Lillestrøm SK - Stabæk man. 31 august kl 19:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    #21
    Opprinnelig skrevet av _Jonern
    Bullshit etter min mening.. Lyn away for et par år siden var virkelig klasse. Han har aldri vært i nærheten av det nivået siden.
    Det skulle da väre for mye forlangt. I den kampen var han et monster og spilte til tilnärmet full pott på alle spillerbörser. Det er ingen som kan forvente at han skal levere slike kamper hele tida. Begynn å les igjennom spillerbörsene og vurderingene fra fjoråret, så ser du at Kiko var den eneste spilleren som regelmessig kunne gå med hevet hodet av banen i fjor. Dette understrekes også av poengsnittet hans i fjor. Tidligere i år har han värt ute med skade i en lengre periode, noe som antakeligvis påvirket prestasjonene hans i etterkant. I den siste tiden har han derimot gjort gode kamper, selv fra kantposisjon. Når han får spille som midtbanemann med hovedansvar for det defensive, og med stabilt gode kantspillere på sidene så kommer han etterhvert til å realisere sitt potensiale. Vi så det hösten 2007, da hadde han flere gode kamper selv om Lyn borte var i en klasse for seg selv. 2008 har jeg allerede nevnt, da la han ned en massiv defensiv jobb. Dessverre fikk han ikke samme mulighet til å skinne offensivt da alle alternativer fremover i banen sto som saltstötter 90% av tiden. Han ble også liggende veldig mye dypt i banen for å demme opp bakover.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      #22
      Opprinnelig skrevet av El Caco
      Enig. Men foreslår at vi roer ned tempoet i starten av andre omgang, slik at vi kan holde følge i slutten. Sitte å tygge av seg fingrene de siste femten begynner å bli en stygg uvane under Lillestrøm-kamper.
      Det ville også hjelpe om vi kunne sette en eller to av gigantsjansene vi brenner i löpet av kamper. Edwin blir i blandt litt het i avslutningene sine, og burde enkelt kunne dra seg forbi eller finte når han er alene med keeper. Med den teknikken og farta så kan han nesten gjöre som han vil med ballen, så lenge han holder seg kald. Samtidig har han en tendens til å bli litt for målkåt og ser ikke alternativene sine, noe som er smått irriterende. Han burde få scoringsforbud på trening i blandt, så han blir tvunget til å heve blikket å se etter passningsalternativer. Det tror jeg han kunne läre litt av.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7042

        #23
        Stabæk imponerte meg ikke i går, og så ut til å ha mistet flyten litt - uvanlig slurvete pasningsspill til dem å være, og de vant vel først og fremst fordi vif, som mot oss, gikk tomme med tjue minutter igjen.

        Det blir nok en helt annen skål enn Strømsgodset, men jeg har god tro på at vi kan ta med oss poeng fra denne. Hvis vi klarer å fortsette framgangen fra den første timen mot Strømsgodset har jeg troa på det. Vi så jo i går hvor dårlig Stabæk trives med raske motstandere som løper rettvendt mot midtstopperne fra mellomrommet: Cue Myklebust, Nosa, Eddie.

        Lag: Logi; Karim, SP, Kippe, MJ; Kiko, Søgård, Nosa, Myklebust; Sundgot; Eddie.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          #24
          Opprinnelig skrevet av trigz
          Stabæk imponerte meg ikke i går, og så ut til å ha mistet flyten litt - uvanlig slurvete pasningsspill til dem å være, og de vant vel først og fremst fordi vif, som mot oss, gikk tomme med tjue minutter igjen.

          Det blir nok en helt annen skål enn Strømsgodset, men jeg har god tro på at vi kan ta med oss poeng fra denne. Hvis vi klarer å fortsette framgangen fra den første timen mot Strømsgodset har jeg troa på det. Vi så jo i går hvor dårlig Stabæk trives med raske motstandere som løper rettvendt mot midtstopperne fra mellomrommet: Cue Myklebust, Nosa, Eddie.

          Lag: Logi; Karim, SP, Kippe, MJ; Kiko, Søgård, Nosa, Myklebust; Sundgot; Eddie.
          Den kampen Stabäk spilte i går må väre den dårligste kampen jeg har sett dem gjöre i år. Tett kampprogram og balljaging mot overlegne Valencia-spillere har kanskje noe med det å gjöre. Passer bra for vår del da, at de skal ned til Spania og springe desperat etter kula en gang til denne uka.
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

            #25
            Opprinnelig skrevet av andersmm
            Passer bra for vår del da, at de skal ned til Spania og springe desperat etter kula en gang til denne uka.
            Det aner meg at de kommer til å ta ganske lett på den kampen, og trolig hvile spillere som føler seg slitne. De har jo et håpløst utgangspunkt, og da kommer ikke Jönsson til å brenne unødvendig krutt.
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

            Kommentar

            • andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

              #26
              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
              Det aner meg at de kommer til å ta ganske lett på den kampen, og trolig hvile spillere som føler seg slitne. De har jo et håpløst utgangspunkt, og da kommer ikke Jönsson til å brenne unødvendig krutt.
              I og for seg sant. Alikevel blir de pent nödt til å forsvare seg, ellers så blir det en ydmykelse av en annen verden, noe spillerne neppe önsker. Mot et så godt ballbesittende lag betyr det en hel masse löping i mellom. Stabäk er også ute av cupen og avskrivi i serien og Europa-league er siste sjanse til sportslig suksess og sååårt tiltrengt ökonomisk gevinst.
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

              Kommentar

              • Hamburg & Kanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 3006

                #27
                Stakuk har kun vunnet 2 av 11 bortekamper i år. Ingenting å bøye seg i støvet for. Dette har vi i utgangspunktet alle mulighter for å vinne, forutsatt innsats og uttelling. Logi der bak slipper inn 0, maks 1 mål, og da er det gode sjanser for seier.
                LSK Norges beste lag

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  #28
                  Om vi klarer å ta ut Farnerud av spillet så mye som mulig har vi kommet ett stykke på vei. Han er veldig dyktig til å styre spillet fra sin midtbaneposisjon og er en viktig brikke i deres offensive spill. Hauger er god han og, men ikke på samme nivå som Farnerud hva playmaker-egenskaper angår.
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  • gamle-perta
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2418

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av andersmm
                    Om vi klarer å ta ut Farnerud av spillet så mye som mulig har vi kommet ett stykke på vei. Han er veldig dyktig til å styre spillet fra sin midtbaneposisjon og er en viktig brikke i deres offensive spill. Hauger er god han og, men ikke på samme nivå som Farnerud hva playmaker-egenskaper angår.
                    Dette betyr igjen at Nosa må bli mer disiplinert i forhold til sine defensive oppgaver enn han var mot Godset....
                    Mvh
                    Gammer´n (Per T)

                    Kommentar

                    • Hel1017
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Oct 2008
                      • 196

                      #30
                      Har stor tro på at vi kan klå kluthuene i denne kampen.

                      Og hvis HB stiller med andre enn disse 11 på banen må mannen mental undersøkes...

                      Logi

                      Essediri-Pedersen-Kippe-Johnsen

                      Moheli-Søgård-Nosa-Mykle

                      Edwin-Sundgodt
                      Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Hel1017
                        Har stor tro på at vi kan klå kluthuene i denne kampen.

                        Og hvis HB stiller med andre enn disse 11 på banen må mannen mental undersøkes...

                        Logi

                        Essediri-Pedersen-Kippe-Johnsen

                        Moheli-Søgård-Nosa-Mykle

                        Edwin-Sundgodt
                        Ser også for meg det laget, men blir ikke ekstremt overaska om vi får kiko tilbake på midten og en litt mer klassisk ving på høyresiden.

                        Kiko som en ekstra midtbanespiller har vært nødvendig mot enga og godset ettersom de spiller med 3 på midten mot våre to. Mot stabæk som spiller med 2 på midten kan det bli forandringer.

                        Tror uansett at vi spiller med samme laget, men vi får se.

                        Kommentar

                        • Loddet
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2004
                          • 325

                          #32
                          Blir spennende å se hvordan Essediri klarer seg i denne kampen. Nannskog trekker ofte ut mot motstanders høyreside for å skaffe seg rom. Her får Esset virkelig prøvd seg på topp nasjonal motstand. Jeg krysser fingrene og håper på det beste. Samtidig er jeg langt mindre bekymret nå, enn jeg ville vært for bare en måned siden..

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Loddet
                            Blir spennende å se hvordan Essediri klarer seg i denne kampen. Nannskog trekker ofte ut mot motstanders høyreside for å skaffe seg rom. Her får Esset virkelig prøvd seg på topp nasjonal motstand. Jeg krysser fingrene og håper på det beste. Samtidig er jeg langt mindre bekymret nå, enn jeg ville vært for bare en måned siden..
                            Nannskog er ikke like farlig som han har värt tidligere sesonger. Gamle mannen ser litt sliten ut om dagen. Berglund er en större trussel, det burde vel vi av alle vite. Alikevel skal vi ikke undervurdere Nannskog, han behöver ikke mye tid og rom for å skape farligheter.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • mrognan
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2008
                              • 845

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av andersmm
                              Nannskog er ikke like farlig som han har värt tidligere sesonger. Gamle mannen ser litt sliten ut om dagen. Berglund er en större trussel, det burde vel vi av alle vite. Alikevel skal vi ikke undervurdere Nannskog, han behöver ikke mye tid og rom for å skape farligheter.
                              Det jeg så av kampen i går vitner om et Stabæk lag som begynner å bli slitne. Det er derfor ganske behagelig å vite at dem har et spisspar som blir mer gretten jo mer sliten dem blir. Nannskog og Berglund skapte ikke all verden i går, samspillet dem imellom var dårlig og bar preg av at dem var gretne.

                              Til denne kampen håper jeg Henning har trent laget til å være tidlig oppi motstanderen når vi forsvarer oss. I hele år har motspillere løpt 20-30 meter med ballen i beina før vi er oppi han. Mot et lag som Stabæk, som normalt sett er gode langs bakken, er press på ballfører alfa og omega.
                              Klarer vi å hindre dem i å sette fart på angrepet, samtidig som vi unngår unødvendige frispark rundt 16-meteren så skal det ikke være umulig å holde nullen.
                              Morten

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7042

                                #35
                                Min Stabæk-kontakt mener vi vil komme til masse sjanser mot dem, og "lett få ballen fra midtbanen og i angrep". Tiden vil vise!
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • mrognan
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2008
                                  • 845

                                  #36
                                  Kampens dommer: Svein Oddvar Moen
                                  Morten

                                  Kommentar

                                  • erikh
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2008
                                    • 443

                                    #37
                                    Nökkelen - Aggressivt forsvarsspill og trökk & guts i duellspillet

                                    Ja, da var det Stabäk igjen da....Jeg gleder meg ikke til denne kampen og har en nöktern til negativ fölelse i forkant. Cup kampen huskes med gru.

                                    for det förste - jeg orker ikke bergs taktiske laguttak i denne kampen. Nå må vi for en gangs skyld stille det beste laget vi kan, og det er mannskapet som spilte mot godset. ikke noe forbanna tull med husar, bolly, occean etc etc. nå er det faen meg nok med tullete vurderinger. hvis sundgot blir benket igjen så vet jeg ärlig talt ikke hva jeg gjör. jeg har aldri värt noen veldig fan av gilbert og har slitt med å sette pris på ham, men i år har jeg blitt enormt imponert av hans smartness, og evnen til å gjöre spillerne rundt seg bedre (i tillegg til å väre den mest effektive spissen i TL). å se edwin sammen med sundgot vs. occean er helt vilt...med occean er eddie på egen hånd og må stort sett operere selv (med unntak av hälsparket fra ollie mot VIF), da sliter han langt mer med å dominere. med sundgot florerer det av herlige stikkere, raske flikker, og gode stusser som edwin kan jobbe på. jeg skal ikke slakte ollie i en sesong hvor han har värt mye skadet og konsekvent blitt brukt feil, men det er åpenbart at han ikke er i matchform og da kan det ikke forsvares at legenden sitter benket når han presterer som han gjör. når det gjelder bolly er det flat out destruktivt å la han spille i TL, spesielt på bortebane i jevne vippekamper. galskap. han er en ung gutt fullstendig uten selvtillit, og skal bygges opp, ikke destrueres med dårlige prestasjoner og resultater. la eventuelt gutten spille noen minutter på hjemmbane hvis vi leder sikkert. man risikerer å ödelegge talentet hans når man starter han i bortekamper i nedrykkstriden på ullevål, i en krigekamp hvor hans matchvekt på 41 kg er en serious liability. det bor kjempemasse i bolly, det er jeg helt sikker på- men det er noe seriöst galt i måten berg har forvaltet det på. gjör det klart for bolly at hans arena er andrelaget, og at han skal fokusere på å prestere der. husar..ja, så lenge MJ er spilleklar er vel ikke den mye å diskutere.

                                    Så til stabäk matchen. defensivt har vi fremstått langt bedre i de to siste matchene, og mot godset synes jeg gutta virket sultne og aggressive. Deila ble sitert på at gutta stod med lua i hånda förste halve timen og det er et godt tegn. rettelsen er at det var ikke godset som stod med lua i hånda, det var lsk spillerne som forsvarte seg kollektivt med stor aggressivitet og vilje, anfört av en tent espen sögård. midtbanen la ned mange meter, og både kiko, mykle, og nosa spilte enormt godt. Mot et velspillende stabäk må vi legge viljen og trökket i bånn, og holde aggressiviteten på topp hele kampen. dersom lilleström lar stabäk spillerne trille ball på vår banehalvdel kommer de offensive kvalitetene til primadonna'ene til syne. Jeg husker fortsatt målet i årets åpningskamp, da satt jeg og skrek i to minutter i forkant av scoringa, da stabäk spillerne fikk trille ball på vår halvdel helt til en åpning åpenbarte seg, PSA misset taklinga, og ballen lå i mål. det förste i en lang rekke av unödvendige poengtap i årets sesong. stabäk spillerne liker heller ikke fysisk fotball og knokkelkamper, så da må vi sörge for å gi dem mest mulig juling. trökk til fra förste duell og spill stabäk jentene sure og litt nölende.

                                    Kommentar

                                    • bjarmann
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 2879

                                      #38
                                      Regner med denne blir vist på Zebra? Får ikke dratt på kampen
                                      I år så tar vi alt

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av bjarmann
                                        Regner med denne blir vist på Zebra? Får ikke dratt på kampen
                                        Hehe, med Brann spillende samme dagen? Må nok på nett for å få med deg denne, da. Grunnen til flyttinga vår er vel at Stabæk spiller torsdag kveld i Spania.

                                        Kommentar

                                        • MedlemNR35
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2004
                                          • 905

                                          #40
                                          I gårsdagens match var det ikke Vålerenga som var gode men Stabäk som var dårlige. Fortsetter Stabäk i det sporet på Åråsen blir det 3 poeng. Herregud, Stabäk slet jo med dumpekandidat og tegneserielaget Voff!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎