Ikke selg Legenden!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    Opprinnelig skrevet av andersmm
    Det sykeste med Arild Sundgot er bildet resten av fotballnorge har av ham: Treig, dårlig teknikk, gampespiller og andre karakteristikker florerer når han diskuteres på VGD og andre supporterforum.
    Du trenger dessverre ikke å skifte domene for å finne de som mener det, det holder å lete litt her inne og på tribunene på Åråsen. De vil ikke forstå hvor god han er før han er borte.

    De som holdt øye med Legenden i dag vet at virkeligheten er en helt annen. Oppspillspunkt, servitør, offensiv playmaker og limet i vårt offensive spill. Drar på seg masse oppmerksomhet fra motstandere og skaper rom for medspillere. Sammen med Kiko er han den spilleren i dagens stall med mest fotballforståelse. I år har han virkelig vært sjef i banespillet, samtidig som effektiviteten foran mål har vært helt rå. Og mens andre spisser begynner å stagnere når de blir eldre og mister fart, spiller Arild på egenskaper som gjør at dette ikke er like viktig. Dermed har Arild mange år igjen som toppspiller, og jeg tviler nesten på at vi har sett det beste av ham enda. Det ser virkelig ut som han har tatt et stort steg under Berg, og jeg blir ikke overrasket om han, som en viss Nannskog, får karrieretoppen mot slutten av karrieren. Arild er som en fin vin, han blir bare bedre med åra.
    Godt sagt. Arild er utvilsomt det klokeste fotballhodet i dagens stall. Måten han beveger seg på og spiller ball på er faktsik enorm. Arild har enkelte store svakheter i sitt spill, mangel på fart kanskje den største, men han veier det opp med ett klokt hode. Nettopp derfor tror jeg han kommer til å levere mål på bestilling, sette opp andre for 100%-sjanser og rense unna på defensive cornere i lang lang tid. Hans største egenskap som spiller hodet og ikke beina, heldigvis holder hodet seg bedre en ben etter de fylte 30.
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      Vil uttrykke min fulle støtte og sympati til Legenden etter kampen. Har sjeldent vært så frustrert på deg som jeg var i dag, men etter jobben du har gjort i år (og tidligere år) har du rett til en kamp der alt går til helvete. Skuffelsen har begynt å senke seg, og jeg vet at du vil komme nådeløst tilbake. Du bør fortsatt være soleklart 1. valg som spiss.

      Elsker deg Arild!
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎