Nyheter august 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    TV2 Sport

    Riseth beskylder LSK for løftebrudd

    Vidar Riseth vil bort, og mener flere avtaler har gått i vasken fordi LSK har brutt en avtale om pris.

    Åråsen (TV 2 Sporten): Vidar Riseth er eldst, mest merritert og best lønnet, men blir ikke prioritert av trener Henning Berg.
    - Jeg har fått ganske klar beskjed fra Henning om at jeg ikke har noen fremtid her.

    Derfor har 37-åringen vurdert andre klubber.

    Riseth mener han hadde en avtale med Lillestrøm om pris på utleie, og at andre klubber sto klare, men at Lillestrøm økte prisen.
    - Du blir jo litt frustrert da. For det første føler jeg at jeg har hatt en god dialog med klubben hele veien, og så bryter de det vi har blitt enige om. Jeg føler at jeg skuffer de andre klubbene, sier trønderen.

    LSK avviser
    Sportslig leder i Lillestrøm, Torgeir Bjarmann, avviser at prisen er blitt skrudd opp etter enighet med andre klubber.
    - Nei, det har vi ikke gjort.

    Lillestrøm mener at pris på utleie avhenger av klubb og erstatter.
    - Det ser ikke ut til at dette er noe som løser seg, og da vil jeg selvsagt gjøre mitt beste for Lillestrøm, sier Riseth.

    TV-innslag her:

    Kommentar

    • Nosferatu
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 699

      lsk.no



      Tredje strake juniorseier

      (LSK-FFK 3-2) LSK-juniorene slo Fredrikstad for første gang i år og tok høstens tredje strake seier. Men det var så vidt båten bar.

      For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

      Kommentar

      • KrisB
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2008
        • 2923

        RB.papir

        Mouelhi sto over treningsøkt
        Åråsen: Khaled Mouelhi sto over gårsdagens trening på grunn av en kneskade han pådro seg på onsdagens økt. Trener Henning Berg regner med å ha kantspilleren klar til i morgen. Det skal være snakk om en slags vridning han pådro seg i en duell. -Khaled trente alternativt men vi regner med å ha han klar til strømsgodset-kampen, sier Berg.

        Magnus Myklebust måtte gi seg med smerter i hofteomerådet etter at han gled under en øvelse.

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          RB (papir)

          Fra dagens RB:
          Opprinnelig skrevet av gilbert

          Henning Berg: "Vi har ikke lyst til å selge Arild, hvis det ikke kommer et sinnssykt høyt bud."

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            lsk.no

            Terje Hauge dømmer LSK-Godset

            Lørdagens kamp dømmes av den meget erfarne dommeren Terje Hauge.

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              FotballMagasinet (før runden)

              Lørdag:
              Lillestrøm – Strømsgodset
              - Kampen dømmes av Terje Hauge.
              - Hjemmelaget vant 2-1 da de to lagene møttes på Marienlyst i vår.
              - LSK har seks strake seire mot Godset på Åråsen.
              - Godset er det eneste laget uten borteseier i årets Tippeliga.
              - Khaled Mouelhi er eneste usikre spiller hos hjemmelaget.
              - Alexander Aas og Alfred Sankoh er ute med skader for Godset.
              - 18 år gamle Lars Sætra er ny i troppen. Han er midtstopper, men erstatter trolig ikke Aas.

              Kommentar

              • KrisB
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2008
                • 2923

                – Går en god høst i møte

                LSK-kaptein Frode Kippe tror laget kan heve seg etter den svake vårsesongen og gå en god høst i møte.

                Med seier mot Vålerenga fikk Lillestrøm tre viktige poengs pusterom til nedrykkskampen. Nå tror kaptein Frode Kippe at laget kan klatre ytterligere på tabellen utover høsten.
                – Jeg tror vi går en god høst i møte hvis vi klarer å bygge videre på den gode følelsen vi fikk etter seieren over Vålerenga. Vi har hatt en god uke nå, og kvaliteten på treningene er hevet av at flere og flere kommer tilbake fra skader, sier Kippe.

                Berg ser fremgang

                Også trener Henning Berg føler at laget nå er inne i en positiv trend som vil gi positive resultater.
                – Jeg er glad vi slo VIF. Det var mye positivt vi skal vi bygge videre på fra den kampen. Vi har mange kamper igjen å spille denne sesongen, og vi ønsker å gjøre det så bra som mulig. Jeg føler at vi er i klar fremgang, og nå gleder vi oss til å spille hjemme på Åråsen mot Strømsgodset, sier Berg.

                Tilbake fra utlån i SIF

                Steinar Pedersen ble i våres utlånt fra LSK til lørdagens motstander Strømsgodset, og gjorde sine saker meget godt før han ble hentet tilbake til Åråsen før VIF-kampen.
                – Det er bra å ha Steinar tilbake. Han har spilt mange bra kamper i Strømsgodset og viste mot Vålerenga at han kan gjøre en god jobb for oss, sier trener Berg, som forklarer at klubben neppe hadde lånt ut Pedersen hvis de hadde visst hvilke skadeproblemer de skulle komme opp i.
                – Det har vært veldig positivt for meg å komme tilbake hit. Jeg vil jo gjerne spille og bidra, og det får jeg nå. Sånn var det ikke da jeg ble utlånt, sier Pedersen, som spilte samtlige av Lillestrøms kamper forrige sesong, men foran denne sesongen havnet et stykke unna Bergs førsteellever

                Kommentar

                • KrisB
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2008
                  • 2923


                  Pedersen gir ingen håndsrekning
                  Steinar Pedersen tilbake i tjeneste for LSK

                  Strømsgodsets tidligere leiesoldat Steinar Pedersen (34) er tilbake hos gamle kjente i LSK, og i ettermiddag spiller han mot SIF.


                  SKEDSMO: – Dette er utvilsomt en uvanlig situasjon for meg. Det er første gang i karrieren jeg er blitt leid ut til en klubb i vårsesongen, og deretter spilt mot dem igjen på høsten. Men sånn kan det være i fotballen, og det må jeg forholde meg til, sier Steinar Pedersen.

                  I vår ble Pedersen leid ut fra Lillestrøm til Strømsgodset, og i mai spilte den 34-årige forsvareren for Godset mot sin arbeidsgiver LSK. Det ble 2-1-seier til romerikslaget på Marienlyst. 1. august gikk leieavtalen ut, og selv om SIF febrilsk forsøkte å forlenge oppholdet til Pedersen var han tilbake i LSK til oppgjøret mot Tromsø 2. august – bare noen dager etter at han avsluttet SIF-oppholdet med nettopp match mot Tromsø.
                  Trivdes i SIF

                  Pedersen spilte 17 kamper fra start for SIF i årets Tippeliga, og sørlendingen legger ikke skjul på at han trivdes i drammensklubben. Høyrebacken var helt klart en suksess, og han fortsatt ligger han på 3. plass på Drammens Tidendes SIF-børs med 5,00 poeng i snitt – bare slått av Alexander Aas og Fredrik Winsnes.

                  – Ville du helst ha fortsatt i SIF?

                  – Det kan jeg ikke kommentere. Jeg er tross alt under kontrakt med Lillestrøm (kontrakt ut 2010-sesongen), og jeg er blitt tatt veldig godt imot etter at jeg kom tilbake fra Godset. Nå får jeg også spille. I vår satt jeg jo på tribunen før jeg ble leid ut til SIF, forteller Steinar.

                  Han gleder seg til dagens kamp på Åråsen mot gamle lagkamerater, og han innrømmer at det blir spesielt.

                  – Men jeg må forsøke å tenke på dette som en helt vanlig kamp. Dette er et veldig viktig oppgjør i bunnstriden, og det blir sikkert jevnt og tøft. Det er to lag som kjenner hverandre veldig godt som møtes.

                  - Jeg får satse på å score på min kamerat – keeperen Lars Ivar Moldskred, sier Pedersen og smiler.

                  Moldskred gikk også fra LSK til SIF i vår, men målvakten er altså fortsatt i SIF. Pedersen og Moldskred pendlet sammen fra Lillestrøm til Drammen mens de begge spilte i Godset.

                  – Jeg savner faktisk pendlingen sammen med Lars Ivar. Artige turer, sier LSK-spilleren, som bor like ved Åråsen.
                  Spiller midtstopper

                  Lillestrøm-trener Henning Berg har tatt imot Pedersen med åpne armer etter at han kom tilbake fra Godset. Pedersen har spilt fra start i begge seriekampene til nå – mot Tromsø (2-2) og Vålerenga (1-0).

                  Først som venstreback, og deretter midtstopper. I dag spiller Pedersen midtstopper sammen med Frode Kippe.

                  – Situasjonen i forsvaret vårt nå er en helt annen enn i vår. Nå hadde vi aldri leid ut Steinar Pedersen, siden blant annet Håvard Nordtveit er borte og Pål Steffen Andresen er skadet. Steinar har dessuten fått god kamptrening i Godset, og han er bedre nå enn i vår, sier Berg.
                  Publisert lørdag 22. august 2009 kl. 05:00.

                  MØTER SIF. Steinar Pedersen (i midten) er tilbake på Åråsen, og her på fredagens hørte han på det Lillestrøm-trener Henning Berg (t.v.) hadde å si. Til høyre: LSK-spissen Arild Sundgot. FOTO: JOSTEIN NILSEN

                  Se inetrvju:

                  Kommentar

                  • KrisB
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2008
                    • 2923

                    Opprinnelig skrevet av KrisB
                    laget ifølge RB.
                    Stefan Logi Magnusson
                    Karim Essediri-Steinar Pedersen- Frode Kippe- Mariius Johnsen
                    Khaled Mouelhi- Espen Søgård- Nosa Igiebor- Magnus Myklebust
                    Arild Sundgot-Edwin Eziyodawe
                    ....
                    Last edited by KrisB; 22.08.2009, 11:28.

                    Kommentar

                    • KrisB
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2008
                      • 2923

                      TILBAKE I GULT: I mai tapte Steinar Pedersen mot Lillestrøm da han var leid ut til Godset. Lørdag skal han være med på å sikre nok en triumf for Godset. Foto: Bertinussen, Rune Stoltz/SCANPIX

                      Berg: - Pedersen er bedre nå enn i vår


                      Hennig Berg mener Godset-oppholdet gjorde Steinar Pedersen bedre. Lørdag skal han stoppe nettopp Godset.
                      Se Lillestrøm - Strømsgodset direkte i vårt kampsenter fra kl. 16.00.
                      Følg kampen minutt for minutt i vårt livesenter.
                      I første halvdel av sesongen var Steinar Pedersen på utlån til Godset, og Pedersen spilte i den blå drakten da Lillestrøm vant 2-1 på Marienlyst i mai.
                      1. august gikk leieavtalen ut, og nå skal 34-åringen selv være med på å sørge for Lillestrøm-seier i den gule LSK-drakten.
                      - Blir jevnt og tøft
                      Lørdag blir det et meget viktig nedrykksoppgjør mellom lagene på Åråsen, og Pedersen innrømmer at det blir spesielt.
                      - Men jeg må forsøke å tenke på dette som en helt vanlig kamp. Dette er et veldig viktig oppgjør i bunnstriden, og det blir sikkert jevnt og tøft. Det er to lag som kjenner hverandre veldig godt som møtes, sier han til Drammens Tidende.
                      Han vil ikke si noe om han helst ville ha fortsatt i Godset, men drammensklubben forsøkte til ingen nytte å forlenge avtalen med Pedersen. Lillestrøm ville nemlig ha Pedersen tilbake.
                      - Det kan jeg ikke kommentere. Jeg er tross alt under kontrakt med Lillestrøm (kontrakt ut 2010-sesongen), og jeg er blitt tatt veldig godt imot etter at jeg kom tilbake fra Godset. Nå får jeg også spille. I vår satt jeg jo på tribunen før jeg ble leid ut til SIF, sier Pedersen.
                      I Godset spilte Pedersen stort sett på høyrebacken, men når gamle lagkamerater gjester Åråsen på lørdag spiller han sannsynligvis midtstopper sammen med Frode Kippe.
                      - Fått god kamptrening i Godset
                      Ifølge Lillestrøm-trener Henning Berg er det flere grunner til at det var uaktuelt å forlenge Pedersens låneavtale med Godset.
                      - Situasjonen i forsvaret vårt nå er en helt annen enn i vår. Nå hadde vi aldri leid ut Steinar Pedersen, siden blant annet Håvard Nordtveit er borte og Pål Steffen Andresen er skadet. Steinar har dessuten fått god kamptrening i Godset, og han er bedre nå enn i vår, sier Berg.

                      Kommentar

                      • KrisB
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2008
                        • 2923



                        Viktige poeng skal deles ut når Lillestrøm tar i mot Strømsgodset på Åråsen lørdag.

                        Følg LSK - Godset spark for spark fra kl. 16
                        Begge lag sliter i bunnen av tabellen og trenger sårt tre poeng for å være nærmere eliteseriekontrakt også neste år.
                        Hjemmelaget har et godt tak på gjestene og man skal tilbake til 1998 for en finne den siste seieren til Godset på Åråsen.
                        Lillestrøm vant også sist lagene møttes i serien. Før ferien sørget Igiebor og Sundgot for at LSK kunne ta med seg alle poengene hjem fra Marienlyst.
                        Strømsgodset står også uten borteseier i årets sesong, men den kan jo komme i den NRK-sendte kampen lørdag ettermiddag.
                        Video: Toppscorer og reserve

                        Se itervju med sundgot:
                        Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          Nettavisen

                          Godset jager sikker plass


                          SLITER: Strømsgodset ligger i bunnstriden i Tippeligaen, men kan klatre med seier over Lillestrøm lørdag. Foto: Tor Erik Schrøder (Scanpix)

                          Mens Lillestrøm jager sin andre strake seier og pusterom til bunnstriden.

                          Publisert 22.08.09 12:44 | Sist oppdatert 22.08.09 12:45

                          Henning Bergs mannskap i Lillestrøm har hatt en meget variabel sesong. Laget er tre poeng over nedrykksplass, men kan se ut til å ha funnet litt mer ut av det.
                          For sist helgs oppgjør mot Vålerenga på Ullevål endte med tre poeng, og null baklengs for første gang i årets sesong.

                          Kan ligge på nedrykksplass
                          Det klarte de mye takket være en glimrende debutant. Stefan Logi Magnusson gikk rett inn på Lillestrøms lag og sisteskansen fra Island vartet opp med flere gode redninger, som sikret seieren for LSK.
                          Strømsgodset på sin side har ikke vunnet på fire kamper. Ronny Deilas disipler ligger på kvalifiseringsplass med tjue poeng, og kan med seier over Lillestrøm komme seg bort fra nedrykkssumpen. Med tap kan de fort ligge på nedrykksplass innen helgen er omme, dersom Bodø/Glimt tar poeng fra Viking på søndag.

                          Mye overgangsprat
                          Den siste tiden har det vært mye overgangsprat rundt Lillestrøm. Vidar Riseth føler seg sviktet av klubben som krever altfor mye fra andre klubber for han, Arild Sundgot er ønsket av Fredrikstad og John Anders Bjørkøy er blitt koblet til Odd. Det er ingen tvil om det ikke er noen optimal situasjon. Bjørn Helge Riise har allerede forlatt Åråsen, og med en tynn stall fra før av, er det nok ingen tvil om at Lillestrøm befinner seg i kinkig posisjon.
                          Likevel skal nok Lillestrøm stille et slagkraftig lag på banen når de tar imot Strømsgodset lørdag. Begge lag har ambisjoner om å ta seg vekk fra bunnstriden, og trenger i så måte seier.

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            RB


                            Steinar Pedersen sendte LSK opp i ledelsen. FOTO: SCANPIX

                            Scoret på bestekompisen

                            ÅRÅSEN:
                            (LSK – Strømsgodset 2-1).

                            Steinar Pedersen fleipet med Lars Ivar Moldskred om at han skulle score på kameraten.

                            Publisert 22.08.2009 kl 18:44 Oppdatert 22.08.2009 kl 18:49

                            Pedersen er ikke kjent for å tegne seg på scoringslista ofte. Men i går fleipet han med sin gode kamerat, Lars Ivar Moldskred, om at han skulle lure ballen bak han på Åråsen.
                            Jeg sa det til han i går at det hadde vært morsomt å score på han. Vi omgåes mye utenfor banen og er gode kamerater, forteller Pedersen, som inntil for tre uker siden var på utlån i Drammen-klubben.

                            Og nettopp det gjorde LSKs midtstopper.
                            – Jeg var kjempeglad etter at jeg scoret og kunne gjerne løpt en runde rundt hele banen, spøker Pedersen.
                            Enkelt mål

                            En kort corner ble spilt til Khaled Mouelhi som slo et innlegg til Arild Sundgot. Etter flipperspill inne i femmeteren havnet ballen hos midtstopper Steinar Pedersen som enkelt satte ballen forbi Moldskred i Godset-målet.
                            Steinar Pedersen spilte vårsesongen for nettopp Drammens-laget.
                            Scoringen han påførte sine gamle lagkamerater kan gjøre at laget ikke blir å finne i Tippeligaen neste sesong.
                            – Jeg håper og tror de klarer seg. Dette var en veldig viktig seier for oss. Nå har vi gitt oss selv et veldig godt utgangspunkt foran resten av kampene, mener den sympatiske LSK-spillere.

                            Kvikk Edwin
                            Henning Berg valgte å starte med Olivier Occean som Arild Sundgots spissmakker.
                            – Vi håpet på å etablere et trykk med Ollie og Arild på topp. Godset lå lavt akkurat som vi spådde på forhånd, sier LSK-treneren.
                            Men canadieren måtte gi seg allerede etter 14 minutter med en lyskestrekk. Inn kom Edwin Eziyodawe som var meget kvikk.
                            Ni minutter etter at han kom inn laget han et vakkert mål. Nigerianeren kombinerte flott med Sundgot og banket ballen opp i vinkelen.
                            – Jeg syntes jeg spilte en veldig bra kamp, sier Eziyodawe.
                            Henning Berg var også tilfreds med spissens innsats.
                            – Edwin var veldig god de første 20 minuttene, mens han var helt borte de siste 20. Men det er sånn det er med han, sier Berg.

                            Skapte spenning
                            Øyvind Storflor skapte spenning blant både spillere og publikum med sin redusering 17 minutter før slutt. Spissen skjøt et frispark i keeperhjørnet til Stefan Logi Magnusson, som ikke var patent i den situasjonen.
                            Men gjestene fra Drammen kom aldri nærmere til tross for at de presset voldsomt på i sluttminuttene.

                            God tid i Godset
                            Pedersen mener han har kommet styrket fra låneoppholdet i Drammen.
                            – Jeg spilte på meg selvtillit og beviste overfor meg selv at jeg fremdeles holder Tippeliga-nivå, sier han.
                            Han tenkte aldri tanken på at karrieren som toppspiller var over, da han ble leid ut til LSKs konkurrent.
                            – Jeg tenkte aldri på det, men det er klart at du gjør deg opp noen tanker når du ikke blir satset på i LSK, forteller Pedersen.

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              TV2 Sport

                              Berg: - Vi er veldig gode

                              Men LSK-treneren nekter å avskrive bunnstriden etter 2-1 over Strømsgodset.

                              Lillestrøm var best i det meste lenge på Åråsen og tok tre fortjente poeng, men Strømsgodset kunne med litt hell sikret seg ett poeng.
                              Øyvind Storflor reduserte etter at Steinar Pedersen og Edwin Eziyodawe hadde gitt hjemmelaget ledelsen, og Godset var farlig frempå flere ganger på tampen av kampen.

                              - I perioder er vi veldig, veldig gode, og scorer noen fantastisk fine mål. Vi har mye fint spill, spesielt i første del av første omgang - så jevner det seg ut. Vi er hvasse i første del av andre omgang, så kommer Godset inn i kampen og skaper noen muligheter i boks som vi helst skulle unngått, sier Henning Berg til TV 2 Sporten.

                              Med seieren tok Lillestrøm et godt skritt bort fra bunnen, og har nå seks poeng ned til kvalikplassen. Men Berg nekter å ta farvel med bunnstriden.
                              - Vi ser ikke så mye på tabellen, selv da vi lå sist. Vi konsentrerer oss om det vi kan gjøre noe med, og det er det som skjer på banen. Vi har åtte kamper igjen vi skal spille, og har lyst til å gjøre de best mulig.
                              - Vi står med luen i hånden den første halvtimen, sier Godset-trener Ronny Deila, som står med fattige to poeng på utebane så langt i Tippeligaen.

                              - Viktig seier
                              Steinar Pedersen var utlånt til Strømsgodset frem til 1. august. I det 17. minutt ga han hjemmelaget ledelsen på Åråsen.
                              Midstopperen kunne bredside ballen i mål etter en corner.
                              Stopperen feiret alt annet enn vilt, men har ingen dårlig samvittighet for å ha ført gamleklubben lenger ut i krisen.
                              - Nå er jeg Lillestrøm-spiller, og det var gøy å score. Det var en viktig seier som gir oss et bedre utgangspunkt for en tøff høst, sier Steinar Pedersen til NRK.

                              Edwin-kanon
                              Edwin Eziyodawe kom inn fra Olivier Occean etter 14 minutter, og brukte bare tre minutter på å doble ledelsen. Nigerianeren ble spilt gjennom av Arild Sundgot og sendte i vei en kule av et skudd.

                              Godset har bare tatt to poeng på bortebane så langt denne sesongen, og var bleke de første 45 minuttene, men var svært nær en redusering like før pause.
                              Marcus Pederen skjøt fra kloss hold, men Stefan Logi Magnusson reddet mesterlig. Islendingen som har henvist den finske landslagskeeperen Otto Fredrikson til benken, fortsetter taktene fra praktkampen mot Vålerenga.

                              Lillestrøm fortsatte å skape sjanser også etter hvilen. Edwin var gjennom to ganger i løpet av tre minutter, men maktet ikke overliste Lars Ivar Moldskred.

                              Storflor reduserte
                              Øyvind Storflor tente håpet for Strømsgodset i det 73. minutt.
                              Den tidligere Rosenborg-spilleren skrudde et frispark fra 20 meter utakbart bak Magnusson.

                              Godset styrte de siste minuttene, men klarte ikke skape mer enn et par halvsjanser.

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                VG

                                Steinar Pedersen: - Jeg jublet inni meg!

                                Av Espen Solbakken 22.08.2009 kl. 19:00 Kilde: VG NETT

                                LILLESTRØM (VG Nett) (LSK - Strømsgodset 2-1) 17 kamper har Steinar Pedersen spilt for Strømsgodset i år. Da han scoret for LSK mot Godset, så han ikke glad ut - men beherskelsen var utenpå.

                                - Jeg var veldig glad inni meg, forsikrer Steinar Pedersen til VG Nett.

                                Han beskriver følelsen etter målet som 99 prosent ren glede og 1 prosent omtenksomhet for sin gamle klubb.

                                - Jeg gjorde bare det som falt meg inn etter scoringen, og da ble det slik det ble. På fleip sa jeg før kampen at det ville være gøy å score på Lars Iver Moldskred som er en av mine beste kamerater, og det gikk i oppfyllelse, sier Pedersen.

                                Lagkamerat Marius Johnsen syntes ikke Pedersen burde ha dårlig samvittighet for å juble.

                                - Nei, det er jo bare fire måneders utlån det er snakk om her, var beskjeden fra venstrebacken.

                                - Veldig viktig
                                Steinar Pedersens mål kom på LSKs første sjanse, men corneren i forkant burde aldri vært gitt. Like etterpå scoret LSK også på sin andre målsjanse i kampen. Derfra ble det oppoverbakke helt inn for gjestene fra Drammen.

                                - En veldig viktig seier, men høsten blir tøff uansett. Det er veldig mange lag som fremdeles kan rykke ned, sier Pedersen.

                                - Målet ditt kan sende dine tidligere lagkamerater ned?
                                - Joda, men de kan berge plassen selv. Jeg tror og håper de gjør det, sier Pedersen.

                                - Ble du en bedre spiller i løpet av tiden i Strømsgodset?
                                - Jeg spilte i hvert fall på meg en god følelse der. Det er klart at du gjør deg noen tanker når du havner utenfor en 18-mannstropp i Lillestrøm slik jeg gjorde. Men nå er jeg der jeg skal være igjen og holder eliteserienivået og vel så det, sier veteranen.

                                Trykket tilbake
                                LSK ledet komfortabelt 2-0 ved pause etter effektivt angrepsspill og scoringer av Pedersen og uromomentet Edwin Eziyodawe.

                                - En fantastisk scoring av meg. Jeg lever av å score og er alltid ute etter å imponere treneren. Jeg var skuffet over å starte på benken, men jeg ga det perfekte svaret, sier Edwin Eziyodawe til VG Nett.

                                Rett etter pause burde LSK ha punktert kampen, men i stedet ble de trykket tilbake av Godset de siste 20 minuttene.

                                - Det ble skikkelig kamp igjen på 2-1, noe vi burde ha unngått, sier kaptein Frode Kippe.

                                - Vi gjorde mye bra og burde punktert kampen før de reduserte. Det er aldri dumt å score på sine første sjanser slik vi gjorde i dag, men vi skulle unngått å bli spilt så lave som de siste 20 minuttene, oppsummerer trener Henning Berg.

                                Hans kollega i Strømsgodset, Ronny Deila, var ikke like happy.

                                - Vi hadde for få krigere utpå der. Vi har ingen Frode Kippe eller Steinar Pedersen for den saks skyld. De har 10-11 garvede eliteseriespillere på banen, sier Ronny Deila - underforstått at hans eget lag har en vei å gå når det gjelder rutine og erfaring.

                                LILLESTRØM (VG Nett) (LSK - Strømsgodset 2-1) 17 kamper har Steinar Pedersen spilt for Strømsgodset i år. Da han scoret for LSK mot Godset, så han ikke glad ut - men beherskelsen var utenpå.

                                Kommentar

                                • Rønnern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6690

                                  Oh yes baby!

                                  Oh yes baby!

                                  Det smaker fortreffelig med tre poeng! Spesielt når vi ligger og vaker nede i sumpa og kjemper mot nedrykk. Med Legenden tilbake fra start kombinert med en hjemvendt Steinar Pedersen og en høstyr Edwin Eziyodawe, ga Fugla gass og tok en velfortjent seier mot Godset.



                                  Skrevet av Ronnie Hallén


                                  Foto: Sebastian Ramsland

                                  Etter forrige helgs seier mot søpla, var stemningen i og rundt laget bedre enn på lenge. Godset hjemme på Åråsen var nok en sekspoengskamp. Seier ville sende Fugla oppover på tabellen og gi en luke ned til nedrykksplass, dette var en kamp vi ikke hadde råd til å tape.

                                  KFL var tidlig på stadion for å piffe opp gutta og vise Stig Spantell en siste ære. En av Stigs aller beste venner, Marius Hanstad, holdt en kort apell før kampstart og denne ble avsluttet med en rungende applaus for Fugla og Stig. En flott gest fra LSKs trofaste publikum.

                                  Legenden ble også behørig sunget for med sin nye sang. Legenden og gutta så ut til å være meget klare for match. Terje Hauge hadde knapt rukket å blåse i gang kampen før LSK begynte å legge press på Godset. Et press som ga to scoringer i første omgang, en haug brente sjanser i andre og noen ulidelig spennende minutter da Godset jaget utligning. Men det holdt hele veien inn og smilene satt løst i mixed zone.

                                  Legenden fikk ikke noen nettkjenning i dag, han hadde vel knapt en avslutning på mål, men to assist skal man ikke kimse av.

                                  - Det var en meget viktig seier, men på slutten hadde jeg hjertet i halsen. Denne kampen skal vi punktere langt tidligere, vi har sjanser nok. Men så scorer de på et fantastisk frispark, vi blir nervøse og Godset får blod på tann. Det var tydelig at kampen betydde mye for oss.

                                  - Endelig tilbake fra start, det var nærmest et folkekrav.

                                  - Det var veldig gøy, jeg ønsker jo alltid å spille, så du får be folket om fortsatt kreve startplass for meg.

                                  Det er blitt opprettet en gruppe på Facebook som heter "Vi som tenner seksuelt på Legenden". Hovedparten av medlemmene i denne gruppen er menn mellom 18 og 40 og på spørsmål hva Arild synes om den siden, så velger han å safe med "Ingen kommentar".

                                  - Legenden og en ny sang, hva synes du om din status blant supporterne?

                                  - Det er kjekt å bli satt pris på og den sangen var veldig bra og dere slutta jo aldri å synge den heller. Nå skal jeg jobbe steinhardt for å få 100 mål for LSK , det hadde vært stort!

                                  Vannbæreren
                                  Dagens grovarbeider på LSK-laget var Espen Søgård. Fetsundrånern jobbet som en galleislave med å demme opp for Godsets offensive spill, så Nosa fikk mer spillerom fremover på banen. En oppgave han løste med glans.

                                  - Det er morsomt å spille sammen med Nosa, han er fotballklok, teknisk slepen og vi prater godt sammen. Da får det heller være at jeg må ta litt ekstra ansvar defensivt.

                                  - Dine lynkjappe tanker om kampen?

                                  - Veldig morsom i første omgang. Da triller vi ball, skaper sjanser og får generelt veldig god tid. I andre er vi mer variable, tidvis spiller vi dem trill rundt, men tidvis blir vi bare løpende imellom.

                                  - Er vi ute av nedrykkskampen nå?

                                  - Nei, over hodet ikke. Vi trenger fortsatt poeng og må jobbe knallhardt for å få dem. Når det er sagt, så er det god stemning i laget nå, smilet sitter løst i garderoben og vi får ikke det trøkket utenfra nå som vi har tatt noen poeng.

                                  "Proffen"
                                  Et ord som tidligere ble brukt for å håne spillere som har vært i utlandet, men kommet hjem til Norge med halen mellom beina. Steinar Pedersen er i så måte et godt objekt for denne nidvisen, men denne gangen kom han tilbake etter å ha vært utleid til nettopp Godset. Og det er ingen revansjesugen og bitter mann som nå ikler seg Fugla-drakta igjen.

                                  - Jeg er glad for å være tilbake i LSK, det er her jeg ønsker å spille, men jeg må være profesjonell og takle det som skjedde i vår. Klart det var tøft å bli vraket fra en 18-manns tropp og sitte på tribunen, men treneren gjør sine valg og jeg lever godt med det. Når jeg var i Godset, gjorde jeg det jeg kunne for dem og nå er det LSK jeg ofrer meg for, det er ikke vanskeligere enn det. Nå er jeg i en posisjon som jeg ønsker å være i, nemlig plass i startelleveren og godt spill.

                                  - Du har bidratt til å lime sammen et rufsete LSK-forsvar.

                                  - Det har funka veldig bra i det to kampene. Holde nullen borte mot søpla og det burde vi gjort i dag også, men det frisparket er det vanskelig å gardere seg mot.

                                  - Det var litt panikk i forsvaret på slutten?

                                  - Det ble veldig hektisk. Vi har full kontroll i 70 minutter, så scorer de og vi blir nervøse og redde. Heldigvis red vi seieren i land.

                                  - Og så toppe du heile driden med en scoring.

                                  - Ja, det var veldig godt. Synes nesten ikke jeg kunne løpe i trynet på Moldskred og jeg ville heller ikke juble rett foran Godsetunionen, derfor ble det en beskjeden feiring, men jeg var veldig glad.

                                  Steinar er proff og svarer nøytralt på nesten alle spørsmål, men på påstanden om at det må være morsommere å spille forna Kanari-Fansen enn for Godsetunionen, bekrefter han det.

                                  - Kanari-Fansen er enestående og det er ingen tvil hva jeg foretrekker. Jeg så noen kamper mens jeg ennå spilte for Godset og det trøkket og den støtten dere ga til laget når de spilte dårlig og slet som verst var enestående. Fantastisk og enestående!

                                  kfl.no takker for de vennlige ordene, setter snuten hjemover og feirer med en ørliten øl.

                                  Mvh Ronnie "The Runner"
                                  LSK for alltid
                                  Mvh Ronnie "The Runner"
                                  LSK for alltid

                                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                  Kommentar

                                  • KrisB
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2008
                                    • 2923

                                    LSK.no



                                    Pedersen: - Tre utrolig viktige poeng
                                    Steinar Pedersen senket gamle lagkamerater.


                                    http://lsk.no/?did=9114272

                                    Kommentar

                                    • KrisB
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2008
                                      • 2923

                                      LSK.no



                                      Myklebust: -Det var kontakt
                                      Magnus Myklebust snytt for straffe.

                                      Kommentar

                                      • KrisB
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2008
                                        • 2923

                                        LSK.no



                                        Ollie usikker
                                        Men Marius tilbake i full vigør.

                                        Kommentar

                                        • KrisB
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2008
                                          • 2923

                                          LSK.no



                                          Søgård: - Veldig viktig seier!
                                          Etter thrilleren mot Strømsgodset er Espen Søgård og resten av LSK strålende fornøyd med tre nye poeng

                                          Kommentar

                                          Working...