Nå begynner den viktigste delen av sesongen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    Nå begynner den viktigste delen av sesongen

    Ja, det var deilig med sier over VIF. Men fra kl 08.00 mandag håper jeg ingen i LSK, KFL eller andre rundt laget vårt har fokus på det.
    For på lørdag venter den første av ni livsviktige kamper. Kamper som skal avgjøre om det blir et år nummer 36 i toppserien.

    Nå har vi klart å sette oss selv i en posisjon hvor det er opp til oss. Vi kan avgjøre alt selv. Men jeg advarer å ta for lett på Godset-kampen på lørdag. Etter min mening er det
    en av de aller vanskeligste kampene vi har igjen. Ikke fordi laget vi møter er så sinnsykt godt, men fordi det er en gjeng krigere som vet hva som kreves akkurat nå. De kommer fra en tung opplevelse i Bergen, vi kommer med en god opplevelsen fra Ullevaal. Her gjelder det ikke å være høy på pæra!

    Jeg håper Henning Berg, spillerne og MARKEDSAVDELINGEN (!!!) jobber knallhardt fram mot lørdag. Stor innsats på treninga denne uka, skjerpa spillere fra førstre spark og en dugnad for å få 9000 på tribunen bør være realistiske mål.

    Nå må det mobiliseres for Lillestrøm Sportsklubb!
    Mvh
    Gammer´n (Per T)
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    #2
    Oppfordrer alle som kan om å møte opp på trening og gi laget skikkelig trøkk fra sidelinjen... Vise at vi er her og at dere må trøkke på, det er nå det gjelder!!!
    Last edited by RSP; 17.08.2009, 07:33. Begrunnelse: Fjernet unødig sitat.

    Kommentar

    • CocaJerry
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 2532

      #3
      4 av de siste 9 kampene vi har igjen er såkalte 6 poengskamper som vi ikke har råd til å tape, Godset, Bodø Glimt, Fredrikstad og Lyn. Heldigvis er alle disse kampene på Åråsen, bortsett fra Fredrikstad kampen.

      Vi taper sannsynligvis imot Molde, i siste runde, og vi skal være glad hvis vi får med oss totalt 1 poeng i kampene imot Stabæk og Brann. Kampene imot Odd Grenland og Sandefjord blir sannsynligvis de "enkleste", men de har fordel av å ha hjemmebane så vi har bare vanskelige kamper igjen.

      Som trådstarter sier så er det veldig viktig at LSK og KFL får så mange som mulig til å komme å støtte fugla på hjemme og bortebane de siste 9 kampene.

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        #4
        Moderatormelding:
        Jeg har ryddet i tråden, og flyttet en haug innlegg over til respektive kamptråder. Her holder vi oss til det temaet som følger av åpningsinnlegget: Nå må det mobiliseres for Lillestrøm Sportsklubb!

        Kommentar

        • morrari
          Medlem
          Hoffnarr
          • Nov 2006
          • 58

          #5
          At Odd blir en av de letteste kampene tviler jeg sterkt på!

          Kommentar

          • mrognan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2008
            • 845

            #6
            Opprinnelig skrevet av CocaJerry
            4 av de siste 9 kampene vi har igjen er såkalte 6 poengskamper som vi ikke har råd til å tape, Godset, Bodø Glimt, Fredrikstad og Lyn. Heldigvis er alle disse kampene på Åråsen, bortsett fra Fredrikstad kampen.

            Vi taper sannsynligvis imot Molde, i siste runde, og vi skal være glad hvis vi får med oss totalt 1 poeng i kampene imot Stabæk og Brann. Kampene imot Odd Grenland og Sandefjord blir sannsynligvis de "enkleste", men de har fordel av å ha hjemmebane så vi har bare vanskelige kamper igjen.

            Som trådstarter sier så er det veldig viktig at LSK og KFL får så mange som mulig til å komme å støtte fugla på hjemme og bortebane de siste 9 kampene.
            Eneste jeg er helt enig med deg i, er at vi taper i Molde. Forhåpentligvis har ikke den kampen noen ting å si for vår del. Men dersom Molde tar seg til cupfinalen, noe som er høyst sannsynlig, og dem har sikra 2.plassen i serien, så kan vi faktisk mot alle odds ta poeng der. Selv om jeg tviler.

            Stabæk og Brann er to dårlige bortelag i år, så vi burde ihvertfall klare 1 poeng i hver av de to kampene.
            Odd har hatt flyt resultatmessig den siste tiden, den flyten vil erfaringsmessig føre til en smell før eller siden. Jeg ser for meg minst uavgjort i Skien.

            Hjemmekampene mot Lyn, B/G og Godset burde gi oss minst 7 poeng.

            FFK og Sandefjord er like "gode" hjemme og borte, og vi har et sjokkresultat fra fredrikstad i fjorårssesongen å revansjere der.

            Har trua på videre klatring til øverste halvdel av tabellen, og håper det ikke er gledesrusen fra i går som prater.
            Morten

            Kommentar

            • mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

              #7
              Mye artig tabellkalkulasjoner her. De neste par rundene kan bli morsomme og avgjørende.

              Jeg regner med at vi slår Godset. Joda, det er nok av grunner til at vi ikke skulle klare det, men sannelig også sannsynlig med seier dersom innsatsen er akseptabel. Taper vi er det kun vår egen feil, Godset er ikke noe spesielt godt lag. De har 2 fattige poeng på bortebane hittil i år samt at vi slo dem i Drammen. La regnet sile ned på lørdag, jeg har gode erfaringer med dårlig vær i år.

              B/G har Viking hjemme. Nordlendingene kan fort hale i land en seier her, men går de på et tap (og vi slår Godset) er jeg 99% sikker på at vi ikke rykker direkte ned. Med 6 poeng ned til Godset og B/G er det overveinde sannsynlig at ikke begge disse vil gå forbi oss på de 8 siste.

              Et annet lyspunkt er at Enga skal ha Stabæææk borte og Røkkegutta hjemme som sine to neste. Vi bør derfor gå forbi dem på tabellen, noe som alltid er en god ting. Morsomt om Godset skulle slå Odd den 30 Aug, (skjønt jeg har liten tro på det) det ville sette skikkelig press på Martine.

              Freksta skal ha RBK og AaFK skal besøke Molde. Sannsynligheten er stor for at nedrykkskandidatene begge taper. Fint for Søpla som antagelig holder unna for nedrykksplassen selv med tap på de to neste kampene.

              Tabelltips etter neste runde;

              LSK 26
              VIF 25
              AFK 23
              B/G 23
              FFK 22
              SIF 20
              LYN 16

              ... men ting er jo forsåvidt umulige å tippe i år.
              Fugla mot nye høyder

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                #8
                Viktig å ikke la denne synke. Godset-kampen er så ubeskrivelig viktig for klubben at ALLE bør ta i et tak og mobilisere litt ekstra. Skrev en liten greie på forsiden ang. kampen som et ledd i mobiliseringen: http://www.kanari-fansen.no/les.php?id=467

                Oppfordrer alle til å gjøre noe aktivt for å dra folk til Åråsen på lørdag. Det er nå det gjelder å brette opp ermene for klubben!

                Kommentar

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎