Karim Essediri som høyreving NÅ!!!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Mic
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Nov 2004
    • 120

    Karim Essediri som høyreving NÅ!!!

    Karim Essediriviste i dag hvilken klasseving han kan være. Ønsker at han fra nå av spiller høreving fast. Det bor fortsatt mye i denne mannen. Har flere ganger sett denne sesongen at Mouheli, Dosso, Bjørkøy m.f. har blitt brukt i denne posisjonen uten særlig hell. Essediri er den eneste spilleren jeg ser for meg i denne posisjonen nå når Riise har gått til Fullham. Og, jo jøss, han spilte knallbra i dag som back, men her vil jeg heller se Steinar Pedersen. Syntes ikke Toktstad fikk til mye på høyresiden i dag. Måtte slippe forbi seg Essediri flere ganger for å få fart på høyre siden.. Håper at jeg neste kamp vil se Karim i høyrekantrollen. Da har jeg tro på mange målgivende. Så lenge mannen får tillit og selvilitten øker så har jeg stor tro på han.
    The dubble i 2014
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    #2
    Med alle skadefrie er jeg enig...
    Men med LKE og MJ ute så ser jeg heller Karim på back enn Riseth som stopper.... For Ringstad bør være på laget igjen som VB neste kamp, samt at SP kan flyttes inn på plassen til Vidar!!!

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      #3
      Opprinnelig skrevet av Folke
      Med alle skadefrie er jeg enig...
      Men med LKE og MJ ute så ser jeg heller Karim på back enn Riseth som stopper.... For Ringstad bør være på laget igjen som VB neste kamp, samt at SP kan flyttes inn på plassen til Vidar!!!
      Gabrielsen er skadefri. Han er en moderne backtype som definitivt burde fått spille mer.

      Synes det var pussig at han ble satt ut av laget (var det etter seieren mot FFK hjemme?). Men, det føyer seg inn i en lang rekke besynderlig disposisjoner fra Berg.

      Gabrielsen og Ringen er definitivt fremtiden. De burde spille mer på bekostning av den geriatriske fireren som startet i dag.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • Mic
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Nov 2004
        • 120

        #4
        Opprinnelig skrevet av BennyLem
        Gabrielsen er skadefri. Han er en moderne backtype som definitivt burde fått spille mer.

        Synes det var pussig at han ble satt ut av laget (var det etter seieren mot FFK hjemme?). Men, det føyer seg inn i en lang rekke besynderlig disposisjoner fra Berg.

        Gabrielsen og Ringen er definitivt fremtiden. De burde spille mer på bekostning av den geriatriske fireren som startet i dag.

        Joda, ser også potensialet i disse jeg, men det er nok en grunn til å bruke Essidiri som høyreving. Mannen var jo Sheriff i dag.
        The dubble i 2014

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          #5
          Opprinnelig skrevet av BennyLem
          Gabrielsen er skadefri. Han er en moderne backtype som definitivt burde fått spille mer.

          Synes det var pussig at han ble satt ut av laget (var det etter seieren mot FFK hjemme?). Men, det føyer seg inn i en lang rekke besynderlig disposisjoner fra Berg.

          Gabrielsen og Ringen er definitivt fremtiden. De burde spille mer på bekostning av den geriatriske fireren som startet i dag.
          Nå er ikke dette helt i tråd med temaet denne tråden handler om, men jeg svarer likevel.

          Å flytte Karim opp som kant etter den prestasjonen han leverte på back er direkte dumt. Karim begynner å bli trygg i rollen og jeg ser han som en meget hard konkurrent til Eriksen når han er tilbake dersom han fortsetter spillet han leverte i dag. Først og fremst lykkes han i driv bakfra hvor han gled forbi og leverte mange gode innlegg. Jeg mener vi heller burde prøve å kjøre for eksempel Myklebust over på høyrekant på kort sikt og hente en ny kantspiller så snart muligheten byr seg.

          Du trekker fram Gabrielsen og Ringstad som spillere for framtiden. Egentlig synes jeg dette temaet fortjener en egen tråd, ettersom det er veldig interessant.

          Bolly har startet de siste to kampene, man kan vel si han ikke har vært spesielt heldig i noen av dem. Definitivt bedre i dag. Likevel ser vi at Bolly sliter med psyken. Vi er nødt til å vurdere i hvor stor grad vi skal legge press på de unge talentene vi har i dagens stall. Både Bolly, Ringstad og Gabrielsen er spillere med stort potensiale, men de er usikre og ikke trygge på nivået i Tippeligaen enda. Overgangen for alle tre har vært stor, fra andredivisjon eller dårligere og rett opp til Tippeligaen. Det finnes flust av tilfeller der unge spillere har vært brukt for tidlig og hvor de har fått seg en psykisk knekk. Én ting er Bolly som spiller venstrekant, men som forsvarsspiller er det fort at både Gabrielsen og Ringstad kan bli syndebukker og direkte avgjørende i å slippe inn mål imot. Spesielt i år som vi sliter i bunnen er konsekvensene enda større, kanskje kan en feilpasning av Ringstad eller Gabrielsen føre til målet som sender LSK ned i Adecco eller på kvallik.

          Jeg er absolutt for at begge skal få spilletid og matching i Tippeligaen, det er slik de utvikler seg som spillere. Men å satse på gutter ned i 17-18 års alderen er gamblingprosjekt, både sportslig og for deres egen utvikling. For det er dét de er, gutter. Det finnes menneskelige perspektiver som gjør at for mye press på disse gutta kan gi omvendt utvikling, dette må både vi og trenerteamet ta i betraktning når det gjelder matching.

          Jeg støtter derfor Henning i å fortsette med Karim på høyreback. Eriksen har vært mye skada i år, forhåpentligvis finner man ut av hvorfor. Vi tåler ikke å ha spillere på lønningslista som klarer maks 10 kamper i året. Vi har også en Marius Johnsen som sliter med mye av det samme. Behold Karim på høyreback og la Eriksen og Johnsen få tid til å restituere skaden fullstendig framfor å komme tilbake for tidlig. Vi kan begynne å snakke om hvor Karim kan gjøre det best når vi har alle spillere til rådighet, men per nå mener jeg Karim er mest verdifull på høyreback for det laget vi kan mønstre per idag.
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7029

            #6
            Hive innpå tenåringer på laget mens vi ligger på kvalikplass? Please!

            Karim er vår beste høyreback p.t. LK Eriksen fungerer like bra på venstre når han er skadefri; la ham spille der. Legg dessuten merke til hvor gode innlegg Karim legger fra dypt i banen, jfr. 1-2-målet.

            Han var helt konge i dag og blir mer og mer defensivt bunnsolid. Bruk heller Myklebust på høyre, eller noen andre som kan trekke innover i banen og etterlate Karim rom å overlappe i.

            Lyn-fans jeg kjenner betegnet forresten LKE før han kom til oss som "teknisk, smart, plasseringssterk og skadeutsatt". Så jeg vedder ikke akkurat kona på at han kommer til å spille alle kampene våre utover høsten, for å si det mildt.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4376

              #7
              Nå begynner han faktisk å bli trygg bakover og nå. Suverent Karim! Overlegent når han fosser frem på høyrekanten og slår gode innlegg. Ahh! Toget fra Tunisia!
              ..................

              Kommentar

              • BennyLem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2902

                #8
                Opprinnelig skrevet av trigz
                Hive innpå tenåringer på laget mens vi ligger på kvalikplass? Please!
                Hive innpå? Både Ringen og Gabrielsen har da spilt flere kamper i år, så det er ikke snakk om å "hive innpå". Jeg har heller ikke sett noen solid argumentasjon på at disse har spilt seg ut.

                Kan noen, med hånden på hjertet, si at Riseth har vært bedre enn Gabrielsen og Ringen? Den supporteren skal jeg like å se.

                Er du god nok så er du gammel nok. Så enkelt er det.
                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7029

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                  Kan noen, med hånden på hjertet, si at Riseth har vært bedre enn Gabrielsen og Ringen? Den supporteren skal jeg like å se.
                  Gabrielsen har vel bevist ganske tydelig at han ikke er moden for å spille Tippeliga-fotball foreløpig. Ringstad skal jeg være enig at har gjort en ålreit jobb.

                  Er du god nok så er du gammel nok. Så enkelt er det.
                  Sjablongpreik. Rutine kan ikke undervurderes som nøkkelegenskap i de ukene som venter oss nå.

                  Min firer:
                  Karim - SteinarP - Kippe - LKE/Ringstad
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Gabrielsen har vel bevist ganske tydelig at han ikke er moden for å spille Tippeliga-fotball foreløpig. Ringstad skal jeg være enig at har gjort en ålreit jobb.
                    Jeg ser Gabrielsen fra start når som helst foran Riseth. Sistnevnte viser nok en gang i dag at han ikke holder mål.

                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Sjablongpreik. Rutine kan ikke undervurderes som nøkkelegenskap i de ukene som venter oss nå.
                    Rutine redder oss tydeligvis ikke i dag.

                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Min firer:
                    Karim - SteinarP - Kippe - LKE/Ringstad
                    Dette er faktisk et godt stykke unna det som starter i dag, og er definitivt en forbedring fra det Berg stabler på beina. Undertegnede ser imidlertid helst:

                    LKE/Gabrielsen - SP - Kjeppe - Ringen

                    Som vanlig insisterer jeg på høyrebente spillere på høyresiden, og ditto venstrebente på venstresiden. SP spiller kun i mangel på alternativer (les: alternativet (Riseth) er verre).

                    Vel så viktig som hvem som spiller back er hvem som spiller kant. Rettere sagt hvem som ikke spiller kant. Bjørkøy er og blir en sentral spiller, og det samme er Tokstad. Begge er helt nakne i dag. I tråd med trådsstarters intensjoner ivrer jeg derfor for å få Esset frem.
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                    Kommentar

                    • kimmern
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2005
                      • 1173

                      #11
                      SP er ingen midtstopper

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7029

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av BennyLem
                        Jeg ser Gabrielsen fra start når som helst foran Riseth. Sistnevnte viser nok en gang i dag at han ikke holder mål.
                        Enig i at Riseths dager er talte, men Gabrielsen vil jeg ikke se på banen denne høsten. Gi ham vinteren, så kan vi snakke småinnhopp her og der i 2010.

                        Opprinnelig skrevet av BennyLem
                        LKE/Gabrielsen - SP - Kjeppe - Ringen
                        Som vanlig insisterer jeg på høyrebente spillere på høyresiden, og ditto venstrebente på venstresiden. SP spiller kun i mangel på alternativer (les: alternativet (Riseth) er verre).
                        Begge våre firere mangler det aller mest vesentlige, nemlig tempo i midten. Det bekymrer meg ganske mye: vi har ingen med fart som kan tre inn sentralt. Det er faktisk totalt krise.

                        Opprinnelig skrevet av BennyLem
                        Vel så viktig som hvem som spiller back er hvem som spiller kant. Rettere sagt hvem som ikke spiller kant. Bjørkøy er og blir en sentral spiller, og det samme er Tokstad. Begge er helt nakne i dag. I tråd med trådsstarters intensjoner ivrer jeg derfor for å få Esset frem.
                        Her mener jeg det blir totalt feil å legge noen vekt på Tokstad allerede denne høsten. I dag meldte han seg helt ut.

                        Bjørkøy...jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Sentralt fungerer han greit så lenge han ikke møter temposterke mellomromsfetisjister. På kanten ditto ok så lenge det er bevegelse rundt ham. Når vi slår opp langt, som i dag, kunne like gjerne mora mi ha spilt høyreflanke. Han bare vaser imellom og kommer for seint inn i alt som er av dueller.

                        Myklebust på høyreflanken, Essediri på backen. Arild i midten bak spissene, Nosa på venstre med vide fullmakter. Det er mitt svar.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • Canário
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 1471

                          #13
                          Ikke glem Johnsen som stopper, der han har gjort flere gode matcher. En mer naturlig midtstopper enn Pedersen, som er og blir høyre back. Om fjorten dager bør han være klar. Gabrielsen ser jeg gjerne som stopper. Han vil neppe klare å involvere seg mer negativt enn hva som har vært gjort. Å flytte en spiller fra en posisjon han er bedre i og inn i en rolle han ikke passer like godt i, for å "unngå" Gabrielsen som stopper, er ikke bare positivt. Han og Kippe har jeg tro på, men som back er han nesten ubrukelig. Igjen og igjen får ikke spillerne muligheten til å utnytte sine fremste kvaliteter på grunn av "feil" posisjon, noe som etter hvert er blitt Sportklubben største problem.

                          Essediri har ekstrem god uttelling på målgivende i forhold til spilte minutter, både i fjor, i treningskampene og i år. Vi kan selvsagt se på hvor mye vi skaper når Essediri tar sine initiativer, og der kommer han svært godt ut sammenlignet med hvor mye vi skaper på alt annet. Jeg synes en side med Pedersen og Essediri hadde vært den beste, der vi får nytte av innleggsfoten hans enda høyere i banen og begge spilt i naturlige posisjoner.

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Canário
                            Ikke glem Johnsen som stopper, der han har gjort flere gode matcher.
                            Og du nevner i fleng?

                            Så vidt jeg vet har han kun spilt fra start som stopper én gang i karrieren, og det var for LSK borte mot Sandefjord i 2007. Det er mulig at han fikk en kamp til som stopper den høsten, men det kan jeg ikke huske.

                            Johnsen som stopper er gambling, punktum. Ikke minst når man i tillegg tar skadeproblemene med i betraktningen.
                            Last edited by Lars; 03.08.2009, 01:03.

                            Kommentar

                            • Mic
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Nov 2004
                              • 120

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Canário
                              Ikke glem Johnsen som stopper, der han har gjort flere gode matcher. En mer naturlig midtstopper enn Pedersen, som er og blir høyre back. Om fjorten dager bør han være klar. Gabrielsen ser jeg gjerne som stopper. Han vil neppe klare å involvere seg mer negativt enn hva som har vært gjort. Å flytte en spiller fra en posisjon han er bedre i og inn i en rolle han ikke passer like godt i, for å "unngå" Gabrielsen som stopper, er ikke bare positivt. Han og Kippe har jeg tro på, men som back er han nesten ubrukelig. Igjen og igjen får ikke spillerne muligheten til å utnytte sine fremste kvaliteter på grunn av "feil" posisjon, noe som etter hvert er blitt Sportklubben største problem.

                              Essediri har ekstrem god uttelling på målgivende i forhold til spilte minutter, både i fjor, i treningskampene og i år. Vi kan selvsagt se på hvor mye vi skaper når Essediri tar sine initiativer, og der kommer han svært godt ut sammenlignet med hvor mye vi skaper på alt annet. Jeg synes en side med Pedersen og Essediri hadde vært den beste, der vi får nytte av innleggsfoten hans enda høyere i banen og begge spilt i naturlige posisjoner.


                              Er så enig så enig. Få Essidiri høyest mulig opp på banen så tror jeg vi vil se mange flere målgivende fra hurtitoget. Ps. Hvor lang kontrakt har Karim igjen?
                              The dubble i 2014

                              Kommentar

                              • merch
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2007
                                • 938

                                #16
                                Karim Essidiri!

                                Jeg har forbannet og mislikt denne spilleren uttallige ganger i fugla drakt. Mot Tromsø var han soleklart lagets beste, har vel aldri sett han spille så bra kamp for oss igrunn. Liker å se at han nå takler slår gode innlegg og ikke minst ser ut til å spille med hjertet langt utpå drakta!

                                Takk for en strålende kamp mann, du kan stille i første 11`eren anytime
                                lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
                                sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

                                Kommentar

                                • OppsalKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2008
                                  • 1881

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av merch
                                  Karim Essidiri!

                                  Jeg har forbannet og mislikt denne spilleren uttallige ganger i fugla drakt. Mot Tromsø var han soleklart lagets beste, har vel aldri sett han spille så bra kamp for oss igrunn. Liker å se at han nå takler slår gode innlegg og ikke minst ser ut til å spille med hjertet langt utpå drakta!

                                  Takk for en strålende kamp mann, du kan stille i første 11`eren anytime
                                  Kjempe bra folkens.En fuckings kamp og noen mener at Essidiri bør får frikort på laget.

                                  Jeg er for så vidt enig med dere. Det var hans beste kamp noensinne i LSK drakt. Og jeg håper han leverer det samme ut året. Men det tviler jeg på. Tviler på det veldig, veldig sterkt.
                                  Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                  Alltid Celtic og LSK

                                  Kommentar

                                  • runarM
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2004
                                    • 565

                                    #18
                                    Igjen en god kamp fra Essidiri. Verden står neppe til påske..
                                    runarM

                                    Kommentar

                                    • OppsalKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2008
                                      • 1881

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av runarM
                                      Igjen en god kamp fra Essidiri. Verden står neppe til påske..
                                      Nei. Nå er vi opp i 2 gode kamper i år.

                                      Sammenlign dette tall med alle de "middels", "dårlig" eller "skitt" kamper han har spilt i år og der ser\har du en bra oversikt av hans prestasjoner i LSK 2009.
                                      Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                      Alltid Celtic og LSK

                                      Kommentar

                                      • Loddet
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2004
                                        • 325

                                        #20
                                        Greit nok at ikke alle kampene til Esset har vært like bra, men syns faktisk at vi skal se litt på formkurven, for der peker pila oppover.

                                        Det som var særlig bra med kampen igår var den deffensive tryggheten og klokheten. At Karim har potensiale offensivt var de fleste klar over, men at han skulle bli så trygg defensivt er en stor overraskelse. Blant annet hadde han en god klarering på hodet i første omgang, som neppe hadde kommet for bare noen få kamper siden.

                                        Jeg, som svært mange andre, var svært skeptisk til Karim som back. Nå innrømmer jeg lett at jeg tok feil. Dette begynner å bli riktig bra, og Lars Kristian Eriksen skal kjempe hardt for å komme inn på laget den dagen han blir helt skadefri.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎