Veldedighetsfotball??

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

    #41
    Opprinnelig skrevet av KFL41
    Såvidt jeg skjønner hadde Fjørtoft ansvar for kontraktsforhandlinger. Ja, han fikk rammer å forholde seg til, men han kunne vel gjort en bedre jobb i forhandlingene? Var det f eks nødvendig å tredoble lønna til John Midtun Lie i forhold til det han hadde i Start? Var Midtun Lie så attraktiv at vi måtte kaste penger etter ham for å få ham til å signere? Jeg mener det burde vært mere enn nok å øke med maks 50 %, ikke 300 %. Hvis det i hele tatt var nødvendig å signere ham, men det er en annen diskusjon.

    Du vil plassere mye av ansvaret på Asmyhr. Det er i og for seg greit siden han er konserndirektør og har det øverste ansvaret. Men det er ikke hans skyld at det sportslige apparatet har brukt godt over 30 mill, nærmere 40 mill på spillere som i dagens marked har en verdi på 5 mill. (Brenne, Kiesenebner, Johnsen, Midtun Lie, Bjørkøy, Riseth, etterlønn til Nordlie) Det er her mye av årsakene til de økonomiske hengemyra ligger etter min mening. Asmyhr har ingen sportslig kompetanse til å å si om spillere har potensialet til videresalg. Det er det sportslig utvalg som har. Jan Åge hadde kun talerett i sportslig utvalg, men ikke stemmerett. Jeg nekter å tro at han ikke hadde mulighet til å påvirke spillerkjøp, f eks Kiesenebner vil jeg tro var hans verk. Årsaken til problemene er avjgørelsene til sportslig utvalg samt trener og manager i sammen. Men det er mulig Asmyhr bør ta hatten sin å gå fordi de han har ansvaret for, har gjort svært dårlige investeringer, sett i ettertid.
    I utgangspunktet vil jeg med mine poster fjerne skylden fra Tom Nordlie for at spillerne våre fikk gigantlønninger. Det er absolutt behov for en diskusjon på hvordan dette har foregått, men den fulle og hele sannheten får vi vel aldri vite. Det som skuffer meg mest er at det ikke er noen som har tatt ansvaret for denne begredelige jobben som har blitt gjort.

    Kommentar

    • Emil B
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2006
      • 5921

      #42
      Opprinnelig skrevet av sniper
      I utgangspunktet vil jeg med mine poster fjerne skylden fra Tom Nordlie for at spillerne våre fikk gigantlønninger. Det er absolutt behov for en diskusjon på hvordan dette har foregått, men den fulle og hele sannheten får vi vel aldri vite. Det som skuffer meg mest er at det ikke er noen som har tatt ansvaret for denne begredelige jobben som har blitt gjort.
      Frank Grønlund har ansvaret! Han er vel med på kontraktforhandlingene til nye spillere. Hva gjør han til dagelig? lager kaffe til de andre i administrasjonen og ellers surfer på nettet? Han bør særiøst få sparken.

      Kommentar

      • sniper
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 5254

        #43
        Opprinnelig skrevet av Emil B
        Frank Grønlund har ansvaret! Han er vel med på kontraktforhandlingene til nye spillere. Hva gjør han til dagelig? lager kaffe til de andre i administrasjonen og ellers surfer på nettet? Han bør særiøst få sparken.
        Frank er daglig leder for LSK og før konsernet kom så hadde han i utgangspunktet ingenting med toppsatsingen å gjøre, bortsett fra rollen i sportslig utvalg. Frank jobber med bredden i LSK, da alle klubber over et visst nivå er pålagt å ha en daglig leder. Det kom vel et slikt krav når det gikk inflasjon i AS'er og disse AS'ene hadde en tendens til å glemme bredden i klubbene. Hvorvidt det nå er nådvendig med en daglig leder i LSK nå som det er ansatt en konserndirektør er en annen diskusjon, men det skal ikke stikkes under en stol at det er mange sjefer og få arbeidere på Åråsen i dag.

        Kommentar

        • Emil B
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 5921

          #44
          Opprinnelig skrevet av sniper
          Frank er daglig leder for LSK og før konsernet kom så hadde han i utgangspunktet ingenting med toppsatsingen å gjøre, bortsett fra rollen i sportslig utvalg. Frank jobber med bredden i LSK, da alle klubber over et visst nivå er pålagt å ha en daglig leder. Det kom vel et slikt krav når det gikk inflasjon i AS'er og disse AS'ene hadde en tendens til å glemme bredden i klubbene. Hvorvidt det nå er nådvendig med en daglig leder i LSK nå som det er ansatt en konserndirektør er en annen diskusjon, men det skal ikke stikkes under en stol at det er mange sjefer og få arbeidere på Åråsen i dag.
          Er mye av det han har gjort og sagt i media som gjør at han ikke einer seg til jobben som daglig leder. Sjokkerende at han ville at KFL skulle legges ned. Ser heller ikke noen grunn til at han skal sitte i sportslig utvalg. De som sitter i det utvalget bestemmer vel lønn, sign-on-fee, bonuser etc. etc. til nye spillere. På bakgrunn av det som har blitt gjort der mener jeg at Grønlund viser at han ikke einer seg til å være daglig leder og medlem av sportslig utvalg.

          Kommentar

          • Jeffers
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Aug 2005
            • 186

            #45
            Det meste er vel utdebattert her nå, men jeg vil bare hive inn et par lenker jeg tror en del her med fordel kan lese:




            --larsw
            Votis subscribunt fata secundis

            Kommentar

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎