Lillestrøm SK - Aalesund FK søn. 12. juli kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    #81
    Jesus fucking christ! Bytte inn Bjørkøy tre minutter på overtid når vi jager vinnermålet?! Det gikk over minuttet på det talentløse byttet og frisparket!! Hva faen, Berg??!! Og hvorfor må vi slå langt fra midtbanen istedenfor å spille oss rundt på kantene på slutten der? Det er håpløst mot et lag som AaFK og Årøy, han vant alt. Elendig og nok en kamp som befester oss som bunnlag, dette blir neglebiting til siste slutt. Nå går vi inn i en veldig hard periode.

    Kommentar

    • Kanariz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2005
      • 2507

      #82
      Opprinnelig skrevet av Grusom B
      Nok en gang er det dommerfeil som rævkjører oss, men jeg stiller uansett spørsmålstegn ved alle de lange ballene. AaFK er gode når det blir luftkrig, og da spiller vi rett i henda på dem. Uansett var det viktigste å ikke tap, samt å levere en god spillemessig kamp. Å vise at vi er et bedre lag enn disse tangojævlene var essensielt for selvtilliten, og det gjorde vi. Som sagt tidligere, til det det kjedsommelige, vi rykker ikke ned.

      Når Edwin oppdager at han har lagkamerater har vi en av seriens aller beste spisser.
      Ganske uenig her.

      Vi spiller overhodet ikke i nærheten av bra fotball. Når en spiller får ballen så jogger han opp til midtbanen og sender enten en håpløs lang ball videre mot ingenmannsland eller så snur han og spiller den bakover. Vi har ingen spillere med litt snev av en eneste offensiv tanke på midtbanen.

      Fortsetter vi med dette spiller her så blir det som i dag, altså ikke 3 poeng. Og når vi ikke klarer å vinne mot Aalesund som er et bunnlag, på hjemmebane, da havner vi der vi skal være, i bunnen av tippeligaen 2009.

      Kommentar

      • Oddis
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2006
        • 2744

        #83
        Det jeg savner aller mest i årets LSK, er noe jeg har savnet nesten hele sesongen. Det er Trøkk og killerinstinkt. Virker som de er fornøyd med hvordan situasjonen er når du ser på spillet. Er virkelig noe man trenger når man er et bunnlag.

        Men jeg er faktisk forsiktig optimist etter denne kampen. Viste prov på mange gode ferdigheter og at når vi får til spillet vårt er vi et virkelig farlig lag!

        Dommere gidder jeg ikke kommentere lenger, fordi det ville tatt for mye av min verdifulle forumtid!
        Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          #84
          Vi er nødt til å få ned ballen og spille oss rundt på kantene, dette er fotball som duger i dag, ikke disse håpløse polerne mot etablert forsvar. Skal vi utnytte kvalitetene til spillere som Edwin og Nosa må ballen spilles mer langs bakken! Kippes server er i all hovedsak håpløse, langt fra å treffe noe gult, slutt med det tullet!

          Spill fotball!

          Kommentar

          • Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

            #85
            Vi spilte ikke nødvendigvis spesielt bra nei, men det var så bra som alle utskiftningene og den manglende stabiliteten tillater. Samspill er x i ligningen som gir finspill, dermed burde det være lett for alle å se at store prosenter av feilpasningene kommer som en følge av at enkeltspillere ikke er vant til lagkameraters løpsmønstre i kamp. Får vi bare satt en ellever vil alt se mye bedre ut, og med all uflaksen og marginene i mot vi har måttet tåle så langt må det jo snart snu. Jeg krysser i alle fall fingrene, for dette mannskapet er egentlig mer enn godt nok til å forsvare sjetteplasstipset jeg la inn før sesongen. Det betyr ikke at det ikke fortsatt er nødvendig med utskiftninger enten nå eller etter sesongen, men det er et annet tema. Poenget mitt er uansett at vi var bedre enn AaFK, og at det var det aller viktigste etter gymsalfadesen.

            Forøvrig enig i at Berg rotet til byttene i dag. Tokstad var i ferd med å komme ordentlig inn i kampen, og det var helt tydelig at luftkrigen var et tapsprosjekt. Dermed var det meningsløst å sette inn Occean. Bytte av Bjørkøy er også tullete, og som mange påpeker mistet vi mye tid på det.
            Ni principe ni rey...

            D10S!

            Kommentar

            • hoyt
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 2850

              #86
              Utrolig bittert med 1 poeng!

              +
              Ringstad på back

              Edwin (trives på Åråsen!)

              -
              Kiko (110 feilpasninger minst)

              At vi ikke har mer ærgjerrighet, hands eller ikke hands, Kopteff skal ikke komme forbi der.
              "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
              - Nosa

              Kommentar

              • Ranakanaris
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 487

                #87
                NEI!!NEI!!NEI!

                Mye som kan sies om kampen i dag, og jeg regner med det blir stor uenighet om hvem som var gode og dårlige ute på banen.

                Att vi ikke vinner kampen er surt, men att vi ikke klarer å mobilisere noe framover er skremmende. Altså, når det er 10 min igjen så virker det som om spillerne er redde for å presse på for å få ett mål. Det er noe dritt, og jævlig feigt når hjemmepublikumet har betalt dyre dommer for å se LSK vinne. Ser heller LSK tape kampen i forsøk på å vinne den, enn å se LSK ikke tørre å gjøre ett forsøk på vinne kampen. Uavgort er det samme som tap på hjemmebane, det føles i allefall slik.

                Lange baller = møkkaballer i LSK-favør.

                Men mest av allt så føler jeg att dette lukter det adecco av i lang vei, sorry, vi er ikke bedre.

                Kommentar

                • Kanariz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2005
                  • 2507

                  #88
                  Er det bare meg eller burde Essidiri spille høyrekant i stedet for back? Han treffer jo 100% på 9 av 10 innlegg.

                  Kommentar

                  • Percy Nilegård
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 5146

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Kanariz
                    Fortsetter vi med dette spiller her så blir det som i dag, altså ikke 3 poeng. Og når vi ikke klarer å vinne mot Aalesund som er et bunnlag, på hjemmebane, da havner vi der vi skal være, i bunnen av tippeligaen 2009.

                    1 Rosenborg 17 12 5 0 34 - 12 41 2 Molde 18 11 4 3 34 - 19 37 3 Odd Grenland 18 7 8 3 33 - 24 29 4 Start 18 7 7 4 33 - 28 28 5 Stabæk 18 7 6 5 29 - 19 27 6 Brann 18 7 5 6 28 - 28 26 7 Vålerenga 17 7 4 6 30 - 27 25 8 Viking 18 6 6 6 23 - 24 24 9 Aalesund 18 6 4 8 20 - 28 22 10 Sandefjord 18 5 6 7 24 - 28 21 11 Lillestrøm 18 4 7 7 24 - 31 19 12 Tromsø 16 4 6 6 21 - 25 18 13 Fredrikstad 18 5 3 10 21 - 27 18 14 Strømsgodset 18 4 5 9 17 - 25 17 15 Bodø/Glimt 18 4 5 9 18 - 34 17 16 Lyn 18 1 9 8 16 - 26 12
                    På sikker plass med 2 poeng ned til godset. Hva tilsier at vi fortjener å rykke ned? Har vi hatt i overkant tur og marginer så langt?
                    "Alltid blodsprengt"!
                    Fong/Macho

                    Even Nordlien

                    Kommentar

                    • Kanariz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2005
                      • 2507

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                      1 Rosenborg 17 12 5 0 34 - 12 41 2 Molde 18 11 4 3 34 - 19 37 3 Odd Grenland 18 7 8 3 33 - 24 29 4 Start 18 7 7 4 33 - 28 28 5 Stabæk 18 7 6 5 29 - 19 27 6 Brann 18 7 5 6 28 - 28 26 7 Vålerenga 17 7 4 6 30 - 27 25 8 Viking 18 6 6 6 23 - 24 24 9 Aalesund 18 6 4 8 20 - 28 22 10 Sandefjord 18 5 6 7 24 - 28 21 11 Lillestrøm 18 4 7 7 24 - 31 19 12 Tromsø 16 4 6 6 21 - 25 18 13 Fredrikstad 18 5 3 10 21 - 27 18 14 Strømsgodset 18 4 5 9 17 - 25 17 15 Bodø/Glimt 18 4 5 9 18 - 34 17 16 Lyn 18 1 9 8 16 - 26 12
                      På sikker plass med 2 poeng ned til godset. Hva tilsier at vi fortjener å rykke ned? Har vi hatt i overkant tur og marginer så langt?
                      Spillet vi spiller. Jeg mener at hvis vi fortsetter å spille så planløst offensivt og så rotete i forsvar som vi har gjort de siste kampene så ryker vi.

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        #91
                        Skal Berg og LSK få tilskuere tilbake må det tas et endelig oppgjør med langballene, folk er drittlei drillofotballen og når den i tillegg ikke gir resultater er det en rein nedrykksformel. Har ingen illusjoner om at Berg skal forvandle dette laget på rekordtid, men i det minste hinte til en viss endring. Det skjer så altfor sjelden at vi spiller opp bakfra, til og med i kamper som i dag hvor Essediri eier høyresida si i en hel omgang.

                        Kommentar

                        • Fugl1970
                          Medlem
                          Møteplager
                          • May 2008
                          • 99

                          #92
                          Jeg er en av dem som har kritisert Karim som back ,men i dag var han god!! Kom fram på kant flere ganger. Gode legg også.

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            #93
                            Det er bare å se Molde mot Brann på TV nå, der begge lag utnytter spillerne de har med de individuelle ferdighetene, nå har akkurat Huseklepp putta nok en sinnsyk scoring i en kamp de knapt har vært over midtbanen. Molde har sine afrikanere. Vi sender snøballer i hytt og pine.

                            Kommentar

                            • WAK
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 964

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Jesus fucking christ! Bytte inn Bjørkøy tre minutter på overtid når vi jager vinnermålet?! Det gikk over minuttet på det talentløse byttet og frisparket!! Hva faen, Berg??!! Og hvorfor må vi slå langt fra midtbanen istedenfor å spille oss rundt på kantene på slutten der? Det er håpløst mot et lag som AaFK og Årøy, han vant alt. Elendig og nok en kamp som befester oss som bunnlag, dette blir neglebiting til siste slutt. Nå går vi inn i en veldig hard periode.
                              Kanskje for at Mouheli fikk seg en smell på slutten!!

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av WAK
                                Kanskje for at Mouheli fikk seg en smell på slutten!!
                                Likevel gikk det med mye tid på å få ham ut. Han kunne gått mot sidelinja umiddelbart etter at vi fikk frisparket, virka overraska over byttet.

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                  Likevel gikk det med mye tid på å få ham ut. Han kunne gått mot sidelinja umiddelbart etter at vi fikk frisparket, virka overraska over byttet.
                                  AAFK-spilleren hadde vel ikek kommet seg opp av gresset før byttet var ferdig uansett.

                                  Kommentar

                                  • Jannis
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2005
                                    • 266

                                    #97
                                    Er så møkklei langpassningene, når skal Berg skjønne det at det er KANTSPILL som er tingen??
                                    Da kommer sjangsene og målene....

                                    Kommentar

                                    • WAK
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 964

                                      #98
                                      En ting som skuffer meg stort i dag er hvor dårlig Riise er i 2. omg. Jobber jo faen meg ikke engang.

                                      En annen ting er at jeg synes Nosa jobber til tider for dårlig hjem. Og ikke minst mister ballen i farlige posisjoner. Kan ikke begynne med hælspark sentralt på midtbanene som skaper overganger for motstanderen. Jeg mener ikke at han ikke skal spille for han er jo en av de to vi har med teknikk og offensive kvaliteter.

                                      Jeg mener helt klart at problemet i dag er at vi har verken Søgård eller Bjørkøy på banen. De løper mye og skaper balanse i laget. De takler bedre og skaper flere ballvinninger enn der Mouheli og Nosa klarer. Greit nok at Bjørkøy har vært under pari de siste kampene men er overbevist det er grunnet et dårlig treningsgrunnlag go hardkjør de siste ukene. Det var Søgård og Bjørkøy som gikk i spissen og begynte å ta trepoengere for LSK med hard jobbing og killerinstinkt.

                                      Tror 4-2-3-1 hadde passa LSK perfekt.

                                      De to sentrale plassene hadde Mouheli, Søgård og Bjørkøy kjempet om.

                                      Kanskje følgende lagopppstilling;

                                      Otto

                                      LKE-Kippe-Nordtveit-Johnsen (Ringstad, Riseth, Lunan)

                                      Bjørkøy/Søgård, Mouheli (Søgård eller Bjørkøy)

                                      Riise-Sundgot-Nosa (Mykle, Essedirri, Tokstad, Bolly)

                                      Edwin (Occean, Guldbransen, Bergman)


                                      Med to dype midtbanespillere er det større muligheter for backene å bli mer offensive og komme rundt på kantene. Noe som passer LKE og M. Johnsen (Ringstad) perfekt.

                                      Kommentar

                                      • Kanarijenta
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 504

                                        #99
                                        Ble vi ikke snytt for en straffe også da? Ved Sundgots avslutning inne i feltet der..
                                        Super Kanaris

                                        Kommentar

                                        • tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

                                          Opprinnelig skrevet av Kanarijenta
                                          Ble vi ikke snytt for en straffe også da? Ved Sundgots avslutning inne i feltet der..
                                          Jeg satt bak mål og så den ,,klar hands.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎