synes ikke Bjørkøy var noe bedre enn det trigz sier.
                Opprinnelig skrevet av reka
                Bjørkøy mangler sprut og utholdenhet.
                ...men har allikevel omtrent 4 hakk bedre sprut enn f.eks. legenden (dette ikke negativt ment om Gilbert).

                Skjetten gjør en fin kamp tross tempo problemer og litt manglende defensiv spilleforståelse; Han har god oversikt, gjør de rette valgene og slår jevnt over fine pasninger (Note; innspillet til Riise var av høy klasse). Med ball syns jeg han var god.

                Essediri:

                Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                Hæh...???
                Han er grunnen vi kommet hjem med ett poeng istedenfor tre.
                Han gjorde et feil valg i en situasjon hvor B/G tilfeldigvis klarte å putte. Han hadde også en markeringsglipp på et hjørnespark. Noe strengt å gi han alene skylda for at seieren glapp når både vi og B/G burde scåra flere mål til.
                Høyresia til Glimt skapte jevnt over mer krøll for oss enn der Essediri holdt til, så sånn sett var Johnsen dårligere.
                Fugla mot nye høyder

                Kommentar

                • Blogger
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Jul 2004
                  • 104

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Glimt-LSK 1-1

                  Dosso 4 - Uvant posisjon han neppe kunne forvente å dominere i, noe som heller ikke skjedde. Men tettet bra igjen foran Essediri, løp mye og vant sin andel dueller.
                  Jeg har skikkelig trua på Dosso. En midtbane med han og Nosa sentralt tror jeg vil gå utenpå alt annen i norsk eliteserie. Tenk Nosa / Dosso i en diamantformasjon på midten, vi snakker europaklasse!

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13272

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av mooph
                    ...men har allikevel omtrent 4 hakk bedre sprut enn f.eks. legenden (dette ikke negativt ment om Gilbert).

                    Skjetten gjør en fin kamp tross tempo problemer og litt manglende defensiv spilleforståelse; Han har god oversikt, gjør de rette valgene og slår jevnt over fine pasninger (Note; innspillet til Riise var av høy klasse). Med ball syns jeg han var god.
                    Hadde han enda løpt opp noen og takla dem i skrevet kunne vi med rette kalt ham Gjelleråsen, forløpig virker han korrekt nok mer preget av fredstobakken som selges bak Skjetten-senteret. Synd at han ikke beveger seg mer, ville vært en fin erstatning for Martine på landsen. Alle ser jo at han gjør mye riktig, derfor er det desto mer irriterende å se at han tilsynelatende ikke går for full maskin.

                    Kommentar

                    • mortenhb
                      Juniormedlem
                      Bøffel
                      • Jun 2009
                      • 27

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Blogger
                      Jeg har skikkelig trua på Dosso. En midtbane med han og Nosa sentralt tror jeg vil gå utenpå alt annen i norsk eliteserie. Tenk Nosa / Dosso i en diamantformasjon på midten, vi snakker europaklasse!
                      Joa, Dosso kan bli flink han, bare gi han litt tid. Touchen, fintene og vendingene til Nosa på midtbanen kommer til å gjøre han til et hett salgsobjekt neste år!
                      VG og TV2 kan brenne.
                      <3 http://www.lsk.no/?did=9113370

                      Kommentar

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎