De tre neste - Molde (h), Start (h), Viking (b)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13272

    De tre neste - Molde (h), Start (h), Viking (b)

    Etter at vi samlet sammen mediokre, men akseptable 5 poeng på de tre forrige kampene går vi nå inn i en fase hvor vi møter litt tøffere motstand. Laget har etterhvert hevet seg i alle lagdeler, og vi ser konturene av et tryggere forsvar og en mer konstruktiv midtbane. Eneste aberet er skadeproblemene som gjør spådommer vanskelige. Jeg regner med at vi kan klare fem poeng også i de kommende kampene:

    LSK - Molde U 1 poeng

    Ser vi dette mot våre nedrykksmotstandere så fikk både Godset, B/G og Lyn 0 poeng i går. Vi kan altså øke luka til bunnlagene mot Molde, i verste fall blir det status quo.

    LSK - Start H 3 poeng
    Her tror jeg merkelig nok på hjemmeseier. Vi har hevet oss kraftig siden oppgjøret i Kristiansand, Berg har nok etterhvert oppskriften på hvordan Start skal stoppes.

    Både lyn og B/G har bortekamper mot relativt sterke lag, regner med at iallefall Lyn får 0 poeng i molde. Godset bør klare iallefall ett poeng mot Sandfjord.

    LSK - Viking U 1 poeng
    Jeg regner Viking som nokså solide på tross av variable prestasjoner. Dog har de store problemer med å skåre mål samt på defensiv dødball. Vi bør klare iallefall 1 poeng her på innsats og dødball.

    Både Lyn og B/G har meget vanskelige oppgaver foran seg (hhv Stabæk og Molde hjemme) Godset reiser til Kristiansand og bør reise hjem igjen uten poeng.

    Summa summarum: Jeg har tro på iallefall 3-5 poeng for LSk på disse kampene, og vil bli forbauset om vi ikke øker avstanden til bunnlagene med minst 2 poeng. Selv om vi trolig vil sakke av i medaljekampen vil vi neppe havne lenger ned på tabellen. Det er også håp om at både tromsø og sandefjords formsvikt vil gjøre tabellen, om enn ikke poengdelen, til lystigere lesning.
  • Roll75
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2007
    • 834

    #2
    Alle disse kampene er vriene. Kunne nok muligens bruke U som utgangtips for alle kampene. Med 2 hjemmekamper og en borte må det dog være lov til å håpe på minimum 4 poeng. Molde er gode borte, men tror vi har en god mulighet til å ta dem i kveld. Start har hatt en noe dalende formkurve, så også her kan vi vinne. Mot viking ser jeg for meg 0-0 eller 1-1.
    Ikke totalt utenkelig med 7 poeng, men da skal mye klaffe. Med seier mot molde har vi satt standarden for de to neste og ting kan da fort se en del lysere ut kvelden den 5. juli.

    Kommentar

    • JMKANARI
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Oct 2007
      • 170

      #3
      Til tross for fortsatte skadeproblemer har jeg tro på tre poeng hjemme mot Molde i kveld, og mot Start i neste kamp. Derimot tror jeg at bortekampen mot Viking kan bli hard. De vant noe overraskende 1-0 borte mot TIL i går, og er et lag med mye kvalitet.

      Det gjelder forøvrig Molde og Start også. Ingen tvil om at det er tre tøffe kamper, men siden to av dem går på Åråsen, har jeg tro på minst seks poeng.

      Drister meg til et lite resultattips på tampen:

      LSK - Molde 2-1
      LSK - Start 2-1
      Viking - LSK 1-1

      Burde kanskje sette en hundrings eller to på Oddsen, forresten. :-)
      Krysser fingra for en ny Tom Lund snart...

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13272

        #4
        Da glapp moldepoenget på slutten. -1 bak skjema på 5 poeng ;(

        Kommentar

        • mortenhb
          Juniormedlem
          Bøffel
          • Jun 2009
          • 27

          #5
          Fortjente vel ikke akkurat noe bedre heller :???:
          VG og TV2 kan brenne.
          <3 http://www.lsk.no/?did=9113370

          Kommentar

          • OppsalKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2008
            • 1881

            #6
            Opprinnelig skrevet av mortenhb
            Fortjente vel ikke akkurat noe bedre heller :???:
            Om vi tar 3 poeng så er dette en veldig bra fangst.

            Fortjente ikke en dritt mot Molde men Start bør beseieres. De er et meget svakt lag med unntak av Bolanos som serverer og brillierer og Hulsker (guffaw) som putter de mange sjanser som Bolanos skaper.

            Ta ut Bolanos tidlig på kampen (enten ved rettferdig eller mindre rettferdig tiltak) og jeg er meget sikkert på Frode kan ta seg av Hulsker.


            Viking borte... en vrien kamp. Viking skaper lite, men gir enda mindre bort gratis. Har en dårlig magefølelse her.
            Last edited by Grusom B; 27.06.2009, 06:09. Begrunnelse: liten leif.
            Nå bosatt på Rasta !!!!!

            Alltid Celtic og LSK

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              #7
              I 16. runde tok alle bunnkollegaer bak oss poeng utenom Lyn, som heldigvis for oss ble snytt for både straffe og rødt kort av Edvartsen. Likevel er det slik at hvis vi vinner 3-1 eller gjør det enda bedre mot Start, så klatrer vi til niende plass!

              Kommentar

              • Skinke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2007
                • 3914

                #8
                Helt ok resultater for oss igjen.

                Fredrikstad - Bodø/Glimt 2-2
                Molde - Lyn 4-0
                Odd - Viking 2-2
                Strømsgodset - Sandefjord 1-1
                Tromsø - Aalesund 3-1

                Det vil si tabellen ser slik ut:

                Kode:
                9	Sandefjord	16	-4	18	
                10	Tromsø	        16	-4	18	
                11	Fredrikstad	16	-4	18	
                12	Aalesund	16	-9	18	
                13	Strømsgodset      16	-7	16	 
                14	Lillestrøm	15	-6	15	 
                15	Bodø/Glimt	16	-15	14	
                16	Lyn	        16	-9	11
                Med seier over start med resultatet 1-0 vil vi gå til 12.plass. Med 2-0 til delt 9-10-11. Med 3-0 så er vi på 9.plass. Vi må vinne til Onsdag med andre ord!
                Daukjøtt Felt C

                Kommentar

                • Roll75
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2007
                  • 834

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  I 16. runde tok alle bunnkollegaer bak oss poeng utenom Lyn, som heldigvis for oss ble snytt for både straffe og rødt kort av Edvartsen. Likevel er det slik at hvis vi vinner 3-1 eller gjør det enda bedre mot Start, så klatrer vi til niende plass!
                  Jeg tror det skal gå rimelig galt for start + at det meste skal klaffe for oss dersom vi skal klare 3-1. Moldekampen viste at Berg og laget har en jobb å gjøre. Mine forventninger har ihvertfall dalt krafting i det siste.

                  Kommentar

                  • mrognan
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2008
                    • 845

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Roll75
                    Jeg tror det skal gå rimelig galt for start + at det meste skal klaffe for oss dersom vi skal klare 3-1. Moldekampen viste at Berg og laget har en jobb å gjøre. Mine forventninger har ihvertfall dalt krafting i det siste.
                    Vi klarte oss rimelig bra mot Molde defensivt. Molde hadde vel bare et par halvsjanser før scoringen, så det lignet mye på en 0-0 kamp hele veien.
                    Derimot på det offensive så har Berg en jobb å gjøre. 0 målsjanser er ikke bra. Men det er vel Geir Kåsene som har den største jobben fram mot start-kampen. Det hadde vært fint å kunne stille med ihvertfall èn skadefri spiss.
                    Morten

                    Kommentar

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎