LSK-Tromsø

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7029

    Karakterbok LSK-Tromsø

    LSK 2-2 Tromsø
    Sjanser: 7-3
    Cornere: 8-2

    Vi har vel alle sett kampen - kort fortalt minner alt dette meg mer og mer om høsten i fjor. Billige baklengsmål, oppløftende skippertak, klar dominans i banespillet og sjanseprotokollen, men bare uavgjort på hjemmebane.

    Jeg er dypt bekymret, og ser at vi trenger nye spillere for at dette skal gå bra. Vi må ha noen som klarer å slå inn fra linja fra begge sider, og foran mål vil jeg ha både Arild Sundgot, Olivier Occean og Edwin Eziyodawe. Nosa beviste i går at han kan bekle venstreflanken. Essediri har på sin side gjort backplassen til sin egen, og bør brukes der, mens Khaled Mouelhi var på nivå i går og viste hvorfor han bør være selvskreven som ankermann på midten.

    Slikt sett er det aller mest prekære for vår del en høyreving og en stopper, begge med tempo i kroppen. Jeg håper på gode nyheter i umiddelbar fremtid.

    Jeg var for en sjelden gangs skyld enig med Nils Johan Semb i går kveld: LSK bør i situasjonen vi er i nå legge vekk ambisjonene om å spille oss ut bakfra og finspille oss til ny kontrakt. Sats på trøkk, gøts og innlegg fra kantene mot Der Bomber 1 og 2 i midten foran mål. Det er alt annet enn pent, men det er det som vil redde plassen for vår del. Måten vi fikler og puser med ballen slik vi gjorde i førsteomgang vil ikke spille inn et eneste poeng. Nå er det kraft, dobling på kant og innlegg i boksen som gjelder og ikke noe annet.

    Kboka:
    Otto 4 - Burde tatt 0-1. Sjanseløs på 0-2. Stort sett gode utspill. Lite å gjøre utenom målene.
    BB Essediri 8 - At vi fikk ett poeng i går var Karims fortjeneste og ingen annens. Drivende god kampen igjennom, også i første omgang, men spesielt i andre. Et utall kjempeinnlegg og gode cornere. Defensivt trygg.
    Riseth 3 - Uoppmerksom på 0-1 og driter seg ut på 0-2 (det er han som skaper luka på bakstanga for Strand). Holdt på å gi Moldskred et gratis mål da han snubla på ballen etter pause. Keitete i mye av det han gjør, men kommer ellers stort sett greit fra det. Pådro seg et idiotisk gult kort. Idiotisk!
    Kippe 5,5 - Vant flerparten av duellene mot Rushfeldt. Burde utnyttet sjansen bedre da Essediri slo et ferdigscoret frispark på panna hans etter 21 minutter.
    Pedersen 5 - Klarte seg bra. Uheldig førstetouch fra Bollys fine initiativ ødela for en kanonsjanse. Godt å se ham tilbake i LSK-drakta.
    Bjørkøy 2 - Bortkastet på høyresiden. Vaset rundt og kom for seint inn i omtrent alt som var av dueller. Men fint løp, mottak og innlegg til Nosa etter 32 minutter. Likevel en meget svak kamp, og korrekt byttet ut ved pause.
    Nosa 5 - Mye bra, men også mye dårlig. Står og ser på at Strand løper forbi ham og nikker inn 0-2, selv om det skjer i Riseths sone. God til å holde på ballen. Skudd i stanga før pause, og flere gode samspill med spesielt Eddie etter. Men også flere håpløse dribleserier.
    Mouelhi 6 - God kamp av Kiko. Skulle gjerne visst hvor mye han løp i går, det var ikke lite. Et par fæle pasningsfeil trekker ned.
    Bolly 4 - Bedre, men fortsatt ikke helt bra. Skal sies at Tromsø lå så dypt at han sjelden fikk særlig til bakrom å benytte. Glimrende initiativ og pasning til Pedersens mulighet før pause. Til linja og fikk slått inn et par ganger etter pause også. God defensiv innsats.
    Eddie 5,5 - Prøvde mye på egen hånd i går, men hadde ikke helt marginene. Likevel vårt klart farligste kort offensivt. Flink til å vende opp fort og sette fart. Uheldig som ble taklet i glimrende posisjon på 2-2.
    Occean 4,5 - Ikke involvert i det hele tatt før pause, og ødela sågar flere overganger på grunn av elendig ballmottak. Kom mer til sin rett etter pause. Flott scoring og dominant i boksen. Super pasning til Eddies nevnte kjempesjanse på 2-2. Ujevn kamp.

    ->Legenden 6,5 - Herlig scoring. Fungerte godt rett bak spissene med sine gode mottak og gode ballfordeling. Gjennomgående god og uheldig som ikke helt slapp til på et par av Essediris cornere de siste 20 minuttene.
    ->Tokstad 3 - Utrettet lite på egenhånd og aldri synlig med ballen i beina. Men god til å trekke inn og skape rom bak seg for Essediris overlapper.
    ->Myklebust

    Kanarifansen 6 - Dårlig første omgang, god andre omgang. Pipekonserten inn til pause var fullt fortjent, men sjelden vare fra KFL!

    Henning 6 - Bjørkøy på høyre var et klart feilvalg (hva med Myklebust?). Men gode og riktige grep for å hente opp 0-2. Sundgot bak spissene med Nosa på venstre var en suksess jeg gjerne ser repetert mot VIF.

    Dommer Øvrebø 7 - Riktige kort, også det røde til Strand. Et par småfeil underveis, men ikke noe å prate om. God kamp fra Øvrebø.


    (Her er forresten kbok fra RBK-kampen, som jeg glemte å legge ut:
    Otto 7
    Essediri 5
    BB Nordtveit 7
    Kippe 6,5
    Ringstad 3,5
    Tokstad 3
    Mouelhi 3
    Bjørkøy 3
    Bolly 3,5
    Occean 5
    Edwin 5)
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9373

    #2
    Synes du er altfor snill med Kiko.

    Kommentar

    • sbraathen
      Medlem
      Møteplager
      • Apr 2004
      • 88

      #3
      litt vel snill med karim også....kanskje ned til en 7'er...du sier at han var drivende god gjennom hele kampen....synes han var litt passiv og stillestående i første omgang.....så at bjørkøy måtte "vinke" på karim nesten hver gang han bjørkøy hadde ballen....men all ære til essidiri for den fantastisk andre omgangen.
      Nosa er tydelig rørt av Kanarifansen, og er helt klar på hvor mye de betyr for han.
      - Jeg elsker fansen vår, jeg elsker dem høyt!

      Kommentar

      • mr.Jordbakke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3845

        #4
        Kiko har alt for stor feilprosent til noen gang å bli et selvskrevent anker på midten. Det virker som alt spill skal gjennom Kiko, som sinker spillet ved å ta flere 360-gradersvendinger enn resten av laget til sammen. Han fører ballen så lenge at motstanderne får posisjonert seg og dekket de beste pasningsalternativene. Han holder ikke tippeliga nivå!

        Selg Kiko!
        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

        Mvh
        Mr.Jordbakke

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9373

          #5
          Hvem kjøper?

          Kommentar

          • McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5094

            #6
            Opprinnelig skrevet av trigz
            Slikt sett er det aller mest prekære for vår del en høyreving og en stopper, begge med tempo i kroppen. Jeg håper på gode nyheter i umiddelbar fremtid.
            Henrik Furebotn - Sogndal. Løp å kjø... ehh.. spør om vi kan få.

            Kommentar

            • Emil
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 306

              #7
              Synes det er merkelig at du flere ganger nevner at det var sona til Riseth som glapp og det ble scoret 0-2 på. Kippe spiller venstre stopper - ikke Riseth. Jeg har sett målet i reprise 10-12 ganger nå, kippe går rundt i ingenmannsland, Riseth er på vei tilbake til sin sone som der er 1. stolpe, Kippe følger på og vi ender med begge stopperne våre som markerer samma mann på 1. stolpe, SP må trekke inn for å ta sona/mannen til Kippe, og Nosa sover på bakre, skulle i den situasjonen ha markert ut Strand som i den situasjonen egentlig skulle vært markert ut av SP. Allikevel - hadde Riseth holdt hodet kaldt ville han overtatt sona til Kippe som fulgte over i Riseths sone, SP ville hatt Strand og det vil mest sannsynlig ikke blitt et mål.

              Kommentar

              • ragnarrock
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2008
                • 937

                #8
                enig at bjørkøy ikke fikk til mye.. men en 2'r var jo litt vell hardt.
                for de av oss som fulgte litt med på han merket vel at han knapt fikk noe å jobbe med i det hele tatt! også må vi ikke glemme når han fikk lagt inn fra dødlinja og det holdt på å bli litt afrikansk magi..

                ellers takk for insatsen med å lage Kbok!!
                *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                -RagnarRock-

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av McGuffy
                  Henrik Furebotn - Sogndal. Løp å kjø... ehh.. spør om vi kan få.
                  Bytte med Jooon.
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  • GulMakt
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Apr 2005
                    • 115

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Essediri har på sin side gjort backplassen til sin egen, og bør brukes der
                    Hvis Essediri fortsetter med sitt gode spill, samtidig som Eriksen kommer tilbake for fullt(det er jo lov til å håpe at det kan skje...), ser jeg mer frem til at Essediri kan bli dyttet opp på høyre flanke. Det er tross alt offensivt han har sine store fortrinn.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av GulMakt
                      Hvis Essediri fortsetter med sitt gode spill, samtidig som Eriksen kommer tilbake for fullt(det er jo lov til å håpe at det kan skje...), ser jeg mer frem til at Essediri kan bli dyttet opp på høyre flanke. Det er tross alt offensivt han har sine store fortrinn.
                      Eriksen ser vel også først og fremst på seg selv som en ving. Så om Essediri har spilt seg varm på backen kan Eriksen inn som ving være et alternativ.

                      Kommentar

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎