End of an era? LSK sliter med dødball (både offensivt og defensivt)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OppsalKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2008
    • 1881

    End of an era? LSK sliter med dødball (både offensivt og defensivt)

    Siden jeg har bodd i Norge (og lenge før det...) så har LSK alltid vært et trussel fra dødball. Innlegg, krig, hodedueller, osv.Per i dag har vi Frode som vinner alt i lufta (men han er bare en mann) og Gilbert (som vinner de fleste hodedueller). Ellers....

    Ingenting. Igjen og igjen så har vi blitt avslørt under set-pieces.

    Tenk. Hvor mange baklengsmål har kommet fra set-pieces i år? Jeg ville ikke går så mye i dette fordi det finnes en tråd om dette, men jeg teller opp mot ti av de tredve baklengsmålene som har kommet fra "bread and butter" situasjoner som Bjarmann og co. handterte gang på gang.

    For å skape sjanser så må man har en som slå bra innlegg. Hvem slår de beste innleggene har i LSK? Akkurat nå leverer Bjørkøy et middels hjørnespark. Ikke noe bedre. Og etter han? Riise er like gode, men skaper mye mer når han plukker opp ballene rundt seksten meteren. Og Bjørkøy kommer til å slite med spilletid om han fortsetter som han har gjort i Stavanger og hjemme mot Kaptein Sabeltånns sitt lag.

    Jeg spørrer dere:Når så du det siste LSK mål som kommet fra åpen play eller et innlegg fra en kant spiller\overlapping full-back?

    Riise scoret et bra mål i går fra fri-sparket, men det der var unntaket i noen dårlig år. Kiko treffer nesten aldri. Kippe skyter hardt rett i veggen. Det ser veldig dårlig ut, spør dere meg.
    Nå bosatt på Rasta !!!!!

    Alltid Celtic og LSK
  • Hamburg & Kanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 3006

    #2
    Fotball-kommentatorene på TVbrann2 avslører i hvertfall nokså grundig sin egen komplette inkompetanse når de fortsatt omtaler LSK som det store dødball-laget.

    LSK har ikke hatt noen særlig force på dødball på mange, mange sesonger. Det har snarere vært en svakhet for laget både offensivt og ikke minst defensivt. I statistikken har LSk vært blant de lag som scorer oftest etter lange angrep (dette gjaldt særlig når vi fortsatt hadde Koren og Mifsud i laget).

    Men det er nokså typisk fotballfolk som ikke kan faget å finne seg noen stereotyper, og deretter klenge seg fast til de istedenfor å følge med på hva som faktisk skjer i ligaen.
    LSK Norges beste lag

    Kommentar

    • ragnarrock
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2008
      • 937

      #3
      ble ikke begge målene våres mot viking scoret på dødball?

      enig at frode og gilbert er gode på hodet.. men, vi har da også mister ocean, og mr marius (som belsvik mener har den beste timingen i landet). Riseth har vel vunnet en duel før iløpet av livet sitt, tipper at edwin kan vise seg å bli en ok hode spiller etterhvert, har sett selv at ruben er bra med skallen, og kommer TAG tilbake så er jo han jævlig stor og sterk på dødball, både med hodet, bein, og nese!

      er nok ikke så hel galt.
      men for min del er det tydelig at spillerne selv må innse at de faktisk er gode, supportere som griner og klager og forteller dem hvor dårlig de er, tja, skjønner ikke helt hvordan det skal løse problematikken som ligger i selvtillit og kriger attitude
      *Kjempe gutta fighte gutta!!*

      -RagnarRock-

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        #4
        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
        Fotball-kommentatorene på TVbrann2 avslører i hvertfall nokså grundig sin egen komplette inkompetanse når de fortsatt omtaler LSK som det store dødball-laget.

        LSK har ikke hatt noen særlig force på dødball på mange, mange sesonger. Det har snarere vært en svakhet for laget både offensivt og ikke minst defensivt. I statistikken har LSk vært blant de lag som scorer oftest etter lange angrep (dette gjaldt særlig når vi fortsatt hadde Koren og Mifsud i laget).

        Men det er nokså typisk fotballfolk som ikke kan faget å finne seg noen stereotyper, og deretter klenge seg fast til de istedenfor å følge med på hva som faktisk skjer i ligaen.
        "LSK er alltid farlige på dödball". Den setningen ytres av ALLE fotballkommentatorer i dette landet. Helt sykt at mennesker som har norsk fotball som jobb er så uvitende. Vi har ikke värt spesielt farlige på dödball på mange år, men alikevel så sitter alle sportsjournalister i landet og tror at dagens LSK er det samme som herja norsk fotball på 70-tallet. Ikke det at jeg synes det er negativt å omtales som et giftig dödball-lag, tvert i mot er det et hyggelig kompliment. Dog ser jeg helst at komplimenter har rot i virkeligheten, ellers er det verdilöst. Det er flaut at mennesker som får lov til å leve av å prate fotball gjör jobben sin så halvhjerta. I de fleste bransjer foregår det kontinuerlig kompetansehevning og etterutdanning, men i sportspressen sitter man tydeligvis å gjör jobben sin med utgangspunkt i kunnskap fra 70 og 80 tallet.

        TV2 er også verst på dette feltet, og er generelt en viktig bidragsyter til tabloidiseringen av norsk media. Etablerte sannheter er lettsolgte og gjör at mottakeren av informasjonen slipper å tenke så mye. Om man skulle begynne å gi et nyansert bilde av ulike situasjoner med vettig informasjon, risikerer man å fremmedgjöre en masse folk som liker sine gamle vaner og kunnskap best. Nei, triviellt og glatt skal det väre. Tommy Steine, Dorthe Skapell, Davy Wathne og alt annet som er hjernelöst, hyggelig og ikke utfordrer noens verdenssyn.

        Forövrig skal det sies at jeg ikke tror TV2ern har noen skjult agenda mot oss, men de har ingen interesse av å forandre bildet av LSK som den store stygge ulven. Ulike lag har ulike roller i kanalens tippeliga-såpe, og alt som kan bekrefte gamle fordommer og etablerte sannheter om disse rollene brukes for det det er verdt. Å bekrefte seerens verdenssyn og holdepunkter er alfa og omega i deres verden, og gir seeren den komfort og forutsigbarhet som behöves for at han skal kunne sitte i lenestolen med et selvgodt smil med en fölelse av at han vet hvordan alt i verden henger sammen. Mökkaspreder!

        Tilbake til trådstarters tittel: Eraen som seriens dödball-lag så vi slutten på allerede for noen år siden. Dog skal det sies at jeg synes vi har värt bra på offensiv dödball i det siste, derimot har det värt litt hipp som happ bakover. Håper vi bruker litt mer tid på defensiv dödball, og defensiv organisering generellt, på treningene fremover. Offensivt er det ikke så alt for ille.
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          #5
          Opprinnelig skrevet av ragnarrock
          enig at frode og gilbert er gode på hodet.. men, vi har da også mister ocean, og mr marius (som belsvik mener har den beste timingen i landet). Riseth har vel vunnet en duel før iløpet av livet sitt, tipper at edwin kan vise seg å bli en ok hode spiller etterhvert, har sett selv at ruben er bra med skallen, og kommer TAG tilbake så er jo han jævlig stor og sterk på dødball, både med hodet, bein, og nese!
          Nosa har også vist seg som en dundergod duellspiller, men da mer som oppspillspunkt. Tror fort han kan bli en skummel herremann på offensiv dödball.
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

            #6
            Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
            Riise scoret et bra mål i går fra fri-sparket, men det der var unntaket i noen dårlig år.
            Riise har värt steinbra som frisparkskytter i år. I går var jeg bombesikker på at han skulle sette den når vi fikk frispark i den posisjonen, og ikke kun fordi Thomas Myhre sto i mål.
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

            Kommentar

            • OppsalKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2008
              • 1881

              #7
              Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
              Fotball-kommentatorene på TVbrann2 avslører i hvertfall nokså grundig sin egen komplette inkompetanse når de fortsatt omtaler LSK som det store dødball-laget.

              LSK har ikke hatt noen særlig force på dødball på mange, mange sesonger. Det har snarere vært en svakhet for laget både offensivt og ikke minst defensivt. I statistikken har LSk vært blant de lag som scorer oftest etter lange angrep (dette gjaldt særlig når vi fortsatt hadde Koren og Mifsud i laget).

              Men det er nokså typisk fotballfolk som ikke kan faget å finne seg noen stereotyper, og deretter klenge seg fast til de istedenfor å følge med på hva som faktisk skjer i ligaen.
              Er ikke enig med deg i det hele tatt.

              Jeg henviser deg til en lagoppstilling fra 2004 sesongen.

              Baron: Andersson, Andresen, Kippe, Stefanuto: Søgård, Wehrman, Koren, Einarsson, Strand: Gilbert.

              Her for meg ser jeg to-tre spiller som ikke er noe særlig bra i lufta (Koren, Stefanuto, Strand). Ellers.... knall-sterke. Einarsson var nesten uslåelig i lufta den sesongen (scoret nesten 15 mål, var det vel, mange av de fra set-pieces).

              Jeg er fullstendig klar over innsatsen TV2 og Media Norge som har alltid stmeplet oss som kick and rush lag. Men var har vært veldig gode fra set-pieces så lenge som jeg kan huske det.
              Nå bosatt på Rasta !!!!!

              Alltid Celtic og LSK

              Kommentar

              • Hamburg & Kanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 3006

                #8
                Vel, på stats-sidene i den tabloide pressen ledet LSK på antall mål scoret på lange angrep (målt etter et visst antall touch før scoring visstnok).

                Husker ikke om dette var 2004-sesongen, men mener det gjaldt over flere sesonger, særlig all den tid LSK hadde Koren på laget. Mulig Gylvi endret på dette, men så var det stort sett bare en sesong han bøtta inn mål også da.

                Uansett ble LSK omtalt som det store dødballlaget-en påstand som da nokså beviselig ikke hadde rot i den aktuelle situasjonen, men heller i historien. Med andre ord har ikke kommentatorene aktualisert kunnskap, de har kun historisk kunnskap. Noe som vitner om at de ikke har holdt seg oppdatert i jobben sin.
                LSK Norges beste lag

                Kommentar

                • Pingla
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 367

                  #9
                  Hvis jeg ikke husker feil, var vel mange av Gylfi sine mål av typen sene dype løp inn i boksen under spillsekvenser (spillemål).

                  LSK klassikeren: Opp på legenden som møter og enten legger igjen til midtbanespiller som trer ut på kant - eller selv direkte ut på kant. Innlegg mot Legenden og hodesterke midtbanespillere (les:Gylfi) som kommer på løp inn i boksen.
                  ¯\_(ツ)_/¯

                  Kommentar

                  • Hamburg & Kanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 3006

                    #10
                    I dagens situasjon tar jeg LSK-målene uansett hvordan de måtte komme.
                    LSK Norges beste lag

                    Kommentar

                    • nebbjævel
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2009
                      • 511

                      #11
                      Vi sliter vel ikke så jævlig på de to som gikk inn bak Myhre i Stavanger. Defensivt er jeg enig. Pussig at de to første i mot kom på corner, da.

                      Kommentar

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎