LSK-Molde

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7055

    Karakterbok LSK-Molde

    LSK - Molde 0-1
    Sjanser: 0-2

    Urkort karakterbok - jeg må ut i sola igjen!

    Ytterst patetisk og pinlig innsats av LSK i denne. Etter vår fine rekke den siste tiden var det meget skuffende at vi ikke ønsket å slå Molde, men i stedet prøvde å pine oss til en 0-0. Vi fikk som fortjent.

    MEN: Det er godt å se at spillerne tar bladet fra munnen og sier det som det er etter kampen. Det tyder på selvtillit. Jeg tror vi tar en grusom revansj mot Start.

    Otto 5 - Rufsete på målet, ellers ok. Glapp et innlegg i andre omgang, men slapp billig fra det.
    Essediri 4,5 - Holder nivået, men blir vel nonsjalant iblant. Ga Molde to unødvendige hjørnespark på grunn av egen uoppmerksomhet. Et par fine løp og innlegg.
    Kippe 6 - Blir tatt på senga av Johnsens elendige inngripen før målet. Ellers bra. Men lurvete distribusjon denne gangen.
    BB Nordtveit 6,5 - God, som vanlig. Viktig brikke rundt egen 16-meter.
    Johnsen 4 - Blir avslørt på farta de gangene han prøver å stå med risiko. Topper seg med en elendig inngripen før 0-1. Aldri synlig offensivt.
    Dosso 2 - Er som en fisk på vann på høyre flanke, uten at det overrasker noen. En fortsettelse av Bodø/Glimt-kampen for hans del.
    Søgård 4 - Kamp på det jevne. Løp enormt mye. Ofte satt i stry da Thioune mottok ball i mellomrommet. Løste det ofte bra, men vant ikke duellen.
    Bjørkøy 2,5 - Ble bare løpende imellom. Tok ikke ansvaret med ball slik man må kunne vente seg av ham. Jobbet og sto på, men ikke godt nok at LSK skal bli fraløpt av en tremannsmidtbane. Masse feilpasninger. Hans desidert dårligste kamp i år.
    Myklebust 2 - Har snart sett nok nedturer nå. Er ingen venstreflanke og kommer aldri til å bli det.
    Nosa 1 - Fatter ikke hva han gjorde utpå der. Mistet helt gutsen etter å ha blitt taklet av Forren tidlig i kampen. La ham bli bra i ankelen, nå.
    Riise 3 - Som han selv sa det er det vanskelig å kreve at han skal slå Moldes stoppere i lufta. Sto på bra, men ble aldri brukt riktig.

    ->Bolly: Usynlig. Ett bra ballnedtak. That's it.
    ->Gulbrandsen: For lite tid
    ->Tokstad: Friskt og gutsy innhopp. Herlig innstilling på den gutten. Jeg aner en ny Søgård, bare med større fotballferdigheter. La ham gjerne spille fra start snart. Glimrende returløp hindret en gigantsjanse til Molde fem minutter før full tid.

    Kanarifansen 5 - Ingen toppdag for KFL heller, men jeg skjønner godt at man vanskelig lar seg oppgløde av å se elleve kjegler stå stille i 90 minutter.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13272

    #2
    Synes Riise hadde fortjent en 4'er grunnet innsats. Ellers hadde jo bolly en fin forsering nedover sidelinja og et innlegg 45 grader ut i feltet som en eller annen burde vært på. Mulig sjokkfaktoren fikk deg til å overse den?

    Kommentar

    • antikris
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 520

      #3
      Enig, Bolly hadde da mer enn et ballmottak, selv om det er noe som ingen av de som startet hadde klart. En pasning fra Jonna til Mykle på 2 meter bruker Mykle ca 3 sekunder å få kontroll på. Der har du kampen i et nøtteskall. Riise fortjener terningkast 5, Dosso syns jeg faktisk kunne fått 0. Otto kan ikke få en 5'er etter sin passive inngripen ved målet. I den situasjonen skal man slenge seg ned på ballen med kroppen, ikke kuke rundt som han gjorde.

      Ellers vil jeg tilføye karakter til Henning Berg: 3 - Dosso på høyrekant. Så dårlig som han var forrige kamp i denne posisjonen, er det teit å bruke han på høyrekant igjen. Tokstad burde blitt startet, Myklebust burde spilt spiss med gulbrandsen og Riise burde spilt venstrekant.

      Kommentar

      • Hexaphim
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 2756

        #4
        Hadde det vært en ide å prøve å omskolere Myklebust til back? Han har jo vist at han er god defensivt, og hurtige backer har vi ikke overflod av.
        "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13272

          #5
          Han er desidert dårligst på kant, og har ingen av de kvalitetene en utpreget kantspiller/back bør ha. Myklebust burde spille spiss, det har han gjort nesten hele karriéren, det er det han sier han ønsker å gjøre og det er den rollen han hadde suksess i da han hadde sin gode periode. Som høyrekant med Riise som indreløper gjorde han det også bra, men mest fordi samspillet mellom disse var meget godt.

          LSK begynner å få lang erfaring i å¨putte spillere på kant som ikke er kantspillere: Dosso, Myklebust, Riise, Koren, Søgård, Brenne, Jonna og Kiko har i tur og orden mislykkes eller prestert dårlig i kantrollen. Koren og Riise har hatt eksepsjonelle kvaliteter slik at at de allikevel har gjort et positivt inntrykk, men alle har uansett spilt bedre i sentrale posisjoner. Om f.eks. Brenne hadde blitt permanent plassert der ville nok hylekoret gått om oppskrytt bomkjøp i mye større grad. Nå er det mykle som får den behandlingen.

          Den eneste egentlige kantspilleren vi har hatt i stallen den senere tid er Essediri. En spiller som er preget av utrygghet og manglende spilletid. Han har imidlertid glimtvis vist hva man skal forvente av en ekte ving/kantspiller: Evner til å komme seg helt til dødlinja og kombinere med back/midtbane, samt slå presise innlegg. Innleggene har enkelte ganger vært av en eksepsjonell kvalitet, slått rett på hodet til en møtende occean/sundgot. I mine øyne laaaangt bedre enn f.eks. Riise som aldri treffer noen som helst, men bare lemper inn i feltet.

          Jeg er overbevist om at Berg ser kantproblematikken, men at han vil prioritere ekstrem hurtighet på kant i fremtiden, noe hverken Ringstad, Essediri eller Johnsen har. Både Bolly og tildels lillebukken bør kunne bekle disse rollene neste sesong. Ringstad trenger først og fremst å fokusere på det defensive som back, trygghet her vil gjøre ham mer offensiv. Noen omskolering til kant er nok neppe aktuelt fordi han ikke er den type spiller Berg ønsker i den posisjonen. Mye handler nok nå om å få spilt inn enkelte i sine fremtidige posisjoner. Derfor lever vi nok med nødløsninger på kant denne sesongen også.

          Kommentar

          • MedlemNR35
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2004
            • 905

            #6
            Veldig uenig med mye i denne börsen. Föler det er som om vi ikke har sett samme kamp.

            At Essediri får 4,5 etter den förste omgangen er for meg helt utrolig. Essediri var en vandrende katastrofe i förste omgang som stod til en soleklar ener. Han var bedre i andre men 4,5 tilsammen er altfor mye.

            Relativt enig med deg angående midtstopperene og til nöd Marius Johnsen, men så kommer det mye jeg er uenig med deg igjen på.

            Ok, Dosso var utvilsomt dårligst av gutta på midten. Men 2 poeng når du gir Nosa 1 blir feil. Fortjener Nosa 1 (noe jeg er enig i) fortjener Dosso 1 også. At Sögård får 4 og Björköy 2,5 hadde jeg värt enig i om du byttet karakterene på de to. Myklebust sin er ok.

            Så kommer det jeg reagerte mest på hvis man ser bort fra 4,5 på Essediri. Du gir LSK`s klart beste spiller 3 poeng. Du mener det kun var 4 spillere som var dårligere enn Riise mot Molde. For meg virker det helt utrolig. Riise löp dobbelt så mye som nestemann på listen, han kjempet, han tok returlöpene, innsats konstant.. Ok, han fikk ikke til så mye men med en Nosa som labber rundt på topp og med en midtbane som aldri kommer etter kan du heller ikke forvente det. Riise imponerte meg veldig i forhold til forutsetningene han hadde ut på der og fortjener langt mer enn 3 poeng.

            Kommentar

            • Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

              #7
              Riise burde hatt 5.. Han løper ustanselig og det er lite eller ingen ting han kunne utrette med de lange ballene som kom. Nosa hadde ingen ting utpå der å gjøre, så burde vel strengt tatt heller gi Henning Berg 1 for innsatsen til Nosa.. Berg, sammen med GK og spilleren selv selvfølgelig, burde latt han bli hjemme for å pleie sin dårlige ankel.. jeg var på treningen dagen før kampen, lite som tydet på at han var frisk da!
              Dosso var svak, men svakere enn 2 går det vel neppe han å komme når man i det minste forsøker.. Så helt enig der, men syntes vel ikke Søgård fortjente så mye mer enn max 3. Bjørkøy derimot kan jeg klare å strekke meg til en 4, han veit i det minste hvordan ballen skal behandles.
              Mykle var svak, akkurat som de fleste andre kampene i år, men denne gangen var han så svak at jeg ikke klarer å holde meg for god til å si at jeg aldri håper jeg ser han på venstre ving igjen.. Max 2 til han.
              At folk rakker ned på Bolly og mener at han ikke er god nok er en ting, men å påstå at det han gjør utpå der er dårligere enn Mykle blir for meg helt på jordet... Bolly kan dempe ballen, han kan forsere seg forbi motstandere og han kommer til innlegg... Ja han trenger muskler og erfaring, men det får han ikke på benken hvertfall.
              Tokstad spiller som han skulle hvert 30, løper og løper, ofrer seg med helhjerta taklinger og returløp.. Han bør starte, hver gang, hvertfall så lenge situasjonen er som den er med skader og ræva spill.. Løper vel like mye som Søgård, men er jo reineste Kaka med ballen i forhold.
              Forsvaret og keeper er det vel ikke så mye å si på, ett baklengs 4 minutter og 9 sekunder på overtid etter at hele laget ble rævkjørt gjennom hele kampen.. det er godkjent.

              Kommentar

              • Yellow-not-jella
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2009
                • 1606

                #8
                "Forsvaret er ikke så mye å si på"? Er viktig å starte angrepene bakfra på en god måte også, og her sviktet Kippe totalt denne gangen dessverre. Merkelig at dere ikke ser dette, når alle andre (som ser kampen på tv) gjør det. Og denne snodige høyrebacken er dårlig karma.

                Backene, som det heter, var med å ødela kampen for oss. Svært skuffende.

                Kommentar

                • Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                  "Forsvaret er ikke så mye å si på"? Er viktig å starte angrepene bakfra på en god måte også, og her sviktet Kippe totalt denne gangen dessverre. Merkelig at dere ikke ser dette, når alle andre (som ser kampen på tv) gjør det. Og denne snodige høyrebacken er dårlig karma.

                  Backene, som det heter, var med å ødela kampen for oss. Svært skuffende.
                  For at Kippe og co skal kunne spille gode baller frem må det i første rekke være noen som er spillbare.. Vingene var helt fraværende og dette gjorde at alt spillet ble sentrert mot midten, med de sentrale midtbane spillerne alt for langt unna angrepsspillerne blir det lett for motstandern å markere ut "våre" spillere... det resulterer ofte i langballer eller balltap på egen banehalvdel, da er det førstnevnte å foretrekke.. Selvfølgelig.
                  Med Occean og Sundgot på topp, evt en rask Edwin eller BukkenJR for den saks skyld så kunne oppspillene utgjort en fare...
                  Så kan man skylde på forsvaret eller midtbanen for at det ikke endte bedre..
                  Men jeg syntes vel egentlig det er Henning Berg som har ansvaret for laguttaket og han burde tatt grep før når ikke ting fungerte.

                  Kommentar

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎