Nøkkelkamper - slik kan kontrakten reddes

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    Nøkkelkamper - slik kan kontrakten reddes

    Halve serien er ferdigspilt, og vi mangler trolig 19 poeng på å berge plassen. Minst. Det betyr at vi må ta flere poeng i andre halvdel av sesongen enn vi gjorde i den første... Det kan bli en veldig stor utfordring, men jeg velger å konkludere med at vi har muligheter til å klare det. Blant annet pga følgende fakta:

    * Vi har hjemmekamper mot Lyn, Glimt og Godset. Tre lag vi holde bak oss.
    * I tillegg har vi "gode" seiersmuligheter hjemme mot Tromsø og Aalesund. Resten av kampene er en større utfordring.
    * Grunnet den økonomiske situasjonen i norsk fotball, så er det neppe noen av de andre bunnlagene som har råd til å kjøpe seg ut av problemene når overgangsvinduet åpner.
    * Skadesituasjonen kan ikke bli så ille i høstsesongen som den har vært hittil. Men utfordringen består først og fremst i at det er tre livsviktige kamper til før 14 dagers ferie. Og det er vel ikke så mye som tyder på at noen av de skadde kommer til å delta i de kampene?

    Dette blir tøft!
    Forza Fugla!
    Mvh
    Gammer´n (Per T)
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7055

    #2
    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
    Og det er vel ikke så mye som tyder på at noen av de skadde kommer til å delta i de kampene?
    Henning sa i går at både Eddie, Arild og Lasse er aktuelle til Start-kampen.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13272

      #3
      Mistenker Berg for å være så kynisk at han sparer spillere til enklere kamper. Vi måtte uansett hatt et toppet, formsterkt lag for å slå molde. Tror og håper at vi får se både Edwin og Sundgot mot Start før vi igjen stiller med et defensivt preget LSK uten rene kanter mot Viking.

      Kommentar

      • Raskolnikov
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 1452

        #4
        Bra gjort å "velge å tro at vi har en mulighet til å klare det" når vi ikke en gang ligger på nedrykksplass, har en sterkt oppadgående formkurve og spillere på vei tilbake fra skade.
        Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9413

          #5
          Med spill som i går, setter jeg min lit til at NFF har like store baller til å ta TL-lag for økonomisk uaktsomhet som de gjorde med Sarpsborg...

          I år så tar vi alt!

          Kommentar

          • gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

            #6
            Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
            Bra gjort å "velge å tro at vi har en mulighet til å klare det" når vi ikke en gang ligger på nedrykksplass, har en sterkt oppadgående formkurve og spillere på vei tilbake fra skade.
            Jeg forholder meg bare til det faktum at vi pr halvspilt serie ligger to poeng over direkte nedrykk, og det faktum at vi såvidt unngikk å rykke ned i fjor.
            Derfor tror jeg det er bedre å være ærlig i forhold til hvor farlig vi lever, enn hele tiden å gjemme oss bak "vi er egentlig bedre enn det tabellen viser".
            For det har vist seg ikke å stemme.
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

            Kommentar

            • Raskolnikov
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 1452

              #7
              Hang meg opp i ordet mulighet. Man skal være bra pessimistisk for å tro at vi ikke har en mulighet til å spille i Tippeligaen i 2010. Jeg tror slett ikke at vi er noe topplag, men mener at vi er klart bedre enn Bodø/Glimt, Lyn og Strømsgodset. Vi har i hvert fall større potensiale, så gjelder det å få det ut i kamp. Synes det blir i overkant pessimistisk å peke ut noen få kamper der vi har mulighet til å ta poeng. Særlig på hjemmebane. Selv mener jeg at vi har gode muligheter mot alle lag på Åråsen, særlig nå som vi er ferdige med både RBK og Molde.

              Jeg er enig i at vi lever farlig, men situasjonen var mye verre tidligere i sesongen. Da greide LSK å holde fokuset borte fra nedrykksspøkelset og det tror jeg man gjør lurt i å fortsette med.
              Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

              Kommentar

              • mooph
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 1496

                #8
                Opprinnelig skrevet av reka
                Mistenker Berg for å være så kynisk at han sparer spillere til enklere kamper. Vi måtte uansett hatt et toppet, formsterkt lag for å slå molde.
                Da burde han ha spart Nosa også...
                Fugla mot nye høyder

                Kommentar

                • mortenhb
                  Juniormedlem
                  Bøffel
                  • Jun 2009
                  • 27

                  #9
                  Poengmessig så er jeg enig med deg mtp å holde oss i TL, men etter min mening så føler jeg at kontrakten er sikret fordi LSK spiller bra fotball (- strømmen,asker,molde) noe glimt, godset og lyn ikke gjør. Poengene vil komme.
                  VG og TV2 kan brenne.
                  <3 http://www.lsk.no/?did=9113370

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                    Halve serien er ferdigspilt, og vi mangler trolig 19 poeng på å berge plassen. Minst.
                    Hva får deg til å tro at det kreves minst 34 poeng for å beholde plassen? Jeg er sikker på at 32 poeng er nok, kanskje det holder med 30. Uansett synes jeg LSK har vist så store forbedringer i det defensive spillet at jeg har sluttet å bekymre meg nevneverdig for nedrykk. Etter hvert som nøkkelspillere kommer tilbake fra skade, vil vi også ha mer å by på offensivt.

                    Kommentar

                    • gamle-perta
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2418

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                      Hva får deg til å tro at det kreves minst 34 poeng for å beholde plassen? Jeg er sikker på at 32 poeng er nok, kanskje det holder med 30.
                      Kan godt hende vi får rett begge to..
                      Litt vanskelig å være sikker på forhånd siden dette er første sesong med 30 kamper. Men tommelfingerregelen sier vel at man må ha flere poeng enn det er kamper. Så da ligger vi et sted over 30 poeng.
                      Og aller helst vil jeg opp dit fort som f..., slik at vi slipper enda en høst med neglebiting.
                      Mvh
                      Gammer´n (Per T)

                      Kommentar

                      • Udyret
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Oct 2008
                        • 47

                        #12
                        Riseth

                        Jeg er meget betenkt over laguttaket i forhold til taktikken jeg. Når man bestemmer seg for å spille rævva fotball hvorfor i svarte hæ..... er ikke Riseth på banen da????????:twisted:

                        Kommentar

                        • Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                          Kan godt hende vi får rett begge to..
                          Litt vanskelig å være sikker på forhånd siden dette er første sesong med 30 kamper. Men tommelfingerregelen sier vel at man må ha flere poeng enn det er kamper. Så da ligger vi et sted over 30 poeng.
                          Og aller helst vil jeg opp dit fort som f..., slik at vi slipper enda en høst med neglebiting.
                          Jeg håper i hvert fall plassen er sikret før siste serierunde borte mot Molde, hvis ikke kan det bli litt vel spennende. Jeg finner stor trøst i at mange av de andre lagene begynner å falle av, og at det nå er hele åtte lag som kjemper for å unngå nedrykk. Flere av disse lagene viser langt dårligere form enn oss, f.eks. har Sandefjord og Glimt tatt bare ett poeng på de fem siste kampene. Jeg tipper at Lyn og Glimt rykker rett ned, mens Sandefjord tar kvalikplassen.

                          Kommentar

                          • OppsalKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2008
                            • 1881

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Torolf
                            Hva får deg til å tro at det kreves minst 34 poeng for å beholde plassen? Jeg er sikker på at 32 poeng er nok, kanskje det holder med 30. Uansett synes jeg LSK har vist så store forbedringer i det defensive spillet at jeg har sluttet å bekymre meg nevneverdig for nedrykk. Etter hvert som nøkkelspillere kommer tilbake fra skade, vil vi også ha mer å by på offensivt.
                            Mener 32 poeng er målståkken her.

                            Hverken Lyn eller Bodø tar mer enn 6 seier i år... Det der er bare å glemme.

                            Godset... de er altså er bunnlag. Hadde blitt meget skuffa om det var LSK og ikke LilleGalatassaray som havnet på kvalikplassen.
                            Nå bosatt på Rasta !!!!!

                            Alltid Celtic og LSK

                            Kommentar

                            • heidar
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2121

                              #15
                              Alltid noen som skal krisemaksimere. Selv om jeg ikke har sett mye av Tuppeligaen i år, kan jeg konstatere at vi ikke er noe dårligere enn Brann for eksempel. Når man stiller med to midtbanespillere på topp, kan man ikke forvente bedre i en enkelt kamp. Vi er favoritter hjemme mot Start, og kan meget godt vinne i Stavanger mot et kronisk ustabilt Viking.
                              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                              Endelig er mørketida over.

                              Kommentar

                              • gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3192

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av reka
                                Mistenker Berg for å være så kynisk at han sparer spillere til enklere kamper. Vi måtte uansett hatt et toppet, formsterkt lag for å slå molde. Tror og håper at vi får se både Edwin og Sundgot mot Start før vi igjen stiller med et defensivt preget LSK uten rene kanter mot Viking.
                                Det har slått meg også at laguttak og taktikk kunne tyde på at Bergs strategi for disse tre kampene kunne se ut til å være å gå for U mot Molde og satse på tilnærma første-11'ver og tre poeng først hjemme mot Start. Vi mangla fire sekunder på at det holdt, men det kan likevel vise seg riktig å ikke ha satt innpå flere halvskadde spillere enn Nosa mot Molde, dermed risikert nye skader, og små sjanser for bedre enn U eller T mot Start og Viking.

                                Ellers er det nok riktig at vi trenger å ta noen flere poeng i andre halvdel av sesongen, men for meg er det et viktig og sterkt positivt moment at vi etter å ha tatt tre poeng på de første åtte kampene (!) har tatt 12 poeng på de siste sju. Vi kunne fortjent flere poeng i de første åtte, mens vi egentlig ikke har hatt noe særlig stang-inn i de siste sju, så forklaringa ligger ikke primært der, og heller ikke i skader, som heller har vært flere, og alvorligere, i denne perioden. Derimot har det opplagt vært av betydning at vi har møtt relativt svake lag i det siste, men som den profesjonelle pessimist jeg ofte er, er jeg likevel ikke så redd for nedrykksspøkelset som jeg var etter de første åtte kampene. Laget og spillet setter seg bedre, stabiliteten blir bedre, og skadene færre.

                                Sammenlikner vi det defensive i går med treningskampen mot Molde i vinter var det stor framgang, selv med skader og rokeringer. Det offensive var håpløst tamt, men det var nesten å vente, og sannsynligvis lavt prioritert (se ovenfor)

                                gilbert

                                Kommentar

                                • CrossPurposes
                                  Juniormedlem
                                  Bøffelpromp
                                  • Mar 2009
                                  • 10

                                  #17
                                  Så vidt jeg forstår, så tuppes Lyn ut av ligaen dersom de kastes ut av Ullevaal, hvor de ikke har betalt leie siden nyttår iflg media. Derfor kan det være relevant å se hvordan det ligger an i bunnen dersom kampene mot Lyn strykes (tallet i parantes er antall poeng hvert lag i så fall mister):

                                  Aalesund 15 -9 (3)
                                  Fredrikstad 14 -3 (3)
                                  Sandefjord 14 -5 (3)
                                  Lillestrøm 14 -6 (1)
                                  Strømsgodset 14 -7 (1)

                                  Glimt 13 -13 (0)

                                  Tromsø 12 -7 (3)
                                  Lyn ------------

                                  Bare Bodø tjener mer på dette enn Lillestrøm.


                                  Viktige punkter for resten av sesongen:

                                  - Nordtveit. Han og Kippe har vært de eneste stabile brikkene i en vaklende forsvarsfirer så langt. Å beholde ham ut sesongen er utrolig viktig.

                                  - Hjemmekamper mot Aalesund, Tromsø, Strømsgodset, Glimt og Lyn. Med 9 poeng eller mer i disse kampene er vi nesten klare for Tippeligaen 2010.

                                  - Det er en rekke gode muligheter for poeng i kamper hvor vi ikke er favoritter, men hvor vi garantert får med oss noen ok resultater dersom vi spiller nogenlunde bra: Hjemmekamper mot middelmådige lag (Stabæk og Brann), derby mot VIF og egentlig samtlige bortekamper, kanskje unntatt den mot Rosenborg - dog, Rosenborg har et realt hardkjør framover med tre turneringer, og har e-cup torsdagen før vi kommer på besøk.

                                  - Og husk: Vi ligger over streken, selv etter en vår fra helvete. Man må formode at resultater står mer i stil med det som skjer på banen i neste halvdel av sesongen. Dessuten ser vi mye bedre ut enn Lyn og Glimt, og jeg ser ikke at Strømsgodset skal klare å plukke flere poeng enn oss heller.


                                  Det er såpass mange grunner til å ha troa at med mindre det skjer noe ekstraordinært (skader, ny lang formsvikt), så har jeg troa på at vi kan se de siste to-tre rundene med hvilepuls.

                                  Kommentar

                                  • McGuffy
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 5096

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av CrossPurposes
                                    Så vidt jeg forstår, så tuppes Lyn ut av ligaen dersom de kastes ut av Ullevaal, hvor de ikke har betalt leie siden nyttår iflg media. Derfor kan det være relevant å se hvordan det ligger an i bunnen dersom kampene mot Lyn strykes (tallet i parantes er antall poeng hvert lag i så fall mister):
                                    Er du sikker på dette? Mener å ha lest en plass at hvis en klubb forsvinner, settes alle kampene til dette laget med seier til motstanderen?

                                    Kommentar

                                    • CrossPurposes
                                      Juniormedlem
                                      Bøffelpromp
                                      • Mar 2009
                                      • 10

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                      Er du sikker på dette? Mener å ha lest en plass at hvis en klubb forsvinner, settes alle kampene til dette laget med seier til motstanderen?
                                      Nei, sikker er jeg ikke. Men vi vil uansett ta inn to poeng på de som har slått Lyn så langt, dra inn like mye som Strømsgodset, og ha ett poeng mindre å gå på ift Glimt.

                                      Kommentar

                                      • Ketil Cantona
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6813

                                        #20
                                        Mot Start så kommer nok noen inn igjen men Dosso og Kippe må stå over pga gulekort...
                                        I tilegg må Berg nå innse at Mykle MÅ benkes en liten stund - ingenting fungerer.
                                        Vi har slitt uvanlig mye med skader denne våren - ser ikke bort fra at vi faktisk kan klatre oss oppover ihvertfall til en 7(nok en gang) plass.

                                        Alltid optimist!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎